Jaqueline Jesus (7 de marzu de 1978Brasilia) ye una psicóloga, escritora, y activista brasilana.

Jaqueline Jesus
Vida
Nacimientu Brasilia[1]7 de marzu de 1978[1] (46 años)
Nacionalidá Bandera de Brasil Brasil
Estudios
Estudios Universidá de Brasilia
Llingües falaes portugués
Oficiu psicóloga, escritora, activista, activista LGBTinvestigadora
Emplegadores Universidá de Brasilia
Universidá de Brasilia  (1r avientu 2004 –
Universidá Federal de Rio de Janeiro  (1r agostu 2015 –  mayu 2016)
Rio de Janeiro Federal Institute of Education, Science and Technology (en) Traducir  (mayu 2016 –
Cambiar los datos en Wikidata

Tien un M.Sc. en Psicoloxía pola Universidá de Brasilia, y ye doctora en Psicoloxía Social, del Trabayu y de les Organizaciones nesa mesma institución, onde actuó, dende 2003 hasta 2008, como asesora de diversidá y sofitu a los cuotistas y amás coordinaba un centru entornáu a l'aición pa estudiantes negros.

Militancia editar

Dende l'empiezu de les sos actividaes, Jaqueline Jesus tuvo actuaciones de forma proactiva frente a les aiciones discriminatories, negándose a aceptar pasivamente los prexuicios. Empezó la so militancia en derechos humanos en 1997, a partir de "Estructuración" – grupu homosexual de Brasilia, de la cual foi la so secretaria y, en 1999, asumió la presidencia. Y en esi periodu actuó xunto a instituciones gubernamentales y educatives, nel sentíu de combatir preconceptos y valorizando les diferencies, falando na apertura de l'apertura de la Vª Conferencia Nacional de Derechos Humanos, que la so participación foi bien descrita nel informe[2] d'esa conferencia (páxina 5): "del "Grupu Gai Estructuración", de Brasilia, teniendo'l coraxe de revelar los sentimientos de los demás, que son víctimes de la intolerancia contra la llibertá de ser y de vivir la so propia sexualidá".

Foi una de los organizadores de la Parada del Arguyu LGBT de Brasilia, y participó de la ellaboración de les metes brasilanes pa la Cúpula del Mileniu de la ONX.

Participó, en Santa Cruz Cabrália y en Porto Seguro, de dellos movimientos sociales, de manifestaciones de crítica a les festividaes del mediu mileniu del descubrimientu de Brasil. En 2000, al términu del so mandatu, confundó, col profesor Luiz Mott, la llista electrónica AAGLS - Asociación d'Académicos Gais, Lésbiques y Simpatizantes de Brasil, de la cual foi secretaria xeneral; tradució testos en castellán pa "El Boletín de Quimbanda Dudu", Grupu Gai Negru de Bahia; foi nomada miembru del Conseyu Editorial de la Editora Grupu Gai de Bahia; y, fundó la ONG ACOS: Remanes Ciudaes en Orientación sexual, por aciu el cual propunxo párrafos y abogó pola aprobación de la Llei 2.615/2000 del Distritu Federal, qu'actúa na punición de la homofobia; fixo'l primer estudiu centráu específicamente nel Distritu Federal y la so contorna sobre la violencia contra les persones homosexual y transexual, con financiamiento internacional.

Foi miembru suplente de Luiz Mott nel CNCD: Conseyu Nacional de Combate a la Discriminación y, en Ralacoco: Radio-Llaboratoriu de la Universidá de Brasilia, creando y comandando el "Programa Beijo Livre (Besu Llibre)" (referencia al primer grupu gai de Brasilia), siendo entós l'únicu programa de radio en vivu, d'América Llatina, enfocáu a la valorización de la cultura LGBT, entrevistando a personalidaes nacionales y estranxeres. Acomuñada con Enegreser: coleutivu d'estudiantes negros de la UnB. A fines de 2004, trabayando como psicóloga de la UnB, presentó proyeutos rellacionaos a la xestión del apocayá aprobáu "Sistema de Cupos pa Negros, siendo convidada a crear la "Asesoría de Diversidá y Sofitu a los Cuotistas, en marzu de 2005. Y en abril del mesmu añu empezó a diseñar el conteníu del portal del Sistema de Cupos pa Negros de la UnB,[3] pol cual, n'ochobre de 2007, foi premiada pola Rede DHNET de Derechos Humanos y Ciudadanía.[4] como unu de los meyores sitios d'internet de los derechos humanos, en llingua portuguesa.

