Armada Real Australiana

L'Armada Real Australiana (inglés: Royal Australian Navy, embrivida RAN) ye la caña naval de la Fuercia de Defensa Australiana. Arriendes de la Federación d'Australia en 1901, les naves y los recursos de les armaes coloniales independientes integrar nuna fuercia nacional: Commonwealth Naval Forces. Orixinalmente concebida pa la defensa local, a la Marina concedióse-y el títulu de 'Royal Australian Navy' en 1911 y foi adquiriendo cada vez más responsabilidá na defensa de la rexón.

Armada Real Australiana
Armada
Llocalización
Sede Russell Offices (en) Traducir
Direición Australia
Historia
Fundación1911
Participación empresarial
Organización matriz Fuercia de Defensa Australiana
Filiales
Propietariu de
Elementu esplotáu Royal Australian Navy fleet (en) Traducir
Datos económicos
Emplegaos 13 500 (1946)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Royal Navy británica siguió sofitando a la RAN y apurriendo medios de defensa oceánica nel Pacíficu hasta los primeros años de la Segunda Guerra Mundial. Entós, la rápida espansión de la guerra motivó l'adquisición de grandes buques de superficie y la construcción de munchos buques de guerra y patrullerus. Na década que siguió a la guerra, la RAN adquirió un pequeñu númberu de portaviones, el postreru d'ellos l'HMAS Melbourne, dau de baxa en 1982.

Anguaño, la RAN ye una de les fuercies navales más grandes y sofisticaes na rexón del Pacíficu, con una presencia significativa nel océanu Índicu, efectuando operaciones en tol mundu en sofitu de les campañes militares y les misiones de caltenimientu de la paz.

L'actual comandante en xefe de l'armada ye'l vicealmirante Russell Crane. Foi nomáu pa esti cargu'l 4 de xunetu de 2008, pa relevar el vicealmirante Russell Shalders.[1]

Historia editar

La Mancomunidá de les Fuercies Navales establecióse'l 1 de marzu de 1901, dos meses dempués de crease la Federación d'Australia. El 10 de xunetu de 1911, el rei Xurde V concedió'l títulu de 'Royal Australian Navy'.[2]

Mientres la Primer Guerra Mundial, la RAN tuvo encargada primeramente de conquistar munches de les colonies alemanes del Pacíficu Sur y de protexer les unviaes d'Australia de la Escuadra Alemana del Este d'Asia. Al enllargase la guerra, la mayoría de los buques más importantes de la RAN operaron como parte de les fuercies de la Royal Navy nel Mediterraneu y el Mar del Norte.

Mientres la década de 1920 y principios de 1930, el tamañu de la RAN amenorgóse drásticamente. Al dir aumentando les tensiones internacionales, sicasí, la RAN foise modernizando y ampliando. A empiezos de la Segunda Guerra Mundial, los buques navegaron otra vegada como parte de la Royal Navy, sirviendo munchos d'ellos con distinción nel Mediterraneu, el mar Roxu, la mariña d'África Occidental, el Golfu Pérsicu y l'Océanu Índicu. Tres l'españíu de la Guerra del Pacíficu y la virtual destrucción de la fuercia de la Royal Navy n'Asia, la RAN funcionó con más independencia, o como parte de les fuercies de l'Armada de los Estaos Xuníos. A la fin de la guerra, la RAN convertir na quinta fuercia naval mayor del mundu.

Tres la Segunda Guerra Mundial, el tamañu de la RAN amenorgar de nuevu, pero ganó nueves funciones cola entrega de dos portaviones. La RAN participó en munchos conflictos de la Guerra Fría na rexón d'Asia-Pacíficu y operó xunto a la Royal Navy y l'Armada de los Estaos Xuníos en Corea, Malasia y Vietnam. Dende'l final de la Guerra Fría, la RAN formó parte de fuercies de la coalición nel Golfu Pérsicu y l'Océanu Índicu y convirtióse nun elementu críticu nes operaciones d'Australia en Timor Oriental y nes Islla Salomón.

La RAN anguaño editar

 
Buques de l'Armada Australiana, l'HMAS Success (AOR 304) en primer planu y l'HMAS Tobruk (L 50) al fondu en 2008.

Estructura de comandu editar

La RAN ye ordenada per mediu de la Sede Naval (NHQ) en Canberra. El xefe profesional ye'l Xefe de l'Armada (CN), que tien la xerarquía de vicealmirante. La NHQ ye responsable d'implementar les decisiones polítiques dictaes dende'l Departamentu de Defensa y de la supervisión de cuestiones táctiques y operatives que son competencia de los mandos subordinaos.

