Robert MacNeil

periodista y escritor canadianu (1931-2024)

Robert Breckenridge Ware MacNeil (19 de xineru de 1931Montreal – 12 d'abril de 2024Nueva York), más conocíu como Robin MacNeil, foi un periodista, llocutor y escritor canadianu. La so principal aportación al mediu foi'l MacNeil/Lehrer Report" (1975) que realizó n'asociación con Jim Lehrer.

Robert MacNeil
Vida
Nacimientu Montreal19 de xineru de 1931[1]
Nacionalidá Bandera de Canadá Canadá
Muerte Nueva York12 d'abril de 2024[2] (93 años)
Familia
Fíos/es Ian MacNeil
Estudios
Estudios Universidá de Carleton 1955)
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu presentador de televisión, periodistaescritor
Premios
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
IMDb nm0534120
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Mocedá y formación editar

MacNeil nació en Montreal, Quebec, fíu de Margaret Virginia (de soltera Oxner) y Robert A. S. MacNeil.[8][9] Crióse en Halifax (Nueva Escocia), y en 1955 graduóse en periodismu pola Universidá de Carleton d'Otawa. La so carrera profesional arrincó trabayando pa la canal pública más veteranu de la televisión británica, la ITV de Londres. Más palantre pasó a trabayar para Reuters y la NBC, como corresponsal en Washington y Nueva York.

Carrera editar

El 22 de payares de 1963, MacNeil taba en Dallas (Texas), cubriendo la visita del Presidente Kennedy a la ciudá. N'oyendo los disparos de la Plaza Dealey, MacNeil xunir al ensame de testigos que corrieron escontra'l puexu de yerba col enfotu de guardar l'arrestu del asesín, y asina-y amuesa'l material documental rexistráu aquel día. Sicasí, les fuercies de seguridá que llamaren l'atención del públicu escontra dichu puexu volviéronse de secute ensin alcontrar a nengún teoría de la combalechadura sospechosu. MacNeil dirixióse entós escontra l'edificiu más cercanu, y crucióse con un home que xustamente naquel momentu abandonaba'l Depósitu Escolar de Llibros de Texas. Preguntó-y pola situación de la cabina telefónica más cercana, que'l desconocíu indicó-y enantes de siguir el so camín. MacNeil supo más palantre que l'home con quien se crució esi día aproximao a les 12:33 p.m. yera Lee Harvey Oswald.[10] Gary Mack, comisariu del Sixth Floor Museum de Dallas manifestó que na so opinión Oswald faló con Pierce Allen de la emisora de televisión llocal, la WFAA.[11] Una vegada al teléfonu, MacNeil unvió'l so primer informe a la división de radio de la NBC. Dirixir al hospital Parkland onde llogró establecer comunicación en direutu con Frank McGee, que presentaba les noticies pa la NBC xunto a Bill Ryan y Chet Huntley dende Nueva York. Aproximao a les 13:40, MacNeil informó a McGee que'l secretariu de prensa de la Casa Blanca, Malcolm Kilduff, anunciara la muerte del presidente Kennedy a les 13:00.[12] Escontra 1967, MacNeil cubría noticies polítiques d'Europa y los EE. XX. pa la BBC, y presentaba el programa Washington Week in Review, nel que s'aldericaba sobre'l panorama políticu. McNeil convertir nuna celebridá arriendes de la so cobertoria del Casu Watergate, y les escuches illegales. Esti trabayu valió-y un premiu Emmy. Con un sólidu perfil d'informador, MacNeil acomuñóse con Jim Lehrer pa crear el Robert MacNeil Report en 1975[13] hasta'l so retiru'l 20 d'ochobre de 1995.

El 11 de setiembre de 2001, conocedor de los Atentaos terroristes del 11 de setiembre llamó darréu a la PBS pa ufierta-yos ayuda pa la cobertoria de los ataques, tal como reseña nel so autobiografía Looking for My Country: Finding Myself in America. Efeutivamente, collaboró cola PBS mientres los previos al esbarrumbe de les torres, entrevistando a periodistes y ufiertando la so visión sobre los fechos. Anguaño, ye'l presentador del programa America at a Crossroads, estrenáu mientres la tercer selmana d'abril de 2007 na PBS.

Escritor editar

MacNeil escribió dellos llibros, munchos d'ellos sobre la so carrera como periodista. Sicasí, tres el so retiru de NewsHour, MacNeil tamién se dedicó a la novela. Ente les sos obres, destacamos:

  • Breaking News
  • Burden of Desire
  • Eudora Welty: Seeing Black and White
  • Looking for My Country: Finding Myself in America
  • The People Machine: The Influence of Television on American Politics
  • The Right Place at the Right Time
  • The Voyage
  • The Way We Were: 1963, The Year Kennedy Was Shot
  • The Story of English, con Robert McCrum, (afechu como miniserie pa la PBS en 1986)
  • Wordstruck: A Memoir
  • Do You Speak American?

MacNeil ye na actualidá'l presidente del Comité de Direutores de la Colonia MacDowell. En 1979, recibió un certificáu honoríficu del Bates College. En 1997, foi nomáu Oficial de la Orde de Canadá, la mayor distinción civil concedida nesi país, por convertise en "unu de los más respetaos periodistes de tolos tiempos".[14] A finales de los 90, MacNeil tamién aprovechó la so presencia pública pa plantegar la tema de la homosexualidá del so fíu, añadiendo qu'a munchos padres podría ayudar saber cómo encarara'l fechu.

Referencies editar

  1. Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6cv6rhz. Apaez como: Robert MacNeil. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Robert MacNeil, Earnest News Anchor for PBS, Dies at 93». The New York Times. Consultáu'l 12 abril 2024.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. «Carey McWilliams Award». Asociación Estadounidense de Ciencia Política. Consultáu'l 12 abril 2024.
  5. URL de la referencia: https://isd.georgetown.edu/programs/awards-lectures/weintal-prize/. Data de consulta: 22 marzu 2023.
  6. «Robert Macneil». Carnegie Corporation of New York. Consultáu'l 12 abril 2024.
  7. «Walter Cronkite Award for Excellence in Journalism». Consultáu'l 12 abril 2024.
  8. http://www.filmreference.com/film/15/Robert-MacNeil.html. (páxina n'inglés).
  9. «RandomHouse.ca».
  10. Oswald, según figura na so declaración posterior a la policía de Dallas, tomó a MacNeil por un axente del USSS, por cuenta del so traxe, la so corte de pelo y la so placa de prensa, que confundió con dalgún tipu d'identificación gubernamental. Vide. MANCHESTER, William; The Death of a President, "The Right Place at the Right Time", p. 213. 1973. Esta hestoria tamién apaez confirmada en POSNER, Gerald; Case Closed
  11. BUGLIOSI, Vincent; Reclaiming History, páx. 871 y ss; Norton 2007.
  12. Kilduff asumió la responsabilida del voceru de prensa Pierre Salinger, quien s'atopaba de viaxe en Xapón xunto al Secretariu d'Estáu Dean Rusk y otros cinco miembros del gabinete presidencial.
  13. El programa foi darréu renombráu como'l MacNeil/Lehrer Report y el MacNeil/Lehrer NewsHour.
  14. «Order of Canada».

Enllaces esternos editar