En 2005, ellaboró'l Proyeutu del Centru de Convivencia Negra, un espaciu social de referencia na UnB pa la valorización de la presencia negra, y a partir de negociaciones col Direutoriu Central d'Estudiantes de la UnB, empezó a coordinalo y realizando reformes nun edificiu ocupáu primeramente pol direutoriu. En cuanto como asesora de la UnB nesa área, axustó col Cimeru Tribunal de Xusticia,[5] un conveniu de pasantías pa estudiantes con cupos de la UnB; creando'l Proyeutu Cupos d'Escueles, onde entrenó a estudiantes con cupos pa falar nes escueles públiques sobre cuestiones raciales y aiciones acertivas; amás de participar de foros nacionales sobre inclusión racial, presidir la Comisión organizadora del Seminariu "Polítiques de Açõye Afirmatives pa Inclusão Racial non Ensino Cimera", eventu nacional qu'axuntó Universidaes brasilanes con sistemes d'inclusión racial, en 2006, na UnB, n'asociación cola Secretaría d'Educación Cimera del Ministeriu d'Educación y la SEPPIR - Secretaria Especial de Polítiques de Promoção da Igualdade Racial;[6] y entamáu várias formes de apoio ao desenvolvimento sócio-acadêmico de estudantes negros da UnB.

Concluyo'l so Maestrado n'avientu de 2005, con un estudiu sobre lliberadores d'esclavos nel Brasil contemporaneu. Apocayá, en payares de 2007, foi indicada pola ABGLT – "Asociación Brasilana de Gais, Lésbiques y Travestis[7] pa representalos na "Campanha Quem Financia a Baixaria é Contra a Cidadania (Campaña Quien Financia escontra baxo y en contra de la ciudadanía", de la Comisión de Derechos Humanos de la Cámara de los Diputaos.[8] En 2008 foi escoyida como una de los delegaos pa representar al Distritu Federal na Conferencia Nacional GLBT,[9] realizada na capital federal nel mes de xunu del mesmu añu.

En 2008, participó na fundación d'una entidá asociativa de ONGs del Distritu Federal (DF) y del so redolada, la Federación de Lésbiques, Gais, Bisexuales, Travestis, y Transexuales del DF y la so redolada (Federación LGBT DFE),[10] pa la cual foi electa a ser el so primera presidenta.

Foi autora, en 2010, del testu interpretáu pol artista Miquéias Paz mientres el IIIer Alcuentru Nacional d'Atención a la Salú del Servidor, realizáu en Brasilia, n'homenaxe a los servidores públicos víctimes de violencia nel exerciciu de les sos funciones.

Concluyó'l so doctoráu en 2010, investigando les perceiciones de los participantes nes Paraes del Arguyu LGBT.

Cronoloxía d'aiciones relevantes en Derechos Humanos editar

  • 1999 - Presidencia del Grupu Estructuración
  • 2000 - Fundación y presidencia de la ONG ACOS
  • 2004 – Indicación pal CNCD
  • 2004 – Creación del programa de radio "Beijo Livre" (Besu Llibre)
  • 2005 – Indicación pa l'Asesoría de Diversidá y Sofitu a los Cuotistas de la UnB/Coordinación del Centru de Convivencia Negra *

2005 – Negociación de beques pa práutiques en STJ

  • 2005 – Defensa de tesis de maestría sobre lliberadores d'esclavos nel Brasil contemporaneu *

2006 – Creación del Proyeutu de Cupos nes escueles

  • 2006 – Organización del Seminariu Polítiques d'Aiciones Afirmatives pa la Inclusión Racial na Enseñanza Cimera *

2007 – Premiación del portal del Sistema de Cupos pa Negros pola Rede DHNET de Derechos Humanos y Ciudadanía

  • 2007 – Indicación pa la "Campaña Quien Financia a Baixaria é Contra a Cidadania"
  • 2008 - Espón na apertura de la Iª Conferencia Distrital GLBT[11] y participación na Conferencia Nacional GLBT
  • 2008 – Fundación y eleición pa la presidencia de la Federación LGBT del DF y la so redolada

Ver tamién editar

Fontes editar

  • norma Mogrovejo. 2000. Un amor que s'atrevió a dicir el so nome: la llucha de les lesbianes y la so rellación colos movimientos homosexual y feminista n'América Llatina. Ed. Plaza y Valdes. 397 pp. ISBN 9688567256

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://politica.estadao.com.br/eleicoes/2018/candidatos/rj/deputado-estadual/professora-jaqueline-de-jesus,13321.
  2. Relatório final da V Conferência Nacional de Direitos Humanos: "Brasil 500 Anos - Afaye vos Direitos Humanos". [1].
  3. Site do Sistema de Cotes pa Negros da Universidade de Brasília. [2].
  4. Rede DHNet de Direitos Humanos y Cidadania. [3].
  5. Cimeru Tribunal de Justiça. [4].
  6. Secretaria Especial de Polítiques de Promoção da Igualdade Racial. [5].
  7. ABGLT [6] Archiváu el 18 de marzu de 2017 na Wayback Machine..
  8. Câmara dos Deputados. [7].
  9. Conferência Nacional GLBT.[8]
  10. Federação LGBT do DF y Redolada.[9]
  11. Programação da I Conferência Distrital GLBT. [10]

Enllaces esternos editar