El sistema d'estudios de Hollywood ye la producción cinematográfica nos "estudios", les instalaciones propies d'una productora cinematográfica. Hollywood ye la zona de la ciudá de Los Angeles (Estaos Xuníos) onde se concentraron los estudios más importantes, beneficiándose, ente otres ventayes, de la bona climatoloxía y de la mesma dinámica de concentración empresarial.

Na historia del cine conozse como sistema d'estudios (del inglés studio system) al modelu estructural de la industria cinematográfica basáu en tres conceptos: estudios, xéneros y estrelles.

Anque esta política de comercialización aplicar en casi tolos estudios, incluyíos los europeos (primeramente los franceses, como Gaumont o Pathé), foi en Hollywood onde se desenvolvió na so máxima espresión.

So esti sistema la industria del cine llegó al so apoxéu, periodu tamién conocíu como la Edá d'Oru (o Era Dorada) de Hollywood.

El sistema d'estudios apaeció de resultes de la concepción del cine como un negociu en tolos sos ámbitos (tantu na producción como na distribución). L'enclín monopolista mesma del gran capitalismu de la Segunda Revolución Industrial, la mesma que produció la cadena de montaxe nel automóvil (l'otru gran símbolu de la nueva sociedá de consumu de mases), llevó a los productores a entender el cine como un gran negociu del que poder sacar abondosos beneficios económicos. Posiblemente la primera en concebir el negociu cinematográficu d'esta manera foi la productora Edison. Los años 30 y 40 fueron la dómina dorada de los estudios de Hollywood, anque'l sistema forxóse delles décades antes na dómina del cine mudu, cuando'l cine d'Estaos Xuníos consiguió la hexemonía mundial.

El sistema basar en principios d'eficacia empresarial, racionalización económica de tolos procesos y nuna política de contratación de personal baxo contratos en exclusividad al llargu plazu. No tocante a los actores, tal política significó la formación d'un repartu d'actores propios de cada estudiu; lo que pasó a denominase star system (sistema de les estrelles).

Algamaba tamién l'ámbitu de la exhibición nes sales de cine. De primeres les películes proyeutar en locales provisionales, pero la paulatina crecedera de los metraxes provocó la necesidá de buscar locales coles comodidaes riquíes, ejemplificados nos denominaes Nickelodeon; cola consiguiente xubida de precios de les entraes y del marxe comercial, que convirtió al cine nun negociu bien rentable.

Nos años 30 completóse al traviés del afitamientu de los xéneros cinematográficos y l'aprovechamientu de tolos recursos que dexa la segmentación del mercáu (cine de serie B).

El sistema d'estudios foi bien criticáu por acutar se a los intereses comerciales y la so concepción del cine como un negociu y un espectáculu (show business) en perxuiciu de la creatividá artística, lo que condicionaba enforma'l llabor de realizadores, guionistes, Productor de cine productores y actores.

Ente los sos llogros, el sistema d'estudios consolidó les téuniques, sistematizó la manera de representación institucional y profesionalizó el cine.[1]

Los estudios editar

Con cuenta de optimizar les ganancies, les empreses se esmeraban en controlar tola cadena comercial del filme: la producción, la distribución y l'exhibición nes sales (incluyendo los servicios d'éstes como la venta de palombines de maíz).

La MPPC y los Independientes editar

La denomada guerra de les patentes por ganar la exclusividad na floreciente industria del cine concluyó cola firma d'un alcuerdu ente les grandes compañíes productores creando asina la M.P.P.C. (Motion Pictures Patents Company). Thomas Alva Edison quedaba a la cabeza del trust que agrupadaba a la Biograph, la Vitagraph, la Essanay, la Kalem, el distribuidor George Kleine y los productores franceses Pathé y Méliès.

El monopoliu asina creáu impunxo a los productores el pagu de mediu centavu per cada centímetru de película impresionada, el distribuidores precisaben cuntar con una llicencia que costaba 5000 dólares al añu, y esistíen otres imposiciones. Aquellos que nun cumplíen, yeren escorríos de manera intensa pol numberosu grupu d'investigadores privaos, abogaos y funcionarios al mandu de Edison.

Munchos decidieron nun acatar les dures condiciones (amparaos na llei antitrust) y crearon les sos propies organizaciones que rápido empezaron a abrir pasu nel mercáu. D'esta miente nacen les cinco grandes conocíes como majors:

Metro-Goldwyn-Mayer (naquellos momentos, Loew's), *[[20th Century Fox]], *[[Warner Bros]], que namái se contabilizó ente los cinco grandes cuando, a finales de los venti, empieza a apostar pol cine sonoru.

  • RKO (Radio-Keith-Orpheum).

Tres elles, les denominaes minors:

Al pie de les cualos, dellos independientes tienen los sos propios estudios:

  • Charles Chaplin, que llueu controló'l procesu de producción y distribución de les sos películes.
  • Walt Disney, que foi la Mayor de los dibuxos animaos y que creció espectacularmente a partir del ésitu de Los trés gochinos.

Hollywood editar

A partir de 1903 la mayoría de les compañíes importantes empezaron a treslladase a California, qu'ufiertaba un sol arrogante, diversidá de paisaxes y la calorosa bienvenida tantu de los trabayadores como de los axentes de la propiedá inmobiliaria, que les sos demandes económiques yeren más baxes que na rexón oriental de la nación.

La ciudá de Los Angeles resultaba meyor, porque s'atopaba más cerca de la frontera mexicana en casu de que la Compañía de Patentes unviara un autu de procesamientu o una demanda xudicial. D'esta manera'l suburbiu conocíu como Hollywood convertir nel centru de la producción cinematográfica.

Producción, distribución, exhibición editar

Esti funcionamientu vien rexíu pola maximización de beneficios con menor inversión.

Tocantes a la producción produzse la creación d'equipos descentralizaos o estudios por departamentos, cada unu encargáu d'un aspeutu, de cuenta que s'acelera'l procesu.

El procesu de distribución encargar de partir les copies de les películes, estudiar el mercáu, faer publicidá, etc.

Pero, ensin batura a duldes, l'elementu central ye la exhibición. Les sales recaldaben el dineru de los espectadores, qu'amás consumíen otros productos nel mesmu llocal. Amás, la exhibición zarraba un negociu políticu aprovecháu polos partíos y el gobiernu, pa tresmitir determinaes ideoloxíes. N'otros países, los productos estauxunidenses vendíense más depués de la exhibición d'una película.

Clase B editar

Por causa de la recesión económica en 1929, empezar a producir películes con baxu presupuestu con cuenta de completar la cartelera d'exhibición nes sales nes que se daben dos películes al preciu d'una. D'esta miente captaben el públicu que nun podía dase'l luxu de ver los estrenos, y qu'esperaba velos en xires posteriores.

Los actores ensin reconocer o que recién empezaben teníen la oportunidá de llanzase al estrellalgu.

Los xéneros editar

El xéneru cinematográficu referir a un métodu d'estremar les películes en grupos formaos por aquelles que comparten semeyances ente sigo.

L'apaición y desenvolvimientu de los xéneros ta estrechamente amestada a les polítiques de los productores americanes de los años 1930. Nesos años empezar a ellaborar unes fórmules que teníen precedente anterior, pero qu'a partir d'entós convirtiéronse en convenciones relatives al conteníu, al diseñu de la escenografía y del vestuariu, a la carauterización de los personaxes y al emplegu de ciertos esquemes narrativos. La estandarización de la puesta n'escena abarató los costos de producción, ente que s'apurríen al espectador unos códigos fácilmente reconocibles, aumentando'l consumu inmediatu d'esos productos cinematográficos: ta más qu'aseguráu l'ésitu col esquema boy meets girl (el mozu conoz a la moza, el mozu pierde a la moza, el mozu recupera a la moza); y el happy end (final feliz) presentes entá nel cine de güei.

Dellos estudios especializar en determinaos xéneros, como la Universal nel Cine de terror o'l Metro-Goldwin-Mayer nel musical. Otros xéneros como'l western volviéronse tremendamente populares.

Les estrelles editar

Los productores rápido decatáronse de la "rentabilidá" de dellos actores o actrices que superaba al restu. Poro, empezaron a preouparse seriamente de la eleición y llanzamientu de les sos estrelles. Naz entós el star system o sistema d'estrellalgu. Yera común espublizar biografíes ficticies con cuenta de captar l'audiencia. La so vida íntima, les sos bodes, los sos divorcios, los sos escándalos fabricaos, etc., tresformar en productu consumible por fans que la publicidá y les revistes encargar de distribuyir.

Cayida del sistema d'estudios editar

El gobiernu d'Estaos Xuníos perdonó en delles ocasiones les irregularidaes de les grandes empreses con cuenta d'impulsar la economía en tiempos de recesión. Pero escontra 1938, diose cuenta qu'esti sistema nun funcionar y empezó a primir. Sicasí, les majors teníen abondu poder como pa refugar la norma.

En 1948 un fallu xudicial contra los estudios mayores de Hollywood obligar a desfacer de les cadenes de cine; yá que, al tar en dominiu de la producción, distribución y l'exhibición, violaben la llei federal de antimonopolio.

Al perder los estudios la exhibición, nun teníen una distribución asegurada, y nun podíen remanar el mercáu asitiando películes al so antoxu.

El star system tamién s'acababa. Los intérpretes, llibres p'actuar con independencia de los grandes estudios, esixeron impresionantes sueldos y un porcentaxe de los ingresos de les sos películes.

Nos años 1950 l'asistencia a los cines volvió tornar por cuenta de la fuerte competencia que presentaba'l florecimientu de la televisión.

Escontra 1959, la producción estauxunidense escayera hasta 250 películes al añu. Amás, les películes européu y asiáticu (xaponeses, principalmente), anque confinaes a les sales d'arte y ensayu, convertir en daqué corriente pal espectador estauxunidense. En 1946, había menos d'una docena de sales d'arte y ensayu en tol país, ente qu'en 1960 devasaben el millar. Empezaron a abondar per tol mundu los festivales de cine, nos que s'amosaba'l trabayu de direutores que la so obra antes de 1950 yera bien pocu conocida fora de los sos países d'orixe.

Importancia d'esti periodu editar

Dexando de llau la inmensa industrialización del cine, tresformada nuna verdadera máquina codalosa, esisten munchos aspeutos rescatables, como por casu, lo decisivo que resulta The Birth of a Nation de David W. Griffith na téunica cinematográfica, al utilizar hábilmente el montaxe y la combinación de planos pa crear una verdadera obra maestra.

El cine clase B favoreció les condiciones por que los cineastes esperimentaren y crearen nuevos llinguaxes o encetaren temátiques menos comunes.

Referencies editar