Rockstar North Ltd. (conocida enantes como DMA Design Limited) ye una desarrolladora escocesa d'ordenadores y videoxuegos fundada por David Jones en Dundee y anguaño alcontrada en Leith Street, Edimburgu, Escocia. La empresa ye unu de los estudios de la compañía estauxunidense Rockstar Games, propiedá de Take-Two Interactive. Ye la principal desarrolladora de la serie Grand Theft Auto, incluyendo Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto: Vice City, Grand Theft Auto: San Andreas, Grand Theft Auto IV y Grand Theft Auto V.

Rockstar North
desarrollador de videoxuegos
Llocalización
Sede Ciudá d'Edimburgu
Direición Reinu Xuníu
Coordenaes 55°57′02″N 3°10′34″W / 55.9506°N 3.1762°O / 55.9506; -3.1762
Rockstar North alcuéntrase en Reinu Xuníu
Rockstar North
Rockstar North
Rockstar North (Reinu Xuníu)
Historia
Fundación1984
Fundador David Jones
Organigrama
Dueñu Rockstar Games (2002)
Sector
Industria industria del videoxuegu
Productos destacaos videoxuegu
Participación empresarial
Organización matriz Rockstar Games
Gremlin Interactive (es) Traducir
Infogrames
Take-Two Interactive
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Formación editar

El nome de DMA foi orixinalmente tomáu de los manuales de programación simple d'Amiga, yá que sonaba bien y realmente nun significaba nada relevante. Les iniciales más tarde fueron afeches por que significaren "Accesu direutu a la mente" (Direct Mind Access), en términos d'un xuegu d'ordenador sería "Accesu direutu a la memoria" (Direct Memory Access) (sicasí esto nunca se fixo oficial) y "Arte moderno de Dundee" (Dundee Modern Arts), antes del treslláu a Edimburgu. Reconsideráronse otros nomes como "Viaxe Visual" (Visual Voyage) y "Alies Smith y Jones". Como chancia, los diseñadores de DMA suelen dicir que'l nome significa: "Doesn't Mean Anything" (nun significa nada).

Finales de los años 1980: Menace y Blood Money editar

A finales de los años 1980 DMA firma cola influyente Psygnosis, y anótase dos ésitos bien tempranos con Menace y Blood Money- que consiguen l'atención de xugadores y críticos que faen referencia a la gran calidá gráfica y el nivel de dificultá. Estos xuegos debuten n'Amiga, la principal plataforma d'Europa, darréu saldríen para Commodore 64, siendo publicaos darréu dempués; más tarde sería siguíu pola versión de MS-DOS y Atari ST.

Principios de los años 1990: Lemmings, Body Harvest y Grand Theft Auto editar

DMA dio una reblagada alantre, llegando nos años 1990 Lemmings, un xuegu de ruempecabeces que llogró cerca de 20 millones de copies vendíes en 21 sistemes distintos (debutando como siempres para Amiga y ampliándose la gama pa otres mayores plataformes como NES y Macintosh y pa formatos pocu conocíos, como FM Towns y el Philips CD-i). Dalgún tiempu dempués, DMA, foi lleal a Lemmings coles sos remortines (Oh No! More Lemmmings, Lemmings 2: The Tribes, All New World of Lemmings, y dos ediciones especiales de temática navidiega (Holiday Lemmings); anque tamién sacaron a la venta dos títulos orixinales: en 1993 Walker (un shooter d'alta teunoloxía que te dexaba movete de banda) y en 1994 Hired Guns (un innovador xuegu en primer persona d'estratexa). Otres remortines de Lemmings fueron patrocinaes, como Lemmings Paintball y Lemmings 3D, qu'apaecieron a finales de los 90, pero fueron producíes ensin la participación de DMA.

En 1994 Uniracers, una plataformes en 2D de carreres con gran énfasis nes acrobacies, foi'l primer xuegu de la empresa en debutar nuna consola (Super Nintendo). Publicáu por Nintendo, anque siendo'l primer xuegu de DMA fechu con Psygnosis (Psygnosis foi mercáu por Sony en 1993) ellos publicaron Menace, y foi l'empiezu de lo que sería por un tiempu una bona rellación cola xigantesca consola xaponesa.

 
Estudios de Rockstar North n'Edimburgu, Escocia.

Tres los gastos esperimentaos con delles consoles de nueva xeneración (particularmente la 3DO), DMA foi propuesta por Nintendo pa participar nel "Dream Team" de desarrolladores d'Ultra 64 dempués renombrada a Nintendo 64), al llau d'otros desarrolladores como Rare, Paradigm, Midway Games y LucasArts. Con esti collaboradores, DMA produz un títulu esclusivu de la Nintendo 64 que Nintendo publicaría. La resultancia d'esta collaboración foi Body Harvest, un xuegu d'aición peculiar en tercer persona en 3D, con un argumentu sobre la llegada de alienígenas a la Tierra y de dellos puntos de la hestoria nos que tendría de recoyese comida pa la humanidá. Sicasí, mientres Psygnosis tomaba una política de non intervención propuesta escontra los desarrolladores esternos, Nintendo foi bien esixente, riquiendo un númberu de mayores revisiones del diseñu orixinal (más empobináu a la adición d'un ruempecabeces y con elementos roleros, intentando faer el xuegu más curiosu al mercáu xaponés). El xuegu sufrió numberosos retrasos, y Nintendo finalmente decidió abandonar los planes de publicación. Midway lluchó polos derechos y finalmente llanzar en 1998, cerca de trés años dempués de que'l xuegu fuera amosáu per primer vegada pa Nintendo 64. La reaición foi bien favorablesobremanera pola innovación de los xuegos cola llibertá nel xuegu, anque munchos xugadores criticaron l'apartáu gráficu (nun cabía dulda de que la resultancia nun yera'l fayadizu pal tiempu de producción que precisara).

Nesti intervalu de tiempu, la empresa llanzó (sol efímeru de BMG Interactive label) Grand Theft Auto para PC y PlayStation, col mecanismu de xuegu de Body Harvest aplicáu al control de los vehículos nuna redolada que se vía con una vista cenital en 2D, poniendo al xugador nel personaxe d'un mezquino lladrón que trabaya p'abrir camín nun ranking criminal en tres ciudaes ficticios, d'Estaos Xuníos: Liberty City, Vice City y San Andreas. A pesar de los gráficos retro y del humor irónico, GTA (como ye conocíu), nun consiguió acallantar el discutiniu de la so violencia, col Daily Mail llamando a una atayante prohibición del xuegu. El polveru ensin dulda contribuyó a que GTA tuviera más ésitu que Lemmings, pero una carauterística más distintiva yera l'increíble grau de llibertá qu'ufiertaba al xugador, xunto a esto, esplorar dafechu les ciudaes y una docena de misiones. El segundu títulu de DMA pa Nintendo 64, Space Station Silicon Valley, foi un títulu al que se-y añader carauterístiques como un ambiente en 3D y unos animales robóticos, con delles habilidaes úniques, como faer volar oveyes y ponese el cascu de les tortúes, en llugar d'utilizar coches y camiones.

Finales de los años 1990: un cambéu de publicadores editar

En 1997 DMA foi mercada por Gremlin Interactive, con Jones como Direutor Creativu de la empresa recién nacida. Gremlin publicó dos títulos DMA, la versión británica de Body Harvest y la versión pa PC de Wild Metal Country, un aparentemente simple xuegu de combates de tanques con un complexu control de combinaciones y un estremáu realismu físicu. Sicasí en redol a 1999 Gremlin foi adquirida por Infogrames por 24 millones de llibres. Lo complicao d'esta venta foi la preesistencia d'un alcuerdu ente DMA y BMG Interactive, quien publicó la primer versión de Grand Theft Auto. Por 1999, habíen, metanes dellos movimientos complicaos financieros, aportáu a parte de Rockstar Games, una filial de Take-Two. Rockstar publicó una versión de Wild Metal Country pa Dreamcast (renombrada a cencielles a Wild Metal) y Grand Theft Auto 2 para PC, PlayStation y Dreamcast.

Antes de convertise DMA en parte de Rockstar, Jones fundó un nuevu estudiu desarrollador en Dundee que foi subsidiario de Rage Software. Al traviés d'un movimientu d'adquisición, más tarde sería Real Time Worlds.

Años 2000: Grand Theft Auto y Manhunt editar

Mientres Grand Theft Auto 2 fuera amontáu en meyores con respectu al orixinal, acordies cola vista en vertical de riba a embaxo en 2D y añadíes nueves carauterístiques (como'l complicáu sistema d'aliances y rivalidaes de numberoses bandes gánster nel xuegu), en 2001 Grand Theft Auto III xubió un enorme pasu palantre, rompiendo con tou un ciclu dientro de tol 3D. Foi ameyoráu con respectu al empiezu de los perfiles de xuegos qu'esistíen pal software mediu de la dómina; nel so casu el motor gráficu Criterion Software's RenderWare. Ello llevó a qu'empezara a ser PlayStation 2 un gran sistema vendíu tantu n'Estaos Xuníos como n'Europa; Sony dio cuenta de que yera un ésitu seguru, pagó a Rockstar Games pola exclusividad para PS2 por dalgún tiempu. Rockstar mercó dafechu DMA, renombrando la empresa a Rockstar North en 2002. Dellos años dempués llanzóse la versión pa PC de GTA III, amás de Grand Theft Auto: Vice City para PS2, que caltenía'l motor y lo esencial del sistema de xuegu de Grand Theft Auto III, que añadía un númberu de refinamientos (una gran llista d'actores de Hollywood qu'interpretaben les voces de los personaxes). En 2003, la empresa llanzó pa PC Grand Theft Auto: Vice City, amás de dos packs con GTA III y Vice City pa la consola de Microsoft Xbox (afecha por Rockstar Vienna).

Manhunt foi llanzáu para PS2 en 2003. El xuegu contenía violencia, sigilo y aventura nun aparentemente condergáu a morrer nun corredor de la muerte, que se busca ser una estrella del cine nuna nueva película na que muerre'l protagonista, fuxendo d'asesinos espertos nuna continua llucha pola so propia sobrevivencia. Rockstar North llanzó Grand Theft Auto: San Andreas para PS2 n'ochobre de 2004 y Grand Theft Auto Advance para Game Boy Advance nesi mesmu mes , y sacó les versiones de GTA San Andreas para Xbox y PC en 2005.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories, una nueva entrega pa PlayStation Portable, foi llanzada n'ochobre de 2005. Foi desenvuelta por Rockstar Leeds, so la supervisión de Rockstar North. Foi llanzada para PS2 con carauterístiques un pocu distintes, ameyoróse la distancia y vista de la entrega pa PSP. Un segundu títulu pa PSP de la serie Grand Theft Auto, Grand Theft Auto: Vice City Stories, foi desenvueltu por Rockstar Leeds, so la supervisión de Rockstar North como l'anterior entrega pa PSP, y llanzáu n'ochobre de 2006. Foi llanzáu igualmente pa PS2 a la temporada.

Rockstar North siguió trabayando con Grand Theft Auto IV, que foi llanzáu'l 29 d'abril de 2008 pa PlayStation 3 y Xbox 360 y el 2 d'avientu de 2008 en Norteamérica y el 3 d'avientu n'Europa para PC. El videoxuegu convertir n'unu de los mayores ésitos de la hestoria de los videoxuegos,[2][3] lo que favoreció dos conteníos descargables, Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned, que foi llanzáu'l 17 de febreru de 2009, y Grand Theft Auto: The Ballad of Gay Tony, que foi llanzáu'l 29 d'ochobre de 2009..

Proyeutos inacabados editar

La hestoria de DMA ta marcada tamién por serios acontecimientos nos sos proyeutos que fueron secuencialmente atayaos metanes los sos desarrollos: Les versiones pa Nintendo 64 de Wild Metal Country y el GTA orixinal; Cla Wars (un xuegu en tiempu real en 3D, de construcción de castiellos y asedios d'estos nuna Escocia medieval); Attack! (un xuegu basáu nun troglodita para Nintendo 64); y un llanzamientu d'Epic Games para PC cutíu por Unreal para Nintendo 64.

Videoxuegos editar

Como DMA Design editar

Como Rockstar North editar

Referencies editar

  1. «Rockstar North (video game company)» (inglés). Consultáu'l 9 de xunu de 2009.
  2. Ortutay, Barbara (7 de mayu de 2008). «Take-Two's 'Grand Theft Auto IV' tops $500M in week 1 sales» (n'inglés). USA Today. http://www.usatoday.com/money/topstories/2008-05-07-1908764460_x.htm. Consultáu'l 28 de xunu de 2011. 
  3. Stephen Totilo (7 de mayu de 2008). «'Grand Theft Auto IV' Posts Record First-Week Sales» (inglés). MTV News. Consultáu'l 8 de mayu de 2008.

Enllaces esternos editar