Flota editar

Dende 2009, la flota de la RAN consiste en 51 buques, qu'inclúin fragates, submarinos, llanches patrulleras y buques auxiliares. L'actual RAN tien la xera de defender les agües d'Australia y la realización d'esplegues más amplios. Los actuales esplegues de la RAN inclúin: les contribuciones a encomalo multinacional n'Iraq, el sofitu a la misión de la ONX en Timor Oriental y una "misión d'asistencia rexonal" con Nueva Zelanda nes Islla Salomón.

La RAN tien dos bases principales pa la so flota:

Amás, otros trés puertos son la base de la mayoría de los buques de guerra de menor importancia de la RAN:

Buques actuales editar

La RAN opera anguaño 55 buques, integraos en nueve clases de buques, y tres buques individuales.

Imaxe Clase/nome Tipu Númberu Alta Detalles
 
HMAS Canberra (LHD 02).
Clase Canberra LHD 1 2014 LHD construyíu'l 80% en Navantia y el 20% en BAE system Australia. Una segunda unidá en construcción.
 
HMAS Toowoomba, séptimu buque de la clase Anzac class
Clase Anzac Fragata 8 1996 Fragata de defensa antisubmarina y antiaérea según el diseñu alemán MEKO con 1 helicópteru S-70B-2 Seahawk. Dos más fueron construyíes pa la Real Armada de Nueva Zelanda.
 
HMAS Sydney, tercer buque de la clase Adelaide
Clase Adelaide Fragata 4 1985 Fragata de defensa antisubmarina y antiaérea con 2 helicópteros Sikorsky S-70B-2 Seahawk basada nel diseñu de la estauxunidense Clase Oliver Hazard Perry. Otros dos buques fueron daos de baxa en 2005 y 2008.
 
HMAS Armidale, líder de la clase Armidale
Clase Armidale Patrulleru 14 2005 Defensa de mariña, fronteres marítimes y la proteición de la pesca.
 
HMAS Huon, líder de la clase Huon
Clase Huon Dragaminas 6 1997 Guerra contra mines.
 
HMAS Sheean, quintu submarín de la clase Collins
Clase Collins Submarín 6 2000 Antibuque, recueya d'información, Diésel-llétrica.
 
HMAS Manoora, segundu buque de la clase Kanimbla
Clase Kanimbla Tresporte anfibiu 2 1994 Tresporte de tropes, helicópteros (Westland Sea King y S-70A-9 Black Hawk). Cambéu de la estauxunidense clase Newport
 
HMAS Balikpapan, líder de la clase Balikpapan
Clase Balikpapan Desembarcu anfibiu 6 1971 Tresporte de desembarcu llixeru. Dos más fueron tresferíos a les Fuercies de defensa de Papúa Nueva Guinea en 1975.
 
HMAS Leeuwin, líder de la clase Leeuwin
Clase Leeuwin Buque de vixilancia 2 2000 Hidrográficu.
 
HMAS Benalla, cuartu buque de la clase Paluma
Clase Paluma Buque de vixilancia 4 1989 Llevantamientos hidrográficos.
 
HMAS Tobruk
HMAS Tobruk (L 50) Desembarcu anfibiu 1989 Barcaza de desembarcu y tresporte. Cambéu de la Clase Round Table.
 
HMAS Success
HMAS Success (AOR 304) AOR 1986 AOR. Clase Durance modificáu.
 
HMAS Sirius
HMAS Sirius (O 266) Petroleru de flota 2006 Petroleru de flota. Petroleru comercial modificáu.

Aviación naval editar

La RAN tien una flota aérea pa realizar xeres aeronáutiques; anguaño, la fuercia solo tien helicópteros, teniendo tres escuadrones con estos. Los buques más grandes de la RAN son capaces d'operar helicópteros; amás, les fragates de la RAN suelen llevar Sikorsky S-70B Seahawks.

Xerarquíes y uniformes editar

Los uniformes de la Marina Real d'Australia son bien similares tocantes a corte, color ya insinies a los de los sos predecesores británicos de la Royal Navy. Sicasí, a partir de la Segunda Guerra Mundial tol personal RAN empezó a usar na hombrera rellumos que dicen Australia, práutica que sigue anguaño. Estos arcos son de tela al altor del costazu nos uniformes, oru metálico nes xuntes oficiales de los costazos y bordaos nel costazu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Ministerial media release Defence.gov.au accessed 14 June 2008
  2. «The R.A.N. – A Brief History». Royal Australian Navy. Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xineru de 2009. Consultáu'l 19 de setiembre de 2008.

Enllaces esternos editar