Thamnophilus punctatus

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Thamnophilus punctatus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Thamnophilidae
Xéneru: Thamnophilus
Especie: T. punctatus
(Shaw, 1809)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Thamnophilus punctatus,[2] tamién denomináu tiojorita puntiada, topeta puntiada, batará plomizu y formigueru gris,[3] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Thamnophilidae que vive en Suramérica.

Taxonomía editar

La especie describióse científicamente por George Shaw en 1809. Enantes taben incluyíos nesta especie como subespecies el batará pizarrosu occidental (Thamnophilus atrinucha), el batará pizarrosu de Natterer (Thamnophilus stictocephalus), el batará pizarrosu bolivianu (Thamnophilus sticturus), el batará pizarrosu del Planalto (Thamnophilus pelzelni) y el batará pizarrosu de Sooretama (Thamnophilus ambiguus), a toos ellos denominar símplemente como batará pizarrosu.

Anguaño descríbense cuatro subespecies de batará puntiáu:

  • T. p. punctatus (Shaw, 1809) - nel este y sur de Venezuela, les Guayanes y Brasil al norte del Amazones.
  • T. p. interpositus (Hartert y Goodson, 1917) - en Venezuela y Colombia na base occidental de los Andes.
  • T. p. huallagae (Carriker, 1934) - nel norte de Perú, na desaguada del ríu Huallaga.
  • T. p. leucogaster (Hellmayr, 1924) - na desaguada del ríu Marañón, nel sur d'Ecuador y norte de Perú.

Distribución y hábitat editar

El batará puntiáu alcuéntrase nel nordeste de Suramérica en Brasil, Venezuela y les Guayanes, namái al norte del ríu Amazones. En Brasil ocupa'l cuadrante nordeste de la cuenca del Amazones nel estáu de Roraima estendiéndose escontra l'oeste a los estaos de Pará y Amapá. Hai una población separada nes fasteres orientales de los Andes, en Colombia y Venezuela. Amás esisten otros dos poblaciones aisllaes na desaguaes del Huallaga y el ríu Marañón nel norte de Perú y el sur d'Ecuador. La población de Perú y Ecuador dacuando considérase una especie estreme denominándose batará del Marañón o peruanu (Thamnophilus leucogaster).

El hábitat natural del batará puntiáu son los montes de rexones baxes, evitando xeneralmente del interior de les selves húmedes.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2009). «Thamnophilus punctatus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.1. Consultáu'l 28 de xunetu de 2011.
  2. Nomes en castellán de les aves del mundu encamentaos pola SEO 8ª parte, p. 107.
  3. Topeta Puntiada (Thamnophilus punctatus) (Shaw, 1809) en Avibase.

Enllaces esternos editar