Anthony Quinn

actor mexicanu (1915–2001)

Anthony Quinn (21 d'abril de 1915Chihuahua City – 3 de xunu de 2001Boston) foi un actor, direutor y productor de cine de Méxicu y d'Estaos Xuníos, amás de ser escultor y pintor. Recibió múltiples gallardones, ente ellos dos Óscar.

Anthony Quinn
Vida
Nacimientu Chihuahua City21 d'abril de 1915[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna castellanu
inglés
Muerte Boston[2]3 de xunu de 2001[1] (86 años)
Causa de la muerte neumonía
Familia
Casáu con Katherine DeMille
Fíos/es
Estudios
Estudios Estudio de actuación Stella Adler (es) Traducir
Escuela Preparatoria Belmont (es) Traducir
Llingües falaes castellanu[3]
inglés[4]
Oficiu actor de cine, escultor, escritor, direutor de cine, actor, actor de televisiónpintor
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu western
IMDb nm0000063
anthonyquinn.com
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Nació'l 21 d'abril de 1915 en Chihuahua, Méxicu, Col nome de Antonio Rodolfo Quinn Oaxaca. Según l'actor, los sos padres fueron Francisco Quinn, d'orixe irlandés, y Manuela Oaxaca, mexicana descendiente d'azteques. El so padre participara na Revolución mexicana y ellí conoció a la soldadera que sería la so madre.

Tenía un hermanu que nun pudo siguir xunto a él porque se camudó l'apellíu a Miranda.

A bien temprana edá, la so familia treslladóse a Texas y darréu a Los Ángeles, California; viviendo la so primer infancia en Boyle Heights y en Echo Park metanes la más absoluta probeza. La so madre tuvo enforma tiempu tres los pasos del so home, participante de les huestes de Pancho Villa, y con una gran abnegación y sacrificiu realizó llabores de llavandera pa caltener al so retueyu Antonio en faciendes de Ciudad Juárez y El Paso TX.

A lo último en 1919, home y muyer axuntáronse y treslladáronse como inmigrantes a California. Antonio, yá cumplíos los cinco años, empezó a trabayar como pañador de frutes y xornaleru.

En 1920, los Quinn treslladóse a Los Ángeles pa tentar meyor suerte; el so padre faía grandes esfuercios pa caltener a la so familia ensin poder desapegar de la probeza. Antonio realizó llabores de llimpiabotes y vendedor caleyeru de periódicos.

Estudió n'establecimientos educativos del so barriu, ensin llegar a terminar los sos estudios, pol fallecimientu del so padre en 1926, lo que lo obligó a buscar trabayos informales p'ayudar a la so familia. La perda del so padre marcar fondamente, pos lu almiraba pol so tesón.

Acicateado pola probeza y con un espíritu de superación desbordante, trabayó faciendo diversos oficios tales como peón de facienda, friegaplatos o mensaxeru de corréu. Pa esa dómina yera un canayu intelixente, axatáu, belicosu y rudimentariu nos sos modales, pero yá se propunxera surdir al preciu que fuera necesariu.

Adolescencia editar

Na so adolescencia, empezó a interesase pol arte ya intentó ser retratista d'estrelles de cine. Dibuxaba a les estrelles de la so eleición dende semeyes de periódicos y unviába-yos el so trabayos per corréu. Namái Douglas Fairbanks respondiólu, y a vuelta del corréu recibió 10 dólares pol so bocetu.

Intentó ganase la vida como imitador d'estrelles tales como Bing Crosby y Louis Armstrong, ente otros, faciendo les vegaes de bufón en fiestecillas, pero nun tuvo l'ésitu qu'esperaba, polo que volvió trabayar como obreru de construcción y carniceru.

A los 16 años, aprovechando la so complexón y el so altor (1,88 m), practicó'l boxéu profesional col mesmu fin. Ganó 16 engarradielles, pero na 17ª foi estrozáu por un rival meyor, y retiróse del oficiu.

