Romanones

conceyu de la provincia de Guadalaxara (España)

Romanones ye un conceyu español de la provincia de Guadalaxara, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Romanones
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Guadalaxara
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Romanones (es) Traducir José Antonio Ponce del Campo
Nome oficial Romanones (es)[1]
Códigu postal 19...
Xeografía
Coordenaes 40°34′14″N 2°59′34″W / 40.570555555556°N 2.9927777777778°O / 40.570555555556; -2.9927777777778
Romanones alcuéntrase n'España
Romanones
Romanones
Romanones (España)
Superficie 29 km²
Altitú 755 m
Llenda con Valfermoso de Tajuña, Irueste, Peñalver, Tendilla, Armuña de Tajuña, Horche y Lupiana
Demografía
Población 116 hab. (2023)
- 50 homes (2019)

- 49 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Guadalaxara
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 4 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata


Historia editar

Romanones foi mientres tola Edá Media aldega del alfoz de la ciudá de Guadalaxara. Perteneció al so fueru y xurisdicción hasta que'l 11 d'avientu de 1560, por escritura fecho en Toledo ante l'escribán real Francisco Garnica, los vecinos, representaos por Pedro Moreno, mercaron al rei Felipe II d'España el derechu de villazgo a razón de 6500 maravedinos cada unu, siendo entós la población 165 vecinos, lo que sumó 1072000 maravedinos.

N'avientu de 1575, los sos alcaldes ordinarios, Francisco Catón y Pedro Moreno, contestaron al rei Felipe II que la villa tenía 104 vecinos y dos viudes y que la Villa guarda por votu, el día del Nome Santu de Jesús, que se tomó por votu, por un infortuniu grande de piedra que vieno á este termino, que nos dexó perdíos va haber nueve años, é guardar el día qu'asocedió faise la Solemnidá, y guardar el día Santu de Jesús en Xineru, y faise procesión xeneral antes de la misa, pela mañana porque esti dichu votu guardar dos díes, l'unu en Xineru que cai la festividá, é l'otru ye a diez de Mayu cuando asocedió'l dichu terremotu. Guardar ansi mesmu'l día de Santu Antón, por votu, en Xineru.

Romanones foi adquiríu a metá del sieglu XVII, xunto cola vecina población d'Irueste, por Juan Morales Barnuevo vecín de Guadalaxara, quien la convirtió en villa de señoríu.

En 1893 foi-y concedíu'l títulu de conde de Romanones pola reina María Cristina a Álvaro de Figueroa.

Patrimoniu editar

Xeografía editar

La llocalidá asitiar nel valle del ríu de San Andrés, a pies del picu Grande, dende que la so visu acolumbrar dellos pueblos y les vegues de los ríos San Andrés y Tajuña.

Fauna y flora editar

Entra la fauna qu'hai na so redolada tán les águiles perdiceras, gatos monteses, peñerines, corzos, xabalinos y foinos.

Ente la flora destaquen el pinu carrasco, el carbayu, el chopu y la encina.

Situación editar

Plantía:Allugamientu xeográfica

Economía editar

Na agricultura cultívase principalmente cebada y xirasol con delles parceles de maizales y esistencia de dellos güertos y otres ceberes n'escasa midida. Tamién hai plantíos de viñes y nozales.

Fiestes editar

Les fiestes patronales celebrar del 8 al 11 de setiembre con encierres pel campu, suelta de vaquillas, verbenes y pasacalles.

La nueche del 7 d'avientu celebren les Lumbres de la Inmaculada nes que los vecinos realicen fogueres peles cais y places de la villa, realizando y compartiendo braseados ente vecinos, familiares y amigos.

Otres celebraciones que se realicen a lo llargo del añu son Los Sagraos Corazones de Jesús, nel mes de xunu; la selmana cultural, na última selmana de xunetu, y la cabalgata de reis, la nueche del 5 de xineru.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar