David Ricardo (calendario no especificado, se presume gregoriano (es) Traducir 18 d'abril de 1772Londres – calendario no especificado, se presume gregoriano (es) Traducir 11 de setiembre de 1823Gatcombe Park (es) Traducir y Gloucestershire) foi un economista inglés d'orixe xudíu sefardino-portugués, miembru de la corriente de pensamientu clásicu económicu, y unu de los más influyentes xunto a Adam Smith y Thomas Malthus. Siguió y afondó l'analís del circuitu de producción de la república, que'l so orixe remontar a Quesnay y al fisiocratismo. Ye consideráu unu de los pioneros de la macroeconomía moderna pol so analís de la rellación ente beneficios y salarios, unu de los iniciadores del razonamientu que daría llugar a la Llei de los rendimientos decrecientes y unu de los principales fundadores de la Teoría cuantitativa del dineru. Ye por ello que ye invocáu por families de pensamientu económicu bien distintos, dende los neoclásicos a los marxistes ingleses.

David Ricardo
miembru del 7ᵘ Parllamentu del Reinu Xuníu

6 marzu 1820 - 11 setiembre 1823
Distritu: Portarlington (en) Traducir
Eleiciones: 1820 United Kingdom general election (en) Traducir
miembru del 6ᵘ Parllamentu del Reinu Xuníu

20 febreru 1819 - 29 febreru 1820
Distritu: Portarlington (en) Traducir
Eleiciones: 6.º Parlamento del Reino Unido (es) Traducir
High Sheriff of Gloucestershire (en) Traducir

1818 - 1819
miembru del 6ᵘ Parllamentu del Reinu Xuníu


Eleiciones: 6.º Parlamento del Reino Unido (es) Traducir
Vida
Nacimientu Londres[1]calendario no especificado, se presume gregoriano (es) Traducir 18 d'abril de 1772[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Reinu de Gran Bretaña  1r xineru 1801)
Residencia Gatcombe Park (es) Traducir
Muerte Gatcombe Park (es) Traducir[3] y Gloucestershire11 de setiembre de 1823[4] (51 años)
Sepultura Church of St Nicholas, Hardenhuish (en) Traducir
Causa de la muerte causes naturales
suicidiu
Familia
Casáu con Priscilla Anne Wilkinson (es) Traducir [3]
Fíos/es
Hermanos/es Jacob Ricardo
Estudios
Estudios Talmud Torá (es) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu economista, axente de bolsa, filósofu, políticuescritor
Llugares de trabayu Londres
Creencies
Relixón xudaísmu[3]
Unitarismu[3]
Partíu políticu whig (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
David Ricardo en 1821.

Tamién foi un home de negocios, especulador esitosu, axente de cambéu y diputáu; llogrando amasar una considerable fortuna.[6]

Biografía editar

David Ricardo yera'l terceru de diecisiete fíos d'una familia xudía sefardina qu'emigró de Países Baxos a Inglaterra enantes de la so nacencia. Empezó a trabayar a los catorce años, na London Stock Exchange (Bolsa de Londres), como emplegáu del so padre. En 1793 casóse fora de la fe xudía y les rellaciones cola so familia volviéronse más tirantes, polo que Ricardo decidió establecese pola so cuenta. Especializar na negociación de valores públicos, espolletó abondo apriesa y pa 1815 amasara una fortuna considerable. Dempués d'adquirir la so fortuna na Bolsa de Londres, convertir en terrateniente. En 1819 foi escoyíu miembru del Parllamentu; retuvo'l cargu hasta la so muerte. Na Cámara de los Comunes les sos opiniones gociaben d'autoridá, y díxose d'él que foi'l primeru n'educar a la Cámara nel analís económicu. Retirar de los negocios lo que-y dexó dedicar se a trabayos intelectuales dende bien nuevu. El so interés polos problemes de la teoría económica desenvolver escontra la metá de la so vida. El so primer contautu cola tema paez datar de 1799, cuando lleó a Adam Smith. En 1809 apaecieron publicaes les sos primeres opiniones sobre economía en forma de cartes a la prensa roblaes por "R" en rellación cola devaluación de la moneda.

La so obra más importante, llabor pola que sería reconocíu como unu de los economistes más importantes de la dómina, "Principios d'economía política y tributación", apaeció en 1817, y constitúi la esposición más madura y precisa de la economía clásica; nel prefaciu afirma que "el principal problema de la economía política ye determinar les lleis que regulen la distribución". Con esi fin desenvolvió una teoría del valor-trabayo. La teoría del valor-trabayo na economía política clásica, la teoría del valor y una teoría de la distribución. Escribió tamién gran númberu d'ensayos, cartes y notes que contienen aportaciones d'importancia. Sicasí, los sos escritos resulten tan entestaos y complexos que munchu llectores atopen meyor espuestes les sos idees nos trabayos de Juan-Bautista Say, Thomas Malthus y John Ramsay McCulloch.

