Onyx Race Engineering (ORE) foi un constructor Británicu de Fórmula 1. Primeramente yera un prometedor equipu con potencial pero por una serie de males decisiones, l'equipu terminó nun atayante fracasu.

Onyx Grand Prix
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Tipu Formula One team (en) Traducir
Fundáu en1978

Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Fundáu a principios en 1979 por Mike Earle y Greg Field con base nuna fábrica en Littlehampton pa participar en Fórmula 2. Bien rellacionaos con March, tuvieron un par d'intentos fracasaos d'entrar en Fórmula 1, unu de los cualos arreyaba al novatu italianu Riccardo Paletti. En xunu de 1982 Paletti accidentar nun Osella mientres el Gran Premiu de Canadá morriendo por causa de les firíes, dempués de lo que Field retiróse vendiendo la so parte a Jo Chamberlain. ORE siguió en Fórmula 2 y tres la so desapaición, en Fórmula 3000, siempres de la mano de March. En 1988 la temporada foi un fracasu por cuenta que'l March 88B nun yera competitivu.

Fórmula 1 editar

Aquel día, decidieron dar el saltu a Fórmula 1, contrando a Alan Jenkins pa diseñar l'ORE1 sobre un motor Ford. La mayoría accionaria pasó a Paul Shakespeare y consiguieron patrociniu de Marlboro y de Moneytron, la compañía d'inversiones del excéntrico multimillonariu belga Jean-Pierre van Rossem. Contratáronse como pilotos al esperimentáu suecu Stefan Johansson y al novatu Bertrand Gachot. L'equipu camudar a unes grandes instalaciones en Westergate House y Field tornó como alministrador del equipu.

Al empecipiar la temporada 1989 l'equipu ingresó na Fórmula 1, teniendo que participar nes pre-calificaciones, pero Johansson llogró terminar quintu y llograr dos puntos en GP de Francia y algamó el podiu con un terceru y cuatro puntos nel Gran Premiu de Portugal. L'equipu quedó décimu nel mundial con 6 puntos.

Anque'l so desempeñu en pista yera rescatable y en bona midida esitosu, l'equipu tenía problemes. Van Rossem mercara la parte de Shakespeare y empezó a imponer la so voluntá. Despidió a Gachot por criticar al equipu, reemplazándolo con JJ Lehto, lo cual provocó l'arrenunciu de Field. Mientres l'iviernu, los problemes de Earle y Chamberlain con Van Rossem conducir a vender la so parte y salir del equipu, que quedó al cargu de Jenkins. Van Rossem trató de consiguir los motores V12 de Porsche, (lo cual yera imposible una y bones la marca alemana acomuñóse puramente con Footwork pa 1991) o los motores Honda V10, Van Rossem punxo l'equipu en venta. Van Rossem destacar pola so estravagancia nel paddock y les sos declaraciones polémiques nes cualos acusó al entós presidente de la FISA Jean-Marie Balestre de ser Nazi (Balestre formó parte d'organizaciones pro-nazis en Francia antes de la segunda Guerra Mundial) y a Bernie Ecclestone de ser un xefe mafiosu, provocando la roxura de los dos persones más poderoses de la Fórmula 1. Poco dempués Ecclestone prohibió a Van Rossem d'apaecer en cualesquier Gran Premiu.

Tres un curtiu periodu en propiedá del xaponés Middlebridge Group, l'equipu foi adquiríu pol otru excéntrico millonariu, el financista y ex piloto suizu Peter Monteverdi.

El so segunda temporada en 1990 foi considerablemente caótica y con dellos errores d'organización. Earle tornó de volao, pero foise cuando Monteverdi empezó a amenorgar costos despidiendo a gran parte del personal. Jenkins foi despidíu y Johansson foi reemplazáu tres dos carreres pol novatu suizu Gregor Foitek (El so padre Karl Foitek merco'l 25% del equipu por que'l so fíu corriera nel equipu) —Curiosamente, Jenkins foise como direutor téunicu a Footwork, pa trabayar colos motores Porsche y finalmente en 1991 tamién Johansson foi a parar a Footwork.

Monteverdi pretendía camudar l'equipu a Suiza, pero una demanda de Johansson xunto con Jenkins torgar. Utilizando l'ORE1B, una revisión del xasis de la temporada anterior dende la tercer carrera, l'equipu sufrió por cuenta de la inesperiencia del so personal téunico que llegó a montar un diferencial al aviesu y hasta tomar plantes de la coleición d'autos deportivos de Monteverdi. L'autu yera pocu competitivu y pocu confiable. Poques vegaes llegó a la parrilla d'arrancada y nun llogró puntos. Foitek diba sestu en monaco pero un choque con otru rival acabó séptimu lo que fuera'l meyor resultáu del equipu. En xunetu finalmente camudáronse a Suiza y l'equipu foi renombráu como Monteverdi, pero por cuenta de les dificultaes financieres Por cuenta de que Karl Foitek retiro'l so financiamientu al ver les precaries condiciones en caltienen nos autos. N'agostu, depués del GP d'Hungría l'equipu cerró.

Earle depués fundó l'equipu Arena pa correr automóviles de Honda nel Campeonatu Británicu de Turismos.

Onyx participó en 26 grandes premios, llogrando clasificase en 17 d'ellos. Llogró 1 podiu con Stefan Johansson y atropó 6 puntos del campeonatu.


Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar