El Campeonatu Européu de la UEFA (n'inglés, UEFA European Championship), más conocíu de forma popular como Eurocopa o a cencielles Euru, ye'l tornéu internacional de seleiciones nacionales de fútbol más importante d'Europa, entamáu pola UEFA cada cuatro años. Nel so edición inaugural, el tornéu recibió'l nome de Copa d'Europa de Naciones o a cencielles Copa d'Europa, pa camudar a la denominación de Campeonatu Européu de Naciones en 1968. Ye dende la edición de 1992 cuando empezó a establecese l'apellativu d'Eurocopa o Euru.

Eurocopa
Xeneral
Tipu de competición competición de fútbol
Deporte fútbol
Clase de competencia fútbol masculín
Ámbitu Europa
Organizador UEFA
Historia
Fundación 6 de xunetu de 1960
Últimu ganador Club de Fútbol Nules (es) Traducir
Competición
Participantes 24
Periodicidá Cada 4 años
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Les seleiciones con más trunfos nesta competición son Alemaña y España, con tres títulos caúna.

Hasta la Eurocopa de 1976 na fase final participaben solu cuatro países, que llegaben a la mesma tres eliminatories previes. Dende 1980 facer ocho seleiciones, númberu qu'aumentó a 16 competidores a partir de la Eurocopa de 1996. Toos estos equipos participen dempués de clasificase nun procesu especial entamáu pola UEFA colos diversos equipos afiliaos a dicha confederación; la única esceición constituyir l'equipu anfitrión de cada edición, que clasifícase direutamente por derechu propiu. Anguaño celébrense con similar formatu la Eurocopa Femenina y la Eurocopa Sub-21.

La Eurocopa de 2016 cuntó con venticuatro equipos na fase final, amontándose n'ocho equipos al respective de ediciones anteriores y siendo la más alta cifra de participantes nuna fase final del tornéu.[1] Apostada en Francia, siendo la tercer vegada que s'apostaba nel país galu, Portugal llevantó per primer vegada'l troféu Henri Delaunay en ganando a la seleición francesa por 1:0.

Historia editar

Antecedentes y orixe editar

La historia de la Eurocopa remontar a 1927 cuando'l francés Henri Delaunay, entós secretariu de la Federación Francesa de Fútbol, xunto al gran oficial austriacu Hugo Meisl formularon la idea d'un campeonatu de naciones europees al ver qu'en Suramérica yá se xugaba'l Campeonatu Suramericanu (Copa América) dende 1916.[2] Antes, en 1925 asitióse otru precedente, tamién promovíu pola federación francesa denomináu Copa de los Países Llatinos que paez nun llegó a materializase finalmente.[3]

Munches federaciones nun taben acordies coles idees, y pola dificultá na dómina pa cuadrar los alcuentros el tornéu nun se concretó hasta 1957, añu en que se realizó'l Congresu de la UEFA, organismu futbolísticu européu establecíu en 1954. Delaunay, quien yera entós el so secretariu xeneral, finara dos años antes de dichu congresu, pero la so gran idea de la competición fixo que'l troféu fuera nomáu nel so honor como Copa de Naciones d'Europa–Copa Henri Delaunay (francés: Coupe d'Europe des nations–Coupe Henri Delaunay).

La idea inicial yera la de crear una competición abierta a toles federaciones europees a dirimir por un comité de tres miembros. Encamentóse finalmente a amenorgalo a un númberu determináu de participantes pa nun dar llugar a un númberu infinitu d'alcuentros y que perxudicara al restu del calendariu futbolísticu, y n'especial a la Copa Mundial. Coles mesmes, los participantes nun teníen de ser obligaos a enfrentase repetidamente a los mesmos rivales nel mesmu grupu. Pierre Delaunay, fíu de Henri, foi designáu secretariu del comité organizador del campeonatu pa velar pol desenvolvimientu de la competición escurrida primeramente.

Primeres ediciones de la Copa d'Europa de Naciones editar

La organización del eventu de la Eurocopa 1960 foi como s'esperaba bien complicada, cuantimás pa consiguir l'asistencia de les 16 seleiciones que se tenía previstu que tomaren parte na competición. Dalgunos de los equipos más importantes del continente européu, como Italia, Alemaña Federal o Inglaterra, nun participaron. Finalmente axuntáronse 17 seleiciones que s'enfrentaron n'eliminatories previes d'ida y vuelta hasta una ronda de semifinales que formaba yá parte de la fase final a celebrase en Francia. Secundáu pos por esa metá de les federaciones afiliaes a la UEFA, quedó reflexáu nun sortéu un axugamientu previu pa dirimir el númberu establecíu de 16 participantes.

La República d'Irlanda foi esaniciada por Checoslovaquia en dichu play-off de clasificación. El tornéu desenvolver ente los años 1958 y 1960 dende esi primer partíu hasta que se proclamó'l primer vencedor.

El primer partíu oficial de la competición europea foi nel Estadiu Lenin de Moscú, Rusia (entós parte de la Xunión Soviética) el 29 de setiembre de 1958. Asistieron 100 572 espectadores, que vieron el trunfu de la seleición soviética por 3-1 frente a Hungría. El primer gol del campeonatu foi marcáu por Anatoli Ilyin, quedando resuelta la eliminatoria global por 4-1 en favor de la URSS..

España cuntaba con un potente equipu, que tuvo un empiezu prometedor, al esaniciar a Polonia con un tantéu global de 7-2, con cuatro goles d'Alfredo Di Stéfano, dos de Luis Suárez y unu de Francisco Gento y Enrique Gensana.[4][5] Tres la eliminatoria, el xeneral Francisco Franco negó la entrada del equipu de la Xunión Soviética al país —quien yera'l siguiente rival de los españoles— cola qu'había unes tirantes rellaciones diplomátiques pol marcáu calter políticu engarráu de dambos territorios. D'esta miente los soviéticos clasificáronse automáticamente a semifinales cola consiguiente eliminación de los ibéricos, tramu que yera yá parte de la fase final a apostar en suelu francés. Los otros semifinalistes fueron Francia, Yugoslavia y Checoslovaquia, dando muestres de la fortaleza del fútbol del esti européu na dómina. Los soviéticos imponer a los checoslovacos por 3-0 na primer semifinal, con dos goles del xugador Valentin Ivanov. Nel otru partíu de semifinales, los yugoslavos ganaron por 5-4, en remontando dos goles de ventaya a los anfitriones pa un 2-4 final. Los nueve goles consiguíos por dambos constitúin el récor entá vixente del alcuentru con más goles nuna edición del tornéu. Raymond Kopa y Just Fontaine, quien yeren dos de los meyores xugadores non solo del país sinón d'Europa nun pudieron tomar parte en dicha semifinal.

La final enfrentó a soviéticos y yugoslavos nel estadiu Parc des Princes. L'empate a un gol llevó'l desenllaz a la prórroga, onde Victor Ponedelnik marcó de cabeza'l 2-1 col qu'acabó'l partíu y proclamar vencedora a la Xunión Soviética nel que ye hasta la fecha'l so primera y únicu títulu.

L'ésitu alcanzáu pola primer edición fixo aumentar la participación de los países pa la Eurocopa 1964, pasando de los iniciales 17 a 29 seleiciones nacionales na so fase clasificatoria, y onde participaron per primer vegada los equipos de Italia ya Inglaterra. Ente lo más destacao na fase preliminar, diose la derrota de los británicos nel so eliminatoria ante los franceses por un 6-3 global, ente que griegos y albaneses nun llegaron a apostar la so eliminatoria una y bones dambos países atópase en guerra y los helenos tornaron xugar.[6] La eliminatoria foi-y concedida a los albaneses, quien depués perdieron contra Dinamarca, unu de los cuatro equipos que llograron aportar a la fase final, mercé sobremanera a los seis goles llograos por Ole Madsen frente a Luxemburgu.

Hungría, quien dexó fora a los galos, España y la Xunión Soviética fueron los otros trés contendientes. Los hispanos yeren unu de los favoritos por cuenta de la so trayeutoria. Pa evitar el conflictu que-y quitó de participar na primer edición por diferencies polítiques colos países d'Europa del Este, España foi declarada organizadora del certame y poder asina apostar los alcuentros yá que fueron dos los equipos d'ideoloxía contraria al réxime español que tamién delidiaron. La única condición pa tal derechu foi que pudiera xugar dientro del territoriu'l combináu de la Xunión Soviética.

En Barcelona xugóse la semifinal ente los soviéticos y daneses, venciendo los primeres por 3-0, destacando les actuaciones de Valentin Ivanov y Victor Ponedelnik. Na otra semifinal el trunfu pa los anfitriones llegó na prórroga con un gol d'Amancio Amaro, tres el 1-1 a la fin del tiempu reglamentariu.

La final apostada nel Estadiu Santiago Bernabéu foi la primer vegada qu'una seleición defendía los títulu de campeón del tornéu. L'enfrentamientu, nel que foi una reedición de la eliminatoria ensin producir nos cuartos de final de 1960, tuvo una notable carga extradeportiva.[7] Tres un empate a un gol a los 6 minutos —siendo los goles más tempraneros nuna final llograos pol español Chus Pereda y el soviéticu Galimzian Khusainov,[8] nun foi hasta la segunda metá cuando una cabezada de Marcelino Martínez decantó'l títulu pa los españoles.[9]

La Eurocopa 1968 tuvo como anfitriones a Italia. Amás, nesta tercer edición, estrenóse un nuevu formatu que consistía nun sistema de grupos de calificación —en llugar de les eliminatories que se dexaron namái pa la fase final— y que yá nun sumió na historia de la competición. Solamente los equipos de Malta ya Islandia quedaron fora de la competición. Alemaña Federal debutó nel tornéu clasificatorio con Gerd Müller como referencia del equipu, pero aun así quedó esaniciada en desterciu de la seleición yugoslava.

Otru de los rexistros que quedaron pa la historia del tornéu foi l'asistencia de públicu a un partíu. Nel partíu d'ida qu'enfrentó a dos equipos británicos —Inglaterra y Escocia— terminó nun 2-3 pa los escoceses, polo que'l partíu de vuelta tres los resultaos producíes nel restu de partíos tornar en decisivu. Los ingleses pasaron a la siguiente ronda empatando a un gol nel estadiu Hampden Park ante la cantidá más grande d'espectadores nun partíu européu que se tenga rexistru, 134 461 persones. A lo postrero, los ingleses fueron quien quitaron a los vixentes campeones, los españoles, de poder defender el títulu en esaniciándo-yos nos cuartos de final.

Quien sí pudo aportar y per tercer vegada consecutiva, fueron los soviéticos. Sicasí, esta vegada nun algamar la final al perder frente a los anfitriones italianos por cuenta de un llanzamientu de moneda a cara o cruz —sistema de la dómina pa dirimir un vencedor d'una eliminatoria igualada—. Na final, italianos y yugoslavos empataron a cero goles, teniendo qu'apostase un nuevu partíu pa dictaminar al campeón. Nesi segunda alcuentru, y per segunda vegada na historia, el anfitrión alzar col títulu. 2-0 foi la resultancia que dexó a los italianos conquistar el so primera y únicu títulu européu.[10]

Participantes editar

Desque la competición surdiera en 1960 con diecisiete seleiciones y de les que cuatro d'elles participaron na so fase final, un total de cincuenta y cinco equipos distintos participaron nella.[n 1] Hasta la edición de 1980 la fase final celebrar nuna sede fixa constando namái de semifinales y final. A partir de la citada edición aumentóse una ronda más hasta los cuartos de final como parte del tornéu final —incluyendo a ocho equipos—, añedir a dieciséis en 1996 y a venticuatro en 2016.

Historial editar

Esta tabla amuesa les principales resultaos de les diverses ediciones de la Eurocopa

Edición Campeón Resultáu Subcampeón Tercer puestu
Copa d'Europa de Naciones
  Euru 1960   Xunión Soviética 2 - 1 (pró.)   Yugoslavia   Checoslovaquia 2 - 0   Francia
  Euru 1964   España 2 - 1   Xunión Soviética   Hungría 3 - 1   Dinamarca
Campeonatu d'Europa de Naciones
  Euru 1968   Italia 1 -1, 2 - 0   Yugoslavia   Inglaterra 2 - 0   Xunión Soviética
  Euru 1972   Alemaña Federal 3 - 0   Xunión Soviética   Bélxica 2 - 1   Hungría
  Euru 1976   Checoslovaquia 2 - 2 (5 - 3 pen.)   Alemaña Federal   Países Baxos 3 - 2 (pr.)   Yugoslavia
  Euru 1980   Alemaña Federal 2 - 1   Bélxica   Checoslovaquia 1 - 1 (9 - 8 pen.)   Italia
  Euru 1984   Francia 2 - 0   España   Dinamarca y   Portugal[11]
  Euru 1988   Países Baxos 2 - 0   Xunión Soviética   Alemaña Federal y   Italia[11]
Eurocopa
  Euru 1992   Dinamarca 2 - 0   Alemaña   Países Baxos y   Suecia[11]
  Euru 1996   Alemaña 2 - 1 (g.o.)   República Checa   Inglaterra y   Francia[11]
   Euru 2000   Francia 2 - 1 (g.o.)   Italia   Países Baxos y   Portugal[11]
  Euru 2004   Grecia 1 - 0   Portugal   República Checa y   Países Baxos[11]
   Euru 2008   España 1 - 0   Alemaña   Rusia y   Turquía[11]
   Euru 2012   España 4 - 0   Italia   Alemaña y   Portugal[11]
  Euru 2016   Portugal 1 - 0 (pró.)   Francia   Gales y   Alemaña[11]
  Euru 2020   ' -     y  [11]

Palmarés editar

Namái diez de los trenta y tres seleiciones que tomaron parte na fase final del tornéu consiguieron proclamase vencedores, ente que dolce consiguieron llegar a apostar dalguna final. Nel cómputu global del tornéu participaron un total cincuenta y cinco seleiciones –ensin incluyir los predecesores de les actuales– cuntando les fases clasificatorias.

A partir de la Eurocopa 1984 celebrada en Francia dexó d'apostase'l partíu de definición de tercer llugar, pasando ésti a tar compartíu poles dos seleiciones semifinalistes.

Nota: En cursiva indícase'l tornéu en que l'equipu foi llocal.

 
Mapa de ganadores de la Eurocopa na historia del tornéu.
Equipu Títulos 2ᵘ 3ᵘ Años campeonatos
  Alemaña[n 2] 3 3 3
1972, 1980, 1996
  España 3 1
1964, 2008, 2012
  Francia 2 1 1
1984, 2000
  Rusia[n 3] 1 3 1
1960
  Italia 1 2 1
1968
  Chequia[n 4] 1 1 3
1976
  Portugal 1 1 3
2016
  Países Baxos 1 4
1988
  Dinamarca 1 1
1992
  Grecia 1
2004
  Serbia[n 5] 2
  Bélxica 1 1
  Inglaterra 2
  Hungría 1
  Suecia 1
  Turquía 1
  Gales 1

Estadístiques editar

Pa un completu resume estadísticu de la competición vease Estadístiques de la Eurocopa Estadístiques de la Eurocopa

Clasificación histórica editar

Los 90 puntos llograos per Alemaña asitiar como líder de la clasificación histórica del tornéu ente los trenta y tres equipos que dalguna vegada participaron na fase final del tornéu. Ventidós punto per debaxo asítiase la seleición española.

Nota: Sistema de puntuación actual de 3 puntos per victoria.
Posición Equipu Ediciones Pts. PX PG PE PP GF GC Dif. Títulos % Ésitu 1 % Ésitu 2
1   Alemaña[n 2] 12 90 49 26 12 11 72 48 +24 3 20.00 25.00
2   Francia 9 69 39 20 9 10 62 44 +18 2 13.33 22.22
3   España 10 68 40 19 11 10 55 36 +19 3 20.00 30.00
4   Italia 9 64 38 16 16 6 39 27 +12 1 6.67 11.11
5   Portugal 7 63 35 18 9 8 49 31 +18 1 6.67 14.29
6   Países Baxos 9 59 35 17 8 10 57 37 +20 1 6.67 11.11
7   Chequia[n 4] 9 45 32 13 6 13 42 43 -1 1 6.67 11.11
8   Rusia[n 3] 11 43 33 12 7 14 38 45 -7 1 6.67 9.09
9   Inglaterra 9 41 31 10 11 10 40 35 +5 0.00 0.00
10   Croacia 5 29 18 8 5 5 23 20 +3 0.00 0.00
Actualizáu a final de la edición 2016.

Tabla histórica de goliadores editar

Pa un completu detalle vease Máximos goliadores de la Eurocopa

El futbolista portugués Cristiano Ronaldo ye'l máximu anotador históricu de la competición con 29 goles desque debutara en 2004 na edición celebrada en Portugal hasta la clasificación pa la Eurocopa 2016, momentu nel qu'igualó y superó al danés Jon Dahl Tomasson, quien hasta entós comandaba los rexistros, antes de ser tamién superáu nel mesmu intervalu pol suecu Zlatan Ibrahimović y l'irlandés Robbie Keane. Destaca amás ente los máximos anotadores l'alemán Gerd Müller por ser el xugador con meyor permediu anotador de la competición con 1,33 goles per partíu, per delantre de Davor Šuker y Klaas-Jan Huntelaar quien respeutivamente atropen un permediu de 0,95 y de 0,79.[12]

Estremaos por rondes, los máximos anotadores en fases finales son con nueve goles Michel Platini —toos anotaos nuna única edición—,[13][14] y Cristiano Ronaldo —siendo l'únicu xugador que consiguió marcar en cuatro ediciones—, ente que Robbie Keane ye'l máximu goliador en fases clasificatorias previes con 23 goles.[15]

Nota: Contabilizaos los partíos y goles en rondes previes clasificatorias. En negrina xugadores seleccionables pola so seleición.

Pos. Xugador G. P. J. Prom. Debú (fase final) Nota(s)
1   Cristiano Ronaldo 29 48 0.60 Euru 2004[16]   Portugal Xugador con más goles na fase final (9)[n 6]
2   Zlatan Ibrahimović 25 43 0.58 Euru 2004[17]   Suecia
3   Robbie Keane 23 49 0.47 Euru 2012[18]   Irlanda
4   Jon Dahl Tomasson 22 31 0.71 Euru 2000[19]   Dinamarca
=   Hakan Şükür 22 38 0.58 Euru 1996[20]   Turquía
6   Jan Koller 21 35 0.60 Euru 2000[21]   República Checa
7   Davor Šuker 20 21 0.95 Euru 1996[22]   Croacia Tamién xugó con Yugoslavia antes de la formación de Croacia
=   Wayne Rooney 20 37 0.54 Euru 2004[23]   Inglaterra
9   Klaas-Jan Huntelaar 19 24 0.79 Euru 2008[24]   Países Baxos
=   Raúl González 19 27 0.70 Euru 2000[25]   España
=   Miroslav Klose 19 36 0.53 Euru 2004[26]   Alemaña

Actualizáu hasta final de edición 2016.

Xugadores con mayor cantidá d'alcuentros apostaos editar

L'italianu Gianluigi Buffon ye'l futbolista que más partíos apostó a lo llargo de la historia de la competición con 58, siguíu de los 51 del liechtensteiniano Mario Frick —siendo'l xugador de campu que más atropa— y los 50 del checu Petr Čech.

Los anteriores rexistros contabilicen les fases previes clasificatorias. Tocantes a partíos na fase final del tornéu ye con 21 el portugués Cristiano Ronaldo el qu'atropa más presencies partíes en cuatro ediciones, per delantre de los 18 qu'atropa Bastian Schweinsteiger y los 17 del yá citáu Buffon. Por detrás hasta cuatro xugadores atropen 16.[n 7]

Nota: Contabilizaos los partíos y goles en rondes previes clasificatorias. En negrina xugadores seleccionables pola so seleición.

Pos. Xugador P. J. G. Prom. Debú (fase final) Nota(s)
1   Gianluigi Buffon 58 0 0.00 Euru 2004[27]   Italia
2   Mario Frick 51 6 0.12 Ensin debú[28]   Liechtenstein
3   Petr Čech 50 0 0.00 Euru 2004[29]   República Checa
4   Kim Källström 49 7 0.14 Euru 2004[30]   Suecia
=   Andreas Isaksson 49 0 0.00 Euru 2004[31]   Suecia
=   Robbie Keane 49 23 0.47 Euru 2012[18]   Irlanda
7   Cristiano Ronaldo 48 29 0.60 Euru 2004[16]   Portugal Xugador con más partíos na fase final (21)
=   Iker Casillas 48 0 0.00 Euru 2000[32]   España
=   Serguéi Ignashévich 48 5 0.10 Euru 2004[33]   Rusia
=   Lilian Thuram 47 0 0.00 Euru 1996[34]   Francia
=   Darijo Srna 47 6 0.13 Euru 2004[35]   Croacia
=   Sargis Hovsepyan 47 1 0.02 Ensin debú[36]   Armenia

Actualizáu hasta final de la edición 2016.

Mayores goliaes editar

Seleición Resultáu !width=30%|Seleición Edición
Países Baxos  
6:1
  R. F. Yugoslavia     Euru 2000
Dinamarca  
5:0
  Yugoslavia   Euru 1984
Francia  
5:0
  Bélxica   Euru 1984
Suecia  
5:0
  Bulgaria   Euru 2004
España  
4:0
  Irlanda     Euru 2012
España  
4:0
  Italia     Euru 2012
Hungría  
0:4
  Bélxica   Euru 2016

Partíos con más goles editar

Seleición Resultáu !width=30%|Seleición Edición
Francia  
4:5
  Yugoslavia   Euru 1960
R. F. Yugoslavia  
3:4
  España     Euru 2000
Países Baxos  
6:1
  R.F. Yugoslavia     Euru 2000
Francia  
5:2
  Islandia   Euru 2016
Alemaña Fed.  
4:2
  Yugoslavia   Euru 1976
Rusia  
3:3
  Chequia   Euru 1996
R. F. Yugoslavia  
3:3
  Eslovenia     Euru 2000
Croacia  
2:4
  Inglaterra   Euru 2004
Alemaña  
4:2
  Grecia     Euru 2012
Hungría  
3:3
  Portugal   Euru 2016

Premios editar

Equipu ideal del tornéu editar

El Grupu d'Estudios Téunicos de la UEFA escueye a la conclusión del campeonatu al equipu ideal compuestu por once de los 23 meyores xugadores según la so posición nel campu de xuegu.

Dende la primer Copa d'Europa de Naciones 1960 hasta la Eurocopa 1992, escoyer a once xugadores. Na siguiente edición escoyer a 18 xugadores, aumentar a 22 na Eurocopa 2000. A partir de la Eurocopa 2004, iguar con 23 xugadores, equivalentes a la convocatoria de xugadores dexaos pal tornéu, de cada seleición participante pa resultar finalmente nun once ideal del tornéu.

Por nacionalidaes son los alemanes con 37 escoyíos, siguíos por 28 futbolistes españoles y 26 italianos.

Última edición editar

Na última edición del tornéu celebrada en 2016, Portugal foi l'equipu más representáu con seis escoyíos. Tres l'equipu campeón, la finalista y local Francia tuvo cinco escoyíos, la semifinalista Alemaña llogró cuatro nominaciones, siguida por Gales con trés, Italia con dos, pa quedar a la fin con Irlanda, Bélxica y España con solu unu. Finalmente, cuatro portugueses, trés alemanes, dos franceses y dos galeses formaron l'equipu ideal.

Los 23 preseleccionaos fueron Rui Patrício, Hugo Lloris y Manuel Neuer como porteros; Joshua Kimmich, Jérôme Boateng, Pepe, Raphaël Guerreiro, Giorgio Chiellini y Leonardo Bonucci como defenses; Toni Kroos, Joe Allen, Aaron Ramsey, Dimitri Payet, Nani, Robbie Brady, Eden Hazard, Paul Pogba y Renato Sanches como mediocampistes; Cristiano Ronaldo, Antoine Griezmann, Gareth Bale, Olivier Giroud y Alvaro Morata como delanteros.

Nᵘ Pos. Nac. Xugador P.J. Gol Seleición
1 POR   Rui Patrício 7 -5   Portugal
18 LTI   Joshua Kimmich 4 0   Alemaña
3 DCT   Jérôme Boateng 6 1   Alemaña
15 DCT   Pepe 6 0   Portugal
5 LTI   Raphaël Guerreiro 5 0   Portugal
6 CEN   Toni Kroos 6 0   Alemaña
8 CEN   Joe Allen 6 0   Gales
6 CEN   Antoine Griezmann 7 6   Francia
21 CEN   Aaron Ramsey 5 1   Gales
9 DEL   Dimitri Payet 7 3   Francia
7 DEL   Cristiano Ronaldo 7 3   Portugal

Meyor Xugador del Tornéu editar

El premiu al meyor xugador de la Eurocopa conceder dende 1996, edición na que s'ampliaron les seleiciones participantes a dieciséis. De siguío ufiértase dichu llistáu:

Ver tamién editar

Notes editar

  1. Non incluyíes les seleiciones predecesores de les actuales.
  2. 2,0 2,1 Inclúi los datos de la seleición d'Alemaña Federal
  3. 3,0 3,1 Inclúi los datos de les seleiciones de la Xunión Soviética y de la Comunidá d'Estaos Independientes
  4. 4,0 4,1 Inclúi los datos de la seleición de Checoslovaquia
  5. Inclúi los datos de la seleición de Yugoslavia y de Serbia y Montenegru
  6. Xunto a Michel Platini
  7. Lilian Thuram, Edwin van der Sar, Andrés Iniesta y Cesc Fábregas.

Referencies editar

  1. ESPN Deportes (ed.): «La Eurocopa va camudar el so formatu en 2016». Consultáu'l 12 de xunu de 2016.
  2. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Origen del EURU». Consultáu'l 22 de xunu de 2016.
  3. Diariu La Vanguardia (ed.): «Información deportiva - Copa de los países llatinos». Consultáu'l 30 d'agostu de 2014.
  4. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Polonia 2-4 España». Consultáu'l 12 de xunu de 2015.
  5. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «España 3-0 Polonia». Consultáu'l 12 de xunu de 2015.
  6. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Cancelación del Grecia-Albania 1964». Consultáu'l 9 de xunetu de 2016.
  7. Diariu ABC (ed.): «Franco xugó l'EURU 1964». Consultáu'l 9 de xunetu de 2016.
  8. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «España 2-1 U.R.S.S.». Consultáu'l 8 de xunetu de 2016.
  9. CIHEFE - Cuadiernos de fútbol (ed.): «eurocopa-ii-espana-1964/ Historia de la Eurocopa 1964». Consultáu'l 8 de xunetu de 2016.
  10. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Eurocopa 1968». Consultáu'l 12 de xunetu de 2016.
  11. 11,00 11,01 11,02 11,03 11,04 11,05 11,06 11,07 11,08 11,09 Nun s'apostó partíu de definición del tercer llugar; dambos comparten dicha posición.
  12. Páxina oficial de la UEFA (enllaz permanente) (ed.): «Máximu anotador históricu de la Eurocopa». Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2015. Consultáu'l 21 de payares de 2014.
  13. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Máximos goliadores en fases finales de la Eurocopa». Consultáu'l 21 de payares de 2014.
  14. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Eurocopa 1984». Consultáu'l 21 de payares de 2014.
  15. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Máximos goliadores en fases clasificatorias de la Eurocopa». Consultáu'l 11 d'ochobre de 2015.
  16. 16,0 16,1 Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Cristiano Ronaldo» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  17. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Zlatan Ibrahimović» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  18. 18,0 18,1 Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Robbie Keane» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2015.
  19. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation (ed.): «Jon Dahl Tomasson» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  20. Páxina oficial de la UEFA (enllaz recuperáu) (ed.): «Hakan Şükür» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'abril de 2012. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  21. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation (ed.): «Jan Koller» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  22. Páxina oficial de la UEFA (enllaz recuperáu) (ed.): «Davor Suker» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 18 d'avientu de 2012. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  23. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Wayne Rooney» (inglés). Consultáu'l 12 d'ochobre de 2015.
  24. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Klaas-Jan Huntelaar» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  25. Páxina oficial de la UEFA (enllaz recuperáu) (ed.): «Raúl González» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de marzu de 2013. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  26. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Miroslav Klose» (inglés). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2014.
  27. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Gianluigi Buffon». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  28. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Mario Frick». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  29. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Petr Cech». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  30. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Kim Källström». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  31. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Andreas Isaksson». Consultáu'l 21 de payares de 2014.
  32. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Iker Casillas». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  33. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Serguéi Ignashévich». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  34. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation (ed.): «Lilian Thuram». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.
  35. Páxina oficial de la UEFA (ed.): «Darijo Srna». Consultáu'l 21 de payares de 2014.
  36. The Rec. Sports Soccer Statistics Foundation (ed.): «Sargis Hovsepyan». Consultáu'l 21 d'ochobre de 2015.

Enllaces esternos editar