Muhammad Naguib (20 de febreru de 1901Ḥartum – 28 d'agostu de 1984El Cairu) foi un militar y políticu exipcianu. Foi'l primer Presidente d'Exiptu, dende l'abolición de la monarquía'l 18 de xunu de 1953, hasta'l so derrocamientu per parte de Gamal Abdel Nasser el 14 de payares de 1954.

Muhammad Naguib
30. Primer Ministru d'Exiptu

8 marzu 1954 - 18 abril 1954
Gamal Abdel Nasser - Gamal Abdel Nasser
1. Presidente d'Exiptu

18 xunu 1953 - 14 payares 1954
Fuad II de Egipto (es) Traducir - Gamal Abdel Nasser
Primer Ministru d'Exiptu

18 xunu 1953 - 25 febreru 1954
Muhammad Naguib - Gamal Abdel Nasser
Primer Ministru d'Exiptu

7 setiembre 1952 - 18 xunu 1953
Ali Mahir Pasha (es) Traducir - Muhammad Naguib
Defense Minister (en) Traducir

24 xunetu 1952 - 18 xunetu 1953 - Abdel Latif Boghdadi (es) Traducir
Vida
Nacimientu Ḥartum20 de febreru de 1901[1]
Nacionalidá Bandera de Exiptu Exiptu
Llingua materna árabe
Muerte El Cairu[2]28 d'agostu de 1984[1] (83 años)
Causa de la muerte enfermedad hepática (es) Traducir
Estudios
Estudios Academia Militar Egipcia (es) Traducir
Llingües falaes árabe[3]
inglés
Oficiu políticumilitar
Llugares de trabayu El Cairu
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército de tierra de Egipto (es) Traducir
Graduación mayor general (es) Traducir
Lluchó en Guerra árabe-israelina de 1948
Creencies
Relixón Sunismu
Partíu políticu Unión Árabe Socialista (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

 
Naguib escontra 1915.

Naguib nació en Ḥartum, Sudán, daquella oficialmente un dominiu del Reinu d'Exiptu.[4] Yera'l mayor de nueve hermanos, frutu del matrimoniu d'un exipciu, Youssef Naguib, y una dama exipcia (de la ciudá El Mahala El Kobra), Zohra Ahmed Osman. Provenía d'un llargu fonduxe d'oficiales militares, y el so padre sirvía nel exércitu exipciu en Sudán.

Trescurrió los sos años de formación en Sudán, onde, cuando neñu, avestruces y monos fueron los sos compañeros de xuegu nuna casa decorada con trofeos de caza como caniles d'elefante, alfombres de piel de tigre y rinoceronte y cabeces de gacela na paré. El so xuegu favoritu, sicasí, yera xugar a los soldaos col so hermanu menor, Ali. Construyendo una fortaleza de xuguete nel frente del xardín, Naguib pasaba hores conquistando palmos de tierra colos sos soldaos de xuguete.

Sicasí, el padre de Naguib nun quixo que los sos fíos siguieren los sos pasos, yá que creía, pola so propia esperiencia como oficial nel exércitu exipciu, que les Fuercies Armaes naquel momentu yeren pocu más qu'un grupu d'auxiliares aguardando les órdenes de los británicos. Creía que Naguib podría sirvir meyor a Exiptu na vida civil, ya inclusive fizo que Ibrahim Urabi, fíu del revolucionariu de 1882 Ahmed Urabi, falara con Naguib y alvirtiéralu que xuniéndose a los militares namái se convertiría en "un supervisor al serviciu de los británicos".

Como resultancia, Naguib primero estudió pa ser traductor, y más tarde llogró un títulu en Derechu, un Máster en ciencia política y otru en Derechu Civil. Nunca completó'l so doctoráu pola so carrera nel exércitu, entamada a pesar de los deseos del so padre, polos cualos empezara por refugala. Sicasí, emplegó esi tiempu p'apolazar les sos aptitúes llingüístiques, aprendiendo inglés, francés, italianu y alemán. Tamién empezó nos años cincuenta a estudiar hebréu, y pocu dempués de la Revolución ordenó que l'hebréu fuera enseñáu nel Colexu Militar y nes Universidaes d'Alexandría, entendiendo que l'exércitu exipciu quedara n'inferioridá de condiciones mientres la Guerra árabe-israelina de 1948 pol fechu de que bien pocos soldaos podíen interpretar les comunicaciones israelines.

Mientres los sos estudios en Ḥartum, Naguib foi de cutiu censuráu y dacuando hasta azotáu polos sos tutores británicos por criticar la ocupación británica d'Exiptu y Sudán. Naquel tiempu, Naguib escoyó a Napoleón como'l so modelu, decidiendo inclusive dormir nel suelu en llugar d'en una cama p'asonsañar al gran xeneral francés. Llueu, sicasí, Napoleón foi reemplazáu nel ciñu de Naguib por Mustafá Kemal, el fundador del Partíu Nacionalista Turcu, y depués atopó otru héroe en Saad Zaghloul. Dellos años dempués de ser espulsáu del poder, Naguib convirtióse, en cierta midida, n'almirador de Gandhi.

Tres la muerte del so padre en 1916, la familia camudar a El Cairu, mientres Naguib y Ali terminaben los sos estudios en Sudán.

Carrera militar editar

Naguib trabayó como guardián n'El Cairo, pero en 1924 foi movíu por causa de la so asociación política, envalorada inaceptable poles autoridaes. Casar en 1927, prosiguiendo los sos estudios de Derechu mientres siguía la carrera nel exércitu. Para 1931, taba puestu p'arrenunciar al mesmu, pero como resultáu d'un inesperáu ascensu decidió tornar una vegada más la so atención escontra la so carrera militar.

En 1934, volvió casase y foi tresferíu a la Guardia Costera, onde foi destináu a prindar contrabandistes nel ermu del Sinaí, entemeciéndose colos beduinos y ayudar a tratar los sos problemes de salú.

En 1940, foi promovíu nuevamente. Sicasí, a pesar de les rellaciones xeneralmente favorables ente Naguib y el rei Faruq, aquél refugó besar la mano del monarca. Un rápidu apertón de manes foi lo máximo que Naguib pudo ufierta-y.

Cualquier ilusión que Naguib pudiera tener sobre la naturaleza del réxime de Faruq se evaporó el 4 de febreru de 1942, tres un alcuerdu nel Palaciu Abdin ente los británicos y el rei. En protesta poles concesiones de Faruq escontra los primeres, dexándo-yos escoyer al primer ministru, Naguib presentó'l so arrenunciu, diciendo que "desque l'exércitu nun ta llamáu a defender a La so Maxestá, toi avergoñáu de vistir esti uniforme y pido el so permisu p'arrenunciar". En dicha ocasión, Faruq refugó l'arrenunciu; Naguib intentó nuevamente arrenunciar en 1951, cuando Hussein Serri Amer, xeneralmente consideráu como corruptu, recibió'l mandu de la Guardia Costera. Nuevamente, l'arrenunciu foi refugada.

Mentanto, Naguib siguió esguilando la xerarquía militar, sirviendo en Palestina mientres la guerra árabe-israelina de 1948. Mientres s'atopaba en serviciu activu ellí, Naguib dedicaba 30 minutos cada mañana pa lleer el Corán, un vezu adoptáu na so niñez, pa reforzar la so determinación en tiempos d'adversidá.

Carrera política editar

Movimientu d'Oficiales Llibres editar

 
Naguib mientres la revolución, el 23 de xunetu.

En 1949, Naguib xuntóse secretamente al Movimientu d'Oficiales Llibres, y un añu más tarde foi promovíu a xeneral de división. El xeneral ye consideráu unu de los pocos héroes d'Exiptu na guerra árabe-israelina de 1948, y esfrutó d'un ampliu respetu nel país. Los Oficiales Llibres, dirixíos pol coronel Gamal Abdel Nasser, yeren nuevos miembros de les Fuercies Armaes, toos menores de trenta y cinco años y toos d'orixe llabrador o de clase media baxa. La meta de Nasser yera quitar el poder n'Exiptu al rei Faruq I, apoderáu polos británicu, pero taba esmolecíu por que él y los sos siguidores pudieren nun ser tomaos seriamente; con esto na mente, reclutó al xeneral Naguib pa sirvir como una útil figura decorativa.

A pesar de la so desaprobación escontra los sos compañeros xefes militares, Naguib permaneció nel exércitu, n'orde a que los Oficiales Llibres nun perdieren el so oficial de más altu rangu y miembru más influyente, anque munchos güei alieguen que la so posición nel visu yera a cencielles la d'un líder nominal del movimientu revolucionariu, pa dar credibilidá al grupu.

Finalmente, el 6 de xineru de 1952, Naguib ganó les eleiciones nel Club d'Oficiales del Exércitu, lo que yera casi un pasu revolucionariu en sí mesmu, desque pelo normal los escoyíos pol rei ocupaben los puestos executivos nel Club. Sicasí, l'aumentu de la influencia de los Oficiales Llibres nel exércitu, xunto a la reputación de Naguib, desaguó na derrota de los designaos pol rei, y Naguib llogró una arrolladora victoria.

Faruq taba contemplando relevar a Naguib del so puestu cuando Exiptu entró nel tracamundiu tres les quemes del 26 de xineru n'El Cairo. Mentanto, el llazu empezaba a estrechase en redol a los Oficiales Llibres y realizábense investigaciones p'afayar disidentes nel exércitu. El comité executivu del Club d'Oficiales foi disueltu, y los Oficiales Llibres, adelantrando en trés años los sos planes pa una revolución, tomaron el poder en xunetu de 1952.

Revolución de 1952 editar

Nel golpe d'Estáu del 23 de xunetu de 1952, los Oficiales Llibres forzaron al rei Faruq a abdicar en favor del so fíu de seis meses, el nuevu rei Fuad II. Naguib foi designáu, primero como comandante en xefe del Exércitu, buscando caltener a les Fuercies Armaes firmemente detrás del golpe de los mozos oficiales. En setiembre, foi nomáu primer ministru d'Exiptu y miembru del Conseyu de Rexencia Real, con Nasser actuando en segundu planu como Ministru del Interior.

Tres el golpe d'Estáu del 23 de xunetu, Naguib taba na vanguardia del movimientu d'Oficiales Llibres, dándo-y llexitimidá a los güeyos del pueblu, l'exércitu, los políticos y les potencies estranxeres. Dientro de les 24 hores del golpe, l'acabante formar Conseyu de Gobiernu de la Revolución declaró que'l so movimientu yera pacíficu y que Naguib yera'l so líder. Naguib yera un nome familiar nesa dómina, a diferencia del d'otros Oficiales Llibres, que yeren demasiáu nuevos y con demasiao pocu rangu militar como p'adquirir sonadía por sigo mesmos.

El 24 de xunetu, Naguib axuntar col ex primer ministru Ali Maher pa pidi-y que formara un gobiernu y comunicara les demandes de los revolucionarios al rei, que naquel momentu taba en Alexandría. El 25, Naguib condució a un grupu de miembros del Conseyu hasta Alexandría pa supervisar la espulsión del rei, tando'l Conseyu a esi altor estremáu sobre cuál tendría de ser el destín de Faruq. Dalgunos queríen sometelo a xuiciu, ente qu'otros buscaben qu'abdicara y fuera unviáu al exiliu. Naguib y Nasser sofitaben l'exiliu, y tres una votación, alcordóse que l'antiguu rei tenía de ser exiliáu.

Asina, el 26 de xunetu, Naguib llegó a despidise del depuestu monarca, llegando tarde y algamando a Faruq en bote, pocos minutos dempués de qu'ésti zarpara. Tres un incómodu silenciu na cubierta del yate real El-Mahrousa, Naguib recordó a Faruq qu'hasta l'alcuerdu de 1942 colos británicos l'exércitu fuera lleal a la monarquía, pero que les coses camudaren dende entós. Naguib dixo: "Señor, fuimos forzaos a faer lo que fiximos", a lo que Faruq respondió: "Sí, saber. La vuesa misión ye difícil. Como sabéis, gobernar Exiptu nun ye una xera fácil". Al dexar el buque, Naguib sintió piedá por Faruq porque sabía que fracasaría nel exiliu, como lo fixera como rei. "Nun puedo sentir allegría pola so derrota", diría más tarde Naguib.

Tres la revolución los Oficiales Llibres destituyeron al rei Faruq y reemplazar pol so fíu Fuad II, con un conseyu civil de rexencia y gobiernu. Sicasí, cuando más tarde decidió abolise la monarquía y establecer la república, el gobiernu de Ali Maher arrenunció'l 17 de setiembre de 1952 y Naguib nomáu primer ministru.

Presidente editar

 
Naguib xunto a Nasser en xunetu de 1954, mientres les celebraciones del segundu aniversariu de la Revolución.

Cuando se declaró la República'l 18 de xunu de 1953, Naguib foi escoyíu'l so primer Presidente. Nesi momentu, Naguib convirtiérase simultáneamente en presidente, primer ministru y xefe del conseyu de rexencia, y conformaba un gobiernu mayoritariamente compuestu por oficiales militares. Nasser tresformar en segundu primer ministru, y fíxose evidente que tenía una fuerte incidencia n'asuntos internos. A pesar d'ello, Naguib siguió siendo'l más antiguu oficial nel gobiernu y el líder nacional del país y el conseyu de rexencia, entá cuando la llucha pol poder averábase.

Naguib empezó a entrar en conflictu con otros miembros del conseyu alrodiu de cómo teníen de ser implementaes les metes de la Revolución. Quería amenorgar pasu ente pasu la influencia política de los militares y retornar al país al réxime civil, considerando que'l rol de los militares nun yera'l de gobernar el país, sinón más bien el de protexer a quien tuvieren nel poder. L'exércitu, pensaba, puede interferir pa camudar un réxime corruptu, pero depués d'ello tendría de retirase.

Como Naguib escribió dempués na so biografía, "a la edá de 36 años, Nasser sentía que podíamos ignorar a la opinión pública exipcia hasta qu'algamáramos los nuesos oxetivos, pero col procuru de los 53 años d'edá, yo entendía que precisábamos llograr sofitu de base pa les nueses polítiques, entá si ello significaba retardar delles de les nueses metes. Yo difería colos mozos oficiales alrodiu de los medios polos qu'algamar los nuesos fines, nunca alrodiu de los principios".

Nasser, otra manera, pensaba que cualesquier adico de democracia, o de sistema multipartidista, o de retirada del exércitu en favor de los políticos, podría dexar al Wafd, los Hermanos Musulmanes y los otros partíos políticos recuperar el terrén perdíu en 1952.

 
Última declaración escrita de Naguib antes del so derrocamientu y detención.

Amás, anque nos papeles Naguib apaecía como exerciendo enforma poder, siendo simultáneamente presidente y primer ministru, la so autoridá víase amenorgada pol fechu de que precisaba un votu mayoritariu del conseyu pa cada decisión a tomar, y la so opinión yera de cutiu inorada.

Los cargos qu'ocupaba significaben que Naguib yera responsable de les decisiones del gobiernu, entá cuando raramente sofitar, y esto implica que se taba tresformando crecientemente nel títere d'otros. Finalmente, Naguib presentó a Nasser, que tenía agora'l poder real nel conseyu, un ultimátum: o bien se-y daba poder real, o arrenunciaría.

El 25 de febreru de 1954, el conseyu anunció l'arrenunciu de Naguib como presidente, diciendo que "reclamaba'l poder absoluto, lo que nun ye aceptable". Protestes caleyeres llevaron a Naguib de nuevu al poder a otru día, pero a pesar del sofitu de les mases y del so nuevu nomamientu, los díes de Naguib nel poder taben contaos. Yá reinstalado como presidente'l 26 de febreru, Nasser agora pasó a ser primer ministru y xefe del conseyu, tresformándose'l cargu de Naguib, por tanto, en ceremonial.

A fines de 1954, Naguib foi acusáu por Nasser de sofitar a la facción islámica Hermanos Musulmanes, que fuera proscrita, y d'abrigar ambiciones dictatoriales. Españó un curtiu bracéu ente Naguib y Nasser pol control del exércitu y d'Exiptu. Venció esti postreru; nueve meses dempués del so anterior arrenunciu, Naguib refugó siguir la farsa, y en payares de 1954 arrenunció per última vegada, nesta ocasión pa pasar a una vida de desposesión y olvidu.

Post-Presidencia editar

 
Naguib poco primero de la so muerte.

De siguío del so arrenunciu, Naguib foi aislláu pol Presidente Nasser nuna casa de campo propiedad de Zienab Al-Wakiel, esposa de Mustafa an-Nahhas Pasha, ex primer ministru d'Exiptu. Naguib foi lliberáu del so aislamientu en 1972 pol presidente Anwar el Sadat. Morrió en 1984 y tuvo un funeral militar al qu'asistió'l presidente Hosni Mubarak. Esi mesmu añu, publicáronse les sos memories sol títulu "Yo fui presidente d'Exiptu", siendo reimpresas delles vegaes. Tres la so muerte, nun cobarde homenaxe, una estación de Metro foi bautizada col so nome n'El Cairo.

En 2013 concedióse-y la Orde del Nilu, el más altu honor del Estáu, per parte del presidente interín Adly Mansur. Recibir los sos herederos.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. «Muḥammad Naguib». Encyclopedia Britannica. Consultáu'l 22 d'avientu de 2012.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Fu'ad II
(Rei d'Exiptu)
 
Presidente d'Exiptu

1953 - 1954
Socesor:
Gamal Abdel Nasser