Xeografía de Croacia

Croacia (nome llocal, Republika Hrvatska) ye un estáu de la Europa suroriental, nos Balcanes occidentales, a veres del mar Adriáticu, ente Bosnia-Herzegovina y Eslovenia. Tien una frontera de 932 con Bosnia-Herzegovina, una frontera de 670 km con Eslovenia, 329 km con Hungría, 241 km con Serbia (totalmente la so provincia autónoma de Voivodina) y 25 km con Montenegru. Esta república dobla en tamañu a Bélxica, y agazúpase como un bumerán dende les llanures de Panonia en Eslavonia, al traviés del centru montascosu, hasta llegar a la península d'Istria y l'accidentada mariña adriática.

Xeografía de Croacia
Llocalización
Continente Europa
Rexón Europa suroriental
Carauterístiques xeográfiques
Superficie 56 594 km²
  55 974 km² (tierra)
  620 km² (agua)
Llinia de costa 5 835 km (continente 1 777 km, islles 4 058 km)
Puntos estremos
Puntu más baxu Mar Mediterraneu, 0 m
Puntu más altu Dinara, 1 830 m
Fronteres territoriales
 • Bosnia-Herzegovina 932 km
 • Bandera d'Hungría Hungría 329 km
 •  Serbia 241 km
 • Montenegru Montenegru 25 km
 •  Eslovenia 455 km

 
 • Mar territorial 12 m.n.
[editar datos en Wikidata]

Xeografía física editar

Croacia atópase na vera nororiental del mar Adriáticu. Colinda con Eslovenia y Hungría al norte; con Serbia al nordeste, Montenegru l'estremu sureste, y con Bosnia-Herzegovina al sur y al este. Esta república dobla en tamañu a Bélxica, y agazúpase como un bumerán dende les llanures de Panonia en Eslavonia, al traviés del centru montascosu, hasta llegar a la península d'Istria y l'accidentada mariña adriática, na rexón de Dalmacia. L'estremu meridional de la mariña de la Dalmacia, atópense les ciudaes más importantes d'esta rexón, Zadar (Zara), Sibenik (Sebenico), y el puertu más grande de Dalmacia, Split (Spalato), depués cola ciudá de Dubrovnik (Ragusa), ta separáu del restu del país por una saliente de Bosnia-Herzegovina, llamáu Neum. Esta llocalidá constitúi l'accesu al mar que'l Presidente Tito otorgara a Bosnia-Herzegovina.

La principal atraición turística de Croacia constituyir les sos sableres. El país ta formáu por 1.778 km de llinia costera (5.790 km si inclúyense les islles). Esisten 1.185 islles, pero namái 66 tán habitaes. Croacia cunta con siete parques naturales. El montascosu Parque Nacional de Risnjak alluga numberosos llobu cervals, ente que los frondosos montes del Parque Nacional de Paklenica tán poblaos d'inseutos, reptiles y aves, ente ellos el utre leonado, en peligru d'estinción. Nel Parque Nacional de Plitvice pueden atopase osos, llobos y venaos.

El clima varia del tipu mediterraneu de la mariña adriática, al continental del interior. Les soleyeres zones costeres ufierten branos templaos y secos ya iviernos nidios y lluviosos. Los montes altos de la mariña actúen d'escudu torgando que lleguen los fríos vientos del norte; esto fai que los croates esfruten d'una primavera temprana y una seronda tardida. En Zagreb, les temperatures medies algamen los 27 °C en xunetu y baxen hasta los 2 °C en xineru. En Eslavonia y los montes nieva nel iviernu y llueve dacuando nel branu.

Según WWF, el territoriu de Croacia partir ente cuatro ecorrexones:

Monte mistu de los Alpes Dináricos, nos Alpes Dináricos

Monte mistu y esclerófilo del Tirrenu y l'Adriáticu, nes islles del Adriáticu

Xeografía humana editar

La población de Croacia ye de 4 489 409 habitantes (estimación julio de 2009), lo que da una densidá de 79,33 habitantes per quilómetru cuadráu. El 57% de la población ye urbana (2008).
Tocantes a los grupos étnicos, un 89,6% son croates, d'orixe eslavu, 4,5% serbios y 5,9% d'otros (incluyendo bosnios, húngaros, eslovenos, checos y xitanos) (censu de 2001).
L'idioma más faláu ye'l croata (96,1%), y depués hai minoríes de fala serbia 1%, y el 2,9% restante falen italianu, húngaru, checu, eslovacu y alemán (censu de 2001).
La mayoría de la población ye de relixón católica (87,8%); otres creencies: ortodoxos 4,4%, otros cristianos (0,4%), musulmanes (1,3%), otros ensin especificar 0,9%, nenguna 5,2% (censu de 2001).
La capital ye Zagreb (Agram). Otres ciudaes importantes son Rijeka y Split. Estrémase alministrativamente nuna ciudá (grad - singular), Zagreb, y venti condaos (zupanije, zupanija - singular): Bjelovarsko-Bilogorska, Brodsko-Posavska, Dubrovacko-Neretvanska (Dubrovnik-Neretva), Istarska (Istria), Karlovacka, Koprivnicko-Krizevacka, Krapinsko-Zagorska, Licko-Senjska (Lika-Senj), Medimurska, Osjecko-Baranjska, Pozesko-Slavonska (Požega-Eslavonia), Primorsko-Goranska, Sibensko-Kninska, Sisacko-Moslavacka, Splitsko-Dalmatinska (Split-Dalmacia), Varazdinska, Viroviticko-Podravska, Vukovarsko-Srijemska, Zadarska y Zagrebacka.

Xeografía económica editar

Ente los recursos naturales del país atopen el petroleu, daqué de carbón, bauxita, mena de fierro de grau baxu, calciu, asfaltu natural, xil, mica, magres, sal y enerxía hidráulica.

En cuanto al usu de la tierra, el 23,55 % ye tierra arable, 2,24% de colleches permanentes y otros 74,21% (1998 est.). La tierra irrigada, según estimación de 1998, toma 30 km².

Referencies editar

Enllaces esternos editar