Pedro González-Blanco

Pedro González-Blanco (1879Lluanco – 31 de xineru de 1961Villaseca de la Sagra) foi un periodista, conferenciante y traductor español, hermanu del escritor y críticu lliterariu Andrés González-Blanco y del filósofu y ensayista Edmundo González-Blanco.

Pedro González-Blanco
Vida
Nacimientu Lluanco1879[1]
Nacionalidá España
Muerte Villaseca de la Sagra31 de xineru de 1961 (81/82 años)
Familia
Hermanos/es Andrés González-Blanco
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, escritor, traductorconferenciante
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacíu en Lluanco en 1879, estudió la primer enseñanza na so villa natal y bachilleratu en Cuenca y Uviéu. Empezó la llicenciatura de Filosofía y Lletres na Universidá de Madrid. Periodista dende los quince años, y con simpatíes pol anarquismu, collaboró en El Motín de José Nakens y dempués contribuyó en revistes como Helios y La Vida Lliteraria, na que se dieron a conocer los miembros más notables de la Xeneración del 98. Tamién collaboró en El Imparcial, El Lliberal, La Llectura y Revista Contemporánea. Como los sos hermanos foi ateneísta en Madrid. Tradució a Jules Lequier, Max Stirner, Maurice Maeterlinck, Nietzsche y Sterling.

Casóse con Crescencia Alcañiz y trés años más tarde embarca escontra'l continente americanu, va ser en Cuba onde meyor alcuéntrese-y pos allá va collaborar col Diario de la Marina. Vilbu de Crescencia, embarcar col poeta José Santos Chocano na aventura de percorrer tol continente. Vivió munchos años na América española, a onde emigró en 1908. Tuvo en Méxicu cubriendo informativamente la Revolución y depués en Guatemala, onde se casó con una sobrina del presidente Manuel Estrada Cabrera. Nesta dómina escribió sobre Cuba y sobre la Guerra del Chaco ente Bolivia y Paraguái mientres la década de 1930. Volvió a España y depués tornó a Méxicu en 1939, alternando la so estancia ellí con viaxes a Cuba y Arxentina. Foi amigu de Pancho Villa y de Leopoldo Llugones. Conferenciante profesional, pronunció alredor de quinientes conferencies en más de venti países sobre lliteratura, arte, política, socioloxía y filosofía. González-Blanco, que los sos últimos escritos vieron la lluz nos periódicos ABC, Aramo y Uviéu, finó na llocalidá toledana de Villaseca de la Sagra el 31 de xineru de 1961.

Opuestu a la lleenda negra, dalgunes de les sos obres son Conquista y colonización d'América pola echar# llevantos España (Méxicu, 1945); Vindicación y honra d'España (Méxicu, 1944); Teresa de Jesús (traces biográfiques) (1944), y Martín Alonso Pinzón (1945).

Anguaño tien xunto a los sos hermanos una cai en Lluanco, llocalidá asturiana del conceyu de Gozón, llamada Hermano González Blanco.

Referencies editar

  1. «rexistru d'autoridaes BNE». Consultáu'l 8 xunetu 2020.

Enllaces esternos editar