National Football League

(Redirixío dende NFL)

La National Football League (NFL poles sos sigles n'inglés) (n'español: Lliga Nacional de Fútbol Americano) ye la mayor lliga de fútbol americanu profesional de los Estaos Xuníos. La NFL toma la figura xurídica de l'Asociación Deportiva, controlada polos sos propios miembros.[1] Foi creada por once equipos en 1920 como la American Professional Football Association (la lliga camudó'l so nome pol de American Professional Football League en 1921 pa modificar una vegada más pol nome agora vixente en 1922). Anguaño la NFL ta formada por 32 franquicies establecíes en diverses ciudaes y rexones estauxunidenses. Estremar en dos Conferencies: la Nacional (NFC) y l'Americana (AFC). De la mesma, cada Conferencia integrar por cuatro Divisiones (Norte, Sur, Este y Oeste) y cada una d'elles, por cuatro distintos equipos.

National Football League
liga deportiva profesional (es) Traducir y liga de fútbol americano (es) Traducir
Llocalización
Sede 345 Park Avenue (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fusión de la AFL-NFL (es) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Participación empresarial
Formáu por Conferencia Nacional (es) Traducir
Conferencia Americana (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La temporada regular consiste nun calendariu de diecisiete selmanes mientres les cualos cada equipu tien una de descansu (denomada bye week), consistiendo en seis partíos contra rivales de la mesma División, según dellos duelos interdivisionales y interconferenciales. Empieza la nueche del xueves de la primer selmana completa de setiembre (el xueves posterior al Labor Day) y prosigue hasta principios de xineru. Al rematar, seis equipos -los cuatro campeones de división y dos Wild Cards- de cada Conferencia apuesten los playoffs, dempués d'eso, vien la final de cada Conferencia, onde los ganadores campeones de caúna van direutos al partíu suañáu, conocíu como Super Bowl. La selmana anterior apuéstase'l Pro Bowl, na que s'enfrenten dambes Conferencies integraes polos sos meyores xugadores d'esi añu.

A pesar d'habe-y -y consideráu al béisbol como'l Pasatiempu Nacional de los Estaos Xuníos, el fútbol americanu ye'l deporte más popular en dichu país. Según una encuesta (Harris Poll, secundada pola empresa Harris Interactive), el fútbol americanu profesional asitiar por delantre del baseball como deporte favorito en 1965, cuando la American Football League, entós daquella lliga rival de la NFL, remaneció como una gran lliga de fútbol americanu profesional. El fútbol americanu caltúvose como deporte favorito dende entós. Nuna Harris Poll de 2008, la NFL yera'l deporte favorito de casi la mesma xente (30%) que de los siguientes cuatro deportes xuntos -beisbol (15%), automovilismu (10%), ḥoquei (5%) y baloncestu profesional masculín (4%)-.[2] Amás, los ratings televisivos de fútbol americanu n'Estaos Xuníos devasen los d'otros deportes.[3] Amás d'eso, el fútbol americanu universitariu ye na actualidá'l tercer deporte más popular n'Estaos Xuníos, con un 12% de los encuestaos considerándolo como'l so favoritu. Por ello, un total de 42% d'estauxunidenses consideren dalgún nivel de fútbol americanu (profesional o universitariu) como'l so deporte favorito.

La NFL ostenta la mayor asistencia de públicu per partíu de toles lligues profesionales del mundu, atrayendo a 67.000 espectadores en cada partíu nes temporaes 2006[4] y la de 2007.[5] Sicasí, l'asistencia de públicu total en términos brutos de la NFL namái supón aproximao'l 20% de la Major League Baseball (MLB), yá que ésta apuesta diez veces más partíos.

Historia editar

La AFL editar

La crecedera de la NFL a principios de 1958, foi tan rápido y contundente que llogró superar al béisbol como'l deporte favorito de los aficionaos de los Estaos Xuníos d'América. Esto espertó igualmente l'interés d'empresarios y el so mambís por adquirir dalguna franquicia esistente o crear dalguna nueva. Tal foi'l casu del empresariu texanu Lamar Hunt, quien presentó una ufierta de compra, qu'a lo postrero foi refugada. Esto anició que Hunt y dellos otros homes de negocios decidieren formar con diez equipos una asociación nueva a la que llamaron American Football League (AFL), que se convertiría nuna seria rival de la NFL.

La AFL introdució novedosos cambeos a esti deporte, contribuyendo entá más a una competente rivalidá cola NFL. Trátase de la instalación d'un reló oficial visible pa los aficionaos mientres el xuegu, los nomes de los xugadores nos xerséis y un sistema ofensivu más agresivu per aire facilitáu pola nuevu regla de sustituciones llibres mientres l'alcuentru, lo que llevó finalmente a la especialización de les posiciones. Otra circunstancia que la estremaba de la NFL yera la so actitú escontra'l coleutivu de la raza negra: la AFL incluyó a xugadores negros y reclutaba viviegamente a xugadores n'Universidaes históricamente refugaes y marxinaes pola NFL. Darréu, los equipos de la NFL incluyeron a xugadores negros en posiciones tácitamente prohibíes pa ellos na NFL, como la de quarterback[6] y middle linebacker.[7] En xineru de 1965 hubo un boicó del partíu de les estrelles de la AFL de 1964 en Nueva Orleans por cuenta de la discriminación escontra'l xugadores negros per parte de dellos hoteles luxosu y baratu y negocios de la ciudá. Foi un actu d'activismu poles llibertaes y derechos sociales que foi homenaxáu pol Pro Football Hall of Fame. La nueva lliga tamién s'aseguró financieramente al decidir compartir, colos demás equipos, les ganancies recibíes polos derechos televisivos y de taquilla nos sos alcuentros.

La AFL forzó la espansión de la NFL: los Dallas Cowboys fueron creaos pa competir colos Dallas Texans de la AFL creaos coles mesmes. En 1963, los Dallas Texans camudaron la so sede pola de Kansas City y fueron renombraos como los Kansas City Chiefs; los Minnesota Vikings fueron una donación fecha en favor de Max Winter por abandonar la AFL; los Atlanta Falcons fueron onde Rankin Smith pa disuadirle d'adquirir los Miami Dolphins.

La fusión NFL-AFL editar

 
Los Dallas Cowboys nun partíu de 2008.

La competición qu'enfrentaba a dambes lligues pa l'adquisición de xugadores, incluyendo Drafts escolinos distintos, llevó a medríes salariales considerables. En 1965, nuna de les lluches más apostaes, con saldu a favor de la AFL, el quarterback de la Universidá d'Alabama Joe Namath robló colos New York Jets prefiriéndo-yos primero que a los St. Louis Cardinals de la NFL por un récor salarial de $427.000. EN 1966, el xerente de la AFL Al Davis púnxose como oxetivu realizar una campaña pa quitar xugadores a la NFL, sobremanera quarterbacks, pero, a los sos llombos, dellos propietarios de distintos equipos empezaron a tomar contautu pa poner fin a esa fría rivalidá ente los dos grandes lligues.

Nun alcuerdu formalizáu pol fundador de la AFL Lamar Hunt y el xerente de los Dallas Cowboys Tex Schramm, les dos lligues anunciaron oficialmente la so fusión el 8 de xunu de 1966. Les lligues tendríen un Draft común y entamaríen un partíu de final de temporada que decidiera'l campeón d'ente dambes lligues (darréu llamaríase Super Bowl), que col pasu de los años convertir nel más altu símbolu del fútbol americanu y la celebración que más espectadores convoca cada añu a nivel mundial. Inda hubo una ciudá más que recibiría una franquicia gracies a la AFL, Nueva Orleans, que foi agasayada con un nuevu equipu na NFL pola aprobación de la Public Law 89-800 impulsada por Congresistes federales de Louisiana, que dexaba la fusión y que desautorizaba toa esceición rellacionada con restricciones anti-monopolistes. En 1970, les lligues fundiéronse totalmente nuna nueva adoptando'l nome actual de National Football League, estremándose en dos Conferencies con un númberu igual d'equipos caúna. Hubo tamién un alcuerdu financieru pol que los equipos de la AFL pagaríen un total en xunto de $18 millones mientres 20 años. Tamién hubo una oxeción per parte de munchos aficionaos de la AFL alrodiu de la perda, por cuenta de la fusión, de la identidá de la so lliga, la so logo y el so nome.

La NFL na actualidá editar

La NFL siguió creciendo, espandiéndose delles vegaes hasta la so actual estructura de 32 franquicies, o 32 equipos, ente que el Super Bowl convirtióse en daqué más qu'un simple campeonatu de fútbol americanu. Tratándose d'unu de los eventos más televisaos añalmente nos Estaos Xuníos,[8] convirtióse nuna principal fonte d'ingresos publicitarios pa les cadenes de televisión que la han retresmitíu y sirvió de catapulta a los publicistes pa empecipiar grandioses campañes de publicidá de nuevos productos.[9] La NFL creció hasta tal puntu de ser la más populosa tocantes a espectadores de toles lligues estauxunidenses.[10]

 
Partíu ente los Tennessee Titans y los Houston Texans nel Reliant Stadium, en 2005.

Una de les razones qu'estremó a la NFL respectu d'otres grandes lligues estauxunidenses ye l'aparente paridá ente les sos 32 equipos. A pesar de ser testigu d'equipos dominantes de xemes en cuando, la lliga foi citada como una de les poques nes que cualquier equipu tien posibilidaes reales de ganar el campeonatu cada añu.[11] L'alcuerdu llaboral alcordáu ente la lliga y la Xunión de Xugadores (NFLPA), qu'instaura un sistema de tope salarial, según a la repartida de dividendos ente tolos equipos, previeno a los clubes más ricos de roblar a los meyores xugadores, consiguiendo asina qu'equipos de pequeñes ciudaes como los Green Bay Packers o New Orleans Saints tengan la oportunidá de competir pol Super Bowl. [12] Unu de los artífices d'esi alcuerdu foi l'antiguu xerente de la NFL, Paul Tagliabue, quien presidió la lliga ente 1989-2006.[13] Colos nuevos alcuerdos realizaos en 1993, anovaos en 1998 y 2006, la lliga consiguió caltener los niveles salariales más baxos de toles grandes lligues estauxunidenses[14] y contribuyó a que la NFL sía la única d'elles que nun sufrió una fuelga de xugadores paralizadora d'actividaes dende 1993.[15]

Dende la llegada de Roger Goodell a la presidencia de la NFL na temporada 2006, establecióse como una prioridá regular la conducta de los xugadores. Dellos xugadores de gran talentu esperimentaron problemes llegales, dende Adam "Pacman" Jones a Michael Vick. Nestos casos en particular y n'otros polo xeneral, el presidente Goodell castigó severamente les conductes con sanciones duraderes a quien hayan infringido gravemente la política de conducta de la NFL.[16]

Anguaño la lliga tien oficines en dos ciudaes. La oficina principal atópase en Nueva York y por cuenta de la popularidá de la NFL nos estaos del Sur y el Sureste, hai una segunda oficina en Nashville.

Equipos editar

Hai 32 equipos na NFL estremaos en dos conferencies con 16 equipos en caúna, partíos en cuatro divisiones de cuatro equipos. Déxase un máximu de 53 xugadores per franquicia nel so plantel,[17] pero solo suelen utilizar a 46 pa cada partíu mientres la temporada regular.[18] Cada equipu puede tener 10 xugadores na escuadra de práutiques, tando compuesta por xugadores que nun han tao n'activu en 9 partíos de cualesquier de les sos temporaes na lliga.[19]

A diferencia de la Major League Baseball (MLB), de la Major League Soccer (MLS), de la National Basketball Association (NBA) y de la National Hockey League (NHL), la NFL nun tien un equipu con sede en Canadá, principalmente pol fechu de que nesi país esiste la Canadian Football League (CFL), lliga de fútbol canadiense que s'asemeya al fútbol americanu en dellos aspeutos. La mayoría de los equipos atópense asitiaos nel Este d'Estaos Xuníos: 16 equipos xueguen sol mesmu fusu horariu (Eastern Time Zone), por tan solo 10 que lo faen nel horariu central (Tiempu Estándar del Centru Central Standard Time Zone). Los seis equipos nos fusos horarios de les Montes y del Pacíficu encaren un calendariu especial cada temporada y nun pueden xugar en casa antes del mediudía nel so horariu local, lo que-yos apurre una ventaya tocantes a la so esposición o visibilidá nacional.

La mayoría de les grandes árees metropolitanes d'Estaos Xuníos tienen un equipu na NFL. En 2005, dellos partíos de los Saints tuvieron qu'apostase en San Antonio, Texas, con motivu del furacán Katrina. Per otru llau, especular cola posibilidá alrodiu de crear una franquicia de la NFL en Toronto, la ciudá más grande de Canadá. L'equipu que, según les especulaciones, tien más probabilidaes pa movese a dicha ciudá son los Buffalo Bills, qu'anguaño xueguen a 130 km al sur de Buffalo y xugaron de 2008 a 2013 un partíu añal nel Rogers Centre de Toronto.[20]

D'alcuerdu a la revista Forbes, los Dallas Cowboys son l'equipu más caru de la NFL gracies al so actual dueñu, Jerry Jones, que pa munchos aficionaos intervién demasiáu nes decisiones del entrenador, y ye el segundu de los Estaos Xuníos dempués de los New York Yankees, con un valor averáu de dos mil cien millones de dólares, quintu llugar mundialmente.[21]

Estructura de la temporada editar

NFL Draft editar

 
Draft de la NFL del añu 2010.

