Ana María de Dinamarca

aristócrata danesa

Ana María Dagmar Ingrid de Dinamarca (Anne-Marie Dagmar Ingrid; en griegu: Άννα-Μαρία) (30 d'agostu de 1946Palaciu de Amalienborg) ye una princesa danesa que foi la última reina consorte de Grecia, al tar casada col rei Constantino II. Ye la fía menor del rei Federico IX de Dinamarca y de la reina Ingrid, nacida princesa de Suecia. Ye la hermana menor de la reina Margarita II de Dinamarca y de la princesa Benedicta de Dinamarca.

Ana María de Dinamarca
Reina consorte de Grecia (es) Traducir

18 setiembre 1964 - 1r xunu 1973
Vida
Nacimientu Palaciu de Amalienborg30 d'agostu de 1946[1] (77 años)
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Bandera de Grecia Grecia
Familia
Padre Federico IX de Dinamarca
Madre Ingrid de Suecia
Casada con Constantino II de Grecia (es) Traducir (1964 – 2023)[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Glücksburg (Dinamarca) (es) Traducir
familia real griega (es) Traducir
Estudios
Estudios Escuela N. Zahle (es) Traducir
Llingües falaes danés
inglés
Oficiu consortefilántropa
Premios
Creencies
Relixón Ilesia del Pueblu Danés
Ilesia ortodoxa griega
IMDb nm1068572
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacimientu editar

Ana María nació nel Palaciu d'Amalienborg de Copenḥague'l 30 d'agostu de 1946 como tercer y última fía del entós daquella príncipe herederu Federico de Dinamarca y la so esposa la princesa Ingrid.

Bautismu editar

Foi bautizada'l 9 d'ochobre de 1946 na ilesia de Holmen en Copenḥague.

Los sos padrinos de bautismu fueron los sos güelos el rei Cristián X de Dinamarca el rei Gustavo VI Adolfo de Suecia, según el príncipe Bertil de Suecia, el rei Haakon VII de Noruega, la so güela la reina Alexandrina de Dinamarca, la princesa heredera Marta de Noruega, la reina María del Reinu Xuníu, la reina Xuliana de los Países Baxos, y la princesa Dagmar de Dinamarca.

Educación editar

Foi educada na Escuela Natalie Zahle de Copenhague ente 1952 y 1963. En 1962 foi alumna de la Escuela Chatelard pa Neñes, un colexu inglés nes contornes de Montreux, Suiza. Ente 1963 y 1964 tuvo matriculada nel Institutu -y Mesnil, enfocáu en ciencies sociales, tamién en Montreux.

Matrimoniu y descendencia editar

Noviazgo editar

En 1959, cuando tenía 13 años, Ana María conoció al so futuru home, el so primu'l príncipe herederu Constantino de Grecia, quien acompañó a los sos padres los reis Pablo y Federica de visita oficial en Dinamarca. Los mozos atopar por segunda ocasión en Dinamarca en 1961, cuando Constantino declaró a los sos padres la so intención de casase con Ana María. Coincidieron en mayu de 1962, por cuenta de la boda n'Atenes de la princesa Sofía de Grecia y Dinamarca —hermana de Constantino— con Xuan Carlos d'España, y otra vegada en 1963, nes celebraciones de los cien años de l'ascensión de la Casa de Glücksburg al tronu griegu.

Compromisu editar

En xunetu de 1964 anuncióse oficialmente'l compromisu ente los dos príncipes.

Matrimoniu y descendencia editar

Ana María y Constantino casaron el 18 de setiembre de 1964 na Catedral Metropolitana d'Atenes. Frutu del matrimoniu nacieron:

Tolos sos fíos tienen el títulu oficial en Dinamarca de príncipes de Grecia y Dinamarca y ye utilizáu por cortesía na mayoría de les cortes europees y en diverses publicaciones.

Por derechu propiu, Ana María, el so home y fíos, tienen el títulu de príncipes de Dinamarca y formen parte de la familia real danesa.

Reina de Grecia editar

Como reina de Grecia, Ana María dedicó parte importante del so tiempu a la Fundación La so Maxestá, una institución de beneficencia qu'asistía a la población de les zones rurales de Grecia.

Exiliu editar

 
Ana María y Constantino de Grecia colos sos fíos menores, Teodora y Felipe, n'imaxe de 1986. Fotografía d'Allan Warren.

N'avientu de 1967, el maríu d'Ana María, el rei Costantino II, intentó un contragolpe contra la dictadura de los coroneles —a la qu'él mesmu había tomáu xuramentu n'abril—. El contragolpe fracasó y la familia real tuvo qu'escapar a Italia. Nesa feches, la reina Ana María tuvo un albuertu bonal. La familia vivió mientres dos meses na embaxada griega y mientres los siguientes cinco años nuna casa nos suburbios de Roma.

En 1973 Ana María camudar cola so familia a Inglaterra. Vivieron primero en Chobham, Surrey; dempués treslladáronse al suburbiu londinense d'Hampstead, onde siguen morando. El gobiernu griegu prindó la so antigua residencia privada de Tatoi. Tres una apelación esitosa del rei na Corte Europea de Derechos Humanos, el gobiernu griegu viose obligáu a pagar una compensación pola propiedá. Constantino utilizó'l dineru llográu pa poner en marcha la Fundación Ana María.

Estatus oficial dende 1973 editar

Anque Constantino y Ana María partieron al exiliu en 1967, Grecia permaneció como una monarquía per dellos años, col xeneral Georgios Zoitakis como rexente. El 1 de xunu de 1973, el coronel Georgios Papadopoulos, autonombrado primer ministru, oficialmente depunxo la monarquía y proclamó la república (vease Metapolitefsi).

En payares de 1973 el mesmu Papadopoulos foi depuestu pol brigadier Dimitrios Ioannidis. Dempués de la invasión turca de Xipre n'agostu de 1974, la xunta militar colapsóse. El nuevu primer ministru, Constantinos Karamanlís, realizó un referendu el 8 d'avientu de 1974, nel cual el 68,8 % de los votos aprobó l'abolición de la monarquía. La familia real cuestionó la llexitimidá del referendu por cuenta de que nun se dexó al rei tornar a Grecia a realizar campaña proselitista.

Una nueva constitución republicana entró a valir el 11 de xunu de 1975. D'alcuerdu a esta constitución, nun se reconocen los títulos de distinción ente ciudadanos griegos. Ana María sigue utilizando'l nome oficial danés el cual atópase nel so pasaporte "Ana María De Grecia", pero dalgunos medios en Grecia prefieren llamala "Ana María Glücksburg", un nome nunca usáu por ella.

Ana María sigue siendo referida como "Reina Ana María de Grecia" (o de los Helenos) por toles cortes reales, ente les que s'inclúin les del Reinu Xuníu, España, Luxemburgu, Xordania, Dinamarca y Suecia.

Al igual que tola so familia, el gobiernu de Grecia nun-y reconoz la ciudadanía griega por non cuntar con un apellíu. Cuando viaxa internacionalmente utiliza un pasaporte diplomáticu danés col nome en castellanu «Ana María de Grecia».

Actividaes actuales editar

En 1980 Ana María y Constantino fundaron el Colexu Helénicu de Londres, una escuela billingüe onde los sos fíos pequeños estudiaron. Ana María ye la direutora honoraria del colexu.

El gobiernu griegu nun dexó a Constantino y Ana María tornar a Grecia hasta 1981, cuando se-yos concedió permanecer en suelu griegu per delles hores con motivu del funeral de la reina Federica. Ana María y la so familia realizaron una visita privada a Grecia en 1993. Dende 2003, una vegada concluyida la disputa de propiedaes ente Constantino y el gobiernu griegu, Ana María visitó Grecia en numberoses ocasiones.

En 2003 Ana María y el so home establecieron la Fundación Ana María col dineru que'l gobiernu griegu tornó-yos pola apropiación de delles de les sos propiedaes privaes. La fundación empresta ayuda a víctimes de desastres naturales en Grecia. Ana María ye la presidenta de la fundación.

El 14 d'agostu de 2004 Ana María y el so home visitaron, per primer vegada dende 1967, el so antiguu llar n'Atenes, l'ex-palaciu real, güei palaciu presidencial. Fueron recibíos pol entós presidente griegu Konstantinos Stephanopoulos xunto con otros miembros del Comité Olímpicu Internacional (del que Constantino ye miembru honorariu). N'avientu de 2004, Ana María y los sos fíos fueron convidaos nuevamente a realizar una visita privada al presidente Stephanopoulos.

A partir de 2013, Constantino y Ana María moren en Porto Jeli, Grecia.[5]

Títulos, tratamientos y distinciones honorífiques editar

Títulos y tratamientos editar

  • 30 d'agostu de 1946 – 18 setiembre 1964: La so Alteza Real la princesa Ana María de Dinamarca.
  • 18 setiembre 1964 – 1 de xunu de 1973: La so Maxestá La Reina de los Helenos, Princesa de Dinamarca
  • 1 de xunu de 1973 – presente: La so Maxestá Reina Ana María de Grecia, Princesa de Dinamarca.

Distinciones honorífiques editar

Distinciones honorífiques helenes
Distinciones honorífiques daneses
  •   Dama de la Orde del Elefante (20/04/1947).[7]
  •   Dama Gran Comandante de la Orde de Dannebrog.
  •   Miembru de la Real Orde Familiar del rei Federico IX.
  •   Miembru de la Real Orde Familiar de la reina Margarita II.
  •   Medaya Conmemorativa del Xubiléu de Plata de la reina Margarita II (14/01/1997).
  •   Medaya Conmemorativa del 70° Aniversariu del príncipe consorte Enrique (11/06/2009).
  •   Medaya Conmemorativa del 70° Aniversariu de la reina Margarita II (16/04/2010).
  •   Medaya Conmemorativa del Xubiléu de Rubín de la reina Margarita II (14/01/2012).[8]
  •   Medaya Conmemorativa del 75° Aniversariu de la reina Margarita II (16/04/2015).[9]
Distinciones honorífiques estranxeres

Ancestros editar


Predecesor:
Federica de Hannover
Reina consorte de los Helenos
 
18 de setiembre de 1964 - 29 de xunu de 1973
(exiliada dende 1967 hasta 2013)
Socesor:
Monarquía abolida

Referencies editar

  1. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p10112.htm#i101119. Apaez como: Anne Marie Dagmar Ingrid zu Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg, Princess of Denmark. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p10112.htm#i101119. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  4. URL de la referencia: http://kongehuset.dk/modtagere-af-danske-dekorationer.
  5. Entrevista a Marie-Chantal de Grecia
  6. Royalty
  7. Jørgen Pedersen: Riddere af Elefantordenen 1559–2009, Odense: Syddansk Universitetsforlag, 2009. ISBN 87-7674-434-5
  8. Zimbio
  9. 75° Aniversariu de Margarita II
  10. Badraie Archiváu el 5 de marzu de 2016 na Wayback Machine.
  11. Badraie Archiváu el 6 d'abril de 2016 na Wayback Machine.