Esti economista, que la so llabor ye particularmente importante pol llugar destacáu en qu'asitió al problema del valor, especialmente al poner de manifiestu con claridá que los problemes de la distribución dependen de la teoría del valor, según la cual el preciu o valor de los bienes Teoría del valor como costo de producción| depende de los costos de producción; defendió la llibre circulación de los productos agrícoles y enunció la Llei de fierro de los sueldos| llei de bronce de los salarios, según la cual "el salariu amenorgar a lo puramente necesario que dexe al obreru subsistir y reproducise", si'l salariu xube más de lo puramente necesario, la población va aumentar y al haber mayor ufierta de trabayu, los salarios van baxar, pela cueta si los salarios son inferiores a lo puramente necesario la población va menguar, provocando con ello una escasez de mano d'obra y por consiguiente un aumentu nos salarios. Esta teoría influyó en Marx p'afirmar que l'obreru nunca esfrutaría de los beneficios del capitalismu

Pensamientos Económicos editar

 
Works, 1852

Dedicó una atención especial a la teoría del valor. Consideró que'l valor de cambéu de les mercancíes, venía determináu pola cantidá de trabayu necesaria pa la so producción, que Adam Smith considerar exactu nes sociedaes primitives, pero non naquelles onde la producción de los bienes riquía de la mesma capital y trabayu. Con respectu al valor del trabayu (salariu), Ricardo consideró igualmente que vendría pol númberu d'hores destinaes a la producción de los bienes de subsistencia, que dexara caltener al trabayador y a la so familia. El salariu determináu pol mercáu al traviés de la ufierta y demanda de trabayu podía coincidir, o non, con esti salariu natural, pero bazcuyaría siempres alredor d'él. De tala forma que si ambos salarios nun coinciden, van producise movimientos de crecedera o descensu de la población, según que'l salariu de mercáu seya cimeru o inferior al natural, calteniéndose por tanto ente ellos un enclín d'equilibriu.

Teoria de la Renta Diferencial editar

Ricardo dedicó tamién gran atención a la tema de la renta de la tierra. Nesa dómina n'Inglaterra, los propietarios nun esplotaben direutamente les sos tierres, na mayoría de les ocasiones sinón que les arrendaben.

La tesis que caltién ye que la renta de la tierra ye debida a la distinta fertilidá de la mesma y a la llei de los rendimientos decrecientes. Según Ricardo cuando la población ye baxa con al respective de les tierres disponibles, solo van ser cultivaes los meyores, nun esistiendo por tanto renta, yá que naide taría dispuestu a pagala mientres esistan otres igualmente bones y non ocupaes. Lo mesmo asocedería de nun esistir la llei de los rendimientos decrecientes, yá que si al aplicar mayor cantidá de trabayu y capital a una mesma tierra, llograr d'ella rendimientos proporcionales, solo cultivaríense les más fértiles y polo tanto nun habría renta.

Comerciu internacional editar

La ventaya comparativa: Ente les sos aportaciones destaca especialmente la teoría de la ventaya comparativa, que defende les ventayes del comerciu internacional y - n'esencia - ye una ampliación de la división del trabayu propuesta por Adam Smith y opuesta a les teoríes proteicionistes (que defendíen la producción del propiu país y evitaben el comerciu col esterior). Nel so llibru “Principles of Political Economy” de 1817, David Ricardo demostró qu'un país tien d'especializase naquellos bienes y servicios que pueda producir de manera más eficiente y adquirir d'otros países aquellos que produza de manera menos eficiente, inclusive cuando, n'ocasiones, esto represente adquirir bienes estranxeros que la so producción final pue ser más eficiente. D'esta manera, la teoría de David Ricardo fai énfasis na productividá de los países. Tanto la teoría de la ventaya absoluta cola de la ventaya comparativa simplifiquen nos sos modelos el comportamientu de la economía muncho más allá del ceteris paribus ordinariu, onde s'estudia una variable y déxense estátiques les demás. Equí tánse omitiendo factores como los que se mentaron nel apartáu anterior, por casu: qué pasa cuando más d'un país son los más eficientes na producción o llogru d'un bien en dos rexones distintes del mundu. Ye sicasí un gran aciertu definir la ventaya de los países na productividá, que va definise más palantre nesta tesis. Sicasí cabo destacar que ye bien ciertu qu'un país puede volvese más granible nel llogru de ciertu artículu gracies a aspeutos como'l desenvolvimientu teunolóxicu.

Equivalencia ricardiana editar

Otra de les idees acomuñaes a David Ricardo ye la equivalencia ricardiana. Esta teoría argumenta que nun importa de qué manera financie'l gastu públicu un país, si por aciu un aumentu d'impuestos o por aciu emisión de delda pública. En nengún de los dos casos, esti aumentu de gastu va tener efeutu na economía real. Esta idea basar na racionalidá de los contribuyentes d'agorar qu'un aumentu del gastu públicu va traer xubíes d'impuestos nel futuru pa financiar esi gastu. Por ello, ante un aumentu del gastu públicu los contribuyentes van amenorgar el so consumu y van aumentar el so aforru p'asegurase un futuru estable y compensar esa futura xubida d'impuestos. D'esta manera, si l'amenorgamientu del consumu per parte de los contribuyentes ye la mesma que la delda que tien de devolver el Gobiernu, nun se va producir nengún cambéu na demanda amestada.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Q4425825. «Q24480861» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXVIа, 1899. 
  2. Q4425825. «Q24480861» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXVIа, 1899. 
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Afirmao en: Oxford Dictionary of National Biography. Oxford Biography Index Number: 23471. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2004.
  4. Q4425825. «Q24480861» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXVIа, 1899. 
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. «David Ricardo» (inglés). The Concise Encyclopedia of Economics. Consultáu'l 24 de xunu de 2013.

Enllaces esternos editar