Rafer Johnson Lewis (18 d'agostu de 1934Hillsboro (es) Traducir – 2 d'avientu de 2020Sherman Oaks (es) Traducir) foi un atleta d'Estaos Xuníos de decatlón y actor de cine. Foi medayista d'oru nos Xuegos Olímpicos de 1960, dempués de consiguir una medaya de plata en 1956 y una medaya d'oru nos Xuegos Panamericanos de 1955. Tamién foi'l portador de la bandera de los Estaos Xuníos nos Xuegos Olímpicos de 1960 y encendió la llapada olímpica nos Xuegos Olímpicos de Los Angeles 1984.

Rafer Johnson
Vida
Nacimientu Hillsboro (es) Traducir18 d'agostu de 1934[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Sherman Oaks (es) Traducir2 d'avientu de 2020[2] (86 años)
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Familia
Fíos/es Jenny Johnson Jordan
Hermanos/es Jimmy Johnson
Estudios
Estudios Universidá de California en Los Angeles
Kingsburg High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu
Oficiu actor, atleta, xugador de baloncestudecatleta
Trayeutoria
Años Equipu Competiciones
1958-1959 UCLA Bruins men's basketball
Pesu 91 kg
Altor 190 cm
Premios
Miembru de Peace Corps
Creencies
Partíu políticu Partíu Demócrata
IMDb nm0426020
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Johnson nació n'Hillsboro, Texas, pero la so familia treslladóse a Kingsburg, California, cuando'l tenía 5 años. Mientres un tiempu, yeren la única familia negra na ciudá.[3] Foi atleta versátil, xugó nos equipos fútbol, béisbol y baloncestu na Secundaria de Kingsburg. Tamién foi escoyíu presidente de la clase, tantu na escuela secundaria como na preparatoria.[3] A los 16 años sintióse atraíu pol decatlón dempués de ver al doble campeón olímpicu Bob Mathias, héroe llocal de Tulare a 40 km de Kingsburg, competir. Díxo-y al so entrenador, "yo podría superar a la mayor parte d'esos tipos".[3]

Él compitió nel so primer alcuentru en 1954 nel so primer añu na Universidá de California, Los Angeles (UCLA). El so progresu nel eventu foi impresionante; rompió'l récor mundial na so cuarta competencia.[3] Comprometióse Pi Lambda Phi fraternidá, la primer fraternidá non discriminatoria de los Estaos Xuníos, y foi presidente de la clase en UCLA. En 1955, na Ciudá de Méxicu, ganó'l títulu nos Xuegos Panamericanos.

Xuegos Olímpicos editar

Johnson clasificó tantu pal decatlón como pa los de saltu de llonxitú pa los Xuegos Olímpicos de 1956 en Melbourne. Sicasí, él viose atrabancáu por una mancadura y perdió el so llugar nel saltu de llonxitú. A pesar d'esta desventaxa, iguar pa tomar el segundu llugar nel decatlón detrás del so compatriota Milt Campbell. Esa sería la so última derrota nel eventu.

Por cuenta de les mancadures, Johnson perdióse les temporaes de 1957 y 1959 (esti postreru por cuenta de un accidente de coche), pero él rompió'l récor mundial en 1958 y 1960, la corona de la so carrera llegó nos Xuegos Olímpicos de 1960 en Roma. El so más seriu rival yera Yang Chuan-Kwang (CK Yang) de Taiwán. Yang tamién estudió en UCLA; los dos entrenaron xuntos en UCLA col entrenador d'atletismu Elvin C. "Ducky" Drake y convirtiérense n'amigos. Nel decatlón, el plomu diba y venía ente ellos. Finalmente, dempués de nueve eventos, Johnson lideró a Yang per un pequeñu marxe, pero Yang sabía que yera meyor nel eventu final, el 1500 m. Johnson, sicasí llogró caltenese lo suficientemente cerca de Yang pa ganar l'oru. Con esta victoria, Johnson terminó la so carrera deportiva.

En UCLA, Johnson tamién xugó al baloncestu col llexendariu entrenador John Wooden y foi titular nel equipu de baloncestu de 1959 a 1960 d'homes.[4] Johnson foi escoyíu polos Ram de Los Angeles na ronda de 28 (total 333 °) del Draft de la NBA de 1959 como corredor.

Ente que entrenaba pa los Xuegos Olímpicos de 1960, el so amigu Kirk Douglas cuntó-y sobre un papel en Spartacus, Douglas pensó él podría ser el gladiador etíope Draba, que se niega a matar a Espartaco (interpretáu por Douglas) dempués de ganalo nun duelu. Johnson lleó y consiguió el papel, pero viose obligáu a refugalo porque la Unión Atlética Amateur díxo-y que fadría-y un profesional y polo tanto non elegible pa los Xuegos Olímpicos. El papel finalmente foi a otru gran de UCLA, Woody Strode. En 1960, él empezó a actuar en películes y trabayando como comentarista deportivu. Na temporada 1963-1964, apaeció nun episodiu del drama d'ABC sobre la vida universitaria, Channing protagonizada por Jason Evers y Henry Jones. Johnson fixo delles apaiciones nel cine, incluyendo la película de James Bond Licence to Kill como un axente de la DEA. Dempués de la so carrera como actor, trabayó a tiempu completu como comentarista deportivu na década de 1970. Él los deportes del fin de selmana fondiaos nes noticies locales LA NBC, pero paecía incómodu nesa posición y, finalmente, treslladóse a otres coses.

Depués de los Olímpicos editar

Johnson sirvió de volao nel Cuerpu de Paz xusto dempués de la so fundación en 1961. En 1968, trabayó na campaña presidencial de Robert F. Kennedy y cola ayuda de Rosey Grier, aprehendió a Sirhan Sirhan darréu dempués d'asesinar a Kennedy. L'autor analiza la esperiencia na so autobiografía, "El meyor que puedo ser" (publicáu en 1999 por Galilea Comerciu editorial y co-autor con Philip Goldberg).

Rafer Johnson ye'l voceru de pista y campu de xuegos de Hershey y ta bien arreyáu nes Olimpiaes Especiales del Sur de California (www.sosc.org). Dempués d'asistir a la primer competición d'Olimpiaes Especiales en Chicago en 1968, realizada pol fundador de les Olimpiaes Especiales, Eunice Kennedy Shriver, que s'inspiró p'arreyase. Johnson, xunto con un pequeñu grupu de voluntarios, depués fundó les Olimpiaes Especiales de California nel añu 1969 por aciu la realización d'un concursu nel Los Angeles Memorial Coliseum de 900 individuos con habilites intelectuales distintos. Dempués de los primeros Xuegos de California en 1969, Johnson convertir n'unu de los miembros orixinales del Conseyu d'Alministración. La Xunta trabayaron xuntos pa recaldar fondos y ufiertar un modestu programa de natación y atletismu. En 1983, Rafer corrió pal presidente de la Xunta p'aumentar la participación de la Xunta, reorganizar el personal pa utilizar más conducentemente los talentos de cada persona y ampliar los esfuercios. Foi escoyíu presidente y sirvió nel cargu hasta 1992, cuando foi nomáu Presidente de la Xunta de Gobernadores.

L'hermanu de Johnson, Jimmy, ye un miembru del Pro Football Hall of Fame y la so fía Jennifer compitió en voleibol de sablera nos Xuegos Olímpicos de 2000 en Sydney dempués de la so carrera colexal en UCLA.

Honores editar

Johnson foi nomáu Deportista del Añu en 1958 por[5] y ganó'l premiu James E. Sullivan como l'atleta aficionáu superior nos Estaos Xuníos en 1960, rompiendo la barrera del color d'esi premiu. Foi escoyíu pa encender la llapada olímpica mientres la ceremonia d'apertura de los Xuegos Olímpicos de 1984 en Los Angeles. En 1994, foi escoyíu na primer clase del Salón Mundial Humanitariu Deportes de la Fama. En 1998, foi nomáu unu de los 100 meyores atletes d'América del Norte de ESPN del sieglu XX. En 2006, la NCAA nomar unu de los 100 estudiantes atletes más influyentes de los postreros 100 años.

El 25 d'agostu de 2009, el gobernador Schwarzenegger y Maria Shriver anunciaron que Johnson sería unu de los 13 n'ingresar al Salón de la Fama de California nel Muséu de California exhiben un añu. La ceremonia d'inducción foi'l 1 d'avientu de 2009, en Sacramento. Johnson ye miembru d'El Club de la piel de gochu del Washington, DC Nacional Intercolegial de All-American Football Players Honor Roll. Rafer Johnson Junior High School en Kingsburg, California lleva'l nome de Johnson, al igual que Rafer Johnson Community Day School y el Centru de Rafer Johnson infantil, en Bakersfield, California. Esta última escuela tien clases pa estudiantes d'educación especial de les edaes de nacencia-5, tamién pon nun día añal de Rafer Johnson. Cada añu Él fala nel eventu y vítores en cientos d'estudiantes con necesidaes especiales a midida que participen nuna variedá d'eventos de pista y campu. En 2010, Johnson recibió'l Premiu Fernando de Llogru Cívicu de la Fundación Fernando y en 2011, foi incluyíu nel Salón de la Fama del Distritu Escolar de la Ciudá de Bakersfield. Amás, Rafer agora actúa como l'asesor deportivu de Dan Guerrero, Direutor d'Atletismu de la UCLA.

Referencies editar

Enllaces esternos editar