Frederica von Stade

Frederica von Stade (1 de xunu de 1945Somerville (es) Traducir) Mezzosopranu d'Estaos Xuníos ente les más respetaes y populares nel so país d'orixe y internacionalmente, posesora d'una voz de llustre y timbre darréu reconocible al que suma un desempeñu y prestancia escénica xustamente almiraes.[3] Foi condecorada cola Lexón d'Honor francesa y la Medaya de les Artes del gobiernu d'Estaos Xuníos.

Frederica von Stade
Vida
Nacimientu Somerville (es) Traducir1 de xunu de 1945[1] (78 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Familia
Padre Charles S. von Stade
Madre Sara Worthington Clucas
Estudios
Estudios Mannes School of Music (es) Traducir
Far Hills Country Day School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu música, cantante d'óperaartista d'estudiu
Premios
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Xéneru artísticu ópera
Mena de voz mezzosopranu
Instrumentu musical voz
Discográfica Columbia Records
Philips
Decca Records
IMDb nm0903035
fredericavonstade.com
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Cursó estudios nel Colexu del Sagráu Corazón en Washington DC con estadíes europees en Francia, Italia y Grecia. Nel prestixosu Mannes College of Music de New York estudió con Paul Berl, Otto Guth y el austriacu Sebastian Engelberg, el so mentor.

El so debú producir nel Metropolitan Opera de Nueva York el 10 de xineru de 1970 como unu de los geniecillos de La flauta máxica onde va cantar 303 representaciones ente 1970 y 2006.

En 1971 trunfó como Cherubino de Les bodes de Fígaro na Ópera de Santa Fe en Santa Fe (Nuevu Méxicu). Con Cherubino y otros personaxes de Mozart - Dorabella, Idamante, Sesto - conquistó los más importantes teatros - recordándose la so participación en Les bodes de Fígaro nel Festival de Glyndebourne y en París dirixida por sir Georg Solti y Giorgio Strehler xunto a Lucia Popp y José van Dam en 1974 - y colos que frecuentemente se la acomuñar al igual que n'otros papeles travesti de rapacinos cantaos por mezzosopranus como Octavian (Der Rosenkavalier ) y Hansel (Hansel y Gretel)[4]

En 1980 realizó una recordada interpretación nel Teatru Colón de Buenos Aires como Sesto en La clemenza di Tito de Mozart. Tornó al Colón en 1999 y 2001 pa Pelleas et Melisande y La vilba allegre y ufiertó recitales en 1995, 1999 y 2012.

Como especialista nel estilu del bel cantar, Frederica von Stade ganó prestíu nos más esixentes papeles de Rossini, cuantimás los de les sos óperes El barberu de Sevilla y La Cenerentola, según la versión pa mezzosopranu de La sonnambula de Vincenzo Bellini.

Notable intérprete del repertoriu francés, relluma como Melisande (Pelléas et Mélisande) - el Metropolitan Opera festexó los sos venticinco años de carrera dedicándo-y una nueva producción -, Charlotte (Werther), Margarita (La Damnation de Faust), El neñu y los sortilegios y La hora española de Ravel y nos roles titulares de Cendrillon y Chérubin de Massenet. Nos últimos años destacóse n'operetes d'Offenbach como La gran duquesa de Gerolstein.[5]

La ópera contemporánea haber vistu como Tina (escritu pa ella por Dominick Argento), personaxe de la ópera The Aspern Papers (basada na novela de Henry James); en La gavilueta de Pasatieri (1974), The Dangerous Liasons de Conrad Sousa na Ópera de San Francisco y el papel de la Señora De Rocher en Dead Man Walking de Jake Heggie (2000). En 2008 estrenó la parte de "Madeline" de la ópera Last Acts que'l compositor compunxo pa ella.

Eminente na sala de conciertos y recitales col ciclu de cantares orquestales -yos nuits d'eté de Berlioz, los Cantares de Auvernia de Joseph Canteloube, lieder de Franz Joseph Haydn, Wolfgang Amadeus Mozart, Schubert, Schumann, Poulenc, Satie y cantares contemporáneos populares del repertoriu americanu pol que tien particular empatía. Les sos grabaciones de clásicos de Broadway como The Sound of Music y la versión integral de Show Boat de Jerome Kern son referenciales.

En 1999, Frederica von Stade encargó al compositor Richard Danielpour la obra Elegies en tributu al so padre, el teniente Charles von Stade, que morrió'l 10 d'abril de 1945, un mes y mediu primero que ella naciera.

Pola so ductilidá interpretativa foi riquida por importantes direutores d'escena como Giorgio Strehler, Jorge Lavelli, Jonathan Miller y Jean Pierre Ponnelle y direutores d'orquesta como Claudio Abbado, Herbert von Karajan, Seiji Ozawa, Leonard Bernstein, James Levine y Michael Tilson Thomas destacar n'oratorios y mises de Mozart y Haydn y en ciclos de cantares con orquesta y la Sinfonía 4 de Gustav Mahler.

En 1990 cantó un memorable conciertu n'homenaxe a Mozart n'Alemaña, al pie del so compatriota Arleen Augér, y el tenor Frank Lopardo y el baxu Cornelius Hauptmann empobinaos por Leonard Bernstein.[6]

Frederica von Stade cantó na ceremonia d'apertura de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu de Salt Lake City en 2002 y ye convidada de cutiu a programes de la televisión d'Estaos Xuníos.

Retírase formalmente en mayu del 2010 de la plataforma de conciertos con un recital en Carnegie Hall[7] y en Chicago[8]y del escenariu llíricu en 2010-11 con Three Decembers, ópera que Jake Heggie compúnxo-y especialmente.

Vida privada editar

En 1973 casóse en primeres nupcies con Peter Elkus con quien tuvo dos fíos, divorciar en 1990 situación que motivó un sonáu casu de pleitu per parte de Elkus y que güei s'estudia nel primer añu d'abogacía como'l casu Elkus v. Elkus (572 N.Y.S.2d 901 N.Y. App. Div. 1991)

Casada con Michael Gorman mora n'Alamea l'área metropolitana de San Francisco, California onde sofita grupos artísticos locales.

Grabaciones y honores editar

Grabó más de sesenta discos ente óperes completes, música sacra, recitales, obres sinfóniques y cantares populares.

Los sos discos valiéron-y seis nominaciones pa los premios Grammy, dos pal Grand Prix du Disque, una pa los Deutsche Schallplattenpreis y un Premiu della Critica Discográfica italiana.

El gobiernu francés nomar oficial de la Orde de les Artes y les Lletres de la Lexón d'honor y en 1983, el presidente Ronald Reagan apurrió-y la Medaya de les Artes na Casa Blanca en pagu pola so contribución a les artes, siendo unu de los primeros cincos recipientes de tal honor.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. URL de la referencia: https://plus.si.cobiss.net/opac7/conor/18774627.
  3. [1]
  4. [2]
  5. [3]
  6. [4]
  7. [5]
  8. [6]

Enllaces esternos editar