A los 17 años d'edá cásase con una moza llamada Silvia, una muyer 17 años mayor, que lo introdució nel estudiu del arte y la filosofía. Pa esa edá, entá yera trabayador de la construcción, y Silvia fíxo-y tomar clases de dicción p'ameyorar la so capacidá d'espresión oral y ameyorar los sos rústicos modales.

Entamos nel cine editar

Más tarde, en 1935, cursó estudios de pintura y d'interpretación nel Polytechnic High School y d'arquiteutura con Frank Lloyd Wright, y llogró'l primer premiu por un diseñu arquiteutónicu que realizó. Sicasí, sintióse atraíu pola carrera cinematográfica gracies al sofitu de la estrella d'esi momentu, Mae West, quien lo responder# por como extra, y, tres incursionar nel ambiente teatral, realizó'l so debú, a los 21 años, como extra na película The Milky Way (1936) y con un papel nel filme Parole (1936). Terminada la película, llevó a la so güela enferma de cáncer a ver l'estrenu, quien dixo al terminar: «Agora puedo morrer en paz».

 
Anthony Quinn nel filme Blood and Sand (1941).

Nesi tiempu conoció y quedó prindáu de la fía del direutor Cecil B. De Mille, Katherine, y decidió terminar la so unión de 4 años con Silvia. En 1937 cásase con ella; sicasí, el so suegru nun lu ayudó mayormente na so carrera, y la so aceptación como xenru foi bien condicionada por cuenta de la so precariedá económica. Ello ye que Quinn nun pudo convidar a nengún familiar o amigu a la so fiesta de bodes, pa evitar a De Mille la chorna de tener qu'alternar con persones que nun pertenecíen al so encoteráu círculu social.

En 1939 nació'l so fíu Cristopher, quien finó por fuercia a los 2 años d'edá afogáu nuna piscina, lo que cutió duramente al naciente actor. Los sos otros fíos con Katherine De Mille fueron Christina Quinn, Kathleen Quinn, Valentina Quinn y Duncan Quinn.

Pola so apariencia «multiétnica» y el so pasu pol boxéu nes sos facciones, siguió interpretando roles secundarios como nativu de los Estaos Xuníos, mafiosu italianu, gángster, chinu, árabe, filipín ya hispanu mientres la década de 1940. Rodó alredor de 15 filmes, encasillándose en papeles de hampón, villanu y personaxes de dudosa reputación. Esto trescendió na vida real, y l'alta sociedá del Hollywood de la dómina nun la almitía nos sos círculos, discriminándolo.

Consiguió'l so nacionalización como ciudadanu d'Estaos Xuníos en 1947, mesmu añu en que consiguió'l so primer papel protagonista nel filme a color Black Gold (1947), onde personificó a un nativu americanu que se convierte en millonariu petroleru, amás de cuntar cola participación de la so esposa Katherine.

A fines de la década de los '40s volvió al teatru, llogrando ésitu en Broadway na obra A Streetcar Named Desire, de Tennessee Williams.

 
Nel filme The Black Swan (1942).

Siguió la so carrera en delles series de televisión ente 1949 y 1951, volviendo al cine cola película The brave bulls /Toros bravos (1950), a llau de la bella y tráxica actriz checoslovaca Miroslava Stern. Nesta década empezó a consiguir meyores papeles, como'l que llogró nel filme ¡Viva Zapata! (1952), del direutor Elia Kazan, onde recibió'l so primera Óscar al meyor actor de repartu pol so escelente interpretación como Eufemio Zapata, y foi ésta la primer ocasión na qu'un actor d'orixe hispanu recibió'l premiu. Sicasí, el so apariencia siguir encasillando en papeles de machu o duru, y siguió interpretando a pirates y aventureros nos sos siguientes filmes.

Una de los sos principales carauterístiques, dende los sos entamos, yera'l clisar el protagonismu al actor principal, al destacar dende papeles secundarios. El so talentu innato yera tan evidente en consistencia, simplez y credibilidá que nengún d'estos filmes tuvo mala taquilla. Pa esa fecha trabó amistá col famosu muralista mexicanu David Alfaro Siqueiros, quien intentó aconseyalo de qu'abandonara'l cine, pero acicateado pol so pasáu de probeza, Quinn se obstinó en permanecer nos platós.

Estrellalgu editar

En 1952 actúa como un bucaneru nel filme Against the Flags xunto a un yá decadente Errol Flynn y a la consagrada guapeza Maureen O'Hara.

En 1953 viaxó a Italia onde, dempués de participar en delles películes, llogró'l papel principal na película La Strada (1954) de Federico Fellini, que ganó numberosos premios internacionales. Con esta película empecipió una nueva faceta interpretativa, marcada pol dramatismu y l'intensidá nos papeles qu'interpretó nes sos siguientes películes, so la direición d'importantes direutores como George Cukor, Martin Ritt, Edward Dmytryk, John Sturges y Nicholas Ray, ente otros. Tamién el pasu al maduror (cumplió 40 años en 1955) camudó'l so aspeutu físicu, lo que lo ayudar a consiguir roles de calter.

Recibió en 1956 el so segundu Óscar al meyor actor de repartu, pol so rol del pintor Paul Gauguin na película Lust for Life, del direutor Vincente Minnelli, sobre la vida de Vincent van Gogh. Ye destacable mentar qu'él solo apaez 8 minutos na película. El papel principal interpretar Kirk Douglas, con quien collaborara nel filme Ulises en 1954, y con quien tamién lo fadría en 1959 nel filme L'últimu tren de Gun Hill.

En 1956 fixo una notable interpretación de Cuasimodo nel filme Notre Dame de Paris, xunto a Gina Lollobrigida. En 1958 dirixó él mesmu una nueva versión de la película El bucaneru (The Buccaneer), na cual participara nun papel secundariu en 1938. Esta segunda versión sería la so única participación como direutor de cine.

 
Anthony Quinn y Marlon Brando en ¡Viva Zapata! (1952).

A empiezos de la década de 1960, y dientro de la moda “histórica” de Hollywood, interpretó destacaos roles nes películes The Guns of Navarone (1961), Barrabás (1961) y Lawrence of Arabia (1962).

En 1962, el so matrimoniu con Katherine De Mille taba bien deterioráu y namoróse de Iolanda Addolari, una italiana ayudante de vestuariu, mientres rodaba Barrabás. Divorciar de Katherine y casóse en 1965 con Iolanda. Del matrimoniu con Iolanda Addolari nacieron tres fíos: Francesco, Lorenzo y Daniele.

En 1964 realizaría'l papel que lu marcaría'l restu de la so vida, na interpretación del vieyu Alexis Zorba en Zorba, el griegu (1964), del direutor xipriota Michael Cacoyannis, pol que foi nomáu al Óscar al meyor actor principal. La música del filme foi creada pol compositor griegu Mikis Theodorakis. Anthony Quinn participó amás como coproductor de la película.

Nos últimos años de la década de 1960 interpretó roles memorables; por casu, en La hora 25 (1967), onde interpreta a un prisioneru rumanu convertíu nun soldáu alemán, que'l so perfil "ariu" ye canonizáu polos nazis; a un bandíu confundíu por un clérigu en Los cañones de San Sebastián (1967), a un Papa ficticiu en The Shoes of the Fisherman (1968) y a un borrachín en The Secret of Santa Vittoria (1969), nel cual llució les sos meyores dotes histrióniques. La década de 1960 foi ensin dulda la meyor etapa de la so carrera.

Nes siguientes décades volvió ser encasillado en roles, esta vegada basaos nos sos anteriores filmes. Sicasí, na película Los amigos (1973), del xéneru spaghetti western, xunto al actor italianu Franco Nero, llogró un bien convincente rol como sordomudu.

En 1977, interpretó magistralmente a Caifás na mini serie de televisión Jesús de Nazaret, de Franco Zeffirelli.

En 1977 interpretó tamién a Hamza Ibn 'Abd al-Muttalib, el tíu de Mahoma, na película El Mensaxe, dirixida pol siriu Moustapha Akkad (productor de Halloween, de John Carpenter), na que se retrata la vida de Mahoma y los entamos del Islam. Esta película se filmó en Libia y Marruecos. Como datu interesáu, Akkad filmó coles mesmes una versión n'árabe con un repartu árabe pal públicu arabófono, de cuenta que se trató de dos películes filmadas al empar. La película El mensaxe ye güei día bien valorada polos musulmanes, pos s'apega fielmente a la historia de Mahoma, siendo la única película de Hollywood hasta güei que cunta la verdadera historia de los entamos del Islam.

En 1979 filma la so postrera gran película: El lleón del desiertu, na qu'interpreta magistralmente al líder libiu Omar Mukhtar, o Valentina, basada na triloxía de Ramón J. Sender Crónica del alba.

Últimos años editar

Na década de 1980 participó nuna decena de películes, ensin mayor notoriedá. Nesta dómina dedícase principalmente a la so gran pasión: la pintura y l'escultura en bronce y mármol, onde gana dineru nes sos esposiciones.

 
Anthony Quinn nos sos últimos años xunto a Yolanda Addolori.

Na década de 1990 actuó na serie de televisión Hércules y empezó a apaecer faciendo “cameos” en dellos filmes, esto ye, curties apaiciones pa reforzar el gabitu comercial de diches producciones; ésti ye'l casu de Les pantasmes nun pueden faelo, comedia picante protagonizada por Bo Derek.

Actuó tamién nuna nueva versión pa TV de El vieyu y el mar (1990), al pie del so fíu Francesco. Esi mesmu añu apaez xunto colos actores Kevin Costner y Madeleine Stowe nel filme Revenge, nel cual interpreta magistralmente a un home engañáu. Depués en Fiebre selvaxe de Spike Lee y en 1995 en Un paséu peles nubes, con Keanu Reeves y Aitana Sánchez-Gijón.

En 1997, el so matrimoniu con Addolori terminó, por cuenta de la so propia infidelidá de nueve años y a una rellación marital deteriorada: cásase pocu dempués cola so moza secretaria, Kathy Benvin de 31 años d'edá, Quinn tenía yá 82 años. D'esta rellación nacieron dos fíos.

En 1999 actuó nel filme brasilanu Oriundi, al pie del so fíu Lorenzo, participando amás como coproductor. Darréu intervieno en Tierra de cañones, d'Antoni Ribas. El so últimu rol foi'l d'un xefe mafiosu na película El Proteutor (2002), xunto a Sylvester Stallone y Madeleine Stowe.

Otres de les sos facetes artístiques fueron la escultura, la pintura y el diseñu de xoyería; les sos obres son apreciaes y valoraes pola so calidá.

Tamién puede mentase la so participación como cantante nes versiones rexistraes de les presentaciones teatrales de Zorba, el Griegu, conxuntamente con Lila Kedrova, y un rexistru tituláu Life Itself Will Let You Know, un diálogu con un neñu y el fondu musical d'harmónica de Jean "Toots" Thielemans. Viaxó munches vegaes a Barcelona, ciudá que-y gustaba enforma.

Descendencia editar

Quinn tuvo un total de trece fíos con cuatro muyeres distintes.

La so primer esposa foi l'actriz Katherine DeMille (29 de xunu de 1911 - 27 d'abril de 1995), fía adoptiva de Cecil B. DeMille (12 d'agostu de 188121 de xineru de 1959), con quien se casó'l 7 d'avientu de 1937 y divorcióse el 21 de xineru 1965. La pareya tuvo un total de cinco fíos:

Al añu siguiente del so divorciu, cásase'l 2 de xineru de 1966 cola diseñadora de vestuariu italiana Yolanda Addolori. El matrimoniu terminóse cuando Quinn convertir en padre con una tercer muyer, divorciándose'l 19 d'agostu de 1997. Tuvieron tres fíos:

Tamién foi padre d'otros dos neños con Friedel Dunbar:

D'últimes tuvo una aventura cola so secretaria Katherine Benvin, que-y costó'l so segundu matrimoniu. Casáronse'l 7 d'avientu de 1997 y tuvieron xuntos hasta que Quinn finó'l 3 de xunu de 2001. Xuntos tuvieron dos fíos:

Fallecimientu editar

Finó acompañáu de la so última esposa y fíos nun hospital de Boston en 2001, a los 86 años, de resultes d'una grave neumonía contraida dempués de ser sometíu a quimioterapia por cuenta de un cáncer d'esófagu. Una parte de les sos cenices fueron refundiaes nel Cañón del Cobre en Chihuahua y el restu de les sos cenices xacen na so finca en California.[7]

Filmografía editar

ACTOR

Hollywood

  • 1936 - Night Waitress (EUA)
  • 1936 - The Plainsman /Buffalo Bill (EUA)
  • 1936 - Sworn Enemy (EUA)
  • 1936 - Parole! (EUA)
  • 1936 - The Milky Way /La Vía Láctea (EUA)
  • 1937 - Daughter of Shanghai / Daughter of the Orient (EUA)
  • 1937 - Partners in Crime (EUA)
  • 1937 - The Last Train from Madrid (EUA)
  • 1937 - Under Strange Flags (EUA)
  • 1937 - Waikiki Wedding (EUA)
  • 1937 - Swing High, Swing Low /Empezó nel trópicu (EUA)
  • 1938 - King of Alcatraz /El tiranu d'Alcatraz (EUA)
  • 1938 - Bulldog Drummond in Africa (EUA)
  • 1938 - Hunted Men (EUA)
  • 1938 - Tip-Off Girls (EUA)
  • 1938 - Dangerous to Know (EUA)
  • 1938 - The buccaneer /Corsarios de Florida (EUA)
  • 1939 - Televisión spy /Espionaxe televisión (EUA)
  • 1939 - Island of Lost Men /La islla de la perdición (EUA)
  • 1939 - Union Pacific /Unión Pacíficu (EUA)
  • 1939 - King of Chinatown (EUA)
  • 1940 - City for Conquest /Ciudá de conquista (EUA)
  • 1940 - The Ghost Breakers /El castiellu malditu (EUA)
  • 1940 - Road to Singapore /Ruta de Singapur (EUA)
  • 1940 - Parole Fixer /Mercaderes del crime (EUA)
  • 1940 - Emergency Squad (EUA)
  • 1940 - The Texas rangers ride again /Lexón de tiradores (EUA)
  • 1941 - Blood and sand /Blood and Sand (EUA)
  • 1941 - The Perfect Snob
  • 1941 - They Died with Their Boots On /They Died with Their Boots On (EUA)
  • 1941 - Bullets for O'Hara (EUA)
  • 1941 - Thieves Fall Out (EUA)
  • 1941 - Knockout (EUA)
  • 1942 - Road to Morocco /Road to Morocco (EUA)
  • 1942 - Larceny, Inc. (EUA)
  • 1942 - The Black Swan /El Cisne Negru (EUA)
  • 1943 - Guadalcanal Diary /Guadalcanal (EUA)
  • 1943 - The Ox-Bow Incident / The Ox-Bow Incident (EUA)
  • 1944 - Irish Eyes Are Smiling (EUA)
  • 1944 - Roger Touhy, Gangster (EUA)
  • 1944 - Ladies of Washington (EUA)
  • 1944 - Buffalo Hill /Les aventures de Buffalo Bill (EUA)
  • 1945 - China sky /Los guerrilleros de Chanta (EUA)
  • 1945 - Back to Bataan /Patrullar del coronel Jackson (EUA)
  • 1945 - Where Do We Go from Here? (EUA)
  • 1946 - California (EUA)
  • 1947 - Tycoon /Homes de presa (EUA)
  • 1947 - Sinbad, the Sailor /Simbad El Marín (EUA)
  • 1947 - The Imperfect Lady /Cuasi una señora (EUA)
  • 1947 - Black gold /Oru negro (EUA)
  • 1950 - The brave bulls /Toros bravos (EUA)
  • 1951 - Mask of the avenger /La espada de Montecristo (EUA)
  • 1952 - Against All Flags /La islla de los corsarios (EUA)
  • 1952 - The Brigand /Enemigos del rei (EUA)
  • 1952 - The World in His Arms /The World in His Arms (EUA)
  • 1952 - Viva Zapata! /¡Viva Zapata! (EUA)
  • 1953 - Ride Vaquero! /Una vida por otra (EUA)
  • 1953 - East of Sumatra /Al este de Sumatra (EUA)
  • 1953 - City Beneath the Sea /La ciudá so l'agua (EUA)
  • 1953 - Seminole /Traición en Fort King (EUA)
  • 1953 - Blowing Wild /Soplíu selvaxe (EUA, Méxicu)
  • 1954 - The Long Wait /Tres les sos propies buelgues (EUA)
  • 1955 - Seven Cities of Gold /Siete ciudaes d'oru (EUA)
  • 1955 - The Naked Street /La cai desnuda (EUA)
  • 1955 - The Magnificent Matador /Santos el magníficu (EUA)
  • 1956 - The Wild Party (EUA)
  • 1956 - Lust for Life /Lust for Life (EUA)
  • 1956 - Man from del ríu /El que nun sabía tarrecer /Un revolver solitariu (EUA)
  • 1957 - Wild Is the Wind /Vientu selvaxe (EUA)
  • 1957 - The Ride Back /La torna del foraxíu (EUA)
  • 1957 - The River's Edge /En cantu del ríu (EUA)
  • 1958 - The Black Orchid /Orquídea negra (EUA)
  • 1958 - Hot Spell /Tráxica fascinación (EUA)
  • 1959 - Last Train from Gun Hill /L'últimu tren de Gun Hill (EUA)
  • 1959 - Warlock (EUA)
  • 1960 - Heller in pink tights /Heller in Pink Tights (EUA)
  • 1960 - Portrait in Black /Retrato en negru (EUA)
  • 1961 - Barabbas /Barrabás (EUA, Italia)
  • 1962 - Requiem for a Heavyweight /Réquiem por un campeón (EUA)
  • 1964 - Behold a Pale Horse /Y llegó el día de la vengación (EUA)
  • 1964 - Alexis Zorbas /Zorba The Greek /Zorba, el griegu (EUA, Grecia)
  • 1964 - The Visit /La visita de la rensía (EUA, Francia, Alemaña, Italia)
  • 1966 - Lost Command /Mandu perdíu /Los centuriones (EUA)
  • 1967 - The Happening /El socesu (EUA)
  • 1968 - The Shoes of the Fisherman /The Shoes of the Fisherman (EUA)
  • 1969 - A Dream of Kings /Suaño de reis (EUA)
  • 1969 - The Secret of Santa Vittoria /The Secret of Santa Vittoria (EUA)
  • 1970 - Flap /Flap (EUA)
  • 1970 - R.P.M. /RPM: revoluciones per minutu (EUA)
  • 1970 - A Walk in the Spring Rain /Secretos d'una esposa (EUA)
  • 1972 - Across 110th Street /Llerza na cai 110 (EUA)
  • 1973 - The Don Is Dead /El Don morrió (EUA)
  • 1977 - The children of Sanchez /Los fíos de Sánchez (EUA, Méxicu)
  • 1978 - Caravans /Caravanes (EUA, Irán)
  • 1978 - The Greek Tycoon /El griegu d'oru (EUA)
  • 1979 - Lion of the Desert /El lleón del desiertu (EUA, Libia)
  • 1981 - High Risk /Altu riesgu (EUA, UK, Méxicu)
  • 1981 - The Salamander /La sacavera colorada (EUA, UK, Italia)
  • 1982 - Regina Roma (EUA)
  • 1989 - Ghosts Can't Do It /Les pantasmes nun pueden... faelo (EUA)
  • 1990 - Revenge /Vengación (EUA, Méxicu)
  • 1991 - Mobsters /L'imperiu del mal (EUA)
  • 1991 - Jungle Fever /Fiebre selvaxe (EUA)
  • 1991 - Only the Lonely /Yo, tu y ma (EUA)
  • 1993 - Last Action Hero (EUA)
  • 1994 - Somebody to Love /Somebody to Love (EUA)
  • 1995 - A walk in the clouds /Caminando peles nubes /Un paséu peles nubes (EUA, Méxicu)
  • 2001 - Avenging Angelo /El proteutor (EUA, Francia, Suiza)

Italia

  • 1953 - Il più comico spettacolo del mondo (Italia)
  • 1954 - Donne proibite /Destín de tres vides (Italia)
  • 1954 - Ulisse /Ulises (Italia)
  • 1954 - Attila /Atila: Home o Demoniu (Italia, Francia)
  • 1954 - La strada/La cai (Italia)
  • 1955 - Cavalleria rusticana (Italia)
  • 1967 - L'avventuriero /El rebelde (Italia)
  • 1973 - Los amigos (Italia)
  • 1976 - L'eredità Ferramonti /L'heriedu Ferramonti (Italia)
  • 1976 - Bluff storia di truffe y di imbroglioni /Bluff - Los embrollones (Italia)
  • 1988 - Stradivari /Stradivarius (Italia, Francia)
  • 1996 - Il sindaco (Italia)

Francia

Reinu Xuníu

Méxicu

  • 1972 - L'asesinatu de Xuliu César (Méxicu, Italia) [Curtiumetraxe]

Sudáfrica

  • 1977 - Target of an Assassin /Los tigres nun lloren (Sudáfrica)

España

  • 1982 - Valentina (España)
  • 1989 - Pasión d'home /A man of passion (España)
  • 1999 - Tierra de cañones (España)

Canadá

  • 1991 - A Star for Two (Canada, Francia)

Alemaña

  • 1996 - Seven Servants (Alemaña)

Brasil

  • 1999 - Oriundi /El mio vieyu (Brasil)

DIREuTOR

  • 1958 - The buccaneer /Los bucaneros (EUA)

PRODUCTOR

  • 1964 - Alexis Zorbas /Zorba The Greek /Zorba, el griegu (EUA, Grecia)
  • 1964 - The Visit /La visita de la rensía (EUA, Francia, Alemaña, Italia)
  • 1972 - Across 110th Street /Llerza na cai 110 (EUA)
  • 1981 - Circle of Power (EUA)
  • 1982 - Kiss My Grits (EUA)
  • 1999 - Oriundi /El mio vieyu (Brasil)

Videografía editar

Películes pa TV

  • 1971 - The City (EUA) [TV Movie]
  • 1981 - Crosscurrent (EUA) [TV Movie]
  • 1988 - Onassis: The Richest Man in the World /Onassis: l'home más ricu del mundu (EUA, España) [TV Movie]
  • 1990 - The old man and the sea/El vieyu y el mar (UK) [TV Movie]
  • 1994 - This Can't Be Love /Volver namorase (EUA) [TV Movie]
  • 1994 - Hercules in the Maze of the Minotaur /Hércules y el llaberintu del Minotauru (EUA, Nueva Zelanda) [TV Movie]
  • 1994 - Hercules in the Underworld /Hércules nel mundu soterrañu (EUA, Nueva Zelanda) [TV Movie]
  • 1994 - Hercules: The Legendary Journeys - Hercules and the Circle of Fire (EUA, Nueva Zelanda) [TV Movie]
  • 1994 - Hercules: The Legendary Journeys - Hercules and the Lost Kingdom /Hércules y el reinu perdíu (EUA, Nueva Zelanda) [TV Movie]
  • 1994 - Hercules and the Amazon Women /Hércules y les amazones (EUA, Nueva Zelanda) [TV Movie]
  • 1995 - Il magu (Italia) [TV Movie]
  • 1996 - Gotti (EUA, Canadá) [TV Movie]

