Mueyu (gastronomía)

sustancia llíquido o pastoso que se prepara como adobíu pa da-y tastu a la comida

En gastronomía denómase mueyu o salsa a un amiestu líquidu d'ingredientes fríos o calientes que tienen por oxetu acompañar a un platu. La consistencia líquida o semilíquida d'unu mueyu pue cubrir una amplia gama que pue dir dende'l puré a la más líquida d'un caldu. Dellos autores definen el mueyu como un condimentu líquidu pa los alimentos.[1] Los mueyos non solo afeuten a les sensaciones del gustu y el golor, puen ufiertar colores diversos qu'afeuten a l'aspeutu d'un platu y dacuando orquesten delles sensaciones coles mesmes.

Samoses y cuatro mueyos distintos: mueyu coloráu de chile, mueyu de piescu y chipotle, pakoda chatni, y mueyu verde de chile.

Les cualidaes especiales d'unu mueyu ellaboráu reflexen les habilidaes del cocineru. Los mueyos almiten munches categoríes: por temperatura (fríos o calientes), por #sabor (duces, picantes, agrios, etc.), por conteníu (emulsionantes, trezu, etc.), por estabilidá, etc. Con too y con eso ello, anguaño los mueyos véndense en conserva y atópense disponibles en cualquier supermercáu.

Definición editar

Mueyu y salsa son sinónimos darréu que l'ALLA, define a dambos como: sustancia [líquido o pastoso que se prepara como adobíu pa da-y tastu a la carne, al pexe].

Mueyos universales editar

Ente los mueyos más reconocíos a nivel mundial tenemos:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. "Larousse Gastronomique", Pri. Ed. 1961, Crown Publishers (Trad del francés, Librairie Larousse, Paris (1938))

Enllaces esternos editar