MCC Smart (abreviatura de Micro Compact Car Swatch Mercedes Art) ye una marca d'automóviles pequeños creada por una asociación del tipu joint venture ente les empreses Swatch y Mercedes-VEC. Smart foi fundada pa producir automóviles enfocaos al usu suburbano. La marca Smart ye parte de Daimler AG como Micro Compact Car GmbH. El nome de la compañía camudar a Smart GmbH.

Smart
marca de automóviles (es) Traducir, marca rexistrada y Empresa conxunta
Historia
Fundación1994
Orixe del nome Intelixencia
Organigrama
Dueñu Geely (es) Traducir
Daimler AG
Sector
Industria industria del automóvil
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

A lo llargo de la so historia Smart tuvo 4 modelos en producción: El city-coupé o fortwo, el forfour, el roadster y el roadster-coupé. Sicasí foi'l so primer modelu, el city-coupé o fortwo el más emblemáticu, el primeru en producise y l'únicu en producción hasta la recién introducción del ForFour segunda xeneración en 2015. Pensando introducir nuevos modelos, Smart fixo la so apaición en distintos salones automovilísticos y presentó prototipos y sondiáu el mercáu de cara a la creación de los nuevos modelos. Presentó nel Salón de París de 2010 un prototipu de scooter llétricu.;[1][2][3] nel Salón de Xinebra de 2011 el prototipu Forspeed.[4] La tercer xeneración del Smart Fortwo foi llanzada al mercáu en payares de 2014, compartiendo plataforma y planta de producción col Renault Twingo. Esta última xeneración vien acompañada de la segunda iteración del Smart Forfour.

Gama de modelos editar

Modelos anteriores editar

  • 2003-2005, Smart Roadster: Automóvil deportivu biplaza con carrocería descapotable tipu targa (con parte de la carrocería formando una barra antivuelco y techu ríxidu desmontable). Comparte la estructura básica del Fortwo, anque cola mesma posición trasera del motor. Esti modelu tamién dexó de producise mientres el 2006, anque DaimlerChrysler anunció que vendiera'l ferramental del modelu a una compañía inglesa por que ésta siguiera cola producción so marca propia. Tamién se produció'l Smart Roadster Coupe que s'estrema del Roadster con un módulu de cristal sobre la zona del motor, a manera d'estensión del techu. Sufrió la mesma suerte del Forfour y del Roadster.
  • 2004-2006, Smart Forfour: automóvil de turismu del segmentu B. Foi desenvueltu en xunto col Mitsubishi Colt y fabricáu n'Holanda. Mientres el primer trimestre del añu 2006 fíxose oficial la cancelación de la producción d'esti modelu por cuenta de la baxa rentabilidá de la marca Smart.

Modelos en producción editar

  • 1998-presente, Smart Fortwo: microcoche biplaza disponible en versiones coupé y descapotable; mientres un tiempu'l Crossblade, una versión ensin techu y con puertes bueques. Los sos paneles de carrocería son desmontables, polo cual puede camudase el color de la carrocería en minutos.
  • Payares de 2014-actualidá, Smart ForFour de segunda xeneración: versión anovada del Smart ForFour de primer xeneración (2004-2006). Basáu na plataforma del Renault Twingo, cuenta con motorización y tracción trasera por un motor turbo 3 cilindros, a partir de payares de 2014 yá qu'en 2006 foi clausuráu poles baxes ventes.

Modelos futuros (oficialmente anunciaos) editar

  • Smart ED (Smart Electric Drive): versión llétrica del Smart Fortwo, qu'emplega bateríes direutamente recargables por aciu un enchufe estándar, a la rede llétrica. La so autonomía esperada ta ente los 60-70 km, y espérase la so puesta a la venta una vegada remate la esperiencia piloto. El Smart ED salió a la venta na Unión Europea'l 01-07-2010.[5]
  • Smart-for-us, amosáu nel Salón de Detroit, en xineru de 2012 ya inspiráu nel conceutu Forvision presentáu en Frankfurt, con dimensiones similares a la d'un Fiat 500 (2007). Cuenta con un motor llétricu de 55 kW y de bateríes d'iones de litiu de 17.6 kWh, una velocidá máxima de 120 km/h y una autonomía de 140 km.[6]

Prototipos editar

Conversiones a vehículos llétricos editar

eSmart ye una conversión de Smart Fortwo llétricu. Tien un rangu de 40 km con bateríes AGM[8] (100 km con bateríes Li-ion).

Referencies editar

Enllaces esternos editar