Asamblea Constituyente Rusa

L'Asamblea Constituyente Panrusa (Всероссийское Учредительное собрание, Vserossíyskoie Uchredítelnoie sobrániie) foi un cuerpu constitucional democráticamente escoyíu, que se constituyó en Rusia dempués de la Revolución d'ochobre de 1917.

Asamblea Constituyente Rusa
asamblea constituyente (es) Traducir
Direición República Federativa Democrática de Rusia (es) Traducir
Disolución 1918
Participación empresarial
Formáu por Member of the Russian Constituent Assembly (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

A pesar de les promeses del Gobiernu Provisional Rusu, los preparativos pa les eleiciones fueron lentos y les feches pa les votaciones retrasar en delles ocasiones. Pa cuando finalmente estes tuvieron llugar, el Gobiernu provisional fuera derrocáu polos bolxeviques.

Axuntar a lo llargo de 12 hores, dende les 4 de la tarde del 5 de xineru hasta les 4 de la mañana del 6 de xineruxul/ 19 de xineru de 1918greg, y foi convocada y disuelta pol Gobiernu bolxevique, esto ye, el Conseyu de Comisarios del Pueblu o Sovnarkom.

Oríxenes editar

 
Domingo Sangrientu, 1905.

La convocatoria d'una Asamblea Constituyente escoyida democráticamente que redactara una Constitución y la forma de gobiernu del país foi una de les principales esixencies de tolos partíos lliberal y socialista mientres l'anterior Revolución rusa de 1905.[1] Dempués d'esta revolución, el réxime zarista decidió garantizar les llibertaes civiles básiques y convocar eleiciones pal nuevu cuerpu llexislativu creáu en 1906, la Duma estatal. La Duma, sicasí, nun taba autorizada pa redactar una Constitución, y muncho menos p'abolir la monarquía. Nicolás II tenía la firme determinación de caltener el so poder autocráticu. Xustu antes de la creación de la Duma en mayu de 1906, el 23 d'abril de 1906 el zar promulgó la Constitución rusa de 1906. La Constitución afitaba que los ministros del zar nun podíen ser designaos pola Duma y tampoco tendríen que da-y esplicaciones, d'esta miente negábase'l Gobiernu responsable nun nivel executivu. Amás, el zar tenía los poder d'eslleir la Duma y convocar nueves eleiciones cuando deseyara.

Amás, los poderes de la Duma cayeron en manes de los Demócrates Constitucionales (KD o kadety) y non nes de los socialistes marxistes. El Gobiernu eslleió la Duma por un alcuerdu llegal en xunetu de 1906, dempués d'unes nueves eleiciones en 1907. La llei d'eleiciones final, escrita pol Gobiernu dempués de la segunda disolución el 3 de xunu de 1907, favoreció a les clases privilexaes y acutó el sufraxu de los probes y les clases trabayadores. Poco pudo faer la Duma dempués de 1907, que repitíes vegaes foi vetada pol zar o pola Cámara alta del Parllamentu rusu. La Duma nun pudo aldericar la formación d'una Asamblea Constituyente que sería escoyida por sufraxu universal siguíen ensin aldericase.

Gobiernu Provisional (febreru a ochobre de 1917) editar

 
Gobiernu provisional rusu, na tumba de les víctimes de la Revolución de Febreru. Ente los asistentes, el ministru d'Esteriores Miliukov (terceru pela derecha), dirixente de los kadetes.

Cola cayida de Nicolás II mientres la Revolución de Febreru de 1917, el poder del Estáu foi asumíu pol Gobiernu Provisional de Rusia, que taba formáu por lideralgu lliberal de la Duma, y sofitáu polos socialistes qu'apoderaben el Sóviet de Petrográu. Acordies colos deseos del gran duque Mijaíl, qu'arrenunció al tronu dempués de l'abdicación de Nicolás II, el nuevu Gobiernu convocaría eleiciones en tol país a l'Asamblea Constituyente, na que se decidiría la forma de gobiernu, xera complicada pola continuación de la Primer Guerra Mundial y la ocupación de delles partes del Imperiu rusu polos Imperios Centrales. Na so primer declaración, el nuevu Gobiernu provisional incluyía nel so puntu cuartu la so intención de:[2]

empezar de momentu los preparativos pa la xunta d'una asamblea constituyente escoyida por sufraxu universal, igualitariu, secretu y direutu que decida la forma de gobiernu y la Constitución del país.

Na mesma declaración, el Gobiernu refugaba que fuera retrasar la eleición de l'Asamblea o l'aplicación de reformes por cuenta de la guerra.[2] La razón pola que los socesivos cuatro Gobiernos ente febreru y ochobre de 1917 sían llamaos “provisionales” yera que los sos miembros intentaben caltener el poder solo hasta la formación permanente del Gobiernu surdiría de l'Asamblea Constituyente.[3] Una y otra vez, los socesivos gabinetes refugaron aprobar midíes importantes xustificándose nel so calter temporal y retardando toa aición hasta la xunta de l'Asamblea.[4][1]

 
Aleksandr Kérenski, ministru y más tarde presidente del Gobiernu Provisional, dexó'l retrasu de les eleiciones de l'Asamblea, que finalmente se celebraron una vegada que los bolxeviques arrampuñáren-y el poder na Revolución d'Ochobre.
 
Pável Miliukov, principal dirixente del Partíu Constitucional Democráticu (kadete), responsable mayor de los socesivos retrasos na convocatoria de l'Asamblea, a pesar de la promesa del primer gabinete del Gobiernu Provisional de convocatoria inmediata, nel qu'exerció como ministru d'Esteriores.

Acordies con l'abdicación del gran duque, l'Asamblea Constituyente yera la única institución que tenía autoridá pa camudar la forma de gobiernu de Rusia.[5] Nel so arrenunciu al tronu, el gran duque amosárase en principiu dispuestu a volver aceptalo si asina lu decidía la población al traviés de la futura Asamblea constituyente.[5] Los kadetes, que trataren de caltener la monarquía siquier en forma de rexencia del gran duque, aceptaron la convocatoria de l'Asamblea, pero empezaron darréu a tratar de retardar la so xunta esponiendo diverses razones téuniques, nel casu de dalgunos de los sos representantes, hasta'l final de la guerra.[6]

Aleksandr Kérenski y el Gobiernu provisional proclamaron qu'entamaríen les eleiciones dempués de la guerra, pero dempués del alcuerdu inicial de xunetu de 1917, declararon a Rusia una república y empecipiaron los preparativos pa eleiciones a un “Preparlamento”, depués llamáu “Conseyu de la República Rusa”.[7] Estes aiciones dispararon les crítiques tantu de la izquierda como de la derecha. Los monárquicos vieron na declaración de la república como forma de gobiernu en Rusia como inaceptable, ente que la izquierda consideraba esta declaración un intentu pola fuercia de debilitar la influyencia de los sóviets. Poco dempués, el Golpe de Kornílov (un fallíu intentu de golpe d'Estáu) allanó el camín por que los bolxeviques tomaren el poder na Revolución d'Ochobre.

Les eleiciones a l'Asamblea retardáronse delles vegaes pola debilidá de calter de los socialrevolucionarios y la decisión de los kadetes[8] —convencíos de collechar una derrota y que mientres controlaben na práutica'l Conseyu de Ministros—[9] de retrasar tolo posible les votaciones.[10] La comisión encargada d'entamales tardó tres meses en celebrar la so primer xunta[2] y escoyó el 1 de payaresxul/ 14 de payares de 1917greg como fecha de la so realización (el Gobiernu darréu adelantrar, en parte pola presión popular tizada polos bolxeviques,[11] al 11 de mayuxul/ 30 de setiembre de 19171greg, fecha que Kérenski confirmó'l 7 de xunetuxul/ 20 de xunetu de 1917greg).[12][8] La principal razón pa retrasar les eleiciones yera'l deséu de los kadetes, sofitaos pola corriente derechiega de los socialrevolucionarios, de nun estorbar les operaciones militares.[12][13] Alegaben amás el desconocimientu de los llabradores de los diversos partíos que, na so opinión, imposibilitaban una eleición xusta y perxudicábalos, en favor de los socialrevolucionarios.[14] Los sos intentos de ganase'l favor del campesinado que, dáu'l calter agrariu del país, sería decisivu pa la composición de l'Asamblea, topetaben cola so negativa a realizar una fonda reforma agraria qu'apurriera la tierra a los llabradores ensin compensación a los terratenientes; esta tamién yera imposible de realizar ensin poner fin a la guerra, midida que los kadetes refugaben firmemente, y que yera necesaria pa dexar que los millones de llabradores que sirvíen nes files del Exércitu pudieren tornar a les sos aldegues pa participar na repartu de la tierra.[14] L'actitú de los kadetes resultaba contradictoria: nun almitíen l'aprobación de midíes que, sosteníen, teníen de dexase al arbitrio de l'Asamblea, pero nun aceptaben la eleición d'esta hasta qu'estes midíes resolvieren los problemes que tenía de tratar la mesma Asamblea.[14] Dalgunos, como'l mesmu Pável Miliukov, amosábense contrarios amás a que los soldaos pudieren participar nes eleiciones.[13] Los socialrevolucionarios, pela so parte, amosaron una gran pasividá y dexaron los socesivos retrasos de les eleiciones.[15]

A pesar de que la crisis del branu empezó a esmoler a los socialrevolucionarios qu'empezaron a esixir entós una rápida convocatoria de l'Asamblea, el Gobiernu aprobó'l 9 de agostuxul/ 22 de agostu de 1917greg col so beneplácito sufríu y por presión de los kadetes[16] un nuevu retrasu y afitó les eleiciones pal 12 de payaresxul/ 25 de payares de 1917greg[17] y l'apertura de la primer sesión pal 28 de payaresxul/ 11 de avientu de 1917greg.[18][8] Na so obra sobre'l periodu revolucionariu, el principal dirixente de los socialrevolucionarios, Víctor Chernov, almitió como unu de los mayores errores del partíu'l dexar el retrasu na xunta de l'Asamblea Constituyente.[4] Pa cuando finalmente celebráronse les eleiciones, los bolxeviques derrocaren al Gobiernu provisional y tomao el poder.[8][1] Los kadetes, qu'abogaren repetidamente con ésitu pol retrasu de les votaciones, camudaron d'opinión tres la Revolución d'Ochobre y esixeron que se celebraren nes feches previstes, a pesar de nun cumplise les estrictes condiciones qu'antes reclamaren.[9]

La mayoría de la población solicitara repetidamente, cuasi de manera ritual, la puesta xunta de l'Asamblea pa tratar los asuntos que consideraba fundamentales.[1] Los repitíos retrasos na so eleición dieron pie a medranes de que los enemigos de la revolución acabaríen per torgar la so xunta y supunxeron una de les debilidaes del Gobiernu provisional, siempres vulnerable a estes crítiques, habituales ente los bolxeviques.[1] A mediaos d'ochobre, los bolxeviques xustificaben la necesidá de trespasar el poder a los sóviets como garantía de que efeutivamente l'Asamblea acabaría axuntándose.[1]

La mayoría de la oposición a tomar del poder por Lenin confiaba en que'l so Gobiernu sería temporal y que los resultaos de les eleiciones de l'Asamblea constituyente quitar d'él; salvo los escasos y débiles elementos d'ultraderecha, la mayoría de la oposición llindó les sos actividaes en contra del nuevu Gobiernu bolxevique pola oportunidá de desfacer d'él al traviés de la próxima Asamblea.[19]

Los bolxeviques y l'Asamblea Constituyente editar

 
Asamblea del Sóviet de Petrográu.

L'actitú de los bolxeviques con al respeutive de l'Asamblea Constituyente varia a lo llargo de 1917. De primeres, como tolos partíos socialistes, sofitaron la idea. Sicasí, unu de los eslóganes dempués de la torna de Lenin dende Suiza n'abril de 1917 yera “Tol poder pa los Soviets”, (rusu: Совет o Sóviet significa "conseyu"), y non el fin últimu que tenía de caltener l'Asamblea Constituyente. Por casu, ente'l 12 de setiembre y el 14 de setiembre de 1917, Lenin escribió al Comité Central Bolxevique, apurando a tomar del poder:[20]

Nun podemos esperar a l'Asamblea Constituyente, porque rindir Petrográu al primer ministru Kérenski y los suyos siempres puede atayar la convocatoria. El nuesu partíu por sigo solo, con tomar del poder, puede asegurar la convocatoria de l'Asamblea Constituyente; esto va asoceder cuando s'acuse a los otros partíos de obstrucción y seya posible sostener estes acusaciones.

El 25 de ochobrexul/ 7 de payares de 1917greg, los bolxeviques baltaron al Gobiernu Provisional na llamada Revolución d'Ochobre, per mediu del Sóviet de Petrográu y el Comité Militar Revolucionariu. L'alzamientu coincidió cola convocatoria del 2º Congresu Panruso de los Sóviets d'Obreros y Soldaos, nos que los bolxeviques teníen 390 delegaos d'un total de 650 y mientres el cual tresfiriéronse los poderes del Estáu al nuevu Gobiernu bolxevique, el Sovnarkom. Los diputaos representantes de los partíos socialistes más moderaos, los mencheviques y l'ala derecha de los socialistes revolucionarios, protestaron polo qu'ellos consideraron una toma illexítima del poder, y abandonaron el Congresu.

Nes siguientes selmanes, los bolxeviques establecieron el control sobre les árees étnicamente ruses, pero tuvieron menos ésitu nes árees que nun yeren étnicamente ruses. Sicasí, el nuevu gobiernu llindó la llibertá de prensa[21] (por esporádiques prohibiciones na prensa non-socialista), lo que sicasí dexó'l procedimientu eleutoral el 12 de payares de 1917 tal como lo programó'l Gobiernu Provisional.

Oficialmente, de primeres el Gobiernu bolxevique considerar a sí mesmu Gobiernu provisional y alegaba qu'intentaba llevar a cabu los deseos d'una Asamblea Constituyente.[22] Como Lenin escribió'l 5 de payares:[23]

Poro, los diputaos de los Sóviets de Llabradores, primero nos sóviets de los Uyezd, depués nos sóviets de les gubernia, y tán dende esti momentu pendientes de la convocatoria de l'Asamblea Constituyente”, invistiéndose de total autoridá gubernamental nes sos respeutives llocalidaes.

La comisión nomada pol depuestu Gobiernu provisional siguió los sos preparativos pa la celebración de les eleiciones a l'asamblea ensin reconocer l'autoridá del nuevu Gobiernu.[24][25] En protesta pola Revolución d'Ochobre, suspendió la so actividá hasta'l 6 de payaresxul/ 19 de payares de 1917greg, cuando los sos miembros, principalmente kadetes y socialrevolucionarios, convencer de que'l Sovnarkom dexaría les votaciones.[24] Este reaccionó a la falta de cooperación de la comisión arrestando[26] mientres cuatro díes a dellos de los sos miembros —ente dolce y quince—, nomando un supervisor gubernamental, Moiséi Uritski y,[26] dos díes más tarde, sustituyendo l'antigua comisión por otra presidida per este.[24] Mientres, les xuntes eleutorales llocales encargaes d'entamar les votaciones siguieron colos preparativos, sofitaes oficialmente pelos telegrames del nuevu Gobiernu del 28 de ochobrexul/ 10 de payares de 1917greg, que les animaben a siguir la so xera.[27] La fecha d'empiezu de les eleiciones siguía siendo la fita pol derrocáu Gobiernu provisional, el 12 de payaresxul/ 25 de payares de 1917greg.[28] El VTsIK confirmó por unanimidá esta fecha nuna sesión el 8 de payaresxul/ 21 de payares de 1917greg.[29]

Una vegada que quedó clara la so probable derrota nes eleiciones, los bolxeviques trataron de minar el prestíu popular de l'asamblea, entamar nueves eleiciones pa sustituyir a los diputaos escoyíos orixinalmente y tratar d'apoderar la organización de los preparativos.[24] El retrasu nes votaciones y nos recuentos sirvieron a Lenin —deseosu dende l'empiezu de retrasar les votaciones y realizar importantes cambeos pa torgar una mayoría menchevique o kadete[27] como escusa pa retrasar la so xunta.[24] Dos díes antes de la fecha prevista, promulgó un decretu que retardaba l'apertura de l'asamblea hasta la llegada a la capital de siquier cuatrocientos diputaos —alredor de la metá del total—.[30][31] Les protestes pol retrasu na xunta de l'asamblea fueron escases.[31]

Mientres les negociaciones, finalmente granibles, por que los socialrevolucionarios d'izquierda ingresaren dean el Sovnarkom, los bolxeviques moderaos trataron en devanéu de recuperar la idea de llexitimidá de l'asamblea constituyente, esfuercios qu'atayó'l comité central —qu'afirmaba l'autoridá del Gobiernu soviéticu sobre la de l'asamblea—.[32] Los socialrevolucionarios d'izquierda compartíen con este la so preferencia pola autoridá de los sóviets frente a la de l'asamblea.[32]

La oposición y la defensa de l'asamblea editar

El 23 de payaresxul/ 6 de avientu de 1917greg, destacaos dirixentes del disueltu Conceyu de Petrográu y del Comité Panruso pa la Salvación de la Patria y la Revolución formáu principalmente por socialrevolucionarios, pero qu'incluyía coles mesmes kadetes, socialistes populares y mencheviques defensistas— fundaron una nueva organización, la Unión pa la Defensa de l'Asamblea Constituyente (UDAC), con sede nel edificiu de la Sociedá pola Economía Llibre.[33] Esta nueva organización, con delegaciones en dellos distritos de la capital y en delles de les principales ciudaes del país, tenía por oxetivu reforzar el sofitu popular a l'asamblea —que consideraba autoridá política suprema— y garantizar la so seguridá.[33]

El Conceyu de Petrográu declarara fiesta nacional el 28 de payaresxul/ 11 de avientu de 1917greg, día en qu'había d'axuntase l'asamblea.[34] La UDAC dedicar a preparar grandes manifestaciones de sofitu los díes previos a la fecha d'apertura de la so primer sesión.[24] La organización recibió l'anunciu del retrasu de l'apertura de l'asamblea como una maniobra leninista pa evitar la so convocatoria y, a pesar de la so propia debilidá y mala organización, dobló los sos esfuercios pa realizar les marches a favor de l'asamblea la fecha prevista orixinalmente.[35] El comité central kadete aprobó'l plan la nueche del día 27 de payaresxul/ 10 de avientu de 1917greg y decidió que los diputaos que diben llegando a la capital celebraren conferencies preparatorias diaries hasta'l día en que se celebrara la primer sesión de l'asamblea.[36]

El 28 de payaresxul/ 11 de avientu de 1917greg la manifestación de los partidarios de l'asamblea dexó patente la polarización de la población capitalina: ente diez y cien mil persones, xeneralmente bien vistíes, colaron dende l'edificiu de la Duma municipal a lo llargo de Nevski Prospekt.[35] L'antiguu alcalde, Grigori Schreider, acabante lliberar, encabezaba la marcha, acompañáu de conceyales de la Duma y de los distritos, de los delegaos del congresu socialrevolucionario en plenu —más de trescientes persones de cincuenta y un provincies— y d'antiguos dirixentes de los comités executivos centrales de los sóviets, mencheviques defensistas y kadetes.[36] La presencia de soldaos, marinos y trabayadores yera escasa.[36] L'ensame estremó a la guardia que torgaba l'accesu al palaciu Tauride y enfusó na cortil, onde se realizaron discursos contra'l Gobiernu soviéticu y alredor de los cuatro de la tarde, celebróse una conferencia qu'axuntó cerca de la metá de los diputaos presentes na capital —la gran mayoría, socialrevolucionarios—.[37] Nomar a Víctor Chernov presidente de la conferencia oficiosa y decidió siguise coles xuntes diaries hasta que s'algamar el cuórum que dexara l'apertura oficial de l'asamblea.[37] Anque efeutivamente los delegaos llograron axuntase nel palaciu a otru día, fueron espulsaos poles autoridaes y nun se-yos volvió dexar l'accesu al edificiu.[37]

El 29 de avientu de 1917xul/ 11 de xineru de 1918greg, la conferencia obrera sofitada pola UDAC aprobó una nueva manifestación de sofitu a l'asamblea pal día de la so apertura (5 de xineruxul/ 18 de xineru de 1918greg).[38] A pesar del sofitu de dellos socialrevolucionarios a convertir la marcha nuna insurrección contra'l Sovnarkom, el so comité central vetó'l proyeutu y aportunó en que nun se llevaren armes a la manifestación.[38]

Represión de la oposición editar

Si yá la mañana del 28 de payaresxul/ 11 de avientu de 1917greg, antes de la manifestación, el Comité Militar Revolucionariu de Petrográu ordenara l'arrestu d'insignes dirixentes kadetes, la manifestación sirvió como sida por que'l Sovnarkom aprobara esa mesma nueche un decretu que los llomaba de «enemigos del pueblu», contrarrevolucionarios y ordenaba la detención y xuiciu por un tribunal popular de los sos líderes.[37] Los socialrevolucionarios y los kadetes interpretaron la midida como un ataque a l'asamblea constituyente.[39] Los socialrevolucionarios d'izquierda tamién refugaron el decretu, que creía perxudicial pa la imaxe del Gobiernu soviéticu.[39]

Los intentos de los socialrevolucionarios d'izquierda de moderar les midíes de los bolxeviques, primero por aciu l'ingresu nel Sovnarkom y más tarde na nueva Cheka —encargada del acoso a los diputaos kadetes y socialistes moderaos—, fracasaron yá qu'en dambos organismos atópase en minoría frente al partíu de Lenin.[32] La represión de los adversarios políticos siguió.[32]

Resultáu de les eleiciones editar

Tres socesivos retrasos y celebrándose a lo llargo de dellos meses[40] (anque les votaciones principales tuvieron llugar ente'l 12 de payaresxul/ 25 de payares de 1917greg y el 14 de payaresxul/ 27 de payares de 1917greg), les eleiciones a l'Asamblea resultaron nuna gran victoria pa los socialrevolucionarios.[41] Llograron una mayoría tantu de los votos de los eleutores como d'escaños, ente que los bolxeviques llograron pocu menos d'un cuartu de los sufraxos.[41][42][19][43] Anque nun se llegaron a conocer los datos completos de la eleición, los socialrevolucionarios consiguieron alredor de 440 escaños de los 800 teóricos y de los alredor de 700 escoyíos finalmente.[41][19]

Los bolxeviques duldaren sobre la conveniencia de llevar a cabu les votaciones una vegada nel poder y Lenin[44] defendiera con vehemencia la conveniencia de retardales.[42] Criticando duramente al Gobiernu provisional polos continuos retrasos, la mayoría de los dirixentes bolxeviques amosóse favorable, otra manera, a caltener la fecha prevista pa les eleiciones.[42][44] Aun así, el partíu plantegóse yá antes de les votaciones la disolución pola fuercia de l'Asamblea si esta acababa oponiéndose al Gobiernu soviéticu.[42]

Colos datos recoyíos nos socesivos estudios de los resultaos parciales, la eleición de l'Asamblea Constituyente refundió les siguientes resultaos:

Partíu Votos Númberu de diputaos
Socialistes Revolucionarios (esery) 17 100 000 380
Bolxeviques 9 800 000 168
Mencheviques 1 360 000 18
Demócrates Constitucionales (kadetes) 2 000 000 17
Minoríes 77
Social-Revolucionarios d'izquierda 39
Socialistes Populares (enesy) 4
Total: 41 700 000 703[45]

Sicasí, debíu al tamañu del país, l'intre de la Primer guerra mundial y el deterioru del sistema de comunicaciones, el resultáu nun tuvo totalmente disponible a tiempu. El primer recuentu parcial (54 constituyentes de 79) foi publicáu pol socialrevolucionario N.V. Svyatitsky en “Los años de la Revolución Rusa. 1917-18”, Moscú, Zemlyá i Volya Publishers, 1918. Los datos de Svyatitsky son xeneralmente aceptaos por tolos partíos políticos, incluyendo los bolxeviques,[46][42] y son como sigue:

Partíu Ideoloxía Votos
Socialistes Revolucionarios rusos Socialistes 16 500 000
Bolxeviques Socialistes 9 023 963
Ucraínos, Musulmanes, y otros Socialistes Revolucionarios non-rusos Socialistes 4 400 000
Demócrates Constitucionales (kadetes) Lliberales 1 856 639
Mencheviques Socialistes 668 064
Musulmanes Relixosos 576 000
Bund Xudíu |align=“left”|Socialistes 550 000
Socialistes Ucraínos Socialdemócrata 507 000
Socialistes Populares (enesy) Socialdemócrata 312 000
align=“left”|Derechiega 292 000
Asociación de Propietarios Rurales y Dueños de la Tierra Derechiega 215 000
Baskires Étnicos 195 000
Polacos Étnicos 155 000
Alemanes Étnicos 130 000
Social Demócrates Ucraínos Socialdemócrates 95 000
Cosacos Étnicos 79 000
Antiguos Creyentes Relixosu 73 000
Letones Étnicos 67 000
Cooperantes Socialdemócrata 51 000
Socialistes Alemanes Socialdemócrates 44 000
Yedinstvo Socialdemócrates 25 000
Socialistes Fineses Socialdemócrates 14 000
Bielorrusos Étnicos 12 000
Total: 35 333 666

La debilidá de los socialrevolucionarios editar

A pesar del so trunfu eleutoral, la fraición socialrevolucionaria nun formaba una unidá cohesionada:[19] alredor d'un centenar de diputaos pertenecíen a les minoríes y otros cuarenta yeren socialrevolucionarios d'izquierda, que yá formaben una organización separada en males rellaciones colos sos antiguos compañeros de partíu.[47] Los miembros de les minoríes tamién s'estremaren del partíu matriz y, nel casu de los ucraínos —con 80 diputaos—, teníen rocea de los proyeutos federalistes y del nacionalismu panruso; los socialrevolucionarios musulmanes tampoco calteníen rellaciones cordiales colos sos correlixonarios rusos.[47] El nacionalismu latente de gran parte de los diputaos socialrevolucionarios, tantu de los rusos como los de les minoríes, tizaba'l desalcuerdu ente les distintes delegaciones.[48]

Estos desalcuerdos faíen que, na práutica, los socialrevolucionarios nun cuntaren en realidá con una mayoría de diputaos ensin les minoríes,[19] nin entá resucitando la so antigua alianza con mencheviques y kadetes, que llograren males resultaos nes votaciones.[49] Una alianza con estos postreros alloñara un posible alcuerdu coles minoríes, pos los kadetes yeren los principales defensores de la unidá del país.[49] Esti pactu, sicasí, yera tentador pa gran parte de la delegación socialrevolucionaria escoyida, pos esta cuntaba con gran cantidá de representantes de la derecha del partíu.[49] En parte esto debía a que les llistes de candidatos del partíu realizárense poco primero de la Revolución d'Ochobre y de la dixebra de la corriente más izquierdista de la formación.[50][51]

Gana kadete editar

Los resultaos eleutorales confirmaron la debilidá de los kadetes ente los llabradores y los soldaos:[51] con alredor del 5 % de los votos, solo llograron bones resultaos el Petrográu y Moscú,[9] onde se convirtieron na segunda fuercia político en númberu de votos tres los bolxeviques.[51] Apenes llograron 17 de los 700 escaños escoyíos.[9]

Derrota bolxevique editar

Los bolxeviques recibieron ente'l 22 % y el 25 % de los votos,[52] anque como claros ganadores nos centros urbanos de Rusia, y ente los soldaos del “Frente Occidental” (dos terceres partes de los votos de los soldaos), ente que'l Partíu Social-Revolucionariu recibió sobre'l 57-58 % (62 % colos sos aliaos socialdemócrates), ganando'l sofitu masivu del campesinado rural del país. Sicasí, esto ye una verdá a medies, una y bones los socialistes revolucionarios ucraínos nun allegaron a l'Asamblea Constitucional cuando se convocó.

Inclusive col sofitu de los socialrevolucionarios d'izquierda, sicasí, los bolxeviques atópase en clara minoría na Asamblea.[51][19] La fuercia del Gobiernu nun moraba nes resultaos eleutorales, sinón na so distribución; ente que los socialrevolucionarios trunfaren nel campu, los bolxeviques llograren el respaldu de les rexones más importantes pa caltener el poder: Petrográu y Moscú, la flota del Bálticu o los frentes más cercanos a la capital.[51][53]

Ente la eleición y la convocatoria de l'Asamblea (payares de 1917-xineru de 1918) editar

Los bolxeviques empezaron a duldar si tendríen de convocar l'Asamblea Constituyente darréu dempués de les eleiciones llevaes a cabu, yá que paecía que podíen perdela. El 14 de payares de 1917, Lenin dixo nel Congresu Estraordinariu Panruso de Diputaos de los Soviets de Llabradores:[54]

Como pa l'Asamblea Constituyente, el voceru diz qu'esti trabayu depende del humor del país, pero añade que confía nel humor del país, pero que nun escaezan los sos rifles.

Los bolxeviques nun tener# cuenta de apurrir el poder gubernamental a l'Asamblea Constituyente,[19] a la que Lenin consideraba menos democrática que los sóviets.[17] Darréu tres la derrota eleutoral, los bolxeviques doblaron el so baturiciu ente obreros y soldaos pa caltener el poder.[51][55]

El 21 de payares, el Comisariu del Pueblu p'Asuntos Navales, Pável Dybenko, ordenó caltener siete mil marineros probolcheviques en Kronstadt en “plena alerta” en casu de convocatoria de l'Asamblea Constituyente'l 26 de payares de 1917. La xunta de más de venti mil “soldaos, marineros, trabayadores y llabradores” de Kronstadt, resolvió que l'únicu sofitu de l'Asamblea Constituyente era:[56]

Fecha pa confirmar los llogros de la Revolución d'Ochobre (y trate llibres de) kaledinistas y líderes de la contrarrevolución burguesa.

Aiciones de los socialrevolucionarios editar

Cola división definitiva de la corriente principal de los Socialistes Revolucionarios y los Social-Revolucionarios d'izquierda en payares, los bolxeviques formaron una coalición de Gobiernu cola postrera. Los primeres siguieron ximelgando intensamente a favor del trespasu del poder a l'Asamblea, centru de los alderiques del partíu.[41] Los segundos criticaron duramente el resultáu que, sosteníen, nun reflexaba la fuercia real del nuevu partíu porque les votaciones realizárense metanes la reorganización de los socialrevolucionarios pola dixebra de parte del so sector más izquierdista.[50] N'efeutu, la izquierda del partíu fuera marxinada na eleición de candidatos a l'Asamblea.[57]

Nes selmanes previes a la so xunta, los socialrevolucionarios trataron d'esplotar la so victoria eleutoral por aciu la busca d'aliaos políticos, la presentación d'un programa que reforzara la so posición y la preparación de planes de defensa de l'Asamblea.[58] El 3 de xineruxul/ 16 de xineru de 1918greg, celebróse una gran conferencia con delegaos de la guarnición de la capital, anque la Cheka empezara a esbaratar los planes de defensa militar de los socialrevolucionarios arrestando a dalgunos de los sos miembros en Moscú y forzando el pasu a la clandestinidá d'otros en Petrográu.[59] Proclamóse la llei marcial y el Gobiernu aprestó les sos fuercies pa enfrentase a les de los socialrevolucionarios.[59]

Formóse un Comité de Defensa de l'Asamblea Constituyente, que trató de llograr el respaldu de los soldaos pa protexer l'Asamblea de posibles midíes del Gobiernu, con ayuda de la Comisión militar socialrevolucionaria; los sos esfuercios fueron baldíos.[60] Asina, el PSR pasó d'abogar pola defensa armada de l'asamblea a confiar en qu'una manifestación pacífica'l día de l'apertura de les sesiones vencería cualquier resistencia bolxevique.[61] Díes antes de la celebración de la primer sesión, el comité central socialrevolucionario prohibió tajantemente cualquier actividá armada.[61]

El 26 de payaresxul/ 9 de avientu de 1917greg,[51] el Sovnarkom anunció que l'Asamblea celebraría la so primer sesión tan llueu se presentaren na capital los primeros cuatrocientos diputaos, anque'l Gobiernu provisional afitara primeramente una fecha fixa, el 28 de payaresxul/ 11 de avientu de 1917greg, pa l'apertura de la Cámara.[60] Esti día, cuarenta y tres diputaos, la mayoría socialrevolucionarios de derecha, encabezaron una manifestación multitudinaria de más de diez mil persones hasta'l Palaciu Táuride; ellí forzaron la entrada al edificiu y celebraron una sesión oficiosa na que se criticó les aiciones de los bolxeviques y la detención de dellos diputaos.[60] En respuesta al incidente, el Sovnarkom dobló la guardia del Palaciu pa evitar un sucesu similar.[60]

Midíes contra l'Asamblea editar

El mesmu día de la manifestación y como reaición, el Gobiernu bolxevique (Sovnarkom, Conseyu de Comisarios del Pueblu) declaró al Partíu Democráticu Constitucional (kadetes) “un partíu de los Enemigu del pueblu enemigos del pueblu”, prohibir y ordenó la detención de los sos líderes.[62][60][63] La comisión eleutoral creada pol derrocáu Gobiernu provisional quedó eslleida y el Gobiernu bolxevique encargó a Moiséi Uritski los preparativos pa l'apertura de l'Asamblea.[64]

Esto tamién fixo retardar la convocatoria de l'Asamblea Constituyente hasta principios de xineru. De primeres, el Gobiernu echaba la culpa a dificultaes téuniques y maquinaciones de los sos enemigos,[65] pero'l 26 d'avientu publicar en Pravda les Tesis sobre l'Asamblea Constituyente” de Lenin nes qu'esti argumentaba que los sóviets yeren una forma de democracia cimera” a la de l'Asamblea Constituyente:[64][55][66]

Al empar que s'esixía la convocatoria de l'Asamblea Constituyente, la socialdemocracia revolucionaria siempres, dende'l principiu de la revolución de 1917, fixo fincapié repetidamente en que la república de los sóviets ye una forma cimera de democracia que l'habitual república burguesa cola so Asamblea Constituyente.
 
Cartelu eleutoral de los Socialistes Revolucionarios pa l'Asamblea Constituyente de 1917.

Y que l'Asamblea Constituyente escoyida nun yera verdaderamente representativa de los deseos del pueblu rusu,[64] porque:

...el partíu que de mayu a ochobre tuvo'l mayor númberu de siguidores ente la xente, y especialmente ente los llabradores –el Partíu Socialista Revolucionariu– que se presenta xuníu nes llistes eleutorales pa l'Asamblea Constituyente a mediaos d'ochobre de 1917, sicasí, estremar en payares de 1917, dempués de les eleiciones y antes de la convocatoria de l'Asamblea.

La tardida dixebra de los socialrevolucionarios d'izquierda del partíu matriz (menos de venti díes antes de les eleiciones y yá iguaes les llistes eleutorales socialrevolucionarias) sirvía asina de xustificación pa invalidar l'Asamblea.[3] Poro, Lenin afirmaba que:[66]

L'interés d'esta revolución (ochobre de 1917) preséntase como cimeru a los derechos formales de l'Asamblea Constituyente (...)


Tou intentu direutu o indireutu de considerar la cuestión de l'Asamblea Constituyente dende un puntu de vista formal, llegal, dientro del esquema de la democracia ordinaria burguesa y ensin tener en cuenta la llucha de clases y la guerra civil, sería una traición a la causa proletaria, y l'adopción de los puntos de vista burgueses.

La única manera d'evitar l'enfrentamientu, según Lenin, yera que l'Asamblea reconociera'l Gobiernu soviéticu y les sos aiciones de gobiernu.[64][55]

Non tolos miembros del partíu bolxevique teníen la mesma opinión de siguir colo que paecía una supresión de l'Asamblea Constituyente.[66] A principios d'avientu, los moderaos yeren mayoría ente los delegaos bolxeviques na Asamblea Constituyente, pero Lenin prevaleció na xunta del 11 d'avientu de 1917 del Comité Central Bolxevique, qu'ordenó a los delegaos bolxeviques siguir la llinia de Lenin.[67] La posición de Lenin convertir na del partíu nel so conxuntu y más tarde na del Sovnarkom.[68]

Mientres, los socialrevolucionarios d'izquierda bazcuyaben ente'l tradicional respetu a l'Asamblea y el so deséu de qu'esta sancionara les midíes aprobaes nel II Congresu de los Soviets.[55] Delles voces nel partíu empezaron a plantegar la necesidá de modificar la so composición por aciu el cambéu de diputaos al traviés de resoluciones nos sóviets o la so completa disolución.[55] Ente los bolxeviques, Bujarin suxurió una idea asemeyada: convertir l'Asamblea nuna convención revolucionaria una vegada esaniciada parte de la oposición.[68][69] A pesar de les duldes sobre la conveniencia d'axuntar l'Asamblea na que se toparíen en minoría frente a la oposición, los dos partíos aprobaron al traviés de los sos representantes nel Sovnarkom l'apertura de sesiones pal 5 de xineruxul/ 18 de xineru de 1918greg el19 de avientu de 1917xul/ 1 de xineru de 1918greg.[70] El VTsIK refrendó la decisión dos díes depués.[70] Al tiempu y como rival de l'Asamblea, los partíos gubernamentales decidieron convocar el III Congresu Soviéticu de Soldaos y Obreros y el III Congresu de Sóviets de llabradores pal 8 de xineruxul/ 21 de xineru de 1918greg.[71]

La única sesión editar

Impunxérase'l estáu de sitiu[72] na capital el 23 de avientu de 1917xul/ 5 de xineru de 1918greg y fueren prohibíes les concentraciones caleyeres.[68] La ciudá quedó al cargu de un nuevu organismu, el Cuartel Xeneral Militar Estraordinariu, formáu por bolxeviques y socialrevolucionarios d'izquierda.[72] Los díes previos a l'apertura de les sesiones, el Sovnarkom (gobiernu soviéticu encabezadura por Lenin) y el Sóviet de Petrográu solicitaron a la población que nun participara en manifestaciones en favor de l'asamblea.[73] El 3 de xineruxul/ 16 de xineru de 1918greg, el Sovnarkom aprobó la declaración de derechos del pueblu trabayador esplotáu», qu'incluyía los refugu a dexar el poder a cualquier institución y l'alvertencia de que, si dalguna se arrogaba tal poder, sería eslleida poles autoridaes soviétiques, inclusive por forzar si resultaba necesariu.[73] Coles mesmes, sollertar a los reximientos acuartelaos na capital y traxéronse a la ciudá destacamentos de marinos de la Flota del Bálticu y un reximientu de Fusileros Letonos.[74] Prohibióse amás aportar a la contorna del Palaciu Táuride y del Institutu Smolny el día qu'empezaben les sesiones.[74] La seguridá del propiu palaciu quedó en manes d'un destacamentu de marinos anarquistes colos que los mesmos bolxeviques topetaren enantes pola so indisciplina.[75]

Na mañana del 5 de xineruxul/ 18 de xineru de 1918greg,[53] una manifestación[53] pacífica multitudinaria en sofitu de l'Asamblea, sofitada principalmente pola clase media y los funcionarios,[64][76] foi esvalixada[77] a tiros poles tropes lleales al Gobiernu bolxevique,[78] qu'unviara a numberosos soldaos y marinos a la contorna del Palaciu Táuride.[64] Los bolxeviques encargárense d'embrivir el sofitu militar a les protestes desmontando los vehículos de la división blindada la nueche anterior, que la so ausencia fixo bazcuyar a los reximientos que al empiezu decidieren xunise a la manifestación.[79] Los manifestantes axuntárense en nueve puntos a lo llargo de la ciudá pa concentrase depués nel Campu de Marte y avanzar dende ellí a lo llargo de l'avenida Liteini hasta la sede de l'asamblea.[79] Según cálculos del propiu Gobiernu, el tirotéu que desbandó a los manifestantes cobró siete o ocho muertos d'estos.[80][76] Soterrar a los muertos a otru día, xunto a los de la matanza del Domingo Sangrientu de 1905.[76][81][82]

 
Viktor Chernov, escoyíu primer presidente de l'Asamblea Constituyente.

Cerca de doscientos diputaos socialrevolucionarios colaron escontra'l Palaciu Tauride alredor del mediudía nuna procesión que percorrió delles cais, ente gran[76] esplegue militar.[83] El palaciu topábase estrechamente curiáu por soldaos que controlaben l'accesu al edificiu, arrodiáu de cañones y ametralladores.[84] Convencíos de que'l Gobiernu usaría la fuercia contra l'Asamblea, munchos d'estos diputaos tarrecíen pola so vida.[83] Kérenski, escondíu na capital, solicitó en devanéu al partíu poder allegar a la sesión.[83] A pesar de que la policía buscaba a dellos d'ellos, Lenin decidió respetar la so inmunidá como diputaos.[85]

Colos bolxeviques y socialrevolucionarios d'izquierda aconceyaos, l'apertura de la sesión retrasar del mediudía hasta los cuatro de la tarde.[85][86][79] Dambes delegaciones decidieren que'l Sovnarkom nun apurriera'l poder a l'asamblea.[79] Lenin llegó pasáu'l mediudía, una vegada conocíu el resultáu de la manifestación de la mañana, y axuntóse col comité central y cola delegación bolxevique.[77] Decidióse qu'esta abandonara l'asamblea si na sesión del día esta nun otorgaba'l poder a los sóviets.[77]

Nuna sala de nueva decoración, los diputaos socialrevolucionarios ocuparon los escaños de la derecha, con dellos socialrevolucionarios de les minoríes a la so izquierda, siguíos de[87] los socialrevolucionarios d'izquierda y de los diputaos bolxeviques.[88] Apenes unos pocos de los ilegalizados kadetes y de los escasos mencheviques topábense presentes.[88] Los socialrevolucionarios ucraínos nun allegaron a la sesión y formaron la so propia Asamblea constituyente soberana.[88] El públicu, contrariu a l'Asamblea, enllenaba l'edificiu.[89][53][90] L'atmósfera yera bien tirante.[86]

Cuando'l diputáu de mayor edá, el socialrevolucionario Shvetzov, disponer a realizar l'apertura de l'Asamblea, na sala[86] de Catalina, Yákov Sverdlov xubió a la tribuna, tomó la campaniella de presidente y abrió la sesión en nome del Comité Executivu Central Panrusu (VTsIK).[80][91][87] Antes, los diputaos bolxeviques torgaren que Shvetzov abriera la sesión provocando una balasma na sala.[87] Sverdlov[92] presentó de siguío la declaración de derechos del pueblu trabayador esplotáu» —redactada por Lenin—,[68] que convidó a suscribir a l'asamblea; ente los puntos de la declaración incluyíase la concesión de tol poder a los soviets,[87] l'abolición de la propiedá privada de la tierra, los planes p'algamar una paz xeneral democrática, la cancelación de los creitos del Estáu, la nacionalización de la banca o'l control obreru de la industria.[80][68]

La mayoría antibolchevique, sicasí, empezó per escoyer al presidente de la Cámara; el socialrevolucionario Chernov[91][92] ganó por 244 votos a 153 a la candidata gubernamental, la socialrevolucionaria d'izquierda Mariya Spiridónova.[80][93] Tres un débil pero conciliador discursu de Chernov,[93] el menchevique Irakli Tsereteli criticó con más durez al Sovnarkom,[92] acusándolo de la crisis del país y de la inutilidá de les sos midíes.[80] Los discursos de los diputaos opuestos al Gobiernu recibieron les ulles y berros de los soldaos y marinos qu'atarraquitaben l'edificiu, que de cutiu los atayaron.[80]

Un destacáu bolxevique, Iván Skvortsov-Stepánov, nun discursu aprobáu por Lenin, esplica porque los bolxeviques nun se sentíen obligaos a una Asamblea Constituyente democráticamente escoyida:[94]

”¿Como podéis” —esclama— “recurrir a tal conceutu como la voluntá de tol pueblu? Pa un marxista “el pueblu” ye una noción inconcebible: el pueblu nun actúa como una simple unidá. El pueblu como unidá ye una mera ficción, y esta ficción ye necesaria pa les clases dominantes”.

La moción de los bolxeviques resultó refugada por votación (237 votos negativos frente a 146 favorables)[92] y la delegación bolxevique decidió retirase de l'asamblea.[80][91][95] El vicecomisario popular p'Asuntos Navales, Fiódor Raskólnikov, lleó una declaración preparada na qu'acusaba de contrarrevolucionarios a los socialrevolucionarios y los bolxeviques abandonaron el palaciu.[96][92][95] Lenin dexó l'edificiu coles siguientes instrucciones:[94]

Nun hai necesidá d'esvalixar l'Asamblea Constituyente: dexáilos que sigan faluquiando tanto como ellos quieran, y cuando se faigan cachos, y mañana vamos atopar a unu solu d'ellos dientro.

Tres el refugu de la moción bolxevique, estos y los sos socios de Gobiernu axuntar mientres una posa de la sesión nuna xunta informal del Sovnarkom celebrada nel palaciu y decidieron eslleir[97] l'asamblea ensin utilizar la fuercia;[95] tres la primer sesión, l'edificiu cerraríase.[92][98][99] Los marinos teníen de dexar a los diputaos abandonar l'asamblea tres la sesión de la nueche y, de siguío, cerrar l'edificiu.[98][99] Tres esta decisión, Lenin retiróse y coló a dormir al Institutu Smolny, alredor de les 2:00 a. m.[92]

Los socialrevolucionarios d'izquierda permanecieron[92] na asamblea y trataron de dexar n'evidencia a los sos antiguos correlixonarios forzándolos a refugar la seición de la propuesta gubernamental sobre la paz.[96] En respuesta a les acusaciones d'habese opuestu a la entrega de finques a los llabradores ensin compensación a los sos antiguos dueños, la mayoría socialrevolucionaria decidió camudar l'orde del día y pasar a tratar la llei agraria.[96] Incapaces de forzar la votación sobre la paz pola renuencia de los socialrevolucionarios, que deseyaben retardar les votaciones a la fin de la sesión, los socialrevolucionarios d'izquierda abandonaron entós l'asamblea, alredor de los dos y media[92] de la madrugada.[98] Retiraos estos, el públicu contrariu empezó a ocupar los sos escaños.[98] Dalgunos de les tropes enfiláronse y apuntaron coles sos armes a los diputaos entá presentes.[92]

Chernov empezó a votar a toa velocidá diverses lleis, ensin oposición yá;[99] a la desesperada, los socialrevolucionarios trataben d'aprobar en minutos lo que nun aprobaren en meses de Gobiernu.[98] Pasaes les 4 de la mañana, el xefe del destacamentu de la guardia, el marineru anarquista Anatoli Zhelezniakov, averar a Chernov ya indicólu:[94][98][100][91][92][101]

La Guardia ta cansada. Propóngolu que zarru la sesión y mande a toos a casa.

Chernov, sorprendíu metanes la llectura de la llei agraria, respondió:[102][92][101]

Tolos miembros de l'Asamblea Constituyentes tán tamién bien cansaos, pero nenguna fatiga puede detener la llectura de la llei de la tierra que Rusia ta esperando.

Chernov lleó rápido'l títulu del proyeutu de los socialistes revolucionarios: “Llei de la Tierra”,[102] que proclamaba una reforma agraria radical,[103] una llei que faía de Rusia una república federal democrática (per mediu de la ratificación de la decisión del Gobiernu provisional adoptada en setiembre de 1917 y el llamáu a los aliaos de la Entente pa una paz democrática.[102][100][91] La llei agraria yera bien similar al decretu soviéticu que se promulgara mientres la Revolución d'Ochobre.[100] El resolución sobre la guerra criticaba les negociaciones colos Imperios centrales, pero asumía l'armisticiu declaráu pol Gobiernu de Lenin y declaraba la so intención de convocar una conferencia socialista pa llograr una paz xeneral y democrático.[100]

L'Asamblea aprobó les mociones,[100] programó la siguiente sesión a les 5 de la tarde del 6 de xineruxul/ 19 de xineru de 1918greg y llevantó la sesión a les 4:40 de la mañana,[102][104] tres doce hores de trabayu.[91][101] A otru día, los diputaos atoparon l'edificiu zarráu y l'Asamblea Constituyente declarada eslleida pol Gobiernu bolxevique,[104] por aciu un decretu del Sovnarkom que foi ratificáu pol Comité Executivu Central Panruso (VTsIK) el 6 de xineruxul/ 19 de xineru de 1918greg.[105][100][91][82] L'edificiu topábase curiáu[100] por una guardia armada con ametralladores y artillería de campaña.[105]

Dos díes más tarde, axuntóse'l III Congresu de los Soviets, formáu por una apolmonante mayoría de bolxeviques y socialrevolucionarios d'izquierda qu'aprobaron les propuestes del Sovnarkom,[82] incluyendo la declaración de derechos del pueblu trabayador esplotáu».[104]

Lenin xustificó la decisión afirmando que namái los sóviets y non un Parllamentu burgués como l'asamblea representaben verdaderamente los intereses de los llabradores probes y de los obreros urbanos.[106] Los socialrevolucionarios d'izquierda xustificaron el so sofitu a la supresión de l'asamblea indicando que nun la consideraben representativa de les preferencies populares por escoyela pocu dempués de la Revolución d'Ochobre y ensin tiempu de que l'eleutoráu pudiera apreciar les diferencies ente socialrevolucionarios.[105] La disolución, al polarizar radicalmente la situación política, emburrió inevitablemente al país a la guerra civil.[106]

La reaición de la población foi más adversa que nel casu d'anteriores midíes gubernamentales.[107] El gobiernu eslleió pola fuercia les manifestaciones[108] entamaes polos partidarios de l'asamblea.[91] Aun así, la principal reaición de les mases foi la indiferencia,[91][109] principalmente porque les midíes más deseyaes pola población yá les tomara'l Gobiernu soviéticu (Sovnarkom), lo que quitó a l'asamblea de la so principal razón de ser[97] a güeyos de la mayoría de la población.[100][53] Los llabradores llograren la tierra, los soldaos consiguieren l'armisticiu y los obreros llograren la supervisión de les fábriques y otres concesiones.[53] N'interés de la mayoría de la población polos símbolos políticos astractos yera tan escasu que nun hubo defensa efeutiva de l'asamblea.[91] L'asamblea yera importante pa los intelectuales pero la mayoría de la población, llabradora, ver como un organismu remoto y centralista, inferior a los sóviets que-yos yeren más cercanos.[110] El Comité pa la Defensa de l'Asamblea Constituyente escarecía de sofitu militar d'importancia y los socialrevolucionarios confiaben equivocadamente nuna decidida respuesta popular contra'l Sovnarkom que nun se produció.[104]

La supresión de l'asamblea condució inevitablemente a la guerra civil, dada la imposibilidá d'estremar a los bolxeviques del poder al traviés de les urnes.[91] La oposición solo podía eslleise o tomar les armes contra'l Gobiernu.[111] L'aición del Sovnarkom dexó la permanencia de Lenin nel poder, evitó la probable formación d'un Gobiernu socialista de coalición y condució al gobiernu dictatorial del país.[112] Abandonada la idea de la espresión de la voluntá popular al traviés de les urnes, los bolxeviques dexaron claro que solo dexaríen el poder pola fuercia.[112]

Ente Petrográu y Samara (xineru-xunu de 1918) editar

=== Fallíos intentos de restaurar l'Asamblea Cerráu'l Palaciu Táuride, dellos diputaos socialrevolucionarios de l'Asamblea Constituyente axuntar nel institutu d'enseñanza secundaria Gurévich pa sospesar les posibilidaes de siguir les sesiones[113] pero finalmente refugóse siguir les xuntes de l'asamblea nes diverses fábriques que s'ufiertaron a acoyelos.[114] A mediaos de febreru, la delegación treslladóse a Moscú, onde nun recibió'l sofitu necesariu pa retomar les sos xuntes; en convenciéndose de la imposibilidá de axenciar el respaldu necesariu nes grandes ciudaes ruses, refugó treslladar al territoriu del ríu Don, controláu polos atamanes contrarrevolucionarios, o a Arjánguelsk, so control Aliáu.[115] Dellos delegaos del partíu trataron de treslladala al Kiev controláu pola Rada Central Ucraínana,[116] pero la declaración d'independencia de la Rada del 16 de xineruxul/ 29 de xineru de 1918greg atayó l'alcuerdu ente populistes rusos y ucraínos.[117] Cuasi coles mesmes, les fuercies de la Rada tuvieron qu'abandonar la ciudá, lo que efeutivamente terminó cola Asamblea Constituyente como cuerpu cohesionado.[118]

Desesperaos por atopar un llugar onde poder retomar les sesiones de l'asamblea con sofitu popular significativu, los socialrevolucionarios refugaron Siberia por demasiáu alloñada al centru de Rusia, a pesar de la so gran fuercia na rexón, y empezaron a pensar en treslladase a la rexón del Volga mediu, zona de gran influyencia del partíu[119] y que paecía tar causando problemes a los bolxeviques.[120]

Midíes llegales ya illegales editar

Los socialrevolucionarios optaron por una estratexa doble pa llograr la resurreición de l'Asamblea: per un sitiu, siguieron trabayando nos sóviets pa tratar de llograr mayoríes que-yos dexaren controlar el Gobiernu y ordenar entós la xunta de la mesma; por otru, iguaron diversos intentos de baltar pola fuercia —polo xeneral con importante sofitu militar ayenu al partíu— al Gobiernu de Lenin.[121] Estes últimes midíes viéronse bien enzancaes pola gran perda de sofitu de los soldaos a los socialrevolucionarios.[121]

La medrana a que la guerra civil acabara nel trunfu de los contrarrevolucionarios llindó de primeres les aiciones del