Aeropuertu Internacional Palonegro

L'Aeropuertu Internacional Palonegro (IATA: BGAOACI: SKBG) atópase allugáu al occidente de Bucaramanga nel conceyu de Lebrija, pela vía a Barrancabermeja, nel cuetu históricu de Palonegro, Colombia. Pasó a ser Internacional dende'l 4 d'ochobre de 2007, cuando l'aereollinia Copa Airlines Colombia anunció l'entamu d'operaciones dende Bucaramanga escontra Panamá.[1]

Aeropuertu Internacional Palonegro
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: BGA • OACI: SKBG
Llocalización
PaísBandera de Colombia Colombia
Departamentu Santander
Coordenaes 7°07′35″N 73°11′05″W / 7.1264°N 73.1847°O / 7.1264; -73.1847
Aeropuertu Internacional Palonegro alcuéntrase en Colombia
Aeropuertu Internacional Palonegro
Aeropuertu Internacional Palonegro
Aeropuertu Internacional Palonegro (Colombia)
Altitú 1187,8 m
Xestión Aeronaútica Civil de Colombia (es) Traducir
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Bucaramanga
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

L'aeropuertu internacional de Palonegro, allugáu na sienda Palonegro del conceyu de Lebrija Santander marcó una nueva etapa de progresu pal Departamentu de Santander y la so capital, la ciudá de Bucaramanga. La magnífica obra tuvo a cargu del Departamentu Alministrativu d'Aeronáutica Civil, quien amás tuvieron al so cargu la construcción de los nuevos aeropuertos de Montería y Pitalito, y obres de remodelación en Leticia y Eldorado nesi periodu.

Les modernes instalaciones que fueron inauguraes pol Presidente Misael Pastrana n'agostu de 1974 xustu antes de terminar el so mandatu, veníen reemplazar l'antiguu Aeropuertu “Gómez Neñu”. El vuelu inaugural llevar a cabu nun Boeing 727 de la empresa Avianca, al mandu del Capitán Álvaro Barrera Gómez.

L'Aeropuertu Gómez Neñu, allugáu dientro del cascu urbanu de Bucaramanga foi per espaciu de 25 años el qu'atendió'l tráficu aereu de la ciudá con notables llimitaciones, dada'l so allugamientu xeográficu y les sos adverses condiciones pa la seguridá y la navegación aérea. Ello ye que presentáronse numberosos accidentes aéreos fatales qu'enllutaron a la ciudá y al país. L'antiguu aeropuertu, allugáu na actual Ciudadela Real de Mines, foi construyíu pola empresa Scadta a finales de 1938, cuando s'empecipiaron les operaciones n'aviones Junkers F-13 na so versión de ruedes. L'aeropuertu Gómez Neñu foi adquiríu pola Empresa Colombiana d'Aeródromos en 1954 y yera unu de los pocos aeropuertos en Colombia qu'operaron dos pistes d'aterrizaxe simultáneamente, construyíes nuna configuración de X, que dexaba l'usu de les mesmes dependiendo de los vientos predominantes. Avianca y Aerotaxi tuvieron un gran centru d'operaciones y otres llinies aérees como Taxader, tuvieron la so sede principal nesti aeropuertu.

El sitiu de Palonegro foi l'escenariu históricu de guerres polítiques y la batalla del mesmu nome, que tuvo llugar el 25 de mayu de 1900, mientres la llamada Guerra de los Mil Díes. El terrén onde s'alluguen les instalaciones actuales y la pista, taba conformáu por una serie de non menos de siete cerro de considerable altor y seis cañaes con fondures cimeres a los 60 metros.

Ye por ello qu'hubo necesidá de mover non menos de 14 millones de metros cúbicos de tierra, nuna acertada operación y gran obra d'inxeniería qu'empezó en 1969. L'allugamientu del aeropuertu tien una elevación de 1.190 metros con rellación al nivel del mar y una temperatura medio de 21º centígrados, y distante 18 quilómetros de Bucaramanga pela carretera principal que pasa pola históricu población de Girón. La pista d'asfaltu tien un llargor de 2.250 metros y 40 metros d'anchu con zones de seguridá de 48 metros a cada llau de la pista, cumpliendo colos encamientos de la OACI y la FAA pa la operación d'aviones jet.

Les sos facilidaes aeroportuarias fueron proyeutaes p'atender satisfactoriamente'l tráficu d'aeronaves y la crecedera del fluxu de pasaxeros y carga proyeutáu hasta 1990 y a partir d'esa fecha, taba previstu la construcción d'una pista de carreto en forma paralela a la orixinal pista d'aterrizaxe, que foi efeutivamente construyida años más tarde, xunto coles instalaciones, plataforma y hangares p'atender a l'aviación xeneral.

El planiamientu del edificiu terminal de pasaxeros que tien 7000 metros cuadraos de construcción, tuvo en cuenta los desniveles del terrén onde esti llevántase. Lo anterior dexa que los pasaxeros que lleguen a Palonegro puedan movilizase por un primer nivel en forma expedita y ensin contratiempos. Nesti primer nivel atópase'l salón d'entrega d'equipaxes, que se comunica col parqueadero de estacionamiento d'automóviles. De la mesma, los pasaxeros que salen a la ciudá tienen bon accesu al terminal por una amplia calzada que se comunica col hall de despachu de les aereollinies. D'ellí báxase por amplies escaleres a la sala d'espera d'embarque con una capacidá pa 400 persones.

L'edificiu terminal cuntaba amás con un restorán, cafetería popular, almacenes, les oficines de l'Aeronáutica Civil y de meteoroloxía y servicios de turismu, la Policía Nacional, Aduana, seguridá aeroportuaria y l'estación de bomberos aeronáuticos.

La Torre de Control tien un altor de 34 metros equivalente a 10 pisos, d'onde s'acolumbra llargamente'l llargor de la pista na so totalidá y les plataformes de parqueo d'aeronaves de pasaxeros y carga.

Amás, les obres complementaries incluyíen los sistemes de drenaxes, adquisición y puesta en funcionamientu de los sistemes de llume de pistes, lluces de control, faru rotatoriu, ayudes al navegación visuales y non visuales, redes d'acueductu, enerxía llétrica y equipos telefónicos. La empresa colombiana de combustibles d'aviación TERPEL, tuvo la responsabilidá de construyir y operar los tanques d'almacenamientu ya instalaciones de suministru.

Una vía de 4 quilómetros xune al edificiu terminal cola carretera principal que va de Bucaramanga a Barrancabermeja. El costo total del Aeropuertu Internacional de Palonegro foi de $230 millones de pesos de 1974.

La seguridá aeroportuaria de Palonegro tuvo en discutiniu en delles oportunidaes, pos foi precisamente dende esti aeropuertu que s'anició'l vuelu en que foi secuestráu'l Fokker F-50 de Avianca por personal armao en 1999 y depués otru avión B1900 de Aerotaca nel 2000, nun vuelu que tamién s'anició nesti terminal aereu.

Pal añu 2007 taba asitiáu ente los 7 aeropuertos más importantes de Colombia, y por esta razón l'Aeronáutica Civil decidió invertir na ampliación y la construcción d'una nueva sala d'abordaxe nacional y otra internacional.

Na actualidá llevar a cabu ente 60 y 65 vuelos diarios de cinco llinies aérees regulares en destinos nacionales: Avianca, EasyFly, LATAM Colombia, Viva Colombia y Satena. Amás de la ruta internacional que xune al Aeropuertu Internacional Palonegro con L'Aeropuertu Internacional de Tocumen de la ciudá de Panamá per parte de Copa Airlines Colombia. Amás, ye la base d'operaciones de l'aereollinia de baxu costu EasyFly. Asina s'asitia Palonegro nel séptimu llugar nel tráficu de pasaxeros nel país, dempués de los aeropuertu de les ciudaes de: Bogotá, Medellín, Calí , Cartagena, Barranquilla y San Andrés.

Modernización editar

Anguaño{{cuándo se lleven a cabu obres pa la modernización y ampliación del aeropuertu por un valor de $23.290 millones de pesos, Nesta nueva ampliación del aeropuertu, concesionado a Aeropuertos d'Oriente S.A.S., pola Axencia Nacional d'Infraestructura, contempla l'ampliación de sales d'abordaxe, nacional ya internacional, les zones de Check-In, árees de recibu d'equipaxe, oficines d'aereollinies, bodegues y una nueva ponte d'abordaxe na infraestructura de la terminal. Dende l'añu 2010, l'aeropuertu de Palonegro recibió inversiones per valor de $162,8 mil millones pa la modernización y adecuación de la infraestructura de terminales, plataforma y pista. Estes obres son necesaries pa la certificación internacional del aeropuertu. L'aeropuertu va crecer en 3.377 metros cuadraos y van intervenise los trés pisos del terminal. Les obres van durar 24 meses y van tar a cargu del concesionariu Aeropuertos d'Oriente S.A.S.[ensin referencies]

Acumuláu 2016. editar

Principales destinos nacionales (xineru - mayu de 2016) editar

Númberu Ciudá Pasaxeros
1 Bogotá 401.112
2 Medellín 62.323
3 Cali 32.489
4 Cartagena 28.326
5 Cúcuta 27.777
6 Barranquilla 19.900
7 San Andrés 14.942
8 Arauca 11.303
Fonte: Aerocivil

Destinos editar

Internacionales editar

Ciudá per país Nome del aeropuertu Aereollinies Aeronaves
  Panamá
Panamá Aeropuertu Internacional de Tocumen   Copa Airlines Colombia   E-190
Total: 1 destín, 1 país, 1 aereollinia

Nacionales editar

Ciudaes Nome del aeropuertu EasyFly Avianca LATAM VivaAir Satena
Arauca Aeropuertu Santiago Pérez
Barranquilla Aeropuertu Internacional Ernesto Cortissoz
Bogotá Aeropuertu Internacional El Dorado
Cali Aeropuertu Internacional Alfonso Bonilla Aragon
Cartagena Aeropuertu Internacional Rafael Núñez
Cúcuta Aeropuertu Internacional Camilo Daza
Medellín Aeropuertu Olaya Herrera
Aeropuertu Internacional José María Córdova
Pereira Aeropuertu Internacional Matecaña
Santa Marta Aeropuertu Internacional Simón Bolívar
Saravena Aeropuertu Los Colonizadores
Yopal Aeropuertu L'Algaraván
Total: 11 destinos, 5 aereollinies 8 3 1 2 1

Estacionales editar

Tresporte de carga editar

Antiguos Destinos editar

Aereollinies Estinguíes
Aereollinies operatives

Aeronaves comerciales editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. businesscol.com. «Aeropuertu Palonegro va ser internacional a partir del 4 d'ochobre». Consultáu'l 27 de marzu de 2009.

Enllaces esternos editar