El Nintendo 64 ye la cuarta videoconsola de sobremesa producida por Nintendo, desenvuelta p'asoceder a la Super Nintendo y pa competir col Saturn de Sega y la PlayStation de Sony.

Ficha de softwareNintendo 64
Desendolcador(es) Nintendo Integrated Research & Development (es) Traducir y Silicon Graphics
Tipu modelo de dispositivo electrónico (es) Traducir
Distribución Nintendo 64 Game Pak (es) Traducir
Parte de videoconsoles de quinta xeneración
Más información
Sitiu web Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Incorpora na so arquiteutura un procesador principal de 64 bits. El soporte d'almacenamientu de los xuegos ye en forma de cartuchos, la mayoría d'ellos con memoria interna. L'usu d'esti tipu d'almacenamientu supúnxo-y una seria desventaxa comercial frente a los sos competidores, yá que encarecía los costos de producción lo qu'aumentaba'l preciu final, y amás, yera d'una capacidá d'almacenamientu menor al d'un CD-ROM.

Téunicamente, l'usu de cartuchos ufierta delles ventayes frente al formatu CD-ROM, siendo esta la idea que caltenía Nintendo frente a la competencia. El cartuchu tien tiempos d'accesu al sistema muncho más curtios, fai posible la inclusión de coprocesadores y otros chips dientro del cartuchu y téuniques como streaming en tiempu real p'ameyorar les capacidaes de los xuegos, llogrando ampliar la so vida útil; y nun principiu paecía que podría ser más económicu por non pagar derechos ("regalíes" o "royalties") por usu del formatu CD-ROM, nin una unidá llectora pal mesmu que sería amás muncho más delicada qu'una ranura o slot pa cartuchos. Sicasí, la escasa capacidá del cartuchu en comparanza col CD-ROM supunxo ausencia casi total de cinemátiques pregrabadas, una amenorga na calidá del soníu y una falta d'espaciu pa recursos como testures y númberu d'escenarios.

El Nintendo 64 incluyó nos sos mandos unos botones dispuestos en cruz diseñaos especialmente por que el usuariu tomara'l control d'aspeutos propios de xuegos basaos en redolaes tridimensionales (el control de la perspeutiva de xuegu o cámares, por casu), que fueron utilizaos per primer vegada pol xuegu Super Mario 64. Tamién incluyó un stick analóxicu, que dexa distintos graos de movimientu. Tamién tuvo función de vibración gracies al periféricu Rumble Pak.

Foi descontinuada en 2003 y los sos últimos títulos fueron Tony Hawk's Pro Skater 3 n'América y Mario Party 3 n'Europa y Xapón. Foi sustituyida pol GameCube el 14 de setiembre de 2001.

Historia editar

En 1984, Nintendo empieza'l desenvolvimientu d'una unidá llectora de CD, pa la so consola de 16 bits Super Nintendo Entertainment System, n'alcuerdu con Sony, pero esti proyeutu foi atayáu en 1991, siendo aprovecháu por Sony para darréu crear la PlayStation.

 
Controlador de Nintendo 64.

El 23 d'agostu de 1993, Nintendo realizó una serie d'aliances a la que denomina Dreamteam. Nesta alianza realiza un alcuerdu estratéxicu con Silicon Graphics y Rambus Inc. pal hardware; Alies-Wave Front y Multigen pa les ferramientes de programación; Rare y Williams pal software. Asina empecipiaron el desenvolvimientu d'esta consola a la que denominaron Project Reality. Llueu, munchos desarrolladores de software anuncien tar desenvolviendo xuegos pa la nueva consola ente los que destaquen los siguientes:

Xuegos Anunciaos:

Pa xunu de 1994 anúnciase'l cambéu de nome del proyeutu por Ultra 64 y el so llanzamientu p'antes de Navidá de 1994.

A mediaos de 1995, Nintendo retrasa'l llanzamientu de la consola p'abril de 1996 y camuden el nome por Nintendo 64, que sería'l definitivu.

Pa finales de 1995, munchos desarrolladores taben bien descontentos por que los xuegos pa N64 teníen que ser programaos en costoses estaciones de trabayu SGI, alzando'l costo de desenvolvimientu de los xuegos, tamién porque Nintendo informólos de que, col fin de llanzar xuegos a un preciu económicu, amenorgaríase'l tamañu de los primeros cartuchos de 128 Mb a 64 Mb, colo que teníen qu'esaniciar munchos elementos de los mesmos. Los múltiples retrasos nel llanzamientu de la consola convertía cualquier xuegu nuna inversión de llargu plazu y bien venturera. Esto llevó a la cancelación de la mayor parte de los xuegos entamaos primeramente. El casu más significativu foi'l cese de rellaciones ente Nintendo y Square Soft, quien terminó llanzando n'esclusiva Final Fantasy VII pa la PlayStation de Sony Computer Entertainment.

Llanzamientu y periodu de vida útil editar

23 de xunu de 1996 en Xapón, [[30 de setiembre]] de 1996 n'América y [[1 de marzu]] de 1997 n'Europa.

Hai de solliñar que na so primer selmana de ventes en Xapón, Nintendo 64 vendió 500.000 consoles y mientres el so periodu de vida alredor de 33.000.000 de consoles.

Nintendo produció pa la N64 el sistema de vibración Rumble Pak que yera un accesoriu esternu. Por aciu un dispositivu añedíu ensertáu nel mandu de control llograba efeutu de vibración nos xuegos programaos pa ello. Bien darréu, Sony llanzó controladores con dispositivos de vibración integraos, y yá na siguiente xeneración de consoles, Sega desenvolvió un dispositivu de vibración esternu casi idénticu al de Nintendo pa los mandos de control de Dreamcast. Cabo esclariar que nengún d'estos trés sistemes foi la primer vegada que s'incorporó vibración nuna consola, recayendo esti méritu nel periféricu Aura Interactor.

Tamién fueron llanzaos dellos periféricos: un micrófonu que dexaba xugar un xuegu con funciones de reconocencia de voz (precursor del incorporáu en Nintendo DS y del micrófonu de la Game Cube), un dispositivu de hardware, el Transfer Pak, que dexaba lleer cartuchos de Game Boy pal intercambiu de datos ente dambes consoles (utilizáu nel xuegu Pokémon Stadium), una unidá de disquetes y un cartuchu que dexaba prindar audiu y videu a los disquetes... Sicasí'l mayor problema d'estos periféricos foi'l pocu sofitu que tuvieron per parte de les compañíes de desenvolvimientu.

Tocantes a los xuegos, el más reseñable pol so ésitu de crítica y públicu foi Super Mario 64. Desenvueltu por Shigeru Miyamoto y llanzáu xunto cola consola, el so sistema de xuegu sentó bases en mayor parte de los xuegos 3D del so estilu. L'otru títulu popular de la consola foi The Legend of Zelda: Ocarina of Time, tamién de Shigeru Miyamoto, primer xuegu en llograr una puntuación perfecta na prestixosa revista xaponesa Famitsu y habitual ganador de premios a "meyor xuegu de la hestoria".

N'Europa la consola dispunxo de 5 xuegos de llanzamientu, el sábadu 1 de marzu de 1997:

Los xuegos más destacaos pa la Nintendo 64 son principalmente:

Escontra finales de la vida útil de la consola había pocos llanzamientos, pero casi toos ellos de gran calidá, destacando los de Nintendo y RARE. Mientres l'añu 2001 dalgunos fueron retrasaos pa ser llanzaos en Gamecube: Resident Evil Zero (Capcom), Eternal Darkness (Silicon Knights - Nintendo) y Starfox Adventures (deriváu del proyeutu Dinosaur Planet de Rare), ente otros.

N'agostu de 2002 foi llanzáu Tony Hawk's Pro Skater 3 (Activision). Ésti sería l'últimu xuegu llanzáu oficialmente en formatu Nintendo 64, marcando'l fin del so periodu de vida, anque n'Europa y Xapón acabara un añu antes con Mario Party 3.

Carauterístiques editar

El so diseñu cunta con una parte cimera curva, con forma de fola, colos botones Power y Reset, una ranura de cartuchos de carga cimera, un puertu pa Expansion Pak, (tamién cimeru) o pa dalgunos accesorios y los mandos na parte frontera.

Los comerciales tantu de la consola como de xuegos n'Estaos Xuníos de N64 teníen el mensaxe de "Get N or get out", que podría traducise como "Participa o vete". N'España el eslogan de la consola foi Entra en xuegu, n'España, la consola salió al mercáu con un preciu de 34990 pesetes, lo que n'euros seríen unos 209'99€.

Cartuchos de xuegu editar

 
Cartuchu de "Mario kart 64" ensertáu na consola.
 
Nintendo 64 col Cartuchu de Super Mario 64 ensertáu na consola
 
Discu magnéticu del "Nintendo Disk Drive 64".

Los cartuchos tienen una capacidá d'hasta 512 Mbit (64 MB) con gran calidá sonora. Sicasí, yeren bastante llindaos en comparanza cola capacidá d'un Compact Disc de 680 MB.

Ventayes:

  • Los cartuchos teníen tiempos d'accesu a memoria bien rápidos en comparanza a los CD, que teníen velocidaes de 4x (600 KB/s). Esto puédese reparar, en casos en que xuegos de Playstation que tienen pantalla de carga, na versión N64 nun esisten, cola esceición de 2 títulos: NFL Quarterback Club 2000 y "Quake II"
  • Yeren bien caros, difíciles d'atopar y difíciles de doblar, esto faía casi inesistente la piratería na N64, lo que provocaba de la mesma menos perdes pa Nintendo, lo que-y daba mayores márxenes, entá ye más col insertamientu de chips nestos.
  • Como en Super Nintendo col chip Super FX, los cartuchos dexen añedir chips co-procesadores que s'encargaren de funciones dedicaes.
  • Por cuenta de les memories internes de los cartuchos, yera posible guardar les partíes dientro del cartuchu.
  • Ye difícil estropiar un cartuchu; son práuticamente a prueba de cayíes lo que fai a la consola más aplicable pa neños.
  • Los cartuchos podíen ser llimpiaos de maneres más segures, amás de que les formes de llimpialos nun riquir d'accesorios. La manera más común y tradicional de llimpiar los cartuchos yera soplándo-yos a los contactos electrónicos. Conocer esta práutica forma parte de la cultura xeneral de los xugadores a nivel mundial.


Desventaxes:

  • Ente que los cartuchos son más resistentes a daños cotidianos, los CD son más resistentes a los daños que pueda provocar el mediu ambiente, como l'óxidu, descargues llétriques o conxelación.
  • Los CD-ROM's, en comparanza colos cartuchos, tienen efeutos de soníu de gran calidá, cinemátiques y escenes xeneraes por ordenador en tiempu real, gracies al mayor espaciu d'almacenamientu qu'estos tienen.
  • A la de faelos funcionar, un cartuchu de Nintendo 64 tien 50 contactos electrónicos qu'han de faer contautu cola consola, munches vegaes hai que reintentar el so insertamientu por un mal contautu o suciedá nes conexones, esixen caltenimientu.
  • Los cartuchos son de mayor costu de producción.

Especificaciones téuniques editar

  • CPU: Arquiteutura MIPS 64-bit RISC CPU R4300i (serie R4000 personalizada), a 93,75 MHz
  • Co-procesador: RCP: SP (procesador de soníu y gráficos) y DP (procesador de píxeles) incorporaos, a 62,5 MHz.
  • Procesador de video (GPU): Búfer Z, anti-aliasing (filtru anti-dentáu), mapeado de testures realista: interpolación de mapes MIP tri-llinial penerada, correición de perspeutiva, mapeado de la redolada.
  • Memoria: RAMBUS D-RAM 4 Mbytes (Ampliable a 8 Mbytes por aciu Expansion Pak), velocidá de tresmisión: 4,500 Mbit/sec, máximu frecuencia 500 Mhz.
  • Resolvimientu: 256 × 224 ~ 640 × 480 puntos, manera de desentrelazado ensin ceguñu *

Dimensiones: anchu 260 mm, fondu 190 mm, alto 73 mm.

  • Pesu: 1,1 kg (2,42 lb).
  • Color: color real d'imáxenes fotográfiques (puede amosar 16 800 000 colores en pantalla) paleta de 32 bits, salida de videu en color de 21 bits.
  • Conexones y puertos:
    • Puertos pa control (4 mandos)
    • Puertu d'espansión de memoria RDRAM EXPANSION PAK (1)
    • Ranura de cartuchos de xuegu (1)
    • Badea d'estensión 50 pins (1)
    • Salida d'Audiu videu SNS A/V Multiout (1)
    • Entrada de corriente DC 12V/3.3V (1)

Versiones editar

La Nintendo 64 nun presentó versiones ameyoraes substancialmente, anque sí apaecieron ediciones especiales que presentaben cambeos nel so diseñu esterior, siempres destinaes a públicos que gustaben d'un estilu infantil, coloríu y allegre. Primeramente, el color de la so carcasa yera'l negru. Más tarde salieron a la venta modelos idénticos al orixinal, pero cola carcasa tresllúcida y de distintos colores, amás de versiones especiales como la N64 Pikachu Edition, que yera mariella y azul (o una bien rara en naranxa) y tenía al mentáu personaxe de la saga Pokémon en relieve sobre la carcasa, que yera daqué más ancha que la de la consola orixinal y amosaba dellos detalles del diseñu esterior llixeramente camudaos (el botón de reinicio y el d'encendíu, por casu), la versión especial del Mario Pack, con una N64 turquesa tresparente, y la versión N64 Gold llanzada con motivu del llanzamientu de The Legend of Zelda: Ocarina of Time En Xapón poner a la venta numberoses ediciones llindaes de la consola, qu'utilizaben colores llamativos na carcasa y xeneralmente patrocinaba xuegos o marques comerciales. Munches d'estes consoles, sobre toles de carcases de colores, teníen meyores internes nes revisiones de la placa, como meyores na calidá de videu usando cables RGB al respective de la Nintendo 64 orixinal. Y n'España vender xunto a la revista Nintendo Aición, numberoses pegatinas o stickers pa decorar la parte cimera de la N64 (cola forma d'esta) por casu de: The Legend of Zelda: Majora's Mask y Diddy Kong Racing. Hubo una versión de Nintendo 64 de Donkey Kong 64 na que la consola y el mandu son de color verde, la consola vendióse xunto col xuegu y el Expansion Pak. Amás de les consoles, esistió una gran variedá de colores pa los mandos de control. Dalgunos d'ellos son bien acobiciaos por coleicionistes anguaño.

Accesorios editar

Coneutaos a la consola editar

 
Jumper Pak.
  • Jumper Pak: Incluyíu na consola, ye un jumper o módulu de continuidá, una y bones el BUS de memoria RDRAM tresfier datos del módulu 0 al módulu 1 siendo'l módulu 0 la memoria interna del sistema y el 1 la badea del puertu d'espansión que rique'l Nintendo 64. Esti aditamento fai la función de ponte cuando nun hai memoria instalada nel módulu 1. Ye necesariu caltener el Jumper Pak pa poder xugar a Space Station Silicon Valley ensin problemes.
 
Expansion Pak.
  • Expansion Pak: ye un módulu de memoria RDRAM de 4MB qu'amonta la memoria del sistema a un total de 8MB. Reemplaza al Jumper Pak. Ciertos xuegos ufierten polo xeneral un llixeru ameyoramientu de gráficos, y un mayor resolución d'estos baxu la so presencia, como: Donkey Kong 64 o Zelda: The Majora's Mask riquen esti accesoriu pa funcionar. El Expansion Pak vender por separáu o xunto con dellos xuegos.
  • Nintendo Disk Drive 64 (solo Xapón): dexaba lleer discos magnéticos especiales de 64MB y conectase a una llinia telefónica pa intercambiar datos y descargar xuegos.

Coneutaos a la parte inferior del mandu editar

 
Transfer Pak.
 
Controller Pak.
  • Controller Pak: Dexa grabar partíes y configuraciones personalizaes. Tamién sirvía pa guardar repeticiones de carreres y partíes de memoria más grandes que'l cartuchu nun puede guardar. Los modelos orixinales de Nintendo ufiertaben una memoria de 256 KB estremada en 123 partes o páxines. Dellos modelos de terceros disponíen de más memoria entá.
  • Rumble Pak: Foi unu de los primeros accesorios, anunciáu nel Shoshinkai Show en payares de 1996. Sirve pa brindar función de force feedback (vibración) a ciertos xuegos, esto ye, la capacidá de faer cimblar el mandu de control p'apurrir viveza y realismu a ciertos eventos del xuegu, como golpes o ruios. Cuanto más fuerte sía lo qu'apaez nel xuegu, mayor va ser la vibración. El Rumble Pak retomó la idea de vibración del chalecu Aura Interactor, depués la siguiente xeneración de consoles (Dreamcast, Xbox, Gamecube y PlayStation 2) incorporó teunoloxíes similares nos sos mandos de control, y l'enclín va caltenese.
  • VRU Unit y Micrófonu: Esti periféricu, que se conectaba al puertu de control 4, sirvía pa dar órdenes a Pikachu nel xuegu interactivo "Hey You, Pikachu", nel cual falábase-y direutamente a Pikachu y este obedecía los tos órdenes, por aciu la reconocencia de comandos de voz solo n'idioma inglés y xaponés.

Ver tamién editar

Videoconsoles competidores de Nintendo 64

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Predecesora:
Super Nintendo Entertainment System
1991-1996
Videoconsola de sobremesa de Nintendo
Nintendo 64

1996-2003
Socesora:
Nintendo GameCube
2001-2008