Mientres el mes d'abril, los distintos equipos de la NFL busquen añader a les sos plantíes xugadores universitarios al traviés del draft de la NFL, oficialmente llamáu NFL Annual Player Selection Meeting,[22] y que se vien celebrando cada añu na ciudá de Nueva York dende 1965. Anque dende l'añu 2017 anuncióse que'l Draft diba camudase de ciudá anque siempres por eleición del comisionado y de xacíu de los equipos

El sistema d'eleición ye'l siguiente: l'equipu con peor balance de victories/ganes de la última temporada apostada ye quien escueye primero, siendo'l segundu n'escoyer el que segundu peor balance presente y asina socesivamente. Cola resultancia final de la temporada regular, los dos últimes eleiciones acutar pa los dos equipos qu'apostaron el Super Bowl, siendo'l so ganador el postreru n'escoyer. El Draft consiste en siete rondes. Les dos primeres llevar a cabu en sábadu, ente que les 5 restantes entamen el domingu. Los equipos tienen un tiempu llindáu pa escoyer a los xugadores.[23] Si nun escueyen nel tiempu predeterminado, pasen la so vez a los equipos siguientes. Esto asocedió-y a los Minnesota Vikings en 2003.[24]

Los equipos tienen la posibilidá d'intercambiar les sos eleiciones con otros equipos yá sía por otres eleición o por xugadores, dineru o una combinación de toles anteriores. Según los trespasos de xugadores por xugadores son inusuales mientres el restu del añu (en comparanza con otres lligues deportives), los intercambios son más frecuentes el fin de selmana del Draft. En 1989, los Dallas Cowboys trespasaron al running back Herschel Walker a los Minnesota Vikings por cinco xugadores y seis eleiciones de Draft pa un periodu de 3 años. Los Cowboys usaríen tales eleiciones pa intercambiales de nuevu por nuevu xugadores y más eleiciones. Consecuencia direuta d'esi trespasu, draftearon a munches de les estrelles que más tarde ayudaríen a Dallas a consiguir trés Super Bowls na década de los 90, ente los que s'atopaben Emmitt Smith, Russell Maryland y Darren Woodson.[25]

La primer eleición del Draft suel centrase nel meyor xugador universitariu del momentu. Sicasí, en munches ocasiones los equipos draftean más en función de les necesidaes de la so plantía que basándose nel potencial del xugador. Aun así, considérase un gran honor salir escoyíu na primer ronda, y un honor inda más grande, resultar ser el númberu unu del Draft. La última eleición, na séptima ronda, ye conocida como Mr. Irrelevant (Sr. Irrelevante) y tien como conmemoración una cena en Newport Beach, California.

Los xugadores drafteados namái pueden axustar contratu col equipu que los escoyó (o con aquella franquicia al que fueron tresferíos por quien lu escoyó). Sicasí, aquel tien un plazu d'un añu pa incorporar al xugador nel so plantel. Si nun lu faen en tal plazu, el xugador puede entrar de nuevu nel Draft pa poder ser escoyíu por otru equipu. Un casu famosu nesti sentíu foi'l de Bo Jackson.[26]

Temporada regular editar

Mientres la temporada regular (xeneralmente de setiembre a avientu) los xuegos celebren los domingos, los llunes y xueves pela nueche. Nel terciu final de la mesma estiende'l programa a los xueves y sábados. La estructura básica que determina los axugamientos y sistema de competición ente equipos opera de la siguiente manera:

  1. Cada equipu xuega dos veces colos trés rivales de la so división (6 partíos, 3 d'ellos en casa y otros 3 fuera).
  2. Amás, xuega tamién una vegada contra los cuatro equipos d'una de les otres divisiones de la so mesma conferencia, rotando cada temporada de división a la qu'enfrentase (4 partíos, 2 d'ellos en casa y otros 2 fuera).
  3. Coles mesmes, xuega una vegada contra los cuatro equipos d'una de les otres divisiones de la otra conferencia, rotando igualmente cada temporada de división (4 partíos, 2 d'ellos en casa y otros 2 fuera).
  4. A lo último, tamién xuega contra equipos de les otres dos divisiones de la so mesma conferencia, a les cualos nun s'enfrentó. Anque solamente contra los dos equipos de diches divisiones que terminaren na mesma posición qu'él na temporada anterior (2 partíos, unu d'ellos en casa y l'otru fuera), faciendo un total de 12 partíos de conferencia.

A la fin de la temporada cada equipu va xugar 16 partíos (12 de la so conferencia y 4 de la otra) en 17 selmanes, teniendo cada equipu una selmana de descansu nel intre de la temporada. Los clasificaos van ser los ganadores de cada división más dos clasificaos de cada conferencia como comodín.[27]

Playoffs pol títulu editar

La postemporada (conocida tamién como “Playoffs”) consta de cuatro xornaes adicionales al zarru de la temporada regular, onde xueguen los siete meyores equipos de caúna de les Conferencies (14 en total). Esta ye la so estructura (tomando como exemplu tan solo una de les Conferencies, pudiendo extrapolarse a la otra):

 
Sistema de los Playoffs.
1. Meyor campeón de división (1)
2. Segundu meyor campeón de división (2)
3. Tercer meyor campeón de división (3)
4. Cuartu meyor campeón de división (4)
5. Comodín con meyor balance, non campeón (5)
6. Comodín con segundu meyor balance, non campeón (6)
7. Comodín con tercer meyor balance, non campeón (7)

Los partíos van efectuar de la siguiente manera:

  • Ronda de Comodinos:
(7) en casa de (2)
(6) en casa de (3)
(5) en casa de (4)
  • Ronda Divisional:
Peor ganador (7, 6, 5 o 4) en casa de (1)
Ganador (3, 4, 5 o 6) en casa de meyor ganador (2, 3, 4 o 5)
  • Campeonatu de Conferencia:
Peor ganador en casa de meyor ganador.
  • Super Bowl:
Campeón Conferencia Americana - Campeón Conferencia Nacional

Pro Bowl editar

 
Placaje mientres el Pro Bowl del 2006.

La temporada remata oficialmente col Pro Bowl (en Méxicu: “Tazón de los Profesionales”) que s'efectúa una selmana antes del Super Bowl. Dende 1980, viénose apostando en Honolulu, Ḥawai.[28] Sicasí, la lliga decidió caltener el Pro Bowl de 2009 en Honolulu.[29]

Enantes el Pro Bowl consistía en que los meyores xugadores de la AFC enfrentar a los meyores de la NFC, pero a partir de la temporada 2013-14 el partíu consiste en faer un draft (seleición) de xugadores ensin importar a qué conferencia pertenezan. Los equipos lleven el nome de los sos líderes (que son los qu'escueyen a los xugadores), que nel casu de la temporada 2013-14 fueron Jerry Rice y Deion Sanders, quien anguaño pertenecen al Salón de la Fama.

La NFL esperimentó dende'l Pro Bowl de 2014 hasta'l de 2016, el formatu onde los equipos yeren entrenaos y escoyíos por miembros del Salón de la Fama, y non el formatu habitual d'enfrentar a dambes conferencies.[30] Sicasí, el Pro Bowl de 2017 va volver a dichu formatu de AFC-NFC.

Super Bowl editar

La postemporada remata col máximu eventu de la NFL, el partíu del Super Bowl, que precisa de planificación, programación y implementación refeches, siendo necesariu recibir les candidatures de los equipos y les ciudaes qu'aspiren a figurar como sedes con dellos años d'anticipación.

Sistema de númberos nos uniformes editar

Na NFL, los xugadores usen los númberos nes sos camisetes según la posición na que xueguen. El sistema actual se instituyó na lliga'l 5 d'abril de 1973, como un mediu por que los aficionaos y árbitros puedan identificar más fácilmente'l xugadores nel campu pola so posición. Dende esa fecha, los xugadores usen los númberos asignaos dientro de los rangos siguientes, sobre la base de la so posición primaria:

Non. QB RB WR TE OL DL LB DB K P
1–9      Non   Non   Non   Non   Non   Non   Non      
10–19   
20–29   Non      Non      Non   Non
30–39
40–49      
50–59   Non   Non         Non
60–69   Non
70–79
80–89         Non   Non
90–99   Non   Non      

Los númberos 0 (cero) y 00 (doble cero) nun son utilizaos polos xugadores de la NFL dende 1973.

Campeones de la NFL editar

 
Troféu Vince Lombardi.

Na siguiente llista numbérense les franquicies con más títulos nes lligues de fútbol americanu profesional d'Estaos Xuníos reconocíes pol Pro Football Hall of Fame.

Nota – Los campeonatos de la AFL o NFL ente 1966 y 1969, anque se numberen nes sos respeutives columnes nun se suman na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes. Por dar un exemplu, el títulu de AFL ganáu polos New York Jets en 1968, cúntase como campeonatu de la AFL, pero en campeonatos nacionales numbérase namái'l Super Bowl ganáu en 1969.

  •      – Franquicies sumíes.
  •      – Actual campeón de la NFL.
Franquicia Campeonatos NFL 1920-1969 Campeonatos AFL 1960-1969 Campeonatos AAFC 1946-1949 Super Bowls 1967-2023 Campeonatos nacionales
Green Bay Packers 11[n 1] 4 13[n 1]
Chicago Bears 8 1 9
Cleveland Browns 4 4[n 2] 8
New York Giants 4 4 8
Pittsburgh Steelers 6 6
Boston/New England Patriots 6 6
Dallas Cowboys 5 5
San Francisco 49ers 5 5
Boston/Washington Redskins 2 3 5
Dallas Texans/Kansas City Chiefs 3[n 3] 3 4[n 3]
Baltimore/Indianapolis Colts 3[n 4] 2 4[n 4]
Cleveland/St. Louis/Los Angeles Rams 2 2 4
Philadelphia Eagles 3 1 4
Detroit Lions 4 4
Los Angeles/Oakland Raiders 1[n 5] 3 3[n 5]
Denver Broncos 3 3
Miami Dolphins 2 2
Chicago/St. Louis/Phoenix/Arizona Cardinals 2 2
Buffalo Bills 2 2
Canton Bulldogs 2 2
Houston/Tennessee Oilers/Tennessee Titans 2 2
Baltimore Ravens 2 2
Tampa Bay Buccaneers 2 2
New York Jets 1[n 6] 1 1[n 6]
Akron Pros 1 1
Cleveland Bulldogs 1 1
Frankford Yellow Jackets 1 1
Providence Steam Roller 1 1
San Diego/Los Angeles Chargers 1 1
New Orleans Saints 1 1
Seattle Seahawks 1 1
Minnesota Vikings 1[n 7] 0[n 7]
  1. 1,0 1,1 A Green Bay Packers na columna "Campeonatos NFL 1920-1969" cúntense los títulos de 1966 y 1967, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.
  2. >Los llibros oficiales de la NFL nun reconocen los 4 campeonatos AAFC de la franquicia de Cleveland. Sicasí, el Pro Football Hall of Fame incluyir a parte de los 8 campeonatos totales de los Browns.
  3. 3,0 3,1 A Dallas Texans/Kansas City Chiefs na columna "Campeonatos AFL 1960-1969" cúntense los títulos de 1966 y 1969, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.
  4. 4,0 4,1 A Baltimore/Indianapolis Colts na columna "Campeonatos NFL 1920-1969" cúntase'l títulu de 1968, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.
  5. 5,0 5,1 A Los Angeles/Oakland Raiders na columna "Campeonatos AFL 1960-1969" cúntase'l títulu de 1967, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.
  6. 6,0 6,1 A New York Jets na columna "Campeonatos AFL 1960-1969" cúntase'l títulu de 1968, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.
  7. 7,0 7,1 A Minnesota Vikings na columna "Campeonatos NFL 1920-1969" cúntase'l títulu de 1969, pero non na columna de "Campeonatos nacionales", yá que col alcuerdu de fusión ente la AFL y la NFL, considérense namái como campeones de lliga a los cuatro ganadores de los Super Bowls xugaos antes de 1970 ente los campeones de dambes entidaes.

Televisión editar

Historia editar

La NFL empezó a emitise regularmente per televisión na década de 1940. La final emitir en televisión per primer vegada en 1948. En 1955 la final emitir pola cadena nacional NBC, y en 1956 CBS empezó a emitir partíos. La primer edición del Super Bowl, productu de la fusión de la NFL cola AFL en 1967, emitir por dambes cadenes, dempués de lo que empezaron a alternase. ABC empezó a emitir partíos los llunes de nueche en 1970, y xunióse a la rotación del Super Bowl en 1985.

La cadena de cable ESPN empezó a emitir partíos en 1987, y TNT facer ente 1990 y 1997. La cadena d'aire Fox sustituyó a CBS ente 1994 y 1997. CBS retornó en 1998 en llugar de NBC y TNT. En 2006 retornó NBC en llugar de ABC, al empar que s'incorporó la cadena paga NFL Network.

Dende 1994, la empresa de televisión satelital DirecTV ufierta'l paquete extra NFL Sunday Ticket, qu'amuesa tolos partíos de los domingos de tarde.

Actualidá editar

Anguaño, la NFL emitir en televisión nacional poles cadenes terrestres CBS, Fox y NBC, según poles cadenes de pagu ESPN y NFL Network. CBS y Fox tresmiten los partíos de los domingos de tarde. CBS emite los partíos de la AFC y Fox los de la NFC. Los partíos interconferencia emitir pola cadena de la conferencia del equipu visitante, anque dende 2011 les cadenes puede intercambiar partíos ente sigo.

NBC emite los partíos de los domingos de nueche, amás del partíu inaugural de la temporada regular y dos partíos de postemporada (sábados). ESPN emite los partíos de los llunes de nueche.

NFL Network emite los partíos de los xueves de nueche, dalgunos de los cualos retresmítense por CBS. CBS, Fox y NBC tamién emiten un partíu'l xueves de Día de Gracies.

Na postemporada, ESPN emite un partíu, NBC dos y los demás parten ente CBS y Fox. A lo último, la Super Bowl rota ente les cadenes CBS, Fox y NBC.

La NFL realiza partíos los sábados solamente n'avientu y xineru, pa evitar conflictos col fútbol americanu universitariu de la NCAA, que s'apuesta de setiembre a payares.

Dende 2006, dellos partíos tamién s'emiten n'español na cadena de cable ESPN Deportes.

Llatinoamérica editar

En Llatinoamérica, ESPN y Fox Sports comparten los derechos de tresmisión de la NFL. ESPN tresmite los partíos nocherniegos de los domingos y llunes, ente que Fox Sports tresmite partíos de los domingos de tarde y los xueves de nueche. Dambes cadenes parten los partíos de postemporada, salvo'l Super Bowl que s'emiten en simultáneu por dambes cadenes. N'Arxentina Canal 90 y les canales de TyC Sports y TyC Max tienen los derechos de tresmisión en forma esclusiva y en vivu. En Paraguay, Les Canales 25, 27 y 34 y les señales de Tigo Sports y Tigo Max tamién tienen los derechos de tresmisión en forma esclusiva y en vivu.

Bloqueos editar

La NFL caltién ciertes regles que bloquien les señales de ciertos partíos a nivel llocal. Por casu, si un partíu nun llogra vender suficientes entraes pa un partíu, el partíu nun s'emite na estación de televisión de dicha rexón. Otra manera, si un partíu tien estadiu llenu, nenguna estación terrestre de dicha rexón puede emitir otru partíu coles mesmes.

Amás, les cadenes de cable nun pueden emitir partíos nes ciudaes de los dos equipos qu'apuesten el partíu, sinón que dichu partíu tien d'emitise en dambes ciudaes nuna estación terrestre.

Comisionados y presidentes editar

  1. Presidente Jim Thorpe (1920–1921)
  2. Presidente Joseph Carr (1921–1939)
  3. Presidente Carl Storck (1939–1941)
  4. Comisionado Elmer Layden (1941–1946)
  5. Comisionado Bert Bell (1946–1959)
  6. Presidente Interín Austin Gunsel (1959–1960, dempués de la muerte de Bell)
  7. Comisionado Alvin "Pete" Rozelle (1960–1989)
  8. Comisionado Paul Tagliabue (1989–2006)
  9. Comisionado Roger Goodell (2006–presente)

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Por casu, "Los Oakland Raiders son un equipu profesional de fútbol americanu propiedá d'Al Davis, que ta acomuñáu a la National Football League (NFL), que ye una asociación gobernada polos sos propios estatutos y reglamentos de réxime internu." Oakland Raiders v. National Football League, 41 Cal.4th 624, 629 (2007).
  2. «Harris Interactive | The Harris Poll - Professional Football Still America’s Favorite Sport». Consultáu'l 2009.
  3. National Football League, "NFL:America's Choice," January 2007, http://www.coldhardfootballfacts.com/Documents/NFL_all_about_SB_1-07.pdf
  4. NFL News (4 de xineru de 2007). «NFL sets paid attendance record». Consultáu'l 13 d'abril de 2007.
  5. NFL News (3 de xineru de 2008). «NFL sets regular-season paid attendance record». Consultáu'l 4 de xineru de 2008.
  6. College Football Hall of Fame
  7. [1]
  8. La Monica, Paul R.. «Super prices for Super Bowl ads». Cable News Network LP, LLLPCNN Money. Consultáu'l 26 de xunu de 2007.
  9. «NFL Sets Paid Attendance Record». NFL Enterprises LLCNFL.com. Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xineru de 2007. Consultáu'l 26 de xunu de 2007.
  10. Roddenberry, Sam. «The Joys of Parity». The Harvard Brillant com la purpurina. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 6 de setiembre de 2007.
  11. Landsburg, Steven Y. (23 de xunu de 2000). «The NFL's Parity Perplex». Washington Post. Newsweek Interactive Co. LLCSlate.com. Consultáu'l 6 de setiembre de 2007.
  12. «Paul Tagliabue 1989–2006». Tank ProductionsNFL Commissioners. Consultáu'l 6 de setiembre de 2007.
  13. Paciella, Joe (22 d'agostu de 2007). «NFL Player Salaries for 2007». Doc's Sports Service. Consultáu'l 6 de setiembre de 2007.
  14. «Collective Bargaining Agreement Between The NFL Management Council And The NFL Players Association, As amended March 8, 2006». nflpa.org. Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 20 d'abril de 2007.
  15. Pasquarelli, Len (22 de marzu de 2007). «Expect Goodell to crack down on poor behavior». ESPN Internet VenturesESPN.com. Consultáu'l 6 de setiembre de 2007.
  16. Florio, Mike (23 d'abril de 2012). «League unexpectedly expands rosters from 80 to 90». Pro Football Talk. NBC Sports. Consultáu'l 1 de febreru de 2013.
  17. Smith, Michael David (22 de xunetu de 2011). «NFL drops third quarterback rule, 46 active players on game day». NBC Sports. Consultáu'l 1 de febreru de 2013.
  18. «Practice squads for all 32 NFL teams: Case Keenum joins Texans». National Football League (1 de setiembre de 2012). Consultáu'l 1 de febreru de 2013.
  19. Wawrow, John. Buffalo Bills May Play Game in Toronto. Associated Press. 18 October 2007.
  20. http://www.redempresariosvisa.com/WorldToday/Article/conoz-a-les-10-franquicies-deportives-mas-costoses-del planeta
  21. Branch, John. The 2000 Liars Club/ Draft makes Broncos coach cloak intentions, Colorado Springs Gazette, 9 d'abril de 2000, disponible en llinia via findarticles.com, consultáu'l 15 de xineru de 2008. n'inglés
  22. «"NFL Draft Basics:Time Limits by Round football.about.com, retrieved November 2, 2006». Consultáu'l 21 de xineru de 2007.
  23. «Black, James C. " Off-season Overview: Minnesota Vikings" May 29, 2003, ESPN.com, retrieved November 2, 2006». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 21 de xineru de 2007.
  24. «"The Herschel Walker Trade", Scout.com, Retrieved November 2, 2006». Consultáu'l 21 de xineru de 2007.
  25. «Flatter, Ron "Bo knows stardom and disappointment", ESPN.com CLASSIC/BIO, March 6, 2006». Archiváu dende l'orixinal, el 26 de payares de 2015. Consultáu'l 21 de xineru de 2007.
  26. calendariu-temporada-regular.html El Calendariu (temporada regular). http://www.andreazanoni.es/az-football/nfl-basics/item/111-el calendariu-temporada-regular.html. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2016. 
  27. Pro Bowl: More moving talk. StarBulletin.com. 14 d'ochobre de 2007. http://starbulletin.com/2007/10/24/sports/story01.html. Consultáu'l 17 d'avientu de 2007. 
  28. Associated Press (29 d'avientu de 2007). Pro Bowl to be played in Hawaii another year. Foxsports.com. http://msn.foxsports.com/nfl/story/7613554. Consultáu'l 29 d'avientu de 2007. 
  29. «NFL Pro Bowl rosters to be determined by draft». Yahoo! Sports (31 de xunetu de 2013). Consultáu'l 31 de xunetu de 2013.

Bibliografía editar

  • 2006 NFL Record and Fact Book. Time Inc. Home Entertainment, ISBN 1-933405-32-5.
  • Total Football II: The Official Encyclopedia of the National Football League. Harper Collins, ISBN 1-933405-32-5.

Enllaces esternos editar