Moneyball ye una película de 2011 dirixida por Bennett Miller y protagonizada por Brad Pitt, Jonah Hill y Philip Seymour Hoffman. Ye una adautación de la novela Moneyball: the art of winning an unfair game (2003), basada na hestoria real de Billy Beane, xerente xeneral del equipu Oakland Athletics, quien utilizaba les estadístiques avanzaes pa fichar xugadores.

Moneyball
Datos
Títulu orixinal Moneyball (en)
Xéneru cine biográficu, cine deportivo (es) Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 9 setiembre 2011
2 febreru 2012 (Alemaña)
Idioma orixinal inglés
Duración 133 min
Llugar de la narración Oakland
Rodaxe Long Beach
Color en color
Ficha téunica
Direición Bennett Miller[3]
Producción Brad Pitt, Michael De Luca y Rachael Horovitz
Productor executivu Scott Rudin
Guión Steven Zaillian
Aaron Sorkin
Michael Lewis
Música Mychael Danna
Fotografía Wally Pfister
Edición Christopher Tellefsen
Repartu Jonah Hill[3], Philip Seymour Hoffman[3], Brad Pitt[3], Robin Wright[4], Chris Pratt[5], Kathryn Morris, Spike Jonze[5], Arliss Howard[5], Casey Bond[5], Glenn Morshower[5], Jack McGee[5], Kerris Dorsey[5], Nick Searcy[5], Reed Diamond[5], Stephen Bishop[5], Vyto Ruginis[5], Royce Clayton[6], Brent Jennings[6], Nick Porrazzo[6], Reed Thompson[6], James Shanklin[6], Diane Behrens[6], Takayo Fischer[6], Derrin Ebert[6], Miguel Mendoza[6], Adrian Bellani[6], Tom Gamboa[6], Barry Moss[6], Tammy Blanchard[7], Lisa Guerrero, Bobby Kotick, Ken Medlock (en) Traducir y Art Ortiz (en) Traducir
Ver llista completa
Compañíes
Productora Scott Rudin Productions (en) Traducir, Michael De Luca Productions (es) Traducir y Columbia Pictures
Distribuidora InterCom y Netflix
Costu 50 000 000 $[8]
Recaldación 110 200 000
Premios y nominaciones
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[10]
FSK FSK 0 (es) Traducir[11]
Medierådet apto para una audiencia general (es) Traducir[12]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Columbia Pictures adquirió los derechos en 2004 y, tres siete años de desenvolvimientu, presentar nel Festival Internacional de Cine de Toronto en 2011. Foi estrenada en cines el 23 de setiembre.[13]

Sinopsis editar

Billy Beane (Brad Pitt) ye'l xerente xeneral del equipu de béisbol Oakland Athletics, qu'acaba de perder otra temporada más. Decidíu a rellanzar l'equipu, y cola ayuda del nuevu economista Peter Brand (Jonah Hill), va utilizar les estadístiques d'este pa fichar a los xugadores que cree más oportunos. Un métodu que nun ye compartíu polos sos compañeru, nin pol entrenador del equipu Art Howe (Philip Seymour Hoffman).

Argumentu detalláu editar

El xerente xeneral de los Oakland Athletics, Billy Beane (Brad Pitt), ta cafiante pola derrota del so equipu ante los New York Yankees na postemporada del 2001. Cola inminente perdida de los xugadores estrella Johnny Damon, Jason Giambi, y Jason Isringhausen a axencia llibre, Beane trata de diseñar una estratexa p'armar un equipu competitivu pal 2002, pero esforciar por superar la nómina de xugadores llindaos d'Oakland. Mientres una visita a los Indians de Cleveland, Beane atopar con Peter Brand (Jonah Hill), un mozu economista graduáu en Yale con idees radicales sobre la forma d'evaluar a los xugadores. Beane prueba la teoría de Brand al preguntar si haber ficháu (apenes salíu de la escuela secundaria); Beane fuera xugador nes Grandes Lligues antes de convertise en mánager xeneral. Anque los scouts consideraben a Beane un xugador fenomenal, la so carrera nes Grandes Lligues foi decepcionante. Dempués de ciertu estímulu, Brand almite qu'él non lo fichó hasta la novena ronda y que Beane probablemente tendría d'aceptar una beca pa estudiar en Stanford nel so llugar.

Los cazatalentos del equipu son los primeres desconfiables por nuevu enfoque de Brand, sobremanera Grady Fuson - quien ye despidíu por Beane dempués d'aldericar con él pola mor del nuevu aldu deportivu del equipu; dempués critica nos medios de comunicación les decisiones tomaes por Beane y pon en dulda'l futuru del equipu. En llugar de basase na esperiencia de los cazatalentos y l'intuición, Brand escueye a xugadores basaos casi puramente nel so porcentaxe de base (OBP). Al atopar a los xugadores con un altu OBP pero con carauterístiques que conducen a los cazatalentos a despidilos, Brand axunta a un equipu de xugadores infravalorados con muncho más potencial del que se-yos reconoz y a un preciu muncho más económicu que les grandes estrelles. A pesar de les vehementes oxeciones de los cazatalentos, Beane sofita la teoría de Brand y contrata a los xugadores qu'escoyó, como l'heterodoxu llanzador submarín Chad Bradford (Casey Bond). Tres los fichaxes d'axentes llibres, Beane dase cuenta que tamién s'enfrenta a la oposición de Art Howe (Philip Seymour Hoffman), mánager de los Athletics. Coles tensiones yá alzaes ente ellos por causa de una disputa contractual, Howe nun tien en cuenta la estratexa de Beane y Brand, y xuega l'equipu nun estilu tradicional, ensin tener en cuenta les indicaciones de Beane.

A principios de la temporada, a los Athletics va-yos mal, polo que Beane ye fuertemente criticáu y yá agoren el fracasu del nuevu modelu y el so despidu como xerente xeneral. Beane convence al propietariu a caltener l'aldu, y col tiempu l'equipu empieza a ameyorar. N'última instancia, los Athletics ganen 20 partíos consecutivos, estableciendo'l récor de la Lliga americana. El so racha partir# con una victoria sobre los Royals de Kansas City. Al igual que munchos xugadores de béisbol, Beane ye supersticiosu y evita asistir a los partíos. La so fía -y implora que vaya al partíu que supondría la victoria númberu 20 consecutiva contra los Royals, onde Oakland yá gana 11-0 dempués de la tercer entrada. Beane llega na cuarta entrada, solo pa ver que l'equipu va a desintegrarse y, finalmente, dexa a los Royals d'igualar el marcador 11-11. A lo último, los Athletics ganen, con un home-run na postrera entrada por una de les seleiciones de Brand, Scott Hatterberg. A pesar de tolos sos ésitos na segunda metá de la temporada, los Ahletics pierden na primer ronda de la postemporada, esta vegada contra los Twins de Minnesota. Beane ta decepcionáu, pero satisfechu de demostrar el valor de los métodos de Brand. Beane axúntase más tarde col propietariu de los Boston Red Sox, que se da cuenta de que'l nuevu modelu utilizáu por Beane ye'l futuru del béisbol, y ufiértase a contratar a Beane como xerente xeneral de les Red Sox.

Pa terminar, una nota de la película diz que Beane dexó pasar la oportunidá de convertise nel xerente xeneral de los Boston Red Sox, a pesar d'una ufierta d'un salariu de 12,5 millones de dólares, lo que lo convertiría nel xerente xeneral meyor pagu na historia del deporte. Torna a Oakland pa siguir alministrando a los Oakland Athletics. Mentanto, dos años dempués de l'adopción de la filosofía de fichaxes utilizada en Oakland, los Boston Red Sox ganen el so primera Serie Mundial dende 1918.

