Petró Oleksíyovych Poroshenko (ucraín: Петро́ Олексі́йович Пороше́нко)(26 de setiembre de 1965Boljrado (es) Traducir) ye un empresariu y políticu d'Ucraína y dende el 7 de xunu de 2014 presidente d'Ucraína[4] (ex ministru de Rellaciones Esteriores (uk) y de Comerciu y Desenvolvimientu Económicu)[5] dacuando citáu como una de les persones más influyentes na política ucraína.[6] Igualmente ye conocíu por ser una de les figures más riques d'Ucraína.

Petró Poroshenko
Voz
diputáu d'Ucraína

29 agostu 2019 -
Eleiciones: 9th Verkhovna Rada (en) Traducir
presidente d'Ucraína

7 xunu 2014 - 20 mayu 2019
Oleksandr Turchynov - Volodímir Zelenski
Eleiciones: eleiciones presidenciales d'Ucrania de 2014
diputáu d'Ucraína

12 avientu 2012 - 3 xunu 2014
Distritu: Electoral district #12 (en) Traducir
Eleiciones: 7th Verkhovna Rada (en) Traducir
Ministro de Relaciones Exteriores de Ucrania (es) Traducir

9 ochobre 2009 - 11 marzu 2010
Volodymyr Khandohiy - Kostyantyn Hryshchenko (es) Traducir
diputáu d'Ucraína

25 mayu 2006 - 15 xunu 2007
Eleiciones: 5th Verkhovna Rada (en) Traducir
Secretary of National Security and Defense Council of Ukraine (en) Traducir

8 febreru 2005 - 8 setiembre 2005
Volodymyr Radchenko - Anatoliy Kinakh (es) Traducir
diputáu d'Ucraína

14 mayu 2002 - 8 setiembre 2005
Eleiciones: 4th Verkhovna Rada (en) Traducir
sustituto en la Asamblea Parlamentaria del Consejo de Europa (es) Traducir

22 xineru 2001 - 25 payares 2005
diputáu d'Ucraína

12 mayu 1998 - 14 mayu 2002
Eleiciones: 3rd Verkhovna Rada (en) Traducir
líder de la oposición (es) Traducir

Vida
Nacimientu Boljrado (es) Traducir26 de setiembre de 1965[1] (58 años)
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética  (26 setiembre 1965 -  1991)
Bandera de Ucraína Ucraína  (1991 -
Residencia Kiev
Familia
Padre Oleksij Poroschenko
Madre Yevguenia Serguéievna Grigorchuk
Casáu con Maryna Poroshenko (1984 – )
Fíos/es Olexiy Poroshenko (es) Traducir
Hermanos/es Mikhaylo Poroshenko
Estudios
Estudios Institute of International Relations of Taras Shevchenko National University of Kyiv (en) Traducir
(1982 - 1989) Grado en Economía (es) Traducir : derechu internacional, Rellaciones internacionales
Nivel d'estudios Doctorado en Derecho (es) Traducir
Llingües falaes ucraín
rusu
inglés
rumanu
Idioma moldavu
búlgaru
Oficiu empresariu, políticu, diplomáticu, economistaentamador
Premios
Miembru de 9th Verkhovna Rada (en) Traducir
7th Verkhovna Rada (en) Traducir
5th Verkhovna Rada (en) Traducir
4th Verkhovna Rada (en) Traducir
3rd Verkhovna Rada (en) Traducir
Serviciu militar
Graduación supreme commander (en) Traducir
Lluchó en Guerra nel Donbáss
invasión rusa d'Ucraína de 2022
Creencies
Relixón Iglesia ortodoxa ucraniana (es) Traducir
cristianismu ortodoxu
Ilesia ortodoxa ucraína
Partíu políticu Solidaridad Europea (es) Traducir
Partido de las Regiones (es) Traducir
Partido Socialdemócrata de Ucrania (unificado) (es) Traducir
Our Ukraine (en) Traducir
IMDb nm6362104
Cambiar los datos en Wikidata

Dende febreru de 2007 hasta marzu de 2012 Poroshenko encabezó'l Conseyu de Bancu Nacional d'Ucraína.[6][7][8][9]

Biografía editar

Primeros años editar

Poroshenko nació en Bolhrad (óblast d'Odesa) el 26 de setiembre de 1965 pero se crió na ciudá de Vínnytsia nel centru d'Ucraína. El so padre, Oleksíy Ivánovich Poroshenko (uk:Порошенко Олексій Іванович), inxenieru agrónomu, y la so madre Yevguenia Serguéievna Grigorchuk, nacieron en Besarabia.[10] En 1989 Poroshenko graduar con una llicenciatura n'Economía de la Facultá de Rellaciones Internacionales y Derechu Internacional de la Universidá de Kiev.

