Kélibia o Qalibia (n'árabe: قليبية) ye una ciudá costera nel nordeste de Tunicia. Ta asitiada na punta de la península del cabu Bon (a 106 km de Túnez), y ye la tercer ciudá más grande de la Gobernación de Nabeul, dempués de Hammamet y Nabeul.

Kélibia
Alministración
PaísBandera de Tunicia Tunicia
Gobernaciones Gobernación de Nabeul (es) Traducir
Tipu d'entidá conceyu de Tunicia
Códigu postal 8090
Xeografía
Coordenaes 36°50′51″N 11°05′38″E / 36.8475°N 11.0939°E / 36.8475; 11.0939
Kélibia alcuéntrase en Tunicia
Kélibia
Kélibia
Kélibia (Tunicia)
Demografía
Población 58 491 hab.
Porcentaxe 100% de Gobernación de Nabeul (es) Traducir
0.51% de Tunicia
commune-kelibia.gov.tn
Cambiar los datos en Wikidata

Ye chef-lieu d'una delegación y un conceyu de 43.209 habitantes. Ye tamién un de los más importantes puertos puertu pesqueru de Túnez con una producción de 15.000 tonelaes de diversos mariscos per añu.

Les sos formoses sableres, ente elles La Mansoura, considerada de les más belles nel mar Mediterraneu, converten Kélibia nun popular destín turísticu.

El moscatel de Kélibia, vinu secu y afrutado producíu na rexón, ye famosu en tol país.

Etimoloxía editar

Kélibia ta asitiada nuna elevación del cabu Taphitis, que tien cierta semeyanza cola forma d'un escudu, por eso toma los nomes en llatín clupea y en griegu aspis. Llamada Clupea nel momentu en que pertenecía a la provincia romana de Bizacena, la lletra p más tarde tresformóse nuna lletra b al nun pronunciar los árabes la lletra.

Historia editar

La ciudá foi fundada por Agatocles de Siracusa mientres s'atopaba na so fracasada invasión del norte d'África. Dempués de la retirada de Agatocles, los cartaxineses caltuvieron el citáu asentamientu. Marcu Atilio Régulo, dempués de conquistala mientres la primer guerra púnica, escoyer como base pa les sos operaciones. Mientres la tercer guerra púnica, la última guerra qu'enfrentó a romanos y cartaxineses, el cónsul Lucio Calpurnio Pisón Cesonino asedió la ciudá, pero viose obligáu a retirase. Tra la so rindición, convertir nuna colonia romana nel añu 45 e. C. Según Pliniu'l Vieyu, Clupea convirtióse más tarde nuna ciudá llibre con un gran puertu en que protexía l'armada romana y que pola so posición, yera importante pa la navegación.

Les ruines de la vieya ciudá atopar ente la llomba y el mar, y los restos de fortificaciones romanes dientro de los murios d'una moderna fortaleza, construyida nel visu de la llomba. Entá pueden atopase partes considerables del cai y restos del antiguu puertu, que se caltuvieron.

Deporte editar

Kélibia ye unu de los bastiones del voleibol tunecín, col equipu Club Olympique de Kélibia, que se fixo en dos causes col campeonatu nacional, en 1977 y 2003.

Xente de Kélibia pernomao editar

Hermanancies editar

Referencies editar

  • Dictionnaire Bouillet et Chassang.