Series de TV

  • 1948-1956 - The Philco Television Playhouse (EUA) [Episode: "Pride's Castle" (11 Sep. 1949)]
  • 1946-1952 - Lights Out (EUA) ["The House of Dust" (5 Feb. 1951)]
  • 1948-1951 - The Ford Theatre Hour (EUA) [Episode: "Ticket to Oblivion" (6 Apr. 1951)]
  • 1950-1955 - Danger (EUA) [Episode: "Blue" (24 Apr. 1951)]
  • 1950-1951 - Somerset Maugham TV Theatre (EUA) [Episode: "Partners" (31 Jan. 1951)]
  • 1950-1952 - Pulitzer Prize Playhouse (EUA) [Episode: "Ned McCobb's Daughter" (12 Jan. 1951)]
  • 1951-1959 - Schlitz Playhouse of Stars (EUA) [Episodes: "Dark Fleece" (21 Dec. 1951), "The Long Trail" (19 Nov. 1954) & "Bandit's Hide-Out" (7 Oct. 1955)]
  • 1955-1974 - ITV Play of the Week (UK) [Episode: "Rain on the Just" (9 Jul. 1956)]
  • 1971-1972 - The Man and the City /L'home y la ciudá (EUA) [15 Episodes (1971-1972)]
  • 1977 - Jesus of Nazareth /Jesús de Nazaret (UK, Italia) [2 Episodes (1977)]
  • 1987 - L'isola de l'ayalga /La islla de l'ayalga nel espaciu esterior (Italia, Alemaña)
  • 1984-1992 - The Cosby Show /The Cosby Show (EUA) [Episode: "Surf's Up" (28 Sep. 1989)]
  • 1995-1996 - La nueche de los castiellos (España) [8 Episodios (1995)]
  • 1999 - Camín de Santiago (España) [3 Episodios (1999)]
  • 1996-2000 - Cosby (EUA) [Episode "Lucas Illuminus" (17 Mar. 1999)]

Premios editar

Premiu Óscar
Añu Categoría Película Resultáu
1952 Meyor actor de repartu ¡Viva Zapata! Ganador
1956 Meyor actor de repartu Lust for Life Ganador
1957 Meyor actor Vientu selvaxe Nomáu
1964 Meyor actor Zorba el griegu Nomáu
Premiu Globu d'Oru
Añu Categoría Película Resultáu
1957 Meyor actor de repartu Lust for Life Nomáu
1963 Meyor actor - Drama Lawrence of Arabia Nomáu
1965 Meyor actor - Drama Zorba el griegu Nomáu
1970 Meyor actor - Comedia o musical The Secret of Santa Vittoria Nomáu
1987 Premiu Cecil B. DeMille Ganador
1997 Meyor actor de repartu - Miniserie o telefilme Gotti Nomáu
Premios BAFTA
Añu Categoría Película Resultáu
1962 Meyor actor Lawrence of Arabia Nomáu
1965 Meyor actor Zorba el griegu Nomáu

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador CONOR.SI: 16390499. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: https://www.oscars.org/oscars/ceremonies/1953.
  6. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=32. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=32. Data de consulta: 4 avientu 2019.
  7. [Testimoniu íntimu de la so vilba Katherine Bevin pa revista Cuesas-Payares 2006, Nᵘ3252]

Enllaces esternos editar