Phoenicopterus roseus

especie de páxaru

Phoenicopterus roseus ye una especie d'ave phoenicopteriforme de la familia Phoenicopteridae que vive nes güelgues d'África, el sur d'Europa y el suroeste d'Asia (hasta la India). Los sos parientes más cercanos son el flamencu colloráu y el flamencu chilenu, enantes considerábase conespecífico del primeru, pero na actualidá considérense especies separaes.

Phoenicopterus roseus
flamencu
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Phoenicopteriformes
Familia: Phoenicopteridae
Xéneru: Phoenicopterus
Especie: Phoenicopterus roseus
Pallas, 1811
Sinonimia
  • Phoenicopterus ruber roseus
  • Phoenicopterus antiquorum
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

 
El so plumaxe ye principalmente rosa claro, con ales con rémixes negres y coberteras de color coloráu o rosa escuru.
 
Un subadulto (izq.) con un adultu (dcha.) en vuelu
Graznido de flamencu


Como los demás flamencos son aves altes y espodaes, con pates y pescuezu bien llargos, y un característicu picu curvado escontra baxo. El flamencu común ye la especie de flamencu de mayor tamañu, con una media d'altor de 110 a 150 cm y un pesu d'ente 2 y 4 kg. Los machos más grandes rexistraos llegaben hasta los 187 cm d'altu y pesaben 4,5 kg.[1] La mayor parte del so plumaxe son de color rosa claro, que nes ales ye siempres más intensu y puede aportar a colloráu, coles plumes primariu y secundariu de color negru. El so picu tamién ye rosado na so mayor parte, anque tien la punta negra, y les sos pates son rosadas na so totalidá. Los subadultos son de color gris ablancazáu, y adquieren la coloración adulta dellos años dempués. La coloración del so plumaxe vien de los pigmentos carotinoides de los crustáceos y algues con que s'alimenten, polo que la intensidá de la so coloración va depender de la so dieta.

Taxonomía y etimoloxía editar

Orixinalmente foi descritu científicamente en 1811 por Peter Simon Pallas como una subespecie dientro de Phoenicopterus ruber, especie descrita por Carlos Linneo 1758. Esta clasificación permaneció hasta que fueron biforcaos n'especies separaes en 2008.[2] Nun se conocen subespecies:[3]

El nome del so xéneru ye un términu neollatín que vien de la combinación de les pallabres griegues φοῖνιξ (phoinix), que significa «fénix o escarlata», y πτερός (pteros) «ales»,[4][5] en referencia a la coloración colorada de les sos ales. El nome de la so especie, roseus, en llatín significa «rosa».

Distribución editar

 
Son aves bien gregaries que s'alimenten penerando agua col so picu especializáu.

Estender polos llagos salobre y salín, según llagunes costeres y marismas d'África, el sur d'Europa (incluyida España, Cerdeña, Sicilia y Xipre), el suroeste d'Asia (incluyida Turquía), llegando hasta la India.

N'España añera na llaguna de Fuentedepiedra, Doñana, marismas del Odiel, la llaguna salada de Pétrola (Albacete),[6] cabu de Gata, delta del Ebro, salines de san Pedro del Pinatar (Murcia) y mariñes de Baleares. Otres poblaciones europees importantes atópase na Camarga y zones tremaes d'Italia y Grecia. Numberosos flamencos procedentes d'estes zones pasen l'iviernu, y n'ocasiones gran parte del restu del añu, en güelgues del norte d'África, como la mar Chica, en Nador, o la desaguada del ríu Souss, al sur d'Agadir, y Túnez. N'África distribúyense principalmente polos humerales del la rexón oriental y austral, amás de les zones costeres de tol continente.

Comportamientu editar

Aliméntase de pequeños crustáceos, algues microscópiques, y demás componentes del plancton. Remueven el fango coles pates y peneren l'agua col picu, cola cabeza invertida.[7] Alimentar en llagos d'agües someres, dacuando en bandaes de más d'un millón d'exemplares, y cuando dalgún miembru del grupu detecta peligru dexa d'alimentase y espurre el pescuezu alzando la cabeza mientres glaya, avisando asina al restu del grupu.

Como tolos flamencos, esta especie añera colonialmente y pon los sos güevos en montículos de folla xunto a la folla. La so puesta componer d'un solu güevu ablancazáu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar