March Engineering foi un constructor británicu d'automóviles de competición, tantu de Fórmula 1 como d'otres categoríes como Fórmula 2, Fórmula 3, CanAm, Champ Car World Series, Fórmula Atlantic, Sport Prototipos, etc. El so plan de negociu yera innovador yá que se proponíen suministrar xasis de competición a equipos privaos qu'utilizaren motores Cosworth. El conceutu March ye l'entamu nos años 1970 de los que seríen conocíos como British Kit Cars (automóviles británicos por pieces), esti constructores llindar a construyir un xasis propiu o inclusive mercáu a empreses especializaes (como March) y montaben motores Ford-Cosworth DFV y caxes de cambeos Hewland.

March Engineering
productor d'automóviles y Formula One team (en) Traducir
Direición Reinu Xuníu
Historia
Fundación1969
Fundador Max Mosley
Alan Rees
Robin Herd
Graham Coaker
Sector
Industria industria del automóvil
Cambiar los datos en Wikidata

March Engineering constituyir en 1969, por Max Mosley (Presidente de la FIA 1991-2009), Alan Rees (ex-piloto y darréu direutor en Shadow y Arrows), Graham Coaker y Robin Herd (inxenieru hasta esi momentu en McLaren). El nome de la marca vendría del acrónimu de los sos nomes (Mosley A Rees Coaker Herd) y nella cada unos tendría la so ocupación, Mosley sería'l direutor comercial, Rees sería'l direutor deportivu, Coaker el direutor de producción y Herd el xefe de diseñu.

March a diferencia de los otros constructores tuvo dende'l principiu una orientación comercial más que deportiva. Mientres Lotus, Brabham, McLaren o Scuderia Ferrari faíen de la venta de los sos xasis una forma de llograr ingresos pa financiar los sos equipos de carreres, March tenía como oxetivu la venta de modelos, ente que l'equipu de carreres sirvía de promoción, darréu otros como Lola, Dallara o Ralt siguieron el mesmu camín. Polo xeneral la fábrica nun xestionaba direutamente los equipos que se montaben con cierta independencia hasta'l puntu de llevar distintos patrocinadores y distintes estructures dientro del mesmu equipu o inclusive solíen ser ayenos a la marca. De fechu los primeros ésitos de March nun se consiguieron nel equipu oficial sinón que fueron gracies a la escudería de Ken Tyrrell y el so pilotu Jackie Stewart. Nos años 70 convirtiéronse los March na monoplaces pa privaos por excelencia y munchu constructores nos sos entamos antes d'empezar a fabricar los sos propios xasis recurríen a March, ye'l casu de Tyrrell, Williams, Hesketh o Penske ente los de F1.

Ente les anécdotes d'esta peculiar marca destaquen la de ser la única que debutó col nº1 (Stewart yera campeón cuando Tyrrell camudó Matra por March) o la de ser la única marca cola que puntuó una muyer (Lella Lombardi n'España 1975). Tamién tien el récor de faer pole na so primer carrera (xunto a Alfa Romeo, Mercedes, Lancia, Lola , Tyrrell y Brawn GP) y podiu nel so primer GP (al pie de Alfa Romeo, Ferrari, Gordini, Mercedes, Wolf y Fittipaldi).

Historia editar

STP March Racing Team (1970-1972) editar

Temporada 1970 editar

Robin Herd y Peter Wright diseñarón el modelu 701 (70 indica l'añu y 1 de F1) pa la escudería de Ken Tyrrell, qu'había dexáu Matra, unu para Jackie Stewart y otru para Johnny Servoz-Gavin, un tercer xasis vender a Colin Crabbe, direutor del equipu priváu Antiques Automóviles pal suecu Ronnie Peterson. La fábrica montó tamién un equipu propiu empobináu por Alan Rees, patrocináu pola compañía de llubrificantes STP (Scientifically Treated Petroleum), con Chris Amon y Jo Siffert. Tamién acomuñáu a STP pero con estructura independiente y empobináu por Andy Granatelli (direutor de STP) corrió un tercer coche oficial empuestu pol estauxunidense Mario Andretti.

L'entamu del 701 foi acandilante, na so primer carrera en Sudáfrica (7 de marzu de 1970), Stewart consiguió la pole position, con Amon 2º na parrilla col mesmu tiempu, lideró la carrera mientres 19 vueltes y terminó nel podiu en 3ᵉʳ posición. Quince díes dempués en Brands Hatch, el March-701 consigue la so primer victoria na Carrera de los Campeones, per delantre de les meyores máquines britániques (Lotus, McLaren, Brabham o BRM). Un mes más tarde (19 d'abril) nel circuitu del Jarama, Stewart da la primer victoria puntuable pa March nun accidentáu GP d'España, nel cual solo acaben 5 coches, trés d'ellos March (Andretti 3º y Servoz-Gavin 5º). A la selmana siguiente Amon axudícase'l Troféu Internacional de la BRDC en Silverstone con un hattrick (carrera, pole y vuelta rápida) y Stewart acompáña-y nel segundu pasu del podiu. Increíblemente l'equipu novatu postulábase como'l coche a bater pal campeonatu del mundu. La racha podría siguir en Mónacu, onde Stewart y Amon asítiense él lo más alto de la parrilla, dambos March lideraron la prueba, sicasí na vuelta 27 l'escocés tien problemes de motor que-y faen abandonar. Amon siguió batallando con Jack Brabham hasta que rompió la suspensión na vuelta 60 cuando permanecía na 2º plaza. En Bélxica repitióse la historia, Stewart y Amon, 1º y 3º en parrilla, na salida Amon toma la cabeza y bracéu con Stewart y Pedro Rodríguez cola so BRM, pero a metá de carrera vuelve rompese'l motor de Stewart, y esta vegada'l Amon consiguió caltener la 2º plaza. Sicasí nel restu de la temporada'l Lotus de Rindt y el Ferrari d'Ickx fueron cimeros en calificación y xeneralmente en carrera (Stewart fai 2º n'Holanda ya Italia y Amon 2º en Francia y 3º en Canadá). El tercer puestu nel Campeonatu Mundial de Constructores de Fórmula 1 yera realmente fantásticu pa un constructor debutante, según el 5ᵘ puestu de Stewart nel de pilotos.

En Fórmula 2 fabricóse'l modelu 702 pa dellos equipos privaos (Malcolm Guthrie Racing, Squadra Tartaruga y Eifelland Wohnwagenbau), consíguese una victoria nel GP alemán (Xavier Perrot) y dos poles (Peterson). El 707 pa la CanAm ye conducíu por Chris Amon en carias carreres ensin gran ésitu (4º en Laguna Seca y Riverside).

Temporada 1971 editar

 
March 711-Alfa Romeo d'Andrea De Adamich.

Pal siguiente añu viéndense los 701 al equipu de Frank Williams y otros privaos, Robin Herd, Geoff Ferris y Frank Costin diseñen el nuevu 711, que presentaba un atanante alerón delanteru ovaláu de gran tamañu. Formáronse dos equipos oficiales, unu motorizado por Cosworth (con Peterson y Soler-Roig) y otru con motor Alfa Romeo (pa los italianos Andrea de Adamich y Nanni Galli). Anque nun se consiguió nenguna victoria los cuatro 2º de Peterson (Mónacu, Inglaterra, Italia y Canadá), diéron-y el subcampeonatu al suecu tres el Tyrrell de Jackie Stewart, que sería a la fin la meyor clasificación de March nel Campeonatu del Mundu de Pilotos, y volvió consiguir la 3º plaza nel de constructores. Nel GP d'Italia, una de les carreres más emocionantes de la historia, na qu'hubo hasta 8 líderes distintos, Peterson tuvo en cabeza 23 vueltes, 4 pilotos entraron nel mesmu segundu y el suecu perdió la carrera por 10 milésimes frente al BRM de Peter Gethin. Siquier el March de Henri Pescarolo marcó la vuelta rápida.

El 712M foi'l dominador del campeonatu de F2, frente a los Brabham, Tecno, Lotus, Chevron. Hasta 30 pilotos de 12 equipos compitieron col March-712M, y Ronnie Peterson (del equipu oficial de la marca) conquistó'l títulu per delantre de Brabham de Carlos Reutemann y del March-BMW de Dieter Quester. Los March vencieron en 10 ocasiones (Peterson (6), Pace, Pescarolo, Quester y Beuttler), llográronse 11 poles, 8 vueltes rápides y 29 podios. Tamién nel modelu 713 de la F3 foi un ésitu y con él Roger Williamson conquistó'l títulu británicu.

A la fin de la temporada Alan Rees abandona March pa xunise a Don Nichols y fundar el nuevu equipu Shadow. Significó la salida del segundu fundador tres la muerte de Graham Coaker a la fin de 1970, y dexaba la compañía en manes de Mosley y Herd.

Temporada 1972 editar

March empezó la temporada 1972 n'Arxentina y Sudáfrica con una evolución del xasis del añu anterior renombráu como 721 (pa Peterson y Lauda del equipu oficial y otru para Pescarolo de Williams) n'espera del nuevu xasis. N'España estrenó'l 721X (de baxu momentu-polar) que fuera concebíu pa les caxes de cambeos trasversales 33/3 d'Alfa Romeo, el modelu foi un fracasu ya intentóse iguar con una caxa Hewland pero siguía ensin funcionar nos dos carreres siguientes. Túvose que crear a gran velocidá un nuevu modelu tomando como base'l xasis de F2, llamóse'l 721G (G pol Llibru Guinness de los récores, al ser el coche más rápido construyíu, 9 díes). Yera un coche bastante llixeru y rápidu y marcó la evolución de los siguientes modelos de March, más cercanos a la F2 qu'a la categoría reina. Sicasí la temporada taba echada a perder, entróse delles vegaes nos puntos consiguiendo a la fin un 6ᵘ puestu nel campeonatu de constructores y 9º nel de pilotos. El meyor resultáu foi'l podiu (3º) de Peterson en Nürburgring y en parrilla una 3º posición en Canadá. La escudería Eifelland utilizó un 711 modificáu pol inxenieru alemán Luigi Colani que presentaba extravagantemente l'espeyu retrovisor en metá del capó delanteru.

Tampoco la temporada de F2 foi tan victoriosa como la de 1971, anque'l nuevu modelu 722 vendióse perbién a los equipos privaos. Llográronse solo 5 victories, 2 de Peterson, 1 de Lauda y otra de Mass nel equipu oficial y una más de Jarier pal equipu priváu Shell-Arnold. El meyor clasificáu de los March nel campeonatu foi Patrick Depailler (3º) del equipu Elf-Coombs y Lauda namái algamó la 5ª plaza. En resume fueron 5 victories, 8 poles, 5 vueltes rápides y 22 podios.

Con un esquema similar al 722 y al 721G construyóse para John Cannon el modelu March 725-Oldsmobile V8, col que participó nel campeonatu británicu y americanu de Fórmula 5000, consiguiendo como meyor resultáu un 2º en Silverstone. El March 72B-Ford BDA de Bill Gubelmann llogró'l camponato británicu de Fórmula Atlantic.

Semioficiales en F1. Oxetivu F2 (1973-1977) editar

Temporada 1973 editar

 
Coche March 822 de la F2.

La orientación comercial de March encaxaba meyor na F2, con abondosos equipos privaos y un pequeñu númberu de constructores, que na F1, na cual los privaos diben arraleciendo y la competencia de bonos constructores yera enforma mayor. La perda de STP como patrocinador del equipu oficial de F1 produció per primer vegada una falta de financiamientu del programa. Tamién el cambéu de normativa de la F2 (agora con motores de 2 llitros) ayudó a entablar una collaboración con BMW pal suministru esclusivu de motores pa esta categoría, y al empar la orientación prioritaria de March escontra ella. Por ello'l modelu 731 nun foi otra cosa qu'una adautación del modelu 721G a les nueves normatives sobre les estructures deformables, y al cual añedir unos radiadores montaos nel alerón delanteru. Como pilotos oficiales escoyer a dos habituales de March en F2, Jean-Pierre Jarier y Mike Beuttler. Amás suministráronse xasis a dos privaos, al estravagante y risonderu equipu Hesketh Racing de James Hunt y al personal proyeutu de David Purley y la so empresa familiar LEC Refrigeration. La temporada foi desastrosa, con un 7ᵘ puestu como meyor resultancia nel GP d'España, pero agravóse entá más cuando Jarier concentráu en ganar la F2 dexó'l so puestu a Roger Williamson patrocináu por Tom Wheatcroft (el so xefe d'equipu na F2). Na so segunda carrera n'Holanda sufre un tarrecible accidente, solo David Purley baxó del so coche ya intentó ayudar al so mozu compañeru mientres la carrera siguía y los comisarios nun llegaben.[1].

Na parte positiva del añu tuvo'l magníficu desempeñu de Hunt y el so 731 reestructuráu pol inxenieru de Hesketh Harvey Postlehwaite que foi ameyorando a lo llargo de la temporada, 9º en Mónacu, 6º en Francia, 4º en Gran Bretaña, 3º n'Holanda y 2º na última carrera del añu n'Estaos Xuníos.

Na F2 el dominiu de los nuevos March motorizados por BMW rescampla, Jarier proclámase campeón con 7 victories y 78 puntos frente a los 41 del so inmediatu siguidor, Jochen Mass y el so Surtees TS15. Tamién los privaos ganen carreres: Vittorio Brambilla de Beta Racing gana dos veces, Jacques Coulon de la Scuderia Filipinetti, y Williamson de Whatcroft Racing una cada unu ya inclusive el priváu Roland Salamon imponer en Hockenheimring. L'equipu d'Héroes Racing apodera tamién el campeonatu xaponés con Motoharu Kurosawa.

Pa la F-5000 preparáronse dellos March 73A-Chevrolet que participaron nos campeonatos británicu y americanu con Skip Barber, John Gunn, Gus Hutchinson y Bob Lazier, ensin demasido ésitu. Pela cueta na fórmula Atlantic los March 73B-Ford-BDA apoderaron na mayoría de les series, la británica con Colin Vanderwell. Na F3 el March 733-Cosworth imponer nos dos campeonatos británicos: Tony Brise vence'l Lombard y nel Forward Trust gana Ian Taylor. Tamién nel campeonatu italianu vence un March conducíu por Carlo Giorgio.

Temporada 1974 editar

BMW primía a March por que saliera de la F1 y concentrárase na F2, sicasí l'interés de dellos patrocinadores y pilotos por participar na F1 faía que la compañía siguiera suministrando xasis que per otru llau yeren baratos y lo suficientemente rápidos. El modelu 741 de Robin Herd tenía la llinia habitual de les monoplaces de F1 de mediaos de los años 70, con un gran morru delanteru ensin alerón y con chimenea de refrigeración percima del pilotu que diría aumentando nos modelos posteriores. A partir de 1974 nun esistía yá un equipu oficial pos los pilotos pagaben ellos mesmos o per mediu de los sos patrocinadores el caltenimientu y gastos de competición. Stuck caltenía per mediu de la empresa alemana de llicores Jägermeister el primer monoplaza mientres Howden Ganley pagó del so bolsu los gastos del segundu pa dos carreres. Vittorio Brambilla patrocináu pola compañía d'herramienta Beta aportó al coche de Ganley pol restu de la temporada. No deportivo pocu hai que destacar, los March clasificaben regularmente na parte media de la parrilla y poques vegaes entraben nos puntos en carrera. Los meyores resultaos son el 4º de Stuck n'España y el 6º de Brambilla n'Austria.

En F2 anque March perdiera la exclusividad del motor BMW, nun tuvo problemes pa monopolizar el campeonatu frente a los Alpine, GRD, Surtees y Chevron. Los pilotos del equipu oficial Patrick Depailler y Hans Joachim Stuck, primeru y segundu respeutivamente y Jacques Laffite, del equipu BP-Racing, terceru, acoparon los puestos d'honor del campeonatu. Cuatro trunfos de Depallier, otros tantos de Stuck y dos tales victories de Peterson y Laffite fueron l'abondosa collecha del March 742-BMW, por solu dos victories de los Alpine (Jabouille y Tambay). Amás de 9 poles, 7 vueltes rápides y 20 podios.

Igualmente les 14 victories de Brian Henton nel campeonatu británicu de F3 otorgar los dos títulos en xuegu pal so March 743-Ford. 1974 foi l'añu más esitosu de March en F3 pos tamién vencieron nel campeonatu italianu con Alberto Colombo, nel alemán con Giorgio Francia, nel suecu con Conny Andersson. El galés Tom Pryce imponer nel GP de Mónacu, consideráu como'l más prestixosu de la categoría. Na F-5000 el March 74A-Chevrolet de Mike Wilds llogra dos talos 2º en Brands Hatch y Mallory Park. Jim Crawford y Alan Jones imponer nes series de la Atlantic británica col 74B-Ford.

Temporada 1975 editar

March sigue cola so política comercial de suministru de xasis baratos pa pilotos de pagu (Brambilla y Lombardi) y equipos privaos (Penske). El modelu 751 de Robin Herd ye una continuación del 741, realmente tola serie 741/751/761 van ser monoplaces práuticamente idénticos. Anque la monoplaza yera competitivu, Brambilla calificaba davezu nel Top-10, la fiabilidá foi'l so mayor problema, 17 abandonos. Na parte positiva tuvo la inesperada victoria nel lluviosu GP d'Austria, cola anéudota añedida de que Brambilla en pasando la bandera de cuadros salir de la pista y nel choque estrozó la delantrera de la so March, anque consiguió dar la vuelta d'honor col morru colgante. Nel azaroso GP d'España, suspendíu cuando'l líder, Rolf Stommelen, perdió'l so alerón y topetó contra'l guardaraíl morriendo 5 persones, los March taben asitiaos 5º y 6º. Foi la primer vegada y única qu'una muyer puntuaba, pero al amenorgase la distancia del GP, Lella Lombardi solo llogró mediu puntu. La parte negativa asocedió nel mesmu GP d'Austria cuando Mark Donohue perdió'l control del so March y cutió contra la valla, nel choque morrió un comisariu, y paecía que'l pilotu nun taba seriamente mancáu, sicasí foi lleváu al hospital de Graz con un fuerte dolor de cabeza, a otru día morría por una hemorraxa cerebral.

 
March 761-Ford de Vittorio Brambilla nel GP d'Alemaña.

En F2 los March fueron 2º (Michel Leclerè y 3º (Patrick Tambay) tres el Martini de Jacques Laffite. El March 752-BMW atropaba les parrilles yá que yera'l modelu más habitual ente los equipos privaos, solo dalgunos Osella, Chevron, Martini o Jabouille torgaben que la categoría convertir en monomarca. 7 victories y 31 podios foi la collecha final pa March. Tamién na F3 los March yeren mayoritarios, yá fora con motor Ford, Toyota Novamotor o Alfa Romeo. Asina nel británicu imponse Gunnar Nilsson, nel italianu Luciano Pavesi y nel suecu Conny Ljungfeldt toos con March-753, sicasí nel acabante crear campeonatu européu, el March de Conny Andersson queda en segundu llugar tres el Ralt de Larry Perkins. Na F-5000 consíguese romper por dos vegaes la hexemonía de Lola y Chevron nel campeonatu británicu: l'australianu Alan Jones consigue la victoria en Thruxton y pocu dempués en Silverstone.

Temporada 1976 editar

 
March 761-Ford d'Arturo Merzario del equipu priváu Ovoro-March.

Cola vuelta de Ronnie Peterson, cansáu de la poca competitividá de la so Lotus, March fai un últimu esfuerciu na categoría reina. L'equipu oficial formar Peterson y Brambilla, con otru equipu semiofocial con coches pa Stuck y Merzario. El modelu 761 de Robin Herd resultó rápidu pero bastante fráxil, antes de la victoria de Peterson en Monza, los March tuvieren 26 abandonos, magar ye ciertu que cuando consiguíen acabar, facer xeneralmente ente los 10 primeros. De fechu na carrera d'Holanda, el suecu marcara la pole y fuera líder mientres 11 vueltes. La carrera d'Italia foi una de los meyores de Peterson, de ser octavu na parrilla con una magnífica salida asitiar na 4ª posición, una primer llucha col Ligier de Laffite y el Tyrrell de Depallier, averólu a la cabeza. Tampoco Scheckter, col Tyrrell P34 de 6 ruedes, pudo aguantar los ataques de suecu qu'a partir de la vuelta 11 púnxose en cabeza y nun la abandonó hasta'l final a pesar de los ataques del Ferrari de Regazzoni, la gran actuación del suecu fíxo-y marcar tamién la vuelta rápida en carrera. El restu de temporada foi similar, escelentes calificaciones y abondosos problemes en carrera, por casu nel GP d'USA-Este salieron bien asitiaos, Peterson (3º), Brambilla (4º) y Stuck (6º), solo llogró acabar l'alemán en 5ª posición. Nes nueves Shellsport Series, campeonatu británicu de fórmula llibre onde participaben F1, F2 y F-5000 xuntos, el March 751-Cosworth de Damien Magee consigue dos victories y el March 742-Ford BDA de Ray Mallock imponer n'otra carrera.

La temporada de F2 fíxose más interesante pola entrada en competición d'ELF sofitando a los constructores franceses, Martini y Jabouille, y trayendo de la mano los nuevos motores Renault, según l'apaición de la nueva marca de Ron Tauranac, la Ralt. De nuevu BMW primía a Robin Herd por que se centrara nel so diseños de F2, y los resultaos diéron-y la razón. El meyor March 763-BMW foi'l del brasilanu Alex Dias Ribeiro, que quedó 5º tres los Jabouille 2J-Renault del propiu Jean-Pierre Jabouille (1º) y Michel Leclere (4º) y los Martini Mk19-Renault de Rene Arnoux (2º) y Patrick Tambay(3º). Solo tres victories ampliaron el palmarés, dos de Maurizio Flammini y otra de Hans Joachim Stuck.

Na F3 siguió'l dominiu de los March que camudaron los motores a los nuevos Toyota preparaos por Novamotor. Rupert Keegan y Bruno Giacomelli apoderaron los campeonatos británicos y tamién el pilotu italianu venció na carrera de F3 en Mónacu. Per segundu añu'l campeonatu européu se resite: el suecu Conny Andersson empata a puntos con Riccardo Patrese (Chevron), pero l'italianu ye campeón pol númberu de victories, el March de Gianfranco Brancatelli ye terceru.

Na F-5000, los dos victories de Damien Magee y otres bones actuaciones de la so March 75A-Ford GAA nun torgar que'l Chevron de David Purley llevárase'l campeonatu. Tamién consiguieron victories: Ray Mallock nel campeonatu británicu y Alan Jones en Watkins Glen, na serie americana. Tamién foi bon añu na Fórmula Atlantic onde Gilles Villeneuve consiguió los dos campeonatos americanos y Ian Scheckter consiguió'l sudáfricano.

Temporada 1977 editar

 
Proyeutu non utilizáu, el March 2-4-0 de 6 ruedes.

Ente les temporaes 1976/77 Robin Herd y Wayne Eckersley diseñen un modelu de 6 ruedes. El March 2-4-0 qu'a diferencia del Tyrrell P34 presentaba 4 ruedes traseres motrices del mesmu tamañu que les delantreres, en teoría p'aumentar la tracción y menguar la resistencia aerodinámica. Na pretemporada de 1977 foi probáu por Howden Ganley y por Ian Scheckter anque finalmente optóse por un modelu convencional de 4 ruedes basáu nel 761. Por paradoxa'l March 2-4-0 foi bien granible económicamente yá que se-y dio llicencia a Scalextric pa comercializar la versión de slot y bien llueu se convirtió n'unu de los modelos más populares. Los modelos 761B y 771 nun yeren más que'l modelu 761 con dellos cambeos de fechu el 761B que se vendió a Frank Williams entá caltenía la pintura naranxa del vieyu 761 de Brambilla. La única ventaya que caltenía yera'l so baxu preciu y por ello foi adquiríu por dellos privaos: Williams nel so nuevu proyeutu tres la rotura con Walter Wolf, Merzario nel so intentu de crear una escudería propia, Ralph McDonald empecipiando'l so equipu RAM, Brett Lunger o Brian Henton. Los mesmos semioficiales creáronse gracies al sofitu de los sos patrocinadores, Alex Ribeiro (Hollywood) y Ian Scheckter (Rothmans). No deportivo la temporada foi desastrosa, batióse'l récor de NQ (non calificación na parrilla), quedando fora de la carrera hasta 10 vegaes los "oficiales" y 35 en total. Nun s'entró nunca nos puntos siendo'l 7º de Patrick Nieve (Williams) n'Italia'l meyor resultáu. A la fin de la temporada Mosley, concentráu nos negocios de la FOCA, abandona la compañía, y Herd que queda en solitariu al frente decide vender los restos del equipu de F1 a ATS de Gunther Schmid y él mesmu collabora con John Gentry nel diseñu del ATS HS1-Cosworth.

Tampoco foi una bona temporada na F2, al dominiu de los Martini Mk22-Renault de Rene Arnoux y Didier Pironi del equipu Renault-Elf xuniéronse-y los emerxentes Ralt RT1-BMW del Project Four Racing de Ropn Dennis. El March 772P-BMW de Bruno Giacomelli solo consiguió la 4ª plaza empatáu col Chevron B40 de Riccardo Patrese. Tres victories de Giacomelli y otros dos de Jochen Mass fueron lo meyor del añu. En F3 consíguese'l Vandervell F3 Championship, pero nel BP Super Visco F3 Stephen South queda por detrás del Chevron de Derek Daly, el meyor resultáu llograr Piercarlo Ghinzani que, tres tres intentos de March, proclámase vencedor campeonatu européu de F3. Nes Shellsport Series tamién se consigue'l subcampeonatu, Guy Edwards col so March 751-Cosworth queda detrás del Surtees TS19-Cosworth de Tony Trimmer, apuntándose 3 victories, 3 poles y 2 vueltes rápides. Val Musetti con un March de F2 anótase una victoria, 2 poles y dos vueltes rápides, siendo'l tercer clasificáu del campeonatu.

Interludiu ensin F1 (1978-1980) editar

Temporada 1978 editar

La F1 taba camudando, cada vez yeren menos los privaos que podíen financiase una monoplaza y les nueves normatives emponer a l'almisión esclusiva d'equipos que construyeren los sos propios modelos. A pesar de la retirada de la F1 de dalguna manera March siguía nel campeonatu. Per un sitiu Robin Herd encargar del desenvolvimientu del ATS HS1, un modelu inspiráu nel Penske de la mesma inspiráu nel March 751. Per otru llau Arturo Merzario intenta'l so propiu proyeutu y encarga a Simon Hadfield el diseñu del Merzario A1, basáu nel March 761 afechu al efeutu suelo. Tamién hai presencia de March na Aurora F1, campeonatu británicu de F1 nel que pertenecíen monoplaces d'años anteriores mercaos por privaos y continuador de les Shellsport series. El March 781 ye l'únicu diseñu específicamente concebíu pa esti campeonatu, y con él Guy Edwards y Bruce Allison llogren 3 victories. Con este mesmu modelu Patrick Nieve intentó participar nel GP de Bélxica, anque finalmente nun se-y dexó.

En 1978, Robin Herd concéntrase especialmente na F2, como insistentemente ciscáben-y dende BMW, y los resultaos son escelentes. Abandona'l conceutu que se llevara dende'l modelu 732 y evolucionara hasta'l 772 y constrúyese un nuevu modelu basándose nel 77B de la Fórmula Atlantic, un monocasco más pequeñu y compactu, que'l so conceutu yá fuera probáu con ésitu nel 772P. Les resultancies son inmeyorables: Bruno Giacomelli proclámase campeón con 8 victories y subcampeón el so compañeru Marc Surer. Foi la meyor actuación de March na F2, 12 victories, 12 poles, 9 vueltes rápides, 5 dobletes y 4 tripletes, tan solo los Chevron de Derek Daly y Keke Rosberg opunxeron una débil resistencia. Na F3 per primer vegada en munches temporaes nun se llogra nengún campeonatu, la irrupción de los Ralt ruempe cola hexemonía de March. Nel británicu Mozu Serra y Derek Warwick nun pueden superar al Ralt de Nelson Piquet, y de fechu Warwick camuda de marca a metá de temporada. Nel européu Teo Fabi tien de conformase cola 4ª plaza tres los Ralt del holandés Jan Lammers y del suecu Anders Olofsson, ya inclusive del Chevron de Patrick Gailliard. Fabi tampoco nel italianu consigue pasar de la 4ª plaza.

Temporada 1979 editar

 
Coche Layton-House-March, l'últimu coche construyíu por March pa equipos privaos de Fórmula 1.

La campaña de 1978 na F2 fizo que la mayoría de los equipos privaos quixeren correr con March.

Pilotos editar

Escuderíes y Pilotos de March en F1 (1970-1992)

Escuderíes y Pilotos de March en F2 (1970-1976)

Palmarés editar

Fórmula 1
0   Meyor posición: 2º (1971) 5 Victories
Fórmula 2
6   1971, 1973, 1974, 1978, 1979, 1982 115 Victories
Fórmula 3000
3   1985, 1986,1987 18 Victories
Fórmula 3
25   3 1977,1980,1981
  11 1971,1973(2),1974(2),1975,1976(2),1977,1979,1980
  5 1973,1974,1975,1979,1982
  3 1974,1975,1981
  2 1974,1979
  1 1980
Fórmula Atlantic
11   3 1972,1973,1974 31 Victories
  4 1976 (2),1977,1978 26 Victories
  2 1976,1977 19 Victories
  1 1979 7 Victories
  1 1980 5 Victories
PPG CART IndyCar World Series
2   1985,1986 60 Victories

Referencies editar

Enllaces esternos editar