Abrir el menú principal

Infancia y mocedáEditar

 
Margarita cola so güela, la reina María y la so hermana, la princesa Isabel.

Nació como La so Alteza Real la princesa Margarita de York el 21 d'agostu de 1930 nel Castiellu de Glamis n'Escocia, que foi'l llugar onde vivió la so madre mientres la so infancia y parte de la so mocedá. El so padre yera'l príncipe Alberto, duque de York, segundu fíu del rey Jorge V y de la reina María. La so madre yera Isabel, duquesa de York (enantes lady Elizabeth Bowes-Lyon), la fía del XIV conde de Strathmore y Kinghorne. Como nieta del soberanu en llinia paterna, Margarita gociaba del tratamientu de La so Alteza Real dende la so nacencia.

Foi bautizada na Capiya privada del Palaciu de Buckingham el 30 d'ochobre de 1930 por Cosmo Lang, arzobispu de Canterbury, y los sos padrinos fueron el so tíu Eduardo, príncipe de Gales (el futuru rei Eduardu VIII), la prima del so padre la princesa Ingrid de Suecia, la so tía güela la princesa Victoria, la so tía materna lady Rose Leveson-Gower y el so tíu maternu David Bowes-Lyon.

La princesa Margarita foi educada xuntu cola so hermana, la princesa Isabel, pola so institutriz, Marion Crawford. En 1936 el so tíu'l rey Eduardu VIII abdicó al tronu, y el so padre xubió como Jorge VI. Margarita foi entós conocida como La so Alteza Real la princesa Margarita. Ella asistió a la coronación de los sos padres en 1937. Margarita foi dende esti puntu, segunda na llinia de socesión al tronu británicu, hasta la nacencia del so sobrín el príncipe Carlos en 1948.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, Margarita permaneció nel Castiellu de Windsor, pela rodiada de Londres. El 6 de febreru de 1952, el so padre morrió, convirtiéndose asina la so hermana mayor na Reina Sabela II.

Matrimoniu y familiaEditar

Tuvo un romance col coronel Townsend, que ye'l más conocíu pa les columnes de chismes pol so romanticismu malogrado. A pesar de la honorable carrera d'él, nun había nenguna posibilidá de que se casara cola princesa, por tar divorciáu, y la so relación causó un gran discutiniu nos primeros años cincuenta.

Dempués de dellos intereses románticos, incluyendo'l futuru primer ministru canadiense John Napier Turner, el 16 de mayu de 1960, Margarita casar col fotógrafu Antony Armstrong-Jones, fíu de Ronald Armstrong-Jones y la so primer esposa, Anne Messel, na abadía de Westminster.

La ceremonia de matrimoniu puede ser considerada como la primer boda real «moderna», gracies a l'amplia disponibilidad de la televisión nel Reinu Xuníu. En 1961, al maríu de la princesa dióse-y el títulu de conde de Snowdon; por ello, Margarita llogró formalmente'l títulu de La so Alteza Real la princesa Margarita, condesa de Snowdon.

Tuvieron dos fíos:

FallecimientuEditar

 
Margarita en 1965.

La princesa Margarita, condesa de Snowdon, finó'l 9 de febreru de 2002, víctima d'un accidente vascular cerebral a los 71 años d'edá. Los sos funerales coincidieron esactamente col quincuaxésimu aniversariu del entierru del so padre'l rei Jorge VI, llevaos a cabu na mesma capiya de San Jorge del castiellu de Windsor, el 15 de febreru de 1952. La reina madre Isabel finó el 30 de marzu de 2002 por causa d'una bronquitis que la aquexaba.

TítulosEditar

PatronazgoEditar

Distinciones honorífiquesEditar

Nacionales
Estranxeres
  •   Dama gran cruz de la Orde del Llión Neerlandés (Reinu de los Países Baxos, 1948).
  •   Dama de primera clase de la Orde de la Estrella Brillosa de Zanzíbar (Zanzíbar, 1956).
  •   Dama gran cruz de la Orde de la Corona (Reinu de Bélxica, 1960).
  •   Dama gran gordón de la Orde de la Preciosa Corona (Imperiu de Xapón, 1971).

AncestrosEditar

Enllaces esternosEditar