Pedro Francisco Carmona Estanga (6 de xunetu de 1941Barquisimeto) ye un políticu, economista y empresariu venezolanu. Foi presidente de la patronal Fedecámaras y opositor contra'l gobiernu de Hugo Chávez. Exerció como presidente de facto nes 47 hores posteriores al golpe d'Estáu de 2002 siendo asina, el presidente col menor tiempu nel poder Executivo de Venezuela. Anguaño vive asilado en Colombia.[1][2]

Pedro Carmona
Presidente de Venezuela

12 abril 2002 - 13 abril 2002
Hugo Chávez - Diosdado Cabello
Vida
Nacimientu Barquisimeto6 de xunetu de 1941 (82 años)
Nacionalidá Bandera de Venezuela Venezuela
Residencia Bogotá
Llingua materna castellanu
Estudios
Estudios Universidá Católica Andrés Bello
Universidá Llibre de Bruxeles
Llingües falaes castellanu
Oficiu empresariu, economista, entamadorpolíticu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Estudios y faceta empresarial editar

Nació en Barquisimeto, estáu Lara, el 6 de xunetu de 1941. Graduóse en 1964 de la Universidá Católica Andrés Bello n'Economía y fixo estudios de posgráu na Universidá Llibre de Bruxeles.

Carmona foi escoyíu como presidente de Fedecámaras en xunetu de 2001 pal periodu 2001-2003. Antes ocupara diversos cargos públicos y privaos, destacando'l so llabor como direutor d'empreses privaes de petroquímica, ente les que pueden destacar Aditivos Orinoco (1989-1993), Química Venoco (1989-2000), Industries Venoco (1990-2000) y Promotora Venoco (2001). El so güelu foi'l fundador de El Impulso de Barquisimeto.[ensin referencies]

Participó nel comité directivu del reconocíu Institutu d'Estudios Cimeros de l'Alministración d'Empreses (IESA), Corporación Andina de Fomentu (CAF), l'Institutu de Comerciu Esterior (ICE) y el Sistema Económicu Llatinoamericanu y del Caribe (SELA). Escribió artículos d'opinión el diariu El Universal de Caraques, dexando clara la so postura antichavista. Recibió importantes condecoraciones llatinoamericanes: Orde del Sol de Perú, la Orde Nacional del Méritu de Colombia y l'Orde Bernardo O'Higgins de Chile.

Desempeñar na actualidá como Direutor de la Maestría n'Alministración de Negocios (MBA) na Universidá Sergio Arbolea de Bogotá, Colombia (país que-y concedió asilu), y como profesor-investigador a tiempu completu na mesma universidá.[3]

Golpe d'estáu en Venezuela de 2002 editar

 
Carmona juramentándose.

Carmona asumió la presidencia de Venezuela de facto al participar, xunto con un grupu de xenerales y civiles allegaos, nun golpe d'estáu, conocíu popularmente en Venezuela como'l «Carmonazo», contra'l gobiernu de Hugo Chávez el 11 d'abril de 2002, asumiendo un día dempués el cargu de «Presidente de la República», depués de autojuramentarse, nun supuestu Gobiernu de transición democrática y unidá nacional por aciu la implementación del llamáu Decreto Carmona.

El so primer decretu consistió na derogación de la Constitución de 1999 y les 49 lleis habilitantes decretaes por Chávez nel marcu de la Llei Habilitante (Artículu 9°). Eslleió los demás poderes públicos, el Tribunal Supremu de Xusticia, la Fiscalía Xeneral de la República, la Defensoría del Pueblu, el Conseyu Nacional Eleutoral, l'Asamblea Nacional (Artículu 3°) y la Contraloría Xeneral de la República. Declaró illegal el marcu xurídicu vixente que colindara o topetara col decretu (Artículu 10°), camudó'l nome del país a República de Venezuela (Artículu 2°), creó un conseyu consultivu de 35 integrantes asesor del presidente, facultar pa remover autoridaes electes nel nivel nacional, estatal y municipal (Artículu 7°) y punxo fin al conveniu de cooperación con Cuba, por aciu el cual Venezuela apurría 55 000 barriles diarios de combustible con posibilidaes de pagu con servicios qu'incluyíen médicos, entrenadores deportivos, profesores, investigadores o otros, cuantimás relativos a les misiones bolivarianas.

En cuanto al gabinete executivu conócense 17 de los cargos ministeriales y los sos posibles ocupantes pal gobiernu de facto de Pedro Carmona. Hai de solliñar que nengún de los ministros y funcionarios que se plantegaben algamaron a juramentarse, y polo tanto nun asumieron funciones oficialmente «de facto».

Reconocencies y denuncies dende l'esterior editar

El gobiernu español de José María Aznar y el gobiernu d'Estaos Xuníos de George Bush emitieron un comunicáu conxuntu nel que dicíen, textualmente que «Los gobiernos d'Estaos Xuníos y d'España, nel marcu del so diálogu políticu reforzáu, siguen los acontecimientos que se desenvuelven en Venezuela con gran interés y esmolición, y en contautu continuu». Los dos gobiernos «declaren el so refugu a los actos de violencia que causaron una cantidá de víctimes», «espresen el so plenu respaldu y solidaridá col pueblu de Venezuela» y «espresen el so deséu de que la escepcional situación qu'esperimenta Venezuela conduza nel plazu más curtiu a la normalización democrática plena».[4]

El presidente d'El Salvador, Francisco Flores, realizó diversos xestos de la so reconocencia al nuevu gobiernu. El presidente de Colombia, Andrés Pastrana, faló telefónicamente con Carmona, que'l so gobierno tamién cuntó con sofitu adicional d'Ecuador, Costa Rica y Nicaragua dientro de la OEA nun intentu de qu'esa entidá reconocer oficialmente.[5]

Los presidentes de países miembros del Grupu de Rio condergaron la rotura del orde constitucional en Venezuela y pidieron al secretariu xeneral de la OEA, César Gaviria, convocar a una xunta urxente del Conseyu Permanente del organismu, p'analizar la situación y definir una posición al respeutu. La Comisión Interamericana de Derechos Humanos, per otra parte, tornó pronunciase al respeutu.

Tamién llamentaron la interrupción del procesu democráticu en Venezuela, el presidente arxentín, Eduardo Duhalde, el vicepresidente nicaragüense José Rizo Castellón, el primer ministru de Belize, Said Musa, y la Cancillería de Brasil.

«Méxicu y Chile torgaron n'abril de 2002 qu'espolletaren iniciatives d'Estaos Xuníos, España, Colombia y El Salvador por que tuviera ésitu'l golpe d'Estáu contra'l presidente venezolanu, Hugo Chávez», declaró darréu l'entós canciller de Méxicu Jorge Castañeda. Nel casu chilenu, en primer instancia, l'embaxador chilenu, en forma azotada y ensin consultar a Santiago, reconoció al nuevu gobiernu de facto; depués el gobiernu chilenu desmintió al so embaxador espresando'l refugu al golpe en Venezuela y la negativa a reconocer al nuevu gobiernu de facto. L'embaxador chilenu foi destituyíu y espulsáu del serviciu diplomáticu.[6]

El gobiernu arxentín d'Eduardo Duhalde y el gobiernu cubanu de Fidel Castro manifestaron en tou momentu la so negativa a reconocer la llexitimidá de Carmona.

Restauración del orde constitucional editar

Una reacción cívicu-militar llogra restaurar el gobiernu constitucional, el 13 d'abril de 2002, malapenes un día dempués d'asumir el cargu. Foi encarceláu y depués puestu n'arrestu domiciliariu, d'onde escapó, abellugándose na embaxada de Colombia, país que depués-y dio asilu.

La posterior permanencia de Carmona so asilu en Colombia contribuyó a caltener ciertu grau de tensión ente dambos países. La tema méntase más a nivel de la política interna venezolana y frente a los medios de comunicación de dambos países que nel planu diplomáticu oficial.

Crítiques y sofitos editar

Amás de la condena internacional de munchos países, esisten acusaciones de violaciones tanto a los derechos humanos como a la llibertá de prensa; el silenciu voluntariu d'información de los medios de comunicación privaos venezolanos y el zarru de tresmisión impuestu a los medios de comunicación pertenecientes al Estáu (especialmente la canal 8, Venezolana de Televisión).[7]

Carmona y los sos siguidores argumenten que'l supuestu arrenunciu del presidente Chávez sería productu de los asesinatos cometíos nes hores previes, de los que responsabilizaron nos medios privaos a organismos paramilitares del partíu de gobiernu, lo mesmo que de diverses violaciones a los derechos humanos cometíes al so xuiciu pola alministración de Chávez. Esto provocaría, según esta tesis, un vacíu de poder que daría llugar a un gobiernu provisional; esta tesis rique dexar de llau tou lo dispuesto na Constitución venezolana de 1999, incluyendo los supuestos de socesión constitucional, na persona del entós vicepresidente Diosdado Cabello.

Sectores de la oposición a Chávez, incluyendo partíos políticos, medios de comunicación privaos, parte de la Ilesia católica, gran númberu d'empresarios y dalgunos sindicatos —como la CTV— caltienen la teoría que'l gobiernu de Carmona nun foi inconstitucional sinón qu'enllenó un vacíu de poder productu de la declaración pública emitida pol entós Inspector Xeneral de la Fuercia Armada del gobiernu de Chávez, Xeneral en Xefe Lucas Rincón, quien textualmente dixo:

...Solicitóse-y, al Presidente de La República, l'arrenunciu del so cargu, que aceptó...
Xeneral en Xefe Lucas Rincón, Inspector Xeneral de la Fuercia Armada

Per otru llau, una carta salida a la lluz el 13 d'abril de 2002 argumenta que la aseveración realizada pol entós Xeneral en Jefe Lucas Rincón presumir falsa.[8][9]

Faceta como educador editar

Nel 2002 depués de llograr l'asilu políticu en Colombia, integrar a la Universidá Sergio Arbolea como profesor na facultá de comunicación social, darréu foi caderalgu na facultá de derechu de la mesma universidá. Tamién ocupó cargos de rector de la Universidá Llibre de Pereira y decanu de la facultá de derechu de la Universidá San Martín, hasta llegar a Direutor de Maestríes de la Universidá Sergio Arbolea.

Obres editar

  • El procesu de industrialización nel Grupu Andín (1982).
  • El mio testimoniu ante la hestoria (2004) editorial Actum, segunda edición (2005) Biblioteca xurídica Diké. Cunta'l so testimoniu sobre les revesoses 47 hores nel poder.
  • Les rellaciones económiques colombo-venezolanes: un casu relevante y complexu d'integración n'América Llatina 2010, Fondu de publicaciones Universidá Sergio Arbolea.

Ver tamién editar

Notes editar

Referencies editar

  1. «L'empresariu Pedro Carmona pide asilu políticu na embaxada de Colombia». Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  2. Radio, Cascoxu. «Colombia concede asilu políticu a Pedro Carmona». Consultáu'l 2 de setiembre de 2015.
  3. «Pedro Carmona Estanga». usergioarboleda.edu.co. Consultáu'l 31 de marzu de 2014.
  4. «Declaración conxunta d'EE.XX. y el Reinu d'España sobre la situación en Venezuela.». derechos.org (12 d'abril de 2002). Consultáu'l 31 de marzu de 2014.
  5. Aram Rubén Aharonián (28 d'abril de 2002). «Venezuela: Un golpe con golor a hamburguesa, xamón y petroleu». Opinión Analítica. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xineru de 2014. Consultáu'l 31 de marzu de 2014.
  6. «Llagos pidió l'arrenunciu a embaxador de Chile en Venezuela.». emol.com (17 d'abril de 2002). Consultáu'l 31 de marzu de 2014.
  7. Documental La revolución nun va ser tresmitida
  8. Un golpe y una carta: Documental sobre la Carta na que'l Presidente Chávez niega'l so arrenunciuUn golpe y una carta: Documental sobre la Carta na que'l Presidente Chávez niega'l so arrenunciu (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  9. Carta manuscrita del Presidente Chávez negando'l so arrenunciu al carguCarta manuscrita del Presidente Chávez negando'l so arrenunciu al cargu (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos editar