Carrera profesional editar

Dempués de la so graduación, Poroshenko empecipió'l so propiu negociu vendiendo granos de cacáu. Na década de 1990 llogró adquirir el control de delles empreses de confitería. Darréu acomuñóse al grupu industrial Roshen, fabricante de confitería más grande d'Ucraína. La fortuna qu'amasó cola venta del chocolate valió-y el llamatu del Rei del Chocolate.

Anguaño, l'imperiu empresarial de Poroshenko, toma la fabricación automotriz de vehículos y autobuses, el d'estelleros Léninska Kuznya, la Canal 5 ucranianu y otros negocios.

Carrera política editar

Poroshenko ganó'l so primer escañu na Rada Suprema en 1998. Primeramente miembru de la formación Partíu Socialdemócrata d'Ucraína (unificáu) (en:Social Democratic Party of Ukraine (united)) (PSDU), lleal al presidente Leonid Kuchma. En 2000, dexó l'agrupación pa formar el frente de centru esquierda Solidaridá y en 2001 collaboró na formación de la coalición Partíu de les Rexones igualmente de Kuchma. Más tarde sicasí, ruempe l'alianza pa sofitar la coalición Bloque Nuesa Ucrania de Víktor Yúshchenko opositora a Kuchma. Con esta alianza, Poroshenko llogra un nuevu escañu na Rada nes eleiciones parllamentaries de marzu de 2002 amás de convertir el bloque nel más votáu del país. Poroshenko desempeñó'l puestu de xefe de la comisión de presupuestu del Parllamentu.

Cola victoria eleutoral de Yúshchenko en 2004, a que la so campaña eleutoral Poroshenko apurrió una importante suma de dineru y tres la llamada Revolución Naranxa, ésti ye nomáu Secretariu del Conseyu de Seguridá Nacional y Defensa, ente que'l so principal rival tres la Revolución Naranxa, Yulia Tymoshenko, foi nomada primer ministra. Sicasí, meses más tarde les acusaciones de corrupción a Poroshenko y Tymoshenko, con gran repercusión, obligaron a Yúshchenko a cesar a tol so gabinete, incluyíos Poroshenko y Tymoshenko.

Nes eleiciones parllamentaries de 2006 Poroshenko llogró caltener el so escañu nel parllamentu, gracies al sofitu del Bloque Nuesa Ucrania; sicasí, una rotura na coalición xenerada pola salida del Partíu Socialista obligó a la convocatoria de nueves eleiciones en 2007 nes que Poroshenko nun tomó parte.

Pa finales de febreru de 2012, Poroshenko foi nomáu como'l nuevu Ministru de Comerciu y Desenvolvimientu Económicu del Gobiernu Azárov;[11][12][13] el 9 de marzu de 2012 el presidente Víktor Yanukóvich declaró que quería a Poroshenko pa trabayar nel gobiernu en pro de los derechos de desenvolvimientu económicu y comerciu.[14] El 23 de marzu de 2012 Poroshenko foi nomáu'l ministru de desenvolvimientu económicu y el ministru de Comerciu d'Ucraína por Yanukóvich.[5] El mesmu mes dexó'l cargu de presidente del Conseyu de Bancu Nacional d'Ucraína.[7]

Campaña presidencial editar

Arriendes de la Revolución del Maidán amenada en Kiev ente payares de 2013 y febreru de 2014 qu'acabó cola fuxida del presidente Víktor Yanukóvich, fueron llamaes a eleiciones presidenciales antemanaes el 25 de mayu d'esi añu. Les encuestes realizaes en marzu dieron como favoritu a Poroshenko con un 40 per cientu percima inclusive de la so antigua rival Yulia Tymoshenko. El 29 de marzu Poroshenko anunció la so candidatura y coles mesmes el popular exboxeador Vitali Klichkó quien fuera figura de la revolución otorgar el so sofitu. Poroshenko, d'ideoloxía pragmática, sofita la integración ucraína a la Xunión Europea, pero coles mesmes resolver los conflictos nel Este del país y fortalecer les rellaciones económiques cola vecina Rusia.

Pese al boicó orquestado poles rexones separatistes de Donetsk y Lugansk, les eleiciones presidenciales pudieron ser realizaes con un resultáu final d'un 55 % de votos favorable a Poroshenko (resultancia que-y dexaría ser electu presidente ensin necesidá de recurrir a una segunda vuelta), siguíu de Tymoshenko con apenes 14%.

Presidencia editar

 
Poroshenko, Angela Merkel y Joe Biden, 2015

El 7 de xunu de 2014, Poroshenko tomó posesión como quintu presidente d'Ucraína. Poroshenko ganó en primer vuelta les eleiciones presidenciales antemanaes del 25 de mayu, al axuntar el 54,7% de los votos. Ye la primer vegada na hestoria recién d'Ucraína qu'un candidatu presidencial llogra la mayoría en toles circunscripciones eleutorales del país.

Poroshenko llegó al poder nun momentu crucial pal país cuando Ucrania pierde la península de Crimea, la economía traviesa la fase de recesión, crez la dixebra ente los ucraínos metanes un enllargáu enfrentamientu armáu ente l'Exércitu y los separatistes nel este del país y les rellaciones con Rusia agrávense.

Les rellaciones ente Moscú y Kiev empiorar tres el cambéu del poder n'Ucraína, tantu nel ámbitu políticu como nel económicu y agraváronse entá más tres l'anexón de Crimea a Rusia. Ucrania acusa a Rusia de violar la integridá territorial y d'emprestar sofitu téunicu y militar a los separatistes de Donetsk y Lugansk.

A finales d'agostu, Poroshenko atayó la so visita a Turquía y convocó una xunta urxente del Conseyu de Seguridá Nacional y Defensa por cuenta de una esguilada de tensión na provincia de Donetsk y afirmando que "tropes ruses entraron n'Ucraína". Moscú refugó eses afirmaciones en munches ocasiones.

Los nomamientos de Poroshenko provoquen opiniones revesoses nel ámbitu políticu d'Ucraína yá que el mandatariu incorpora a la política a personalidaes del ámbitu de negocios.[15]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Enciclopedia Nacional Sueca. Identificador Nationalencyklopedin: petro-porosjenko. Data de consulta: 12 ochobre 2016. Llingua de la obra o nome: suecu.
  2. «Real Decreto 72/2010, de 29 de enero, por el que se concede la Gran Cruz de la Orden del Mérito Civil al señor Petro Poroshenko, Ministro de Asuntos Exteriores de Ucrania» páxs. 8926 (30 xineru 2010).
  3. URL de la referencia: https://www.atlanticcouncil.org/events/flagship-event/global-citizen-awards/previous-gca-recipients/.
  4. «El magnate Poroshenko ye investido presidente d'Ucraína: 'Crimea foi, ye y va ser ucraína'». El Mundo (7 de xunu de 2014).
  5. 5,0 5,1 Poroshenko appointed economic development and trade minister of Ukraine, Kyiv Post (23 March 2012)
    Poroshenko explains reasons behind accepting economy minister's post, Kyiv Post (23 March 2012)
  6. 6,0 6,1 (en rusu) Biography Archiváu el 3 d'avientu de 2010 na Wayback Machine., Korrespondent
  7. 7,0 7,1 (en rusu) Порошенко Петр Алексеевич Poroshenko Petr Aleksiyovych, ЛІГА.net
  8. Regions Party not to vote for Poroshenko’s appointment Ukraine’s foreign minister (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión)., Kyiv Post (8 October 2009)
  9. Hryvnia exchange rate could strengthen, says NBU Council head, Interfax-Ukraine (16 March 2011)
  10. Entrevista de los vecinos de la familia de Oleksíy Poroshenko (en rusu)
  11. Mass Media:Poroshenko heads Ministry of Economy, UNIAN (23 February 2012)
  12. Regions Party: Poroshenko appointed economy minister, Kolobov appointed finance minister, Kyiv Post (23 February 2012)
  13. President:Prime Minister nominated Petro Poroshenko for Minister of Economy, President.gov.ua (23 February 2012)
  14. Ukrainian president wants Poroshenko to head economic development and trade ministry, Kyiv Post (9 March 2012)
  15. «Cien díes de la presidencia de Petró Poroshenko». sp.ria.ru (11 de setiembre de 2014). Consultáu'l 12 de setiembre de 2014.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Víktor Yanukóvich
 
Presidente d'Ucraína

7 de xunu de 2014 - 20 de mayu de 2019
Socesor:
Volodímir Zelenski