Producción editar

Con un guión escritu orixinalmente por Stan Chervin, la película tenía como primer direutor a David Franker, que foi reemplazáu por Steven Soderbergh[14] y qu'a la fin foi reemplazáu por Bennett Miller. El rodaxe empecipiar en xunetu de 2010.[15]

Repartu editar

  • Brad Pitt como Billy Beane, Xerente de los Oakland Athletics.
  • Jonah Hill como Peter Brand, Asistente de Billy Beane.
  • Philip Seymour Hoffman como Art Howe, entrenador de los Oakland Athletics.
  • Chris Pratt como Scott Hatteberg, primer base de los A's.
  • Royce Clayton como Miguel Tejada, campocorto de los A's.
  • Jason Windsor como John Mabry, xugador utility de los A's.
  • Scott Servais como Ramón Hernández, receptor de los A's.
  • Casey Bond como Chad Bradford, llanzador relevista de los A's.
  • Stephen Bishop como David Justice, xardineru de los A's.
  • Robin Wright como Sharon, ex-esposa de Beane y madre de Casey.
  • Kerris Dorsey como Casey Beane.
  • Reed Diamond como Mark Shapiro.

Receición de la crítica editar

Moneyball tien un 95% d'aprobación nel sitiu Rotten Tomatoes, basáu en 204 comentarios, ente qu'en Metacritic tien un 87% d'aprobación, basáu en 41 comentarios.

Roger Ebert puntuó al filme con cuatro estrelles y calificar de "intensu, intelixente y conmovedor", amás de destacar les interpretaciones de Brad Pitt y Jonah Hill.

Peter Travers de Rolling Stone, calificar con una puntuación de 3,5 (sobre cuatro) diciendo: "Moneyball ye una de los meyores y más visceralmente emocionantes películes del añu".

Mientres, Owen Gleiberman, d'Entertainment Weekly opinó: "la entusiasta y super intelixente Moneyball ye posiblemente la meyor película sobre béisbol dende Los búfalos de Durham".

Premios editar

Globos d'Oru
Añu Categoría Persona Resultáu
2011 Meyor película- drama Candidata
2011 Meyor actor- drama Brad Pitt Candidatu
2011 Meyor actor de repartu Jonah Hill Candidatu
2011 Meyor guión Aaron Sorkin
Steven Zaillian
Nomaos
Premios BAFTA
Añu Categoría Persona Resultáu
2011 Meyor actor Brad Pitt Candidatu
2011 Meyor actor de repartu Jonah Hill Candidatu
2011 Meyor guión adautáu Aaron Sorkin
Steven Zaillian
Nomaos
Premiu del Sindicatu d'Actores
Añu Categoría Persona Resultáu
2011 Meyor actor Brad Pitt Candidatu
2011 Meyor actor de repartu Jonah Hill Candidatu
Premios Óscar
Añu Categoría Persona Resultáu
2011 Meyor película Candidata
2011 Meyor guión adautáu Steven Zaillan, Aaron Sorkin y Stan Chervin Nomaos
2011 Meyor actor Brad Pitt Candidatu
2011 Meyor actor de repartu Jonah Hill Candidatu
2011 Meyor montaxe Christopher Tellefsen Candidatu
2011 Meyor soníu Candidata

Referencies editar

  1. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 20 agostu 2016.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 URL de la referencia: http://www.bbfc.co.uk/releases/moneyball-2011-1. Data de consulta: 11 abril 2016.
  4. URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=140005.html. Data de consulta: 11 abril 2016.
  5. 5,00 5,01 5,02 5,03 5,04 5,05 5,06 5,07 5,08 5,09 5,10 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt1210166/fullcredits. Data de consulta: 11 abril 2016.
  6. 6,00 6,01 6,02 6,03 6,04 6,05 6,06 6,07 6,08 6,09 6,10 6,11 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt1210166/fullcredits. Data de consulta: 20 mayu 2016.
  7. Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=moneyball.htm.
  9. URL de la referencia: http://boxofficemojo.com/movies/?id=moneyball.htm.
  10. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/131338. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  11. URL de la referencia: https://www.fsk.de/asp/filestream.asp?dir=karte&file=1112%5C130941K%2Epdf.
  12. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  13. «"Moneyball" To Get the Ball Rolling Sep. 23». Entertainment Weekly (24 de payares de 2010). Consultáu'l 10 d'avientu de 2010.
  14. Siegel, Tatiana. "Columbia pitches Moneyball to Pitt," Variety (16 d'ochobre de 2008).
  15. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2010/07/30/SP7F1EL74K.DTL "'Moneyball' shoot brings back memories," San Francisco Chronicle (30 de xunetu de 2010)