Cristina de Noruega

Cristina de Noruega (1234 (greg.)Bergen – 1262 (greg.)Sevilla) foi una princesa noruega ya infanta de Castiella. Yera fía de los reis Haakon IV de Noruega y Margarita Skulesdatter.

Cristina de Noruega
Vida
Nacimientu Bergen1234 (greg.)
Nacionalidá Bandera de Noruega Noruega
Muerte Sevilla1262 (greg.) (27/28 años)
Sepultura colegiata de San Cosme y San Damián (es) Traducir
Familia
Padre Haakon IV de Noruega
Madre Margarita Skulesdatter
Casada con Felipe de Castilla (es) Traducir (1258 (Gregorianu) – )[1]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Sverre (es) Traducir
Llugares de trabayu Noruega
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Por cuenta de les aliances castellanes y noruegues dientro del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, llevar a cabu'l compromisu matrimonial en 1257 de la princesa col aspirante al Sacru Imperiu Romanu Xermánicu, l'infante Felipe de Castiella, hermanu del rei Alfonso X de Castiella, el Sabiu, porque dichu matrimoniu yera conveniente tantu p'Alfonso X como para Haakon IV.[2] Los reinos nórdicos deseyaben abrir cada vez más al restu d'Europa y comerciar con ella, y Haakon entamara una activa política diplomática y de llazos culturales con otros países.

Nel branu de 1257, acompañada pol embaxador Loðinn leppur, Cristina entamó'l viaxe per mar dende Tønsberg (Noruega), cerca d'Oslu, escontra Castiella, (España). Dempués de faer escala n'Inglaterra, y ante rumores de pirates esistentes nel golfu de Vizcaya, el séquitu, formáu por más de cien persones, siguió a cuerpu y a caballu al traviés de Francia, entrando pol El Condao de Barcelona na península Ibérica. La Nuechebona celebrar en Burgos en compañía de les monxes del monesteriu de les Fuelgues. Llegaron a Valladolid, onde esperaba'l rei sabiu, al traviés de Soria y Palencia.

Tres el matrimoniu na Colexata de Santa María de Valladolid el 31 de marzu de 1258, la pareya establecer en Sevilla, onde yá moraba l'infante. La distancia que la dixebraba del so llonxanu y añorado país, posiblemente fizo que la princesa careciera de murria, morriendo en 1262 na capital hispalense ensin dexar descendencia.

El so home, qu'antes del so matrimoniu fuera abá de la Colexata de San Cosme y San Damián de Covarrubias hasta la edá de 21 años y más tarde obispu de Sevilla, fixo soterrar a la so esposa nel claustru de la Colexata de Covarrubias nun sepulcru góticu, de piedra llabrada con una arquería de 10 vanos y un frisu cimeru de roleos.

 
Balta de la princesa Cristina nel claustru de la Colexata de San Cosme y San Damián.

Tiempos modernos editar

Nel añu 1958, cuando s'estudiaron los sepulcros de la Colexata de San Cosme y San Damián de Covarrubias por miembros de l'Academia Fernán González, n'unu d'ellos atoparon los restos d'una muyer que llevaba puestos ricos ropajes incorruptos con restos de bordaos d'oru y piedres precioses. Tamién llevaba xoyes qu'indicaben el so altu llinaxe. Xunto al cuerpu momificado atopábase un pergamín con versos d'amor y una receta pa tratar el mal d'oyíos con «xugo d'ayu», fórmula remedio qu'entá utilicen dellos habitantes de la zona. Midía 1,70 centímetros, un altor non habitual pa les muyeres castellanes del sieglu xiii, pero daqué normal nes muyeres d'Europa del Norte. Tamién tenía intactu'l so pelo rubiu y les sos uñes rosadas. El 13 de mayu d'esi añu, ríndese-y un homenaxe consistente nel descubrimientu d'una llábana conmemorativa asitiada sobre'l sepulcru de la Infanta.[3]

Frente a la portada del templu, álzase una estatua en bronce de la princesa con ocasión del homenaxe que se-y espachó n'abril de 1978, al qu'asistieron diverses personalidaes noruegues y la Banda Municipal de Tønsberg. De magar, los contactos oficial y oficiosu ente'l gobiernu noruegu y la villa de Covarrubias asocediéronse, llegándose apocayá a la creación de la Fundación Princesa Kristina de Noruega, que'l so principal propósitu va ser la construcción d'una capiya dedicada a San Olav, patrón de Noruega, na llocalidá castellana. Esta fundación y l'embaxada de Noruega n'España celebren a finales de setiembre (coincidiendo cola fecha d'inauguración de la Capiya de San Olav) un festival añal de música noruega con un mercadín de productos típicos noruegos en Covarrubias.

Cunta la lleenda que, aquelles doncelles solteres que quieran atopar l'amor, namái tienen que dir hasta'l sepulcru de la princesa y tocar la campana esistente nel claustru góticu por que la princesa ayúdelos a atopalo, y que'l so amor seya más dichosu que'l qu'ella tuvo en vida.

El 18 de setiembre de 2011, a unos trés quilómetros de Covarrubias tuvo llugar la inauguración de la capiya de San Olav, realizada n'aceru laminado y madera, promovida pola Fundación Princesa Kristina de Noruega constituyida en 1992 y la Xunta de Castiella y Lleón, cumpliéndose asina la promesa que-y fixo'l so home y que quedó ensin cumplir pola so prematura muerte.

Referencies editar

Notes editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11305.htm#i113042. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Ricardo Fierren, «Una capiya pa la princesa viquinga», nº 54 de L'Aventura de la Hestoria, Arlanza Ediciones, Madrid, abril de 2003.
  3. Diario de Burgos, Homenaxe en Covarrubias a la Infanta Cristina de Noruega, 15 d'abril, de 1958

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar