TV Azteca (nome común Televisión Azteca, S.A.B. de C.V.),[1]​ ye un conglomeráu mexicanu de medios de comunicación, Ye la segunda mayor xeneradora de conteníos n'español nel mundu propiedá de Grupu Salinas. La empresa surdió nel procesu de privatización del paquete de medios del gobiernu federal nel que s'incluyíen 90 estaciones ya instalaciones que formaben parte de la televisora paraestatal Imevisión, y que la so llicitación foi ganada por Grupu Salinas. Anguaño ye unu de los dos mayores productores de conteníu n'español para televisión nel mundu.

TV Azteca
negociu y empresa
Llocalización
Sede Ciudá de Méxicu
Direición Méxicu
Forma xurídica sociedad anónima bursátil (es) Traducir
Historia
Fundación1993
Fundador Ricardo Salinas Pliego
Sector
Industria mediu de comunicación de mases
televisión
Participación empresarial
Filiales
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Tresmite 4 canales nacionales de televisión en México, Azteca UnuAzteca 7ADN 40 y A Más al traviés de más de 300 estaciones locales a lo llargo del país. Les afiliaes inclúin Azteca America Network, la cadena de televisión enfocada al mercáu hispanu d'Estaos Xuníos, y Azteca Web, compañía d'Internet para hispanofalantes.[2]

Historia editar

El 14 de setiembre de 1990, el gobiernu del presidente Carlos Salinas de Gortari anuncia los planes para desincorporar a la televisora paraestatal Imevisión para la so posterior puya al sector priváu para la so esplotación comercial. Darréu, publicar nel Díario Oficial de la Federación el 7 d'avientu de 1990, l'alcuerdu con la SCT para declarar susceptibles d'esplotación comercial,[3] les estaciones de la Rede Nacional 7 y les canales 2, 8 y 22 de Chihuahua, Monterrey y Distritu Federal, respectivamente. Créanse varies concesionaries descentralizaes en delles rexones col fin de camudar l'estatus de delles estaciones que yeren permisionarias de la extinta rede TRM y dexar la vienta d'estaciones a empreses rexonales.[4] Per otra parte, el gobiernu federal decide caltener la propiedá de Corporación Mexicana de Radiu y Televisión, concesionaria orixinal de la Rede Nacional 13 y operadora de les instalaciones de Imevisión colo que la televisora estatal caltendría una cadena.[5] ​Tiempu dempués, el gobiernu consideró la posibilidá d'incluyir lo que quedaba de Imevisión na puya al sector priváu. El 8 de febreru de 1993 publicar nel Diariu Oficial de la Federación la integración de la empresa paraestatal Televisión Azteca, que reemplazaría a Imevisión y otorgóse-y la concesión de les estaciones de la Rede Nacional 13 para la so esplotación comercial, yá que tamién cuntaba con estaciones permisionadas. A la fin, esta paraestatal fundóse para facilitar la entrada d'esta rede de televisión a la puya del "paquete de medios". La privatización de los que fueren canales del Estáu llevar a cabu dempués d'un llargu y complicáu procesu de llicitación pública, onde participen cuatro sociedaes empresariales y nel cual resulta escoyíu para efectuar la compra'l grupu Radio Televisora del Centru, encabezáu pol empresariu Ricardo Salinas Pliego, propietariu de la cadena de tiendes de llinia blanca Elektra.

Grupu Elektra adquire el pagó d'alredor de 650 millones de dólares por un paquete de medios» qu'incluyó, les paraestatales que surdieron de Imevisión (cola esceición de Televisión Metropolitana, concesionaria de XEIMT), la cadena de sales cinematográfiques Compañía Operadora de Teatros S.A. y los Estudios América, toos de propiedá estatal. el 2 d'agostu de 1993, tomando'l nome de la concesionaria de les estaciones de Canal 13 nesi momentu, naz la televisora privada Televisión Azteca, colo que vuelve la competencia nel sector en México dempués de más de 20 de la fusión que creó Televisa y la estatización de la Canal 13. El llunes 7 de marzu de 2011, camuda de nome a "Azteca", para la simplificación de les sos subdivisiones.[6]

El 13 de febreru de 2012, empreses de televisión per cable afiliaes a PCTV como Cablecom, Megacable, Telecable, Cablemás, TeleSur Jalisco y Cablevisión Monterrey, suspendieron la tresmisión de les canales de TV Azteca, argumentando qu'esta quería cobrar un costu pol usu de la señal de les sos canales abiertes 7, 13 y 40, amás de forzar la contratación de canales de paga como Azteca Noveles, AzMix y Azteca Noticies que nun consideraron útiles; polo que se vieron obligaes a retiralos, Quepe mentar que nos sistemes de paga SKY MéxicoCablevisión DF y TotalPlay les canales de TV Azteca permanecieron al aire.[7]

Dende los últimos díes de ochobre de 2012 les canales abiertes de TV Azteca volvieron progresivamente a dellos sistemes de cable, siendo hasta'l 26 de febreru de 2013 cuando la totalidá de les cableras tornen al aire la señal de la televisoras.

A partir del 31 de xunetu de 2015, el nome de la empresa camuda y torna el nome d'Azteca por TV Azteca.

Subdivisiones e Submarcas d'TV Azteca editar

Azteca Señales editar

Subdivisión dedicada a alministrar les canales de televisión y señales de TV Azteca en México y Internacionalmente.

Logotipu Nome Eslogan Entamu de tresmisión Programación
  Azteca Uno 1 de setiembre de 1968 Telenoveles, Noticieros, Películes internacionales, Deportes, Programes unitarios y d'entretenimientu.
  adn40 19 de xunu de 1995 Canal especializada en noticies y n'ocasiones tresmisiones deportives e d'entretenimientu.
  Azteca 7 18 de mayu de 1985 Series, Caricatures, Películes Internacionales, programes especiales y partíos de fútbol y eventos deportivos como Xuegos Olímpicos y Mundiales de la FIFA.
  a más+ 20 de marzu de 2017 Programes unitarios y d'entretenimientu y Telenoveles.
  TV Azteca Guate (Guatemala) Ahora estamos... más cerca de ti 15 de marzu de 2008 Xeneralista
  Azteca Honduras (Honduras) Más cerca de ti 1 de setiembre de 2013 Xeneralista
  Romanza+ África (África) 15 de mayu de 2015 Telenoveles

TV Azteca Internacional TV de Paga editar

TV Azteca Internacional TV de Paga ye ma subdivisión de TV Azteca dedicada a les canales de televisión de paga'l cual opera 7 canales propies que tienen cobertoria en Llatinoamérica y otros países d'América.

Logotipu Nome Eslogan Entamu de tresmisión Programación
  Mundo Ye mio Noticies, Programes deportivos, Reality shows, Concursos de televisión y series y programes clásicos de TV Azteca 2000
  Corazón La vida que suañas Canal videoteca d'telenoveles 1 de xunetu de 2008
  Clic Conecta la to Vida Programes d'Estilos de Vida y d'espectáculos 2008
  Cinema Inolvidable Cine mexicanu clásicu y contemporáneo 5 de mayu de 2015
  FunBox Series animaes y programes educativos Abril del 2013
Azteca Uno +1 Programación d'Azteca Unu diferida por 1 hora con respectu de la hora centro (UTC -6)
Azteca Uno +2 Programación d'Azteca Unu diferida por 2 hores con respectu de la hora centro

Azteca Teatro editar

Subdivisión dedicada al entretenimientu teatral, produció les obres: Freses pel hibiernu, L'otru Einstein, Te odio Vivaldi, El contrabaxu, Cinco muyeres usando'l mesmu vistíu y La bella durmiente.

Azteca Music editar

Subdivisión discográfica creada en 1996 para producir, distribuyir y promover los discos d'artistes populares de la televisora.

Azteca Cine editar

Subdivisión dedicada a producir y distribuyir películes mexicanes y estranxeres, creada en 2008.

Centro de Estudios y Formación Actoral (CEFAT) editar

Subdivisión dedicada a la formación actoral profesional, cuenta con un programa académicu intensivu, destináu al desenvolvimientu de les facultaes artístiques y a la conocencia del llinguaxe y la técnica para televisión.

Azteca Licencias editar

Azteca Licencias (Azteca Llicencies) ye una filial d'Azteca que pide al consumidor escoyer la llicencia y el productu.

Azteca Internet editar

Azteca Internet ye una filial d'Azteca qu'opera los portales d'Internet www.tvazteca.com, aztecadeportes.com, aztecaespectaculos.com y aztecanoticias.com.mx, enfocaos a apurrir nuevos conteníos.

Fuerza Informativa Azteca (FIA) editar

División encargada de la programación noticiosa y d'investigación de TV Azteca, La so historia empecipia el 2 d'agostu de 1993 col estrenu del noticieru Dende Méxicu en cinco emisiones diaries, para ochobre d'ese mesmu añu como parte de la primer reestructuración de programación tres la privatización. el 21 de febreru de 1994 estes emisiones fueron reemplazaes por nuevu noticieros A Primer Hora presentáu por Pablo Latapí Ortega y Lilly Téllez, Meridianu presentáu por Rocío Sánchez Azuara, y el noticieru principal de la televisora n'horariu estelar, Fechos con Javier Alatorre. Años más palantre Fechos creó nueves emisiones para distintos horarios qu'hasta'l día de güei caltiénense al aire como Fechos AM, Fechos Meridianu y Fechos Sábadu. El 27 de xunu de 1996, creóse la organización "Fuerza Informativa Azteca" (FIA). Esta, amás de ser la encargada a partir d'esi momentu de la producción de tolos noticieros, funcionó como percancia de noticies internacional. Más tarde, el 27 de setiembre de 2010, la organización camudo de nome, camudó'l so nome a Azteca Noticies, el 2021 volvió llamase Fuerza Informativa Azteca.

Azteca Espectáculos editar

división encargada de la sección d'espectáculos, la directora d'Azteca Espectáculos ye la periodista Paty Chapoy, y ente los sos principales presentadores destáquense Daniel Bisogno, Rosario Murrieta, Mónica Castañeda, Linet Ponte y Pedro Sola. Ente los principales programes que se destacaron fueron Conexón, Histories Engarzadas, La Historia Detrás del Mitu, Los 25+, El Hormiguero MX, Ventaneando y Enamorandonos.

Azteca Deportes editar

Azteca Deportes ye la división encargada de la tresmisión y producción d'información deportiva d'Azteca. Cubre dellos eventos importantes como la tresmisión de la Lliga BBVA MX, los alcuentros de la Selección Mexicana de Fútbol, la tresmisión d'eventos como la Copa Mundial de Fútbol, Copa América, Copa Oru, EurocopaNFL, la llucha llibre y box (denominaos Llucha Azteca y Box Azteca).[8] De 2008 a 2014 llogró los derechos de tresmisión de WWE SmackDown y dende 2019 tien los derechos de tresmisión de Llucha Llibre AAA Worldwide Tamién realizó la cobertoria de los Xuegos Olímpicos d'iviernu y branu (cola esceición de Vancouver 2010Sochi 2014Ríu 2016 y PyeongChang 2018), los Xuegos Panamericanos de Ríu de Janeiro de 2007 y Guadalaxara 2011 y los Xuegos Centroamericanos y del Caribe realizaos en Veracruz en 2014, ente otros eventos, Cuenta con analistes, comentaristes y conductores esclusivos sobro cada tema, ente los presentadores y periodistes más destacaos atópense: Luis García PostigoChristian Martinoli, "Zague", Antonio Rosique, Jorge Campos, Inés Sainz, Enrique Garay, Carlos Guerrero, David Medrano, Rodolfo Vargas, Eduardo Lamazón y Julio César Chávez.

L'actual director xeneral d'Azteca Deportes ye Rodolfo Ramírez.[9]

Azteca Series editar

Azteca Series ye un conceutu para la realización de proyectos mexicanos en formatu cinematográficu, onde s'entamen llevar trelce series ente 2010 y 2011, con grandes directores como Mariana Chenillo, Elisa Salinas, Luis Ibar, Humberto Hinojosa Ozcariz, ente otros.[10] La primer producción en realizase foi Drenaxe fondu, un thriller policiacu con tintes de ciencia ficción. Foi diseñáu pa competir coles llamaes «Series orixinales fechu en casa» de Cadena Trés y Televisa.

Les series que se producieron na década de 2000 fueron Drenaxe fondu, Al anochecerín, Lucho en familiaLo que la xente cunta y La Teniente.

Azteca Estudios editar

Azteca Estudios ye una productora audiovisual mexicana y unidá de producción de TV Azteca, fundada en 1996 polos productores Elisa Salinas y Juan David Burns na cual enfócase na realización y producción de ficción —n'especial, telenoveles y series de televisión—.

Referencies editar

  1. «Azteca retoma el nombre de TV Azteca». Archiváu dende l'orixinal, el 24 de setiembre de 2015. Consultáu'l 4 de setiembre de 2013.
  2. «LatiBex/TV AZTECA, S.A. DE C.V.». Consultáu'l 25 de febreru de 2018.
  3. «http://www.publicaciones.cucsh.udg.mx/pperiod/comsoc/pdf/10-11_1991/235-262.pdf».
  4. «http://132.248.9.195/pd1999/278381/278381_06.pdf». Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunetu de 2014.
  5. TV Azteca. «azteca se renueva para ti». Consultáu'l 9 de marzu de 2011.
  6. «Cableras bajan canales de TV Azteca».
  7. «La Triple A será transmitida por TV Azteca» (castellanu) (3 de febreru de 2019). Consultáu'l 21 d'agostu de 2019.
  8. «Rodolfo Ramírez de TV Azteca: Las plataformas digitales serán fundamentales en nuestra estrategia de cobertura mundialista» (castellanu). Consultáu'l 8 de febreru de 2020.
  9. Redacción (26 de xineru de 2010). Prepara TV Azteca ofensiva contra Televisa. El Siglo de Torreón. http://www.elsiglodetorreon.com.mx/noticia/496201.prepara-tv-azteca-ofensiva-contra-televisa.html. Consultáu'l 2 d'abril de 2011. 

Enllaces esternos editar