Santiago Pérez Manosalva

Santiago Pérez Manosalva, o de Manosalbas (23 de mayu de 1830Zipaquirá – 5 d'agostu de 1900París) foi un escritor, educador, periodista y políticu colombianu, qu'ocupó la Presidencia de Colombia de 1874 a 1876. El so mandatu carauterizar pol entamu de les obres del Ferrocarril del Norte y el fuerte impulsu a la educación. Foi miembru del Partíu Lliberal Colombianu.

Santiago Pérez Manosalva
Presidente de Colombia

1r abril 1874 - 1r abril 1876
Manuel Murillo Toro - Aquileo Parra
Vida
Nacimientu Zipaquirá[1]23 de mayu de 1830[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte París[1]5 d'agostu de 1900[1] (70 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
santu
Familia
Hermanos/es Felipe Pérez
Estudios
Estudios sábana (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, diplomáticu, abogáupolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Fueron los sos padres Felipe Pérez y Rosa Manosalva, y los sos hermanos Felipe Pérez y Rafael Pérez.

Trayeutoria editar

Estudió nel Colexu del Espíritu Santu, fundáu y empobináu pol so mentor y amigu Lorenzo María Lleras, onde llogró'l grau de doctor en derechu.

Foi periodista y redactor en periódicos como El Mensaxeru, La Defensa (del cual foi redactor en 1880), El Relator, amás de L'América, de Nueva York, onde criticó la Doctrina Monroe.

Cuando tenía 22 años foi Secretariu de la Comisión Corográfica en 1852 y los sos apuntes fueron publicaos ente 1853 y 1854 nel periódicu El Neogranadino.

Fiel a los propósitos de la educación, fundó un colexu, amás de dirixir la Universidá Externado de Colombia en 1891 y asumir la rectoría de la Universidá Nacional de Colombia.

Sobre les sos cualidaes como docente, comentóse:

yéren-y igualmente familiares les humanidaes y les ciencies físiques, morales, xurídiques y sociales, y especialmente enseñaba la economía política con tal claridá, que tol que fixo'l cursu con él aprendió.
Eduardo Rodríguez Piñeres

Carrera política temprana editar

Participó na Convención de Rionegro en 1863. Foi Secretariu de Gobiernu y de Rellaciones Esteriores del primer gobiernu de Manuel Murillo Toro (1864-1866), dempués de lo que convirtióse n'unu de los principales esponentes del Olimpo Radical. Fixo oposición al réxime dictatorial de Tomás Cipriano de Mosquera en 1867 y participó nel so derrocamientu.

Encárgose-y la Presidencia de los Estaos Xuníos de Colombia en reemplazu del xeneral Santos Gutiérrez ente'l 22 y el 30 de xunu de 1869. Foi Embaxador en Washington de 1868 a 1873.

Presidente de Colombia editar

Escoyíu Presidente de los Estaos Xuníos de Colombia en 1874 a los 44 años d'edá, por un periodu biañal.

Nel so discursu de posesión dixo: "la instrucción, la moralidá y la riqueza son los factores de la República".

Les traces del so gobiernu fueron l'entamu de les obres del Ferrocarril del Norte, l'aumentu de les rentes (debíu especialmente a la medría de les esportaciones), l'amenorgamientu del contrabandu y l'amenorgamientu de los gastos.

N'apurriendo'l mandu en 1876 al so Secretariu de Facienda Aquileo Parra, Pérez siguió na llucha política y por cuenta de la so ferrial oposición a Rafael Núñez decidió expatriarse voluntariamente de 1885 hasta 1891. En 1892 foi escoyíu Xefe únicu del Partíu Lliberal. Foi desterráu pol vicepresidente Miguel Antonio Caro en 1895.

Crítica al so gobiernu editar

La so escesiva rixidez moral, la so intransixencia colos especuladores políticos y la severidá de que diera muestres como educador con dalgunos de los homes que, siendo los sos discípulos, taben yá figurando na política, ayenó-y munches voluntaes na so alministración. De xuru con tolos sos talentos y grandes virtúes, escareció de la elasticidá necesaria pa dirixir a los homes nel accidentáu terrén de la política.
Baldomero Sanín Cano
Llegaba al poder un home honestu, con amplia esperiencia en cargos de representación, pero con poca habilidá política, como lo demostró en diverses ocasiones.
Ignacio Arizmendi Posada

Últimos años editar

Ficheru:Campusantu Central.jpg
Balta de Santiago Pérez nel Campusantu Central de Bogotá.

Dexó dellos escritos que por ser úniques ediciones o inédites, son pocu conocíes: De primeres, El Manual del Ciudadanu, que, según Baldomero Sanín Cano, ye "la esplicación, metódica, elocuente, ablucantemente lluminosa de los principios de derechu universal y de conveniencia política conseñaos na constitución de 1863".

Per otra parte, siguiendo a Sanín Cano, "ye so un tratáu d'economía política inda inéditu. Sobre la conveniencia y la fecundidá civilizadora del Aforru escribió un diálogu del mesmu títulu, en que tán de bultu les clares y permanentes virtúes del so estilu castizu, sobriu, llenu de dignidá y fondu sentíu".

Tamién escribió, amiesta Sanín Cano, una Gramática Española, inédita, "materia qu'enseñó a delles xeneraciones con tanto fervor como competencia".

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 10370498s. Data de consulta: 26 febreru 2021. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Manuel Murillo Toro
 
Presidente de Colombia

1874 a 1876
Socesor:
Aquileo Parra