Upsilon Andromedae (tamién "υ And" ó "υ Andromedae") ye una estrella binaria, aproximao a 44 años lluz de la Tierra, y de unos trés mil millones d'años d'edá, dos tercios la edá del nuesu Sol. Vista dende la tierra, υ Andromedae ta na Constelación d'Andrómeda, y ta a unos 10 graos al este de la Galaxa d'Andrómeda. La estrella principal ye abondo similar al sol pero llixeramente más caliente y brillante, del tipu espectral F8V.

υ Andromedae A

Representación artística del Planeta
Datos d'observación
(Dómina J2000.0)
Constelación Andrómeda
Ascensión reuta (α) 01h 36m 47.8s
Declinación (δ) +41° 24′ 20″
Mag. aparente (V) 4.09
Carauterístiques físiques
Clasificación estelar F8V
Masa solar 1.28 M
Radiu (1.6 R)
Índiz de color 0.54 (B-V)
0.06 (U-B)
Magnitú absoluta 3.96
Gravedá superficial 3.83 (log g)
Lluminosidá 3.4 L
Temperatura superficial 6,095 K
Metalicidá 100%
Periodu de rotación ~8 km/s (~10díes)
Variabilidá nenguna
Astrometría
Mov. propiu n'α -172.57 mas/añu
Mov. propiu en δ -381.03 mas/añu
Velocidá radial -28.9 km/s
Paralax 74.25 ± 0.72 mas
Sistema
Acompañantes υ Andromedae B
υ Andromedae C
Referencies
SIMBAD enllaz
[editar datos en Wikidata]

υ Andromedae foi la primer estrella de la secuencia principal na que s'atopó más d'un planeta estrasolar. Hasta agora, cuatro planetes fueron afayaos nel sistema planetariu; créese que los cuatro son xigantes gaseosos.

Planetes estrasolares editar

υ Andromedae b editar

υ Andromedae b ye un planeta que orbita desaxeradamente cerca de la estrella, y foi unu de los primeros "Xúpiteres calientes" descubiertos. El planeta tien una masa comparable a la de los xigantes gaseosos del nuesu Sistema Solar.

υ Andromedae c editar

υ Andromedae c ye un planeta col doble de la masa de Xúpiter que orbita nuna órbita escéntrica más cercanu a la estrella que la Tierra al Sol. La gran masa del planeta indica que ye bien probable que sía un xigante gaseosu. Según les simulaciones, les interacciones gravitacionales col planeta esterior faen que la escentricidá de la órbita del planeta c camude col tiempu, cola órbita pasando a ser circular una vegada cada 7000 años. Esta situación ye bien estraña y créese que pue ser la resultancia de les interacciones planeta-planeta na historia temprana del sistema de υ Andromedae.

υ Andromedae d editar

υ Andromedae d ye un gran planeta casi cuatro veces más masivu que Xúpiter. Basándose na so gran masa piénsase que ye un xigante gaseosu. Tien una órbita escéntrica na parte esterior de la zona habitable de la estrella.

υ Andromedae y editar

υ Andromedae y ye'l planeta más paecíu a Xúpiter descubiertu hasta agora, tantu en masa como en periodu orbital.

υ Andromedae B editar

υ Andromedae B ye una estrella nana colorada alcontrada a aproximao 700 UA de la estrella principal y a 600 UA del baricentru del sistema estelar.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Coordenaes:   1h 36m 47.842s, 41° 24 19.651