Petrochelidon nigricans

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Petrochelidon nigricans
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Hirundinidae
Xéneru: Petrochelidon
Especie: P. nigricans
Vieillot, 1817
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Petrochelidon nigricans ye un integrante de la familia Hirundinidae, dientro de les aves paseriformes. Reproduzse n'Australia, mayoritariamente na llatitú 20º y en Timor. Migra mientres l'iviernu en dichu país, Nueva Guinea, l'este d'Indonesia y de la Llinia de Wallace, amás de les Islles Salomón. Ye una ave vagamunda de Nueva Zelanda, onde se reprodució y de Nueva Caledonia. Esta especie allúgase dacuando nel xéneru Hirundo como Hirundo nigricans. Ye una ave de tierres abiertes, preferiblemente con árboles altos con buecos pa construyir el so nial. Tamién ye abondo común n'árees urbanes y suburbanes.

Descripción editar

La golondrina de los árboles mide en permediu 13 cm. y tien una cola encruciada. L'adultu tien una cola de color azul brillante, ales marrones, una frente castaña y una parte baxa blanca. Dambos sexos son similares, pero los mozos son más apagaos y marrones, con una frente más pálida en comparanza a les plumes del llombu y les ales. La so llamada ye un garllo agudu. Estremar d'otres golondrines australianes pola forma de la so cola y la so parte inferior clara. La especie más similar, l'avión duende, tien una cabeza color castañu. Tien tres subespecies:

  • H. n. nigricans: la subespecie de mayor tamañu, reproducir en toa Australia, sacante la zona de Queensland, y tamién en Nueva Zelanda
  • H. n.neglecta  : reproducir al nordeste d'Australia. Ye apenes más pequeñu que la subespecie nominal nigricans, con un tamañu de 11-12 cm.
  • H. n. timoriensis: la subespecie más pequeña, reproduzse sobremanera en Timor. Tien manches negres nel pechu y el pescuezu.

Comportamientu editar

La golondrina de los árboles reproduzse, variando según la rexón, de xunetu a xineru, o bien en pareyes o en pequeñes colonies, dependiendo del espaciu que tea disponible pa construyir el nial. Estos fabríquense en fuexos naturales n'árboles secos o resquiebros ente les roques, según en pontes y edificios. Esto ye más común nel oeste del país y en ciudaes como Adelaide y Perth. P. nigricans tamién utiliza los niales de Hirundo neoxena y puede llegar a movelos pa esto.

El nial, de normal fechu nun cantil, ta construyíu con campera y fueyes, pero tamién suel tar reforzáu con folla o fibres vexetales; esto tien el fin d'amenorgar l'anchu de la entrada escontra él. Suelen poner ente 3 y 5 güevos, xeneralmente 4 y son de tonu amarronáu con manches blanques. Tamién suelen haber dos niaraes.

Les golondrines de los árboles tienen un vuelu rápidu y aliméntense a mayor altor que H. neoxena, casi a seis metros del suelu. Frecuentemente ver sobre árboles d'ocalitu cazando inseutos voladores, pero tamién s'alimenten de los sos bárabos na agua. La especie puede ser más bien gregaria cuando nun se reproduz y tamién forma bandaes colos aviones duendes.

Variedaes y plumaxes editar

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar