Los equipos Mar, Aire y Tierra de l'Armada de los Estaos Xuníos (n'inglés: United States Navy Sea, Air and Land) o SEAL (acrónimu de Sea, Air and Land), conocíos davezu como Navy SEALs, son la principal fuercia d'operaciones especiales de l'Armada de los Estaos Xuníos, siendo'l componente marítimu del Mandu d'Operaciones Especiales de los Estaos Xuníos (USSOCOM).[1]

SEAL
País Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Función Misiones principales:
  • Reconocencia especial
  • Aición direuta
  • Defensa interna nel estranxeru
  • Contraterrorismu
  • Guerra non convencional

Otres xeres:

  • Operaciones antiterroristes
  • Rescate de personal
  • Reconocencia hidrográfica
Acuartelamiento Coronado (California)
Little Creek (Virxinia)
Cultura ya historia
Lema "The Only Easy Day Was Yesterday" («L'únicu día fácil foi ayeri»)
"It Pays to be a Winner"

Los equipos SEAL, según los equipos SWCC (tripulantes de les embarcaciones d'operaciones especiales) entrénense, planien y executen les sos misiones encuadraos nel Mandu de Guerra Naval Especial de los Estaos Xuníos (NSWC o NAVSOC), el mandu de l'Armada de los Estaos Xuníos pa les operaciones especiales, y so la so direición.

El acrónimu de la unidá (SEAL) fai referencia a la so capacidá pa operar en mar, aire y tierra; pero ye la so habilidá pa trabayar so l'agua que les diferencia de la mayoría de les demás unidaes militares del mundu. La esperiencia adquirida al operar en campu de batalla nel océanu o n'agua duce dio forma a la so identidá y, como resultancia, considérase-yos como una de les unidaes anfibies más altamente cualificaes y capacitaes del mundu.[ensin referencies] Los SEAL tán entrenaos y fueron esplegaos nuna amplia variedá de misiones, incluyendo operaciones d'aición direuta y de reconocencia especial, guerra non convencional, defensa interna nel estranxeru, rescate de rehenes, contraterrorismu y otres misiones. Ensin esceición, tolos SEAL son miembros masculinos de l'Armada,[2][3] anque'l programa de collaboración con esti últimu cuerpu foi suspendíu en 2011 por motivos presupuestarios.[4]

Los primeros grupos entraron en serviciu en 1962, mientres el mandatu del presidente John F. Kennedy.

Historia editar

Oríxenes editar

Los SEAL de la US Navy tienen el so orixe en delles unidaes especiales creaes na Segunda Guerra Mundial: los Scout and Raiders, les Unidaes de Baltadera de Combate de l'Armada, los buzos de combate del OSS, los Equipos de Baltadera Submarina (UDT, Underwater Demolition Team) y los Escuadrones de Torpederos a Motor de la Segunda Guerra Mundial.

En 1947 creóse la UDT (Underwater Demolition Team, Equipu de Baltadera Submarina). Yeren voluntarios de la US Navy y del Cuerpu de Marines de los Estaos Xuníos. Mientres la Guerra de Corea lideraron el desembarcu en Incheon, llimpiaron puertos y volaron pontes y túneles en Corea del Norte.

Sía comoquier los SEAL nun veríen la lluz hasta 1962. El fracasu de badea de Cochinos fixo que'l presidente Kennedy solicitara la creación d'una fuercia especial. Nesti momentu, l'Armada dio lluz verde a la creación d'un cuerpu d'operaciones especiales sol nome codificado de SEAL, que la so misión sería la guerra de guerrilles y operaciones clandestines nes redolaes marítimo y fluvial.

Los SEAL componer de dos equipos, y pa la so organización tomóse como modelu al Special Air Service (SAS) y el SBS Special Boat Service (SBS) británicos, especialmente esti postreru. Los miembros del SEAL yeren principalmente reclutados a partir de los UDT, creándose los dos primeros equipos:

  • ST-1 (SEAL Team One) en Coronado (California), qu'operaba nel Pacíficu .
  • ST-2 (SEAL Team Two) en Little Creek (Virginia), nel Atlánticu.

Vietnam: Una guerra pa les operaciones especiales editar

 
SEAL patrullando'l delta del Ríu Mekong, 1967.

Poles carauterístiques de la guerra de Vietnam (ausencia de frentes, incursiones dende países vecinos, dificultá pa estremar a combatientes de non combatientes) esta esixó a la participación d'un nuevu tipu de fuercies más alloñaes de la estructura de combate tradicional (una seición perteneciente a una compañía, esta de la mesma a un batallón, etc.).

Estaos Xuníos fundara los Rangers el 19 de xunu de 1942 siguiendo l'esquema de los mentaos SAS británicos, esto ye, una fuercia pequeño, aisllada y formada por soldaos especialistes cada unu nun campu.[5]

Antes de la participación direuta na guerra yá taben destinaos en Vietnam miles d'asesores y l'Exércitu Estauxunidense creara una de los sos más famoses unidaes, los Boínes Verdes. Pela so parte l'Armada estauxunidense tamién comprobara lo necesario que-y resultaba disponer de fuercies pequeñes y con capacidá d'actuar aisllaes pa infiltrarse en territoriu enemigu y causar daños bien alcontraos, pero bien contundentes. Asina en 1962 creóse esta fuercia a imitación del Special Boat Service británicu teniendo como primer oxetivu ampliar les funciones de la fuercia de combate de buceadores, los equipos de baltadera submarina de l'Armada (EDS).

 
SEAL en Vietnam con una ametralladora Stoner 63A

En febreru de 1964 los SEAL operaben dientro de Vietnam del Norte, en mayu d'esi añu (1964) los Grupos de Defensa Irregulares Civiles empezaron a unviar los primeres nativos pa participar nel Proyeutu Delta, en setiembre empezaron les actuaciones dientro de Laos y en 1965 dientro de Camboya.[6]

D'esta forma los SEAL fueron unviaos a Vietnam del Sur pa realizar misiones Sat Cong (Matar Comunistes), reconocencies, información, vixilancia, rescate de prisioneros, guerra psicolóxica y un llargu etcétera onde destacaron sobre les demás fuercies americanes, aportando a consideraos por amigos y enemigos como una de les fuercies más dures y tarrecibles. Recibiría l'encargu, ente otros, de xixilar y patrullar el delta del ríu Mekong onde les sos llanches de la Fuercia Fluvial Móvil comprobaron tolos peligros y la facilidá de los guerrilleros del Viet Cong de realizar ataques bien mortíferos contra ellos. Los SEAL desenvolvieron un duru trabayu, atropando un impresionante historial de combate y llogrando tres medayes d'Honor del Congresu. Dempués del so allugamientu inicial como unidá operativa en Da Nang, asignar a la llimpieza de guerrilleros nel área de Rung Sat, onde gracies a la so eficacia na llucha antiguerrilla consiguiríen una mística y reputación impresionantes, dándo-yos l'enemigu'l llamatu de los Demonios de cara Verde.

El 28 d'ochobre de 1965 morrió'l primera SEAL en Vietnam. Dende entós hasta 1972 morrieron otros 45 SEAL. Vietnam apurrió munches lleiciones que s'integraron nel entrenamientu y procedimientos de los SEAL.

Los SEAL realizaron misiones clandestines a Vietnam del Norte dende mayu de 1964 a 1971, estes incluyíen sobremanera reconocencies del Puertu de Hải Phòng y otros puntos estratéxicos. Nestes misiones yeren inxertaos dende submarinos y depués xubíen per ríos o s'averaben a la mariña por aciu botes inflables IBS. Patrullar costeres y de interdicción incluyíen control y captura de botes, busca y sabotaxe a la industria marítimo norvietnamita.

Los SEAL empezaron a esplegase en Vietnam del Sur en 1966, primeramente dedicándose a operaciones d'intelixencia. Los SEAL establecíen puestos d'observación nel Delta del Mekong p'alcontrar la rede de rutes del Viet Cong. Cuando alcontraben una ruta o base enemiga establecíense emboscaes o ataques. La primer operación importante foi n'avientu de 1966, prindáronse documentos qu'indicaben la situación de los pozos d'agua del Viet Cong na Zona Especial de Rug Sat. Los SEAL volaron esos pozos y quitaron al enemigu de la mayor parte de la so agua fresco.

En setiembre de 1967 y marzu de 1968 los americanos llanzaron operaciones pa destruyir los búnkeres y almacenes enemigos nel Delta del Mekong, nelles los SEAL actuaron como esploradores y guíes, alcontrando los oxetivos y dirixendo los ataques. Los SEAL tamién baltaron pontes a les llongura de la Ruta Ho Chi Minh y tuvieron una importante participación nel Programa Phoenix.

Misiones d'espionaxe editar

A la US Navy asocedióse-y la idea de pinchar los cables de comunicaciones somorguiaos de l'antigua URSS. Estos cables paeceríen seguros a los soviéticos, pero n'ochobre de 1971 el submarín USS Halibut (SSN-587) llegó al mar de Ojotsk, y dellos buceadores del SEAL asitiaron bobines d'escucha nun cable rusu que xunía la flota del Norte con Moscú. En demostrando que podía faese, el USS Halibut volvió en 1972 pa instalar xunto al cable una cápsula de grabación de gran capacidá. Esta téunica nun estropiaba los cables y yera improbable detectala fácilmente.

En 1979 añadiéronse nuevos cables como oxetivos d'esta operación, emplegando otru submarín más, el USS Parche (SSN-683). En 2005 asignóse'l USS Jimmy Carter (SSN-23), forníu pa operaciones especiales con una estensión de 30 metros conocida como MMP (Multi-Misión Platform).

Ente estes misiones submarines los SEAL ayudaron a recuperar del fondu marín restos de misiles soviéticos.

Coles mesmes, miembros del SEAL sofitaron al Special Activities Staff (SAS) de la CIA nel mináu de puertos nicaragüenses nos años 80, como parte de la política de desestabilización contra'l gobiernu sandinista.

Guerra Irán-Iraq editar

Na guerra d'Iraq ya Irán, los equipos SEAL dirixeron misiones pa compensar los barcos iraninos que minaben les agües del Golfu Pérsicu. N'agostu de 1987 empecípiase'l treslláu de dos equipos SEAL (SEAL Team 1 y Team 2), embarcaos nel USS Guadalcanal (LPH-7) y otros buques esplegaos na zona. En paralelu, dos helicópteros AH-6 y cuatro MH-6 “Little Bird” del 160º Reximientu d'Aviación d'Operaciones Especiales unviar a la zona pa ser embarcaos nes Fragates USS Klakring (FFG-42) y USS Jarret (FFG-33), constituyendo los destacamentos Seabat 1 y 2 con un MH-6 y dos AH-6 cada unu.

El gobiernu americanu arrendó de dos barcaces de 132 metros de llargu y 45 metros d'anchu a la Kuwait Oil Tanker Company. Fueron tresformaes pal so usu militar, con una cubierta pa helicópteros y pudiendo agospiar hasta 161 homes. Coles mesmes en setiembre lleguen seis lancha rápides Mk.III, botes neumáticos y equipu de les Special Boat Unit (SBU) 12 y 13 pa participar na operación. Esto dexó esplegar a partir d'ochobre a los SEAL, llanches y helicópteros a lo llargo de les rutes de los petroleros.

En setiembre el buque iranín Iran Ajr ye afayáu en plenu mináu. El “Seabat 2” ataca al buque pa detener el mináu. Tres lancha Mark III con operadores SEAL lleguen a la zona, rescatando a los tripulantes iraninos qu'abandonaren el barcu. Mentanto más SEAL lleguen dende'l USS Guadalcanal (LPH-7) nun helicópteru CH-46D “Sea Knight” pa embarcar nuna llancha de desembarcu y formar un equipu d'abordaxe.

Les reconocencies electróniques afayaron que la mayoría de les plataformes petroleres iranines sirvíen como centros de mandu y control de les xeres de mináu, amás de cumplir misiones d'intelixencia.

N'ochobre de 1987 hai un enfrentamientu ente llanches rápides iranines y helicópteros americanos. Tres lancha Mk. III son espachaes a la zona con operadores SEAL , aseguraren la zona y prinden cinco marineros iraninos que s'atopaben nadando nes cercaníes.

N'ochobre llánzase la operación Nimble Archer, motivada pol ataque iranín contra'l petroleru Sea Isle City, cuando s'atopaba fondiáu n'agües kuwaitíes. Tres el bombardéu de cuatro destructores de la US Navy, un equipu de SEAL y una unidá de baltadera averar a dos plataformes iranines utilizando botes rápidos. Volaron una d'elles, ente que la otra foi amburada pol bombardéu previu y que terminó destruyida por completu. Tres esto asaltaron una tercer plataforma a dos milles, abandonada apresuradamente polos iraninos. Nesta llograron prindar documentos y equipos de comunicaciones militares.

El 14 d'abril de 1988 les fuercies SEAL participaron de la operación Praying Mantis. Ye bien posible que los comandos SEAL participaren mientres tou este esplegue en munches aiciones tapaes, quiciabes inclusive infiltraciones clandestines en territoriu iranín. En 1988 los equipos SEAL esplegaos fueron reemplazaos en 1988 pola Delta Force.

Granada editar

 
Helicópteru del USMC en Granada, puede vese una de les armes antiaéreas que tantos problemes crearon.

Mientres la invasión a Granada en 1983, codificada col nome de Roxura Urxente, unes hores antes de la invasión equipos de los SEAL desembarcaron pa marcar los puntos de desembarcu. El SEAL Team 6 empecipió la so misión nel aeropuertu de Punta Salinas. La xera consistía n'axuntar información sobre'l llugar pa facilitar l'asaltu aerotresportáu . Tamién teníen d'asitiar los faros en tierra pa dirixir a los C-130 a les zones correutes del aterrizaxe. Con condiciones climátiques adverses, los SEAL saltaron en paracaíes en metá de la nueche. Cuatro de los SEAL, sobrecargados y enredaos nos sos paracaíes, afogar nel mar. Los SEAL tuvieron d'albortar la misión y dirixise col bote restante a un Puntu d'Evacuación. La nueche siguiente, otru pelotón SEAL foi esplegáu cola mesma misión. Esta vegada averar a la sablera; pero poco primero de algamar atoparon una violenta rompiente que fundió los botes y perdieron la mayor parte del so equipu, siendo forzaos otra vegada a albortar. Los SEAL acabaron ensin información dalguna del oxetivu y ensin asitiar los faros pal asaltu de los Rangers.

 
Equipu SEAL Cuatro, xustu antes de la operación en Granada

Coles mesmes otru grupu de SEAL se infiltra por helicópteru sobre la Residencia del gobernador, pa llevalo a un llugar seguru, pero atopar con fuerte fueu antiaéreo. Cuatro helicóptero americanos fueron baltaos y los SEAL fueron rápido arrodiaos por soldaos locales y trés BTR-60 que bloquiaron les salíes de la casa. Los SEAL viéronse obligaos a aguantar na residencia hasta la llegada del restu de les fuercies americanes. El tirador especial del pelotón SEAL neutralizó a más de 21 soldaos, tresformándose nun elementu clave na defensa. Tuvo d'unviase un AC-130 de sofitu, amás d'un ataque con aviones A-7 que destruyó les pieces antiaéreas. Gracies a ello, los SEAL pudieron sostener la posición mientres 24 hores. El 26 d'ochobre conectaron cola 22a Unidá Anfibia de Marines. Los SEAL tuvieron un solu mancáu nesta aición y al llegar los Marines quedáben-yos un permediu de 5 cartuchos per home.

Tamién s'encarga a un equipu de 22 homes del SEAL Team SIX la captura de la estación de Radio Grenada Llibre. Taba nel visu d'una llomba qu'apoderaba la vista escontra l'océanu y yera fácilmente identificable poles antenes de radio. Sostuvieron la posición por dos hores, teniendo cuatro mancaos. Finalmente, pa evitar más perdes destruyeron el tresmisor y sacuparon l'edificiu. Antes d'abandonar l'edificiu solicitaron sofitu de fueu naval al USS CARON. Los SEAL consumieron tola dotación de munición na fuxida escontra'l mar.

Guerra del Golfu editar

Miembros del equipu SEAL Cinco participaron na guerra del Golfu, en 1991. N'agostu de 1990 cuando Iraq invadió Kuwait, l'equipu SEAL Trés foi unviáu a la zona.

Mientres la invasión terrestre miembros del Equipu SEAL Unu tuvieron encargaos de crear maniobres de distraición. Fixeron que dos divisiones iraquinos mover escontra la mariña pa repeler un supuestu asaltu anfibiu que nunca tuvo llugar.

El SEAL entrenó a trelce Kuwaitís pa cualificalos n'infiltración marítima, y asina poder introducise en Kuwait y collaborar n'establecer una resistencia entamada dientro de Kuwait.

Panamá editar

N'avientu de 1989, en Panamá, miembros del Grupu 2 del NSW, qu'incluyíen los ST-2 y ST-4 de la Unidá 8 de Guerra Naval Especial y de la 26 de Botes Especiales, participaron nes operaciones contra'l réxime de Manuel Noriega. Estaos Xuníos empecipió la invasión a Panamá cola operación denominada Causa Xusta, na qu'asignaron a les Fuercies Especiales SEAL que formaben la Task Force pa tomar l'aeródromu Paitilla y prindar a Manuel Antonio Noriega o neutralizar el so avión pa evitar qu'escapara. Asina mesmu, la otra misión asignada yera que la Task Force Güisqui neutralizara les patrulleras navales panameñas. Los problemes que tuvieron fueron debíos a la perda del factor sorpresa, les órdenes dictaben un aproximamientu discretu que retrasó demasiao la llegada al oxetivu. Una serie de decisiones polítiques desacertaes dende'l puntu de vista militar, supunxo unviar a los SEAL a una misión que nun yera la suya, y qu'acabó en fracasu.

La misión de prindar a Manuel Antonio Noriega nel aeródromu Paitilla foi un fracasu. El motivu d'esti fracasu foi qu'anque los SEAL nun taben entrenaos nin forníos pa tomar l'aeródromu asignóse-yos la misión. Tres seiciones de 16 SEAL, en 16 botes, tomaron parte na aición, asaltando l'aeródromu dende la canal. El grupu de SEAL que trató de neutralizar l'avión de Noriega pa evitar qu'escapara foi afayáu polos panameños, ensin proteición y allumaos poles lluces de la pista y del perímetru. Nel intercambiu de fueu cuatro SEAL resultaron muertos y nueve mancaos.

Na otra misión asignada a los SEAL previóse inxertar nadadores, p'asitiar esplosivos nes patrulleras. Sicasí, llegáu'l momentu nengunu de los trés barcos designaos como oxetivos taba na so base de Puertu Balboa. Solo unu d'ellos, Presidente Porres, taba alcontráu cerca de la base americana de la que partió l'ataque. Cuando los buzos SEAL algamaron l'oxetivu fueron descubiertos, pero aun así asitiaron los sos esplosivos y retiráronse. El barcu foi destruyíu.

Invasión Iraq editar

 
Equipu polacu GROM xunto a Navy SEAL

L'esplegue más grande del SEAL hasta la fecha dar mientres la invasión d'Iraq. Les misiones del SEAL dirixir a asegurar toles infraestructures petroleres del sur de la península Al-Faw, según les terminales de gas y petroleu de frente a les mariñes, estenando canales fluviales críticos por que los suministros pudieren llegar al país.

Nestes misiones los SEAL integrar nel NTG (Grupu Operativu Naval), formáu polos equipos 8 y 10 xunto a miembros del grupu especial polacu GROM polacuy los comandos 40 y 42 de los Royal Marines xunto al escuadrón M del SBS.[7]

Nel segundu día d'hostilidaes en marzu de 2003, empecipióse una operación conxunta SEAL y GROM, cuntando coles embarcaciones rápides Mk.V del Special Boat Team americanu. Comandos SEAL y GROM apoderar de plataformes petrolíferes frente a la península d'Al Faw. Les estaciones de bombéu de la mariña fueron ocupaes por una unidá mista de SEAL y Royal Marines. En Um Qasr aviones americanos atacaron instalaciones y una unidá mecanizada iraquina y los SEAL y Royal Marines llimpiaron bunkers iraquinos y aseguraron les instalaciones.

Los SEAL realizaron darréu operaciones anti-francotiradores ya incursiones en Bagdag. Xunto al SBS aseguraron les rutes fluviales en redol a Umm Qasr.

Otra operación foi tomar de la presa de Mukarayin, 92 km al nordeste de Bagdag. Seis MH-53J Pave Low de la USAF llevaron a los SEAL:

  • El de vanguardia llevaría l'equipu de control y de mandu xunto con seis francotiradores
  • El segundu 20 SEAL y dos operadores del EOD;
  • El terceru llevaba a 35 GROM;
  • El cuartu y el quintu llevaben cada unu un Desert Patrol Vehicle del SEAL,
  • El sestu acutar a misiones SAR.

La unidá mista de SEAL y GROM defendieron la presa mientres cinco díes hasta que fueron relevaos polos Marines.

Los SEAL tamién realizaron misiones de rescate xunto a la USAF. De xuru que'l más dramáticu acontecimientu d'esti tipu de misión foi la operación del 2 d'abril pa rescatar a Jessica Lynch, soldáu que cayera prisionera unos díes antes cuando les fuercies iraquines habíen emboscado a la so unidá (una compañía de caltenimientu) na Ciudá de An Nasiriyah, matando a dellos de los sos compañeros y prindando a otros cinco. Los SEAL apurrieron el sofitu direutu por que los Comandos pudieren realizar esa misión, qu'incluyía una aición disuasiva per parte de la Infantería de Marina llevada a cabu pola Fuercia de Xera Tarawa, que s'atopaba nes cercaníes, y por un ataque aereu de Harriers AV-8 contra una oficina del Partíu Baath. Coles mesmes, francotiradores de la Infantería de Marina y equipos de fuercies especiales entraron a la ciudá p'aniquilar miembros del partíu Baath y arrexuntar intelixencia. Helicópteros CH-53 y CH-46 de la Infantería de Marina ensertaron l'elementu terrestre de la fuercia conxunto ente qu'aviones AC-130 de la Fuercia Aérea, helicópteros d'ataque AH-1W de la Infantería de Marina, y MH-6 Little Birds del Exércitu esplegar p'aprovir sofitu de fueu inmediato. L'equipu neutralizó l'área, entró nel hospital de la ciudá sol control del enemigu, y rescató a Lynch.

Na posterior ocupación dellos terroristes d'altu perfil fueron prindaos o esaniciaos polos SEAL, incluyendo a Ahmed Hashim Abed, la supuesta mente maestra del homicidiu de cuatro mercenarios de Blackwater en Fallujah, nel añu 2004.

Afganistán editar

El primer oficial d'altu rangu de la marina en poner pie n'Afganistán tres los ataques de 11 de setiembre de 2001, foi un SEAL encargáu de toles operaciones especiales pa la Central de Mandu, según el so sitiu web.

Darréu dempués de los ataques del 11 de setiembre, equipos de SEAL fueron unviaos rápido a Camp Doha, y los que yá tán a bordu de los buques de guerra estauxunidenses nel golfu Pérsicu y les agües circundantes empezaron a realizar operaciones de VBSS contra los buques sospechosos de tener venceyos con o inclusive llevar a miembros d'Al Qaeda. Los equipos SEAL 3 y 8 tamién s'esplegaron en Omán, estableciendo la so base na isla de Masirah pa les operaciones n'Afganistán. Una de les esmoliciones inmediates yera la so falta de vehículos fayadizos pa llevar a cabo misiones especiales de reconocencia nel terrén afganistanu. Dempués de pidir emprestaos dellos Humvees a los Rangers del Exércitu, tamién basaos en Masirah, los SEAL inxertar n'Afganistán pa llevar a cabu la SR de lo que sería'l campamentu de Rhino, nel marcu de la Operación Llibertá Duradera. Estes primeres etapes de OEF fueron ordenaos por un compañeru SEAL, el contralmirante Albert Calland.

La misión de la RS na contorna del Camp Rhino duró cuatro díes, dempués de que dos equipos de control de la Fuercia Aérea fixeron un saltu HALO nueche p'asistir a los SEAL na orientación de Marines del 15 MEU, que tomó'l control de la zona y estableció una base d'operaciones. Ente que dende'l Camp Rhino, la CIA probó la intelixencia d'un avión ensin tripular Predator que detecta al xefe talibán Mullah Khirullah saliendo d'un edificiu nun convói de vehículos. Los SEAL y comandos Jgerkorpset daneses asalten un campamentu de Khairkhwa menos de dos hores dempués. Los SEALs siguieron realizando operaciones de reconocencia de los marines hasta salir dempués de pasar 45 díes na tierra.

Les operaciones posteriores mientres la invasión d'Afganistán llevar a cabu dientro de Grupu K-Chigre, una unidá d'operaciones especiales conxuntes de Fuercies Especiales del Exércitu, la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos y fuercies d'operaciones especiales d'Alemaña, Australia, Nueva Zelanda, Canadá, Dinamarca , Noruega y Turquía, sol mandu del SEAL capitán Robert Harward. El Grupu K-Chigre llevó a cabo operaciones de combate nos grandes complexos rupestres de Zhawar Kili, la ciudá de Kandahar y el territoriu circundante, la ciudá de Prata Ghar y cientos de quilómetros de terrén difícil nel sur y l'este d'Afganistán. Nel intre de seis meses Grupu K-Chigre muertu o prindáu más de 200 combatientes talibanes y de Al Qaeda, y destruyó decenes de miles de llibres d'armes y municiones.

Los Navy SEAL participaron llargamente na Operación Anaconda. Mientres l'insertamientu, AB1 Neil Roberts foi refundiáu del so helicópteru cuando tomó fueu de los combatientes d'Al Qaeda atrincheraos. Roberts foi asesináu dempués de participar y lluchar contra decenes d'enemigos mientres casi una hora. Dellos SEALs fueron mancaos nun intentu de rescate y la so fuercia Controlador Aereu de Combate, Sarxentu Téunicu John Chapman foi asesináu. Los intentos por rescatar a la cadena SEAL tamién conducieron a la muerte de dellos Rangers Exércitu d'EE.XX. y de la Fuercia Aérea Pararescueman actuando como Fuercia de Reaición Rápida.

SEALs tuvieron presentes na batalla de Qala-i-Jangi xunto a los sos homólogos de la Special Boat Service británicu. Suboficial Stephen Bass recibió la Cruz de la Marina poles sos aiciones mientres la batalla.

El 28 de xunu del 2005, una patrulla SEAL que participaba de la Operación Rede Wing foi sorprendida polos talibanes. Na cruenta batalla que se desencadenó, los cuatro comandos, xunto colos sos refuerzos, enfrentar a más de 150 insurxentes. La perda sería d'once comando SEAL. El teniente Michael P. Murphy recibió póstumamente la Medaya d'Honor dempués de que'l so equipu de contrainsurgencia de cuatro homes foi casi aniquilada mientres la operación Rede Wing.

N'avientu de 2012, la unidá rescató a un médicu EE. UU. que fuera secuestráu unos díes antes. Sicasí, mientres la operación de la unidá sufrió un accidente mortal, suboficial de primer clase Nicolás D. checque.

Guerra contra l'Estáu Islámicu editar

Estaos Xuníos esplegó dellos equipos de Navy Seals pa entrenar a los militares iraquinos y combatir a los estremistes del Isis n'ocasiones especiales amás de rescate de rehenes. Un Seal morrió al norte d'Iraq mientres un grupu d'asaltantes yihadistes del Isis atacaben a un grupu de curdos iraquinos y Seals.[8]

Otres intervenciones editar

 
Seals nun complexu de cueves de los talibán nos montes d'Afganistán en 2002.

Anque fueron creaes casi a costa fecha pa lluchar mientres la guerra de Vietnam, los Seal participaron en casi toles aiciones importantes onde l'Armada estauxunidense tuvo comprometida. Pueden citase ente otres:

Xeneralmente en misiones d'operaciones especiales, pero tamién con funciones de simple vixilancia d'instalaciones varies. Fueron los SEALs los encargaos de la seguridá del puertu d'Umm Qasar hasta la llegada del contingente español destináu a Iraq en 2003.[9]

La mayoría de les operaciones realizaes por esti cuerpu son puramente confidenciales, por cuenta de que la conocencia d'información referente a ciertes operaciones per parte de grupos de riesgu civil, oxetivos de la operación...— puede ser perxudicial pa la seguridá de los miembros del SEAL.

Organización editar

Los SEAL pertenecen a la US Navy, y formen parte del NSWC, que ye un componente del USSOCOM (United States Special Operations Command).

Los Seal estremar n'equipos (SEAL Team), unidá básica táctica, teniendo cada unu un númberu y tando basaos los impares na mariña Oeste (formando'l Grupu Especial Naval Warfare 1) y los pares nel Este (Grupu Especial Naval Warfare 2). Cada unu de los ocho equipos ST compónse teóricamente de seis pelotones de comandos.

Nos sos entamos cuntábase solo con dos equipos, que fueron creciendo hasta formar seis equipos. Cada unu tien asignada una zona xeográfica d'operaciones. Nestos equipos habría que sorrayar el Naval Special Warfare Development Group. En 1983 tolos Equipos de Baltadera Submarina (UDT) pasaron a denominase SEAL Swimmer Delivery Vehicle Team(SDVT), darréu'l SDVT pasó a llamase Seal Delivery Vehicle Team, formando'l Naval Special Warfare Group 3.

Les unidaes de combate especial, los equipos Seal, entamar n'equipos de 1 a 5 y de 7 a 10. Los equipos impares tán basaos en Coronado y los pares en Virginia Beach. Dientro de los Seal esiste amás el Seal Team 6 o Devgru, consideráu la elite de la elite.

  • Equipu SEAL Unu (ST-1): Tien la so base en Coronado. El so ámbitu xeográficu d'operaciones ye'l Pacíficu occidental. Ta entrenáu n'ambientes de xungla, desiertu y urbanos.
  • Equipu SEAL Dos (ST-2: Little Creek. Ámbitu xeográficu: Europa. Entrenáu en redolada urbana y desiertu.
  • Equipu SEAL Trés (ST-3): Coronado. Ámbitu xeográficu: Oriente Mediu. Ámbitu urbanu y desiertu.
  • Equipu SEAL Cuatro (ST-4): Little Creek. Ámbitu xeográficu: Llatinoamérica. Por ello ye l'únicu equipu en que s'esixe desendolcase n'idioma español. Ámbitu urbanu y desiertu. Esti equipu tuvo bien arreyáu na llucha contra la guerrilla y narcotráficu en Llatinoamérica (Colombia, Bolivia, Ecuador, Méxicu, Arxentina, etc).
  • Equipu SEAL Cinco (ST-5): Coronado. Ámbitu xeográficu: Pacíficu norte y Corea. Ta entrenáu n'ambientes árticos, desiertu y urbanos.
  • Grupu de Desenvolvimientu de Guerra Especial Naval (DEVGRU): D'antiguo denomináu Equipu SEAL Seis. Ye la unidá antiterrorista de l'Armada Equipu SEAL nᵘ6 (ST-6) creada n'ochobre de 1980. Esti grupu ye la élite del SEAL, yá que escueye a los sos miembros ente'l restu d'equipos SEAL y UDT. Los miembros d'esti equipu tienen un entrenamientu cimeru al restu del SEAL.
  • Equipu SEAL Siete (ST-7): Tien la so base en Coronado. El so ámbitu xeográficu d'operaciones ye'l Pacíficu occidental. Ta entrenáu n'ambientes de xungla, desiertu y urbanos.
  • Equipu SEAL Ocho (ST-8): Little Creek. Ámbitu xeográficu: África y Mediterraneu. Ámbitu urbanu y desiertu.
  • Equipu SEAL diez (ST-10): Little Creek. Ámbitu xeográficu: África y Mediterraneu. Ámbitu urbanu y desiertu.
  • Equipos SEAL Delivery Vehicle Teams(SDV): La so base ye Coronado. Esta unidá encargar del tresporte y suministru de los equipos SEAL si'l so misiones asina la riquen. Especializar n'operaciones so l'agua y operen minisubmarinos Mk.VIII Mod 1. Este ye un minisubmarino de propulsión llétrica que puede tresportar hasta a seis SEALs n'operaciones d'insertamientu/Estraición submarines. Dellos tubos lanzatorpedos de submarinos SSBN de la US Navy tresformar pa la entrada y salíes a superficie de comandos SEAL, yá que pueden tresportase en cada submarín hasta 66 SEAL y los sos equipamientos.
 
Entrenando col submarín nuclear USS Hawaii.
 
SEAL en llanches rápides.

El Naval Special Warfare Group Trés engloba a los SDV, que taben entamaos en dos equipos fundíos anguaño nun únicu euipo:

  • SDVT-1: Pacíficu. Basáu en Pearl Harbour.
  • SDVT-2: Atlánticu y Mediterraneu.

D'últimes el Naval Special Warfare Group Cuatro xestiona los equipos SBT (Special Boat Team), qu'operen medios especializaos de sofitu n'operaciones fluviales, marítimes y costeres.

  • SBT-12: Pacíficu y Oriente Mediu
  • SBT-20: Europa, Mediterraneu y Oriente Mediu.
  • SBT-22: Especializáu n'operaciones fluviales. Per tanto'l so área xeográfica pue ser cualesquier. Basáu en Stennis.

Equipos SEAL ST editar

La organización dexa ver como se siguió'l modelu del SAS/SBS al crear los SEAL. Anque col tiempu la estructura modificóse d'alcuerdu a los nuevos requerimientos, pero siempres se busca que cada seición sía capaz de montar les sos propies operaciones de manera autónoma.

  • Cada equipu ST Seal ta compuestu por seis pelotones y una unidá de Mandu.
  • Cada pelotón cunta con 16 comandos SEAL (dos oficiales, un xefe y trelce especialistes) y puede estremase en dos escuadres o cuatro elemento.
  • Cada equipu SEAL completu cuenta con 27 oficiales y 156 homes, cuntando pal combate con unos 96 miembros o operadores.

De normal cada equipu del SEAL estremar pal combate en pelotones o escuadres, compuestos por 8 miembros, anque dependiendo de la operación los SEAL pueden operar dende pareyes hasta l'equipu enteru. Siguiendo'l modelu del SAS/SBS cada miembru de patrullar ye un especialista: unu en baltaderes, otru n'electrónica, unu en navegación cartógrafu y un pa-sanitarios. La infiltración en territorios contrariu rique discreción, por eso los miembros son pocos prefier la comunicación por aciu xestos, d'alcuerdu a les enseñances aprendíes en Vietnam.

Nel equipu los miembros suelen llevar equipos de visión nocherniega y GPS. La visión nocherniega ye vital yá que por regla xeneral les operaciones suélense faer pela nueche. Un Equipu Seal de normal lleva un Francotirador y ente 2 y 4 ametralladores llixeres de sofitu y el restu de miembros va armáu con fusiles d'asaltu M4 o la so variante HK416. El fusil qu'utilicen en combate urbanu ye'l MP5 yá que este emplega munición con menor algame y capacidá penetradora que'l M4, asina les bales nun traviesen les parés pudiendo mancar a otros componentes del pelotón, anque anguaño tán camudándolo pol MP7. L'arma de mano ye bien al gustu de cada operador (pudiendo modificar al so gustu o a situaciones que rican d'otru armamentu, anque l'armada dota a cada unu con una pistola SIG-Sauer P226.

Les infiltraciones aérees facer por aciu saltos HALO/HAHO, lo cual rique un entrenamientu duru pa llograr saltos de precisión que faigan que los ocho miembros cayan nun mesmu puntu. La infiltración dende'l mar bien pue ser por aciu minisubmarinos, buciando hasta la mariña o aprovechando ríos, per mediu d'una zodiac. Pa operar nel desiertu los SEAL cunten con un coche especial, Desert Patrol Vehicle, diseñáu pa llevar a 3 persones más un pasaxeru o combustible.

Equipos de Sofitu SEAL editar

Cada pelotón de SDV componer de dolce a quince comando SEAL. Hasta apocayá esistíen dos equipos de SDV, pero agora solo funciona unu. Otros comandos son asignaos a cualesquier de los trés SBT (Special Boats Team) esistentes, qu'hasta apocayá se denominaben SBU (Special Boats Unit) .

Sicasí, esiste una diferenciación ente los ST y los SBT, pos el so entrenamientu diverxe y especializa a partir d'un puntu común. Los SBU operen colos SWCC (Special Warfare Combatant-craft Crewmen), que concentren les sos habilidaes na guerra de mariña y grandes ríos. Básicamente sofiten les operaciones de los ST.

El DEVGRU (Naval Special Warfare Development Group, conocíu tamién como Seal Team Six) editar

Esti equipu considérase la grana del SEAL. Respuende direutamente al Mandu Conxuntu d'Operaciones Especiales, JSOC (Joint Special Operations Command) y los sos oríxenes remontar a la Operación Eagle Claw de 1980, que pretendía'l rescate de rehenes estauxunidenses na Embaxada en Teḥrán. Los miembros del Equipu seis aprienden a saltar en paracaíes en toles modalidaes de saltu y especialícense en combate cuerpu a cuerpu, pero tán igualmente preparaos pa toa clase d'escenarios, armes, y condiciones. Créese que se compón d'unos 300 comandos. Tien la so base en Dam Neck, na Estación Aeronaval d'Oceanía, en Virginia. Al pie de los Equipos Delta del Exércitu de los Estaos Xuníos formen la fuercia de choque más especializada y entrenada de los EE.XX.

El Seal Team Six foi creáu por Richard Marcinko y el so númberu pretendía confundir, pos nesi tiempu solo esistíen dos equipos SEAL. Marcinko escoyó los sos miembros ente los comandos SEAL, pero la nueva organización tuvo problemes por cuenta de la falta de definición clara de les sos competencies.

El ST-1 empezó a entrenar a los dolce pelotones qu'entós lo formaben en táctiques contraterroristas (CT), estableciendo'l so propiu elementu especializáu. Col tiempu, el ST-6 convertir nel equipu CT de referencia y constituyóse oficialmente n'ochobre de 1980 y pasó a llamase DEVGRU en 1987, cuando s'establez el Naval Special Warfare Command. Sicasí, coloquialmente inda se fala del ST-6 cuando se refier al DEVGRU, o a cencielles Equipu-6.

Poco se sabe de la composición de DEVGRU, anque sí hai consensu en que se trata d'una de les más preparaes fuercies especiales d'Estaos Xuníos y del Mundu.

Selección y entrenamientu editar

Los requerimientos pa entrar nel cursu de selección del SEAL son:

  • El candidatu tien de ser un varón militar activu de la marina de guerra d'Estaos Xuníos o del Serviciu de Guardacostes.
  • L'aspirante nun puede cumplir los 28 años a la fecha d'empezar el cursu.
 
Alumnos practiquen exercicios CQB mientres un entrenamientu de cualificación SEALs.

L'entrenamientu y selección de los SEALs trata de llevar a los sos miembros hasta la llende físico y psicolóxico. Na selección del SEALs llevar a los candidatos hasta la galdidura social, física y psicolóxica, poniendo a prueba lo bien que puede un home trabayar n'equipu baxu intensa presión mental y dolor físicu. La selección de los SEAL se engloba na primer fase del cursu de seis meses, llegando al puntu cume del entrenamientu na Selmana del Infiernu, cinco díes nos que los reclutes pasen por constante fríu, fame y quítase-yos de suañu. El porcentaxe d'abandonu de los candidatos na selección ye cercanu al 90%. La mayoría de los reclutes retírase muncho primero de la Selmana del Infiernu al nun aguantar l'entrenamientu, qu'implica correr 15 milles, amás de nadar 2 milles n'agües abiertes ya intenses pruebes físiques.

les fases del cursu inicial de selección son:

  • Fase 1 - Acondicionamientu básicu. Dura ocho selmanes. Basar na condición física, habilidaes na agua, trabayu n'equipu y resistencia. Les primeres trés selmanes preparen escontra la cuarta selmana, conocida como la "selmana del infiernu". Les 4 selmanes restantes tán dedicaes a métodos de reconocencia acuática y navegación.
  • Fase 2 - Bucéu. Dura ocho selmanes. Entrénase y califica a los candidatos en bucéu de combate. L'entrenamientu físicu ye continuu y faise cada vez más intensu.
  • Fase 3 - Guerra terrestre. Dura nueve selmanes. Centrar n'orientación, táctiques de guerrilla, téuniques de patrulla, rappel, tiru y baltadera. Les postreres 3 selmanes y media pasar na Isla de San Clemente, onde los candidatos apliquen les téunica aprendíes. Pa completar l'entrenamientu sigue un cursu de tres selmanes de paracaidismu.

Ente l'entamu de la instrucción y el momentu final en que'l voluntariu ye almitíu y puede ingresar nos SEALs pasa un añu y mediu d'entrenamientu, al qu'hai que sumar un añu más d'entrenamientu hasta'l primera esplegue en combate.

Galería d'imáxenes editar

SEALs famosos editar

  • Christopher Scott Kyle, francotirador: el francotirador más letal de la historia militar estauxunidense (Odessa, Texas, Estaos Xuníos; 8 d'abril de 1974 - Glen Rose, Texas, Estaos Xuníos; 2 de febreru de 2013)], en que la so hestoria basar la película American Sniper (película).

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «SEALs Surface to Blow Holes in Navy Nerd Image». Consultáu'l 28 d'avientu de 2010.
  2. http://coastguard.dodlive.mil/index.php/2010/05/coast-guard-graduates-first-two-seals/
  3. US Navy. «SEAL requirements SEAL Requirements». navyseals.com.
  4. (n'inglés) «Program letting Coasties train as SEALs on hold.» Navy Times. Consultáu'l 10 de febreru de 2014.
  5. Romero, Javier, Cuerpos d'élite, Misión Imposible, Círculu Dixital, Madrid, 2005, ISBN 84-32932-2005
  6. Dellos, Nam, Crónica de la guerra de Vietnam, 1988, Editorial Planeta-De Agostini, Barcelona, ISBN 84-396-0755-6.
  7. [1]
  8. batalla-a-tiros-contra-el-isis-onde-muerre-un-navy-seal.shtml «El videu de la brutal batalla a tiros contra'l ISIS onde muerre un Navy SEAL.» Periodista Digital.Consultáu'l 15 de xunetu de 2016.
  9. Luis Miguel Francisco y Lorenzo Silva, Y a la fin, la guerra, La esfera de los llibros, Madrid, 2006, ISBN 84-9734-551-2006

Enllaces esternos editar