Pier Paolo Pasolini

Pier Paolo Pasolini (5 de marzu de 1922Boloña – 2 de payares de 1975Ostia (es) Traducir) foi un escritor, poeta y direutor de cine italianu. Ye unu de los escritores más reconocíos de la so xeneración, según unu de los realizadores más veneraos de la filmografía del so país. Tamién s'estremó como un actor, periodista, filósofu, novelista, dramaturgu, pintor y figura política.

Pier Paolo Pasolini
Vida
Nacimientu Boloña[1]5 de marzu de 1922[2]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (5 marzu 1922 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1946 -  2 payares 1975)
Muerte Ostia (es) Traducir2 de payares de 1975[2] (53 años)
Causa de la muerte homicidiu
Familia
Casáu con ensin valor
Familia
Estudios
Estudios Liceo Luigi Galvani (en) Traducir
Universidá de Bolonia
Llingües falaes italianu[3]
francés
Friulanu
Oficiu direutor de cine, traductor, actor, poeta, guionista, periodista, novelista, dramaturgu, actor de cine, críticu de cine, escritor, realizadorprosista
Trabayos destacaos Ragazzi di vita (en) Traducir
Teorema (es) Traducir
Salò
Pajaritos y pajarracos (es) Traducir
El Evangelio según San Mateo (es) Traducir
Premios
IMDb nm0001596
Cambiar los datos en Wikidata

Entá güei ye consideráu un personaxe revesosu n'Italia, por cuenta del so estilu contundente y el focu que punxo en materia sexual en dalgunos de los sos trabayos, consideraos como tabú, pero establecer como la meyor figura europea na lliteratura y nes artes cinematográfiques. El so asesinatu provocó una protesta en dellos círculos n'Italia, onde estes circunstancies fueron oxetu d'encaloraos alderiques.

Biografía editar

Los sos primeros años editar

Pasolini nació en Bolonia, ciudá de tradición política izquierdista, pero de neñu lleváronlu por numberoses ciudaes. Fíu de Carlo Alberto Pasolini, un teniente del exércitu italianu y de Susanna Colussi, una maestra d'educación elemental. Los sos padres casar en 1921 y Pasolini nació en 1922 y nomáu asina por un tíu paternu. La so familia camudar a Conegliano en 1923 y dos años dempués a Belluno, onde nació otru fíu llamáu Guidalberto.

Según dixo, él yera fíu d'una familia representativa de la unidá italiana: «El mio padre baxa d'una antigua familia noble de la Romaña; la mio madre, otra manera, vien de una familia de llabradores friulanos qu'algamaron la condición pequeñu-burguesa. La madre de la mio madre yera piamontesa, pero con venceyos con Sicilia y la rexón de Roma».[4] El so padre foi un soldáu que se fixo famosu por salvar la vida de Benito Mussolini cuando'l mozu Anteo Zamboni atentó contra la so vida.

En 1926, el padre de Pasolini foi arrestáu por deldes de xuegu.[ensin referencies] La so madre camudar colos fíos a la casa de la so familia en Casarsa della Delizia na rexón Friuli. Esi mesmu añu, el so padre Carlo Alberto, foi'l primeru en detener ya identificar a Anteo Zamboni, quien acababa d'intentar asesinar a Benito Mussolini.

Pasolini empezó a escribir poemes a los siete años d'edá inspiráu pola guapura natural de Casarsa. Una de les sos primeres influencies foi'l trabayu d'Arthur Rimbaud. En 1931 el so padre foi tresferíu a Idria nel marzu xulianu (agora Idrija pertenez a Eslovenia), En 1933 camudar a Cremona en Lombardía y más tarde a Scandiano y Reggio Emilia. Pasolini tuvo una difícil adautación a toos estos cambeos, utilizando'l so tiempu llibre en engrandecer les sos llectures de poesíes y de lliteratura, (lleendo a Dostoyevsky, Tolstoy, Shakespeare, Coleridge, Novalis), alloñar del so fervor relixosu de los sos primeros años. Na escuela de Reggio Emilia, conoció al so primer verdaderu amigu, Luciano Serra. Los dos tuvieron otra vegada en Bolonia, onde Pasolini tuvo siete años mientres terminaba la educación secundaria. Equí cultivó nueves pasiones incluyendo'l fútbol. Con otros amigos incluyíos Ermes Parini, Franco Farolfi, Elio Meli, formaron un grupu dedicáu a discutinios lliterarios. Publicó per primer vegada a los 19 años, mientres s'atopaba estudiando na Universidá de Boloña.

En 1939, Pasolini se gradúo y entró al Colexu de Lliteratura de la Universidá de Bolonia, afayando nueves temes como filoloxía y les figures estétiques de les artes. Tomó parte nel gobiernu fascista en competencies deportives y de cultura. Los sos poemes d'esi periodu, empecípiense incluyendo fragmentos en Friulan, un llinguaxe que nun falaba pero que podía lleer, al empecipiar cada poema: "Apriendo esto como un actu místicu d'amor, lo meyor del felibrismo, paecíu a los poetes Provenzales".

Los sos poemes iniciales editar

Dempués del branu en Casarsa, en 1941 publicó la so primer coleición de poemes en Friulan, Versi a Casarsa. Esti trabayu foi apreciáu y notáu polos intelectuales y críticos como Gianfranco Contini, Alfonso Gatto y Antonio Russi. Les sos pintures tamién fueron bien recibíes. Pasolini foi direutor en xefe de la revista II Setaccio (El Cribu), pero foi dempués foi despidíu por conflictos col direutor, quién taba alliniáu col réxime fascista. Un viaxe a Alemaña, ayudólu tamién a percibir el status "provincial" de la cultura italiana nesi momentu. Estes esperiencies diéron-y a Pasolini nuevos pensamientos na so opinión alrodiu de la cultura política del fascismu y gradualmente empecipiar la so posición comunista.

En 1942, la familia tomó abellugu en Casarsa, considerada como un llugar más sele y esperar la conclusión de la Segunda Guerra Mundial, una decisión bien común ente les families de los militares italianos. Nes selmanes dempués del arminsticio del 8 de setiembre, Pasolini foi reclutado, siendo prindáu y prisioneru de la Wehrmacht Alemana, pero pudo escapar amarutáu de paisanu, atopando'l camín escontra Casarsa. Equí xunióse con un grupu de mozos fanáticos del llinguaxe Friuliano, quien queríen dar a Casarsa un status igual a Udine nel so standard rexonal. De mayu de 1944 publicaron una revista titulada Stroligùt di cà da l'aga. Mentanto, Casarsa sufría los bombardeos aliaos y forzaron a enrolarse pa la República Social Italiana, con actividá similar de tipu partisana.

Trató de permanecer estremáu d'estos eventos. El, la so madre y otros escolinos, enseñaben a estudiantes nes escueles de Pordenone o de Udine, empecipiando n'ochobre de 1943. Otros fueron tamién arreyaos, pero esti trabayu educativu yera consideráu illegal y foi suspendíu en febreru de 1944. Tuvo la so primer esperiencia homosexual con unu de los sos estudiantes. El so hermanu Guido, de 19 años, xunir a la Fiesta d'Aición y a la Brigada Ossopo-Freuli, tomando los arbustos cerca de Eslovenia. El 12 de febreru de 1945, Guido foi asesináu nuna emboscada realizada polos partisanos de les guerrilles yugoslaves de Tito. Esti episodiu fatal sería una traxedia angustiosa pa la madre y el so fíu.

Seis díes dempués Pasolini y otros fundaron l'Academia Friulana de la Llingua (Academiuta di lenga furlana). Mentanto'l padre de Pasolini, Carlo Alberto traía a Italia mascotes de Kenia siendo deteníu en payares de 1945 en cuenta de la muerte de Guido. Quedar en Casarsa, el pueblu natal de Susanna. Tamién en payares Pier Paolo Pasolini se gradúo dempués de presentar la tesis final alrodiu de los trabayos de Giovanni Pascoli.

En 1946, publicó una pequeña coleición de poemes, I Diarii (El Diariu) cola Academia. N'ochobre viaxó a Roma. Al siguiente mayu, llamó a Quaderni Rossi, quién escribía a mano vieyos llibros d'exercicios con cubiertes coloraes. Completó un drama n'italianu, II Cappellano, La so coleición de poesíes, I Pianti (Los lloros) foi tamién publicada pola Academia.

Rellación col Partíu Comunista Italianu editar

El 30 d'ochobre de 1945, Pasolini xunir a l'asociación Patrie tal Friul, fundada en Udine. Los estatutos políticos de la rexón foi un material de contención ente les distintes faiciones polítiques. Quería una tradición basada en Friuli, atacando con esto la Cristiandá, pero intento progresu cívicu y social, n'oposición a los autonomistes quien queríen caltener los sos priviligios basaos nel "inmobilismo". Tamién criticó al Partíu Comunista pola so oposición a la devolución y al so sofitu al centralismu italianu. Fundó'l partíu Movimento Popolare Friulano, pero remató y quitar, persuadíu de que podría ser controláu y usáu pol partíu Social Demócrata Cristianu, por cuntar colos yugoslavos quien permanecíen por llargos tiempu nes franxes de Friuli.

El 26 de xineru de 1947, Pasolini escribió una declaración na páxina frontera del periódicu Libertà: "Na nuesa opinión, pensamos qu'anguaño solo los comunistes son capaces d'aprovir una nueva cultura." Esto xeneró discutiniu partidista por cuenta de la rapidez que la espresó ensin ser miembru del Partíu Comunista Italianu. (PCI)

Tuvo entamando estender un trabayu de la Academiuta pa otra lliteratura en llinguaxe Romance y conoció al exiliáu poeta catalán, Carles Cardó. Dempués de xunise al PCI Pasolini tomó parte en delles demostraciones. En mayu de 1949, asistió al Congresu de Paz, en París. Reparando los trabayos y a los ponentes, y viendo los enfrentamientos contra la policía italiana, empecipió a concebir la so primer novela. El Papa Pio XII escomulgó a los simpatizantes comunistes de la Ilesia, Mientres esti periodu, mientres aceptaba'l puestu de maestru nuna escuela secundaria, Pasolini tuvo nun taburete fuera de la seición llocal del Partíu Comunista como un arteru escritor desafiando la noción del comunismu como contrariu a los valores Cristianos.

Trayeutoria lliteraria editar

En 1957 publicó los poemes de -y ceneri di Gramsci (Les cenices de Gramsci, Premiu Viareggio de 1957) y al añu siguiente L'usignolo della Chiesa cattolica (El ruiseñor de la Ilesia católica). En 1960 dio a la imprenta los ensayos Passione ya ideoloxía, y en 1961 otru llibru de versos, La religione del mio tempo.

Destáquense los ensayos Sobre la poesía dialeutal (1947), La poesía popular italiana (1960) y Escritos corsarios (1975); les antoloxíes Poesía dialeutal del sieglu XX (1955) y Antoloxía de la poesía popular (1955).

Per otru llau, son fundamentales les sos obres poétiques: La meyor mocedá (1954), Les cenices de Gramsci (1957), La relixón del mio tiempu (1961) y Poesía en forma de rosa (1961–1964).

Coles mesmes destaquen na lliteratura italiana de posguerra les sos noveles Rapazos de la cai (1955), Una vida violenta (1959) y Muyeres de Roma (1960), y los dramas Orxía (1969) y Calderón (1973).

La so obra poética, igual que la so obra ensayística y periodística, apuesta col marxismu oficial y el catolicismu, a los que llamaba «los dos ilesies» y reprochába-yos nun entender la cultura de les sos propies bases proletaries y llabradores. Xulgaba coles mesmes que'l sistema cultural dominante, sobremanera al traviés de la televisión, creaba un modelu unificador que destruyía les cultures más inocentes y pervalibles de les tradiciones populares.

El senador Marcello DellŽUtri del partíu Forza Italia, anunció'l 2 de marzu de 2010 tener el capítulu dau por perdíu de Petroleu, el llibru póstumu de Pasolini onde investiga sobre dalgunos asesinatos cometíos nos años 70. Según los espertos, los datos qu'ufierta nel llibru y sobremanera nesi capítulu sumíu, conduciríen escontra los asesinos d'Enrico Mattei, presidente de la petrolera ENI, fináu en 1962 nun accidente aereu envueltu nel misteriu y la del propiu Pasolini. D'ende'l títulu del llibru d'investigación de Pasolini, Petroleu, que foi publicáu en 1992 ensin esi capítulu.

Teatru editar

  • Orxía (1968)[5]
  • Porcile[6]
  • Calderón (1973)[7]
  • Pilade (1973)[8]
  • Affabulazione (1977, póstumu)[9]
  • Bestia da stile (1977, póstumu)[10]

Poesía editar

  • Poesie a Casarsa, Libreria Antiquaria Mario Landi, Bolonia 1942.
  • Poesie, Stamperia Primon, San Vito al Tagliamento 1945.
  • Diarii, Pubblicazioni dell'Academiuta, Casarsa 1945
  • I pianti, Pubblicazioni dell'Academiuta, Casarsa 1946.
  • Dov'è la mia patria, con 13 disegni di G. Zigaina, Edizioni dell'Academiuta, Casarsa 1949.
  • Tal còur di un frut, Edizioni di Lingua Friulana, Tricesimo 1953 (nueva edición, al cargu de Luigi Ciceri, Forum Julii, Udine 1974).
  • Dal diariu (1945-47), Sciascia, Caltanissetta 1954.
  • La meglio gioventù, Sansoni, Florencia 1954.
  • Il cantar popolare, Meridiana, Milán 1954.
  • -y ceneri di Gramsci, Garzanti, Milán 1957 Edición, traducción y notes de Stéphanie Ameri y Juan Carlos Abril, Les cenices de Gramsci, Madrid: Visor, 2009, ISBN 978-84-9895-732-7.
  • L'Usignolo della Chiesa Cattolica, Longanesi, Milán 1958
  • Roma 1950. Diariu, All'insegna del pesce d'oru (Scheiwiller), Milán 1960.
  • Sonetto primaverile (1953), Scheiwiller, Milán 1960.
  • La religione del mio tempo, Garzanti, Milán 1961
  • Poesia in forma di rosa (1961-1964), Garzanti, Milán 1964.
  • Poesie dimenticate, al cuidu de Luigi Ciceri, Società filologica Friulana, Udine 1965.
  • Trasumanar y organizzar, Garzanti, Milán 1971.
  • La nuova gioventù. Poesie friulane 1941-1974, Einaudi, Turín 1975.
  • -y poesie: -y ceneri di Gramsci, La religione del mio tempo, Poesia in forma di rosa, Trasumanar y organizzar; Garzanti, Milán 1975.
  • Bestemmia. Tutte le poesie, 2 vols., al cargu de Graziella Chiarcossi y Walter Siti, Garzanti, Milán 1993 ).
  • Poesie scelte, editaos por Nico Naldini y Francesco Zambon, TEA, Milán 1997.
  • Tutte le poesie, 2 vols., al cargu de W. Siti, Mondadori, Milán 2003.

Narrativa editar

  • Ragazzi di vita, Garzanti, Milán 1955. Rodóse una película basada llibremente nel argumentu de la novela. Titulóse La nueche brava (La notte brava),[11] y foi dirixida por Mauro Bolognini en 1959.[12]
  • Una vita violenta, Garzanti, Milán 1959.
  • L'odore dell'India, Longanesi, Milán 1962.
  • Il sogno di una cosa, Garzanti, Milán 1962.
  • Alì dagli occhi azzurri, Garzanti, Milán 1965.
  • Teorema, Garzanti, Milán 1968.
  • La Divina Mimesis, Einaudi, Turín 1975.
  • Amado mio, Garzanti, Milán 1982.
  • Petrolio, Einaudi, Turín 1992.
  • Un paese di temporali y di primule, Guanda, Parma 1993 .
  • Storie della città di Dio. Racconti y cronache romane (1950-1966), Einaudi, Turín 1995.

Ensayos editar

 
Pasolini frente a la tumba d'Antonio Gramsci.
  • Passione y ideologia (1948-1958), Garzanti, Milán 1960.
  • Empirismu eretico, Garzanti, Milán 1972.
  • Scritti corsari, Garzanti, Milán 1975. >> Escritos corsarios, 2009
  • Volgar'eloquio, ed. por Antonio Piromalli y Domenico Scafoglio, Athena, Nápoles, 1976
  • Lettere luterane, Einaudi, Turín, 1976.
  • Descrizioni di descrizioni, al cargu de Graziella Chiarcossi, Einaudi, Turín 1979 .
  • Il Portico della Morte, al cargu de Cesara Segre, «Associazione Fondu Pier Paolo Pasolini», Garzanti, Milán 1988.
  • I filme degli altri, ed. por Tullio Kezich, Guanda, Parma 1996.
  • Poesia dialettale del Novecento, ed. por Mario Dell'Arcu y Pier Paolo Pasolini, introd. Pasolini, Guanda, Parma 1952.
  • Canzoniere italianu. Antologia della poesia popolare, ed. por Pier Paolo Pasolini, Guanda, Parma 1955.
  • Pier Paolo Pasolini e il setaccio 1942-1943, ed. por Mario Ricci, Cappelli, Bolonia 1977, *

Saggi sulla letteratura y sull'arte, 2 vols., ed. por Walter Siti y Silvia De Laude, Mondadori, Milán, 1999.

  • Saggi sulla politica y sulla società, Walter Siti y Silvia De Laude, Mondadori, Milán 1999.

Cine editar

Empecipiar en 1961 como direutor, y al poco tiempu creó una suerte de segundu Neorrealismu, esplorando los aspeutos de la vida cotidiana, nun tonu cercanu al de la Commedia dell'arte, centrando la so mirada nos personaxes marxinales, la delincuencia y la probeza qu'abasna Italia dende la posguerra, y estableciendo un estilu narrativo y visual nel que primen el patetismu y l'ironía sobre l'humor grueso y dacuando sórdido de les sos hestories.

Debuta en 1961 con una película en clave neorrealista pero que toma muncho más y sospriende a la crítica: Accattone, na qu'empecipia la so rellación personal y profesional con unu de los sos actores fetiche (Franco Citti), quien, al pie del so hermanu Sergio Citti, fuera alumnu de Pasolini cuando yera profesor. La so segunda película, Mamma Roma (1962), ye una obra yá dafechu neorrealista que se convierte casi dende'l so estrenu nuna de los cumes del cine italianu de los 60, y que cunta con una de les interpretaciones más aplaudíes de la memorable actriz Anna Magnani. Con L'Evanxeliu según San Mateo (1964), Pasolini ruempe cola so trayeutoria anterior (recordemos que Pasolini yera un reconocíu atéu, y qu'en 1963 foi condergáu a 4 meses de cárcel poles sos posiciones anticlericales nel filme Ro.Go.Pa.G.), anque nun traiciona les sos obsesiones personales nin les constantes del so cine, al presentar el pasaxe bíblicu nuna llectura marxista (consecuentemente cola so ideoloxía d'esquierda). Con too y con eso, el direutor de L'Osservatore Romanu, Giovanni Maria Vian, va calificar como «una de les más belles enxamás rodada sobre la vida de Jesús».[13]

Uccellacci e uccellini (1966) ye una de les sos meyores obres (magar les yá magnífiques dos anteriores). Parábola política y humanística, inmortalizó al entrañable actor cómicu Totó nuna inolvidable creación, y ye una película onde la música fai protagonista d'una manera única. Edipo Rei (1967), foi la primer cinta con guión ayenu, la famosa obra teatral de Sófocles, llevada al cine esi mesmu añu nuna versión inglesa de menor repercusión comercial qu'ésta, que cuntaba ente'l so repartu con Silvana Mangano y unu de los actores favoritos del direutor, Laurent Terzieff. Teorema, estrenada en 1968, supón la consagración internacional de Pasolini, dotándo-y d'un prestíu qu'inclusive atrapó al públicu mayoritariu. Nésta, sobresalen los trabayos de Terence Stamp y Laura Betti enmarcaos dambos nuna atmósfera sórdido-sensual que llevantó delles angüeñes nel so tiempu. Corripa (1969), foi una de les sos obres más crudes y realistes, d'enorme discutiniu nel so momentu, considerar degradante, provocadora y obscena, lo que nun evitó abondo ésitu nos cines europeos. Medea (1970), cola diva Maria Callas ente'l repartu, supón la so segunda y meyor actualización-revisión-adautación d'una obra teatral de la Grecia clásica —esta vegada de Eurípides—.

Los años 1970 empecipiar cola llamada Triloxía de la vida (integrada por El Decamerón, 1971; Los cuentos de Canterbury, 1972; y Les mil y una nueches, 1974). Pasaron polos festivales de cine de Cannes, Berlín o Venecia con ésitu críticu-comercial y definieron derivar del postreru Pasolini escontra propuestes más llibres y menos narcisitas (magar que esta triloxía enseña práuticamente lo contrario de cara al espectador). En 1971 apaez una interesada película col títulu de Los cuentos de Pasolini, dirixida por Sergio Citti, qu'aprovecha'l tirón comercial del italianu y de Ninetto Davoli (el so otru actor fetiche) de cara a la taquilla. Un pocu antes, en 1970, apaeciera otra película que «copiaba» l'estilu pasoliniano y «adoptaba» a dalgún de los sos actores: Ostia, dirixida por Sergio Citti y guionizado por Pasolini.

La carrera del cineasta atáyase cuando, en 1975, estrenar nos cines una película que sopelexa a tola sociedá italiana y fai que l'autor sía oxetu d'ensame d'amenaces de muerte y presiones inclusive polítiques: Salò o los 120 díes de Sodoma, na que Pier Paolo adopta un tonu autocríticu escontra dellos pasaxes de la so obra anterior y na qu'afai al Marqués de Sade con toa crudeza y cola mayor llibertá cola qu'un creador dotárase a sigo mesmu nunca, desdibujando les llendes convencional y cinematográficu que zarren l'erotismu, pornografía, espresión, sadismu, provocación y degradación humanes.

La nueche antes de morrer dio una entrevista, güei famosa, a Stampa Sera, na que recuerda'l peligru del fascismu.[14]

Asesinatu editar

Esto nun evitó que, arriendes de esta última película y en circunstancies entá non del tou esclariaes, Pasolini morriera asesináu. Un autu de seguridá de los Carabinieri, detuvo a un rápidu coche Alfa Romero cerca de Roma. El conductor, Giuseppe (Pinu) Pelosi, un estafador de 17 años, tratu de fuxir cuando foi arrestáu por robu del autu, que yera de Pasolini. Dos hores dempués, el cuerpu del direutor foi descubiertu. Pasolini fuera asesináu siendo pilláu delles vegaes pol so coche, finando'l 2 de payares de 1975 nel balneariu d'Ostia. Tenía múltiples quebres ósees y estallamiendo de los testículos polo que paecía ser una barra de metal. El so cuerpu taba parcialmente quemáu. L'autopsia reveló, que fuera quemáu con gasolina dempués de la so muerte. Tomando en cuenta estes observaciones pol serviciu forense, estilo mafia como vengación d'asesinatu, que nun yera común nuna persona pa realizase d'esta forma. Yera aquel día un intelectual llargamente reconocíu y gociaba d'una posición económica acomodada pero, como se comentó, el discutiniu que lu arrodió en vida apinar nos últimos tiempos, y l'Italia «oficial» de la dómina acabó per faer -y pagar. Asina, mientres les primeres investigaciones, les declaraciones del presuntu asesín alrodiu de que lo matara por cuenta de que'l direutor proponía-y tener rellaciones sexuales, nun convencieron a toa Italia y siempres llexaron nel ambiente les teoríes de que ciertes persones poderoses del gobiernu deseyaben muertu al direutor por cuenta de les crítiques que faía de cutio al traviés de les sos películes, los sos llibros y los sos discursos políticos al empar que'l día del so asesinatu desconocíos haber llamáu pa chantajearlo y devolve-y rollos con escenes inédites de Salò.[15][16][17][18][19] Foi soterráu en Casarsa, nel so amáu Friuli.

Pelosi confesó: Pasolini convidar a comer a un restaurant que'l direutor conocía, The Biondo Tevere, cercanu a la Basílica de St Paul. Comió espagueti con aceite y ayu. Pasolini bebió una cerveza. A les 23:30 hrs, remanaron escontra Ostia, onde Pasolini "preguntó daqué que nun entendí", a que'l mozu lo sodomizara con un palu de madera. Pelosi refugó, Pasolini cutir. Pelusi corrió, llevantó dos pieces d'una mesa, del tamañu d'un garrote y cuto a Pasolini hasta matalo. Escapó nel coche, corrió y llegó hasta un bache nel camín. "Maté y Pasolini", dixo al so compañeru de celda y a la policía. Pelosi foi condergáu en 1976, con "otros desconocíos".

29 años dempués, el 7 de mayu de 2005, Pelosi retratar de la so confesión, diciendo que fuera so amenaces de violencia a los sos familiares. Mentó que trés persones mozos "con un acentu sureñu" cometieren l'asesináu, faltando a Pasolini como un "puerco comunista". Estos nuevos elementos provocaron qu'un ampliu sector de la redolada político y cultural d'Italia pidiera la reapertura del casu pa esclariar el crime. Pinu Pelosi morrió'l 20 de xunetu de 2017 ensin esclariar nunca abondo l'asesinatu de Pasolini.[20]

Otres evidencies descubiertes nel 2005 puntualizaron que Pasolini fuera asesináu por un estorsionador. El testimoniu d'un amigu de Pasolini, Sergio Citti, que dellos rollos de la película de Saló fueren robaos y que Pasolini fora ver a los lladrones dempués de visitar Estocolmo'l 2 de payares de 1975. Darréu que la policía de Roma reabrío el casu del homicidiu de Pasolini en mayu de 2005, los xueces encargaos de la investigación determinaron que los nuevos elementos yeren insuficientes pa siguir cola querella.

Tres la so muerte, realizáronse diversos homenaxes y películes documentales qu'analicen la so figura dende distintes perceiciones, tantu biográfiques al usu como ensayísticas sobre la so repercusión a nivel internacional, el so ecu nel cine posterior, la verdadera dimensión del so universu personal, etc.

Filmografía editar

Obres sobre Pasolini editar

Notes editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. Jean Duflot, Conversaciones con P. P. Pasolini, Anagrama, 1971, p. 12.
  5. «Orgia» (italianu). pasolini.net. Archiváu dende l'orixinal, el 29 de payares de 2015. Consultáu'l 7 de marzu de 2012.
  6. «Porcile» (italianu). pasolini.net.
  7. «Calderón» (italianu). pasolini.net.
  8. «Pilade» (italianu). pasolini.net. Consultáu'l 7 de marzu de 2012.
  9. «Affabulazione» (italianu). pasolini.net. Consultáu'l 7 de marzu de 2012.
  10. «Bestia da stile» (italianu). pasolini.net. Consultáu'l 7 de marzu de 2012.
  11. Ficha de La nueche brava en FilmAffinity.
  12. MYmovies.it
  13. a-podemos_178622/ El Xesucristu de Pasolini afiliar a Podemos. El Confidencial. 21 d'agostu de 2014. http://www.elconfidencial.com/cultura/cine/2014-08-21/el-jesucristo-de-pasolini-afiliar a-podemos_178622/. Consultáu'l 27 de setiembre de 2016. 
  14. intervista di Furio Colombo a Pier Paolo Pasolini
  15. http://www.razon.com.mx/spip.php?article29280
  16. http://noticias.terra.es/2010/genteycultura/0322/actualidad/piden-reabrir-la-investigacion-sobre-el-asesinato-de-pasolini.aspx
  17. http://impreso.milenio.com/node/8742252
  18. http://web.archive.org/web/http://www.cinematismo.com/biografias/pier-paolo-pasolini-1922-1975/
  19. «Un senador escondía un capítulu inéditu de Petroleu, novela póstuma de Pasolini», ABC, 2 d'abril de 2010
  20. «L'asesín de Pasolini llévase los secretos del casu a la tumba». El País. 21 xunetu 2017. https://elpais.com/cultura/2017/07/20/actualidad/1500584284_024238.html. 
  21. 21,0 21,1 Oscar Esquivias, "Viaxe escontra la humildá", en Elexíes íntimes. Instantánees de cineastes. Hilario J. Rodríguez (editor). Madrid: Documenta Madrid, Festival Internacional de documentales de Madrid-Ocho y Mediu, 2008.

Enllaces esternos editar

 
Artículu de traducción automática a partir de "Pier Paolo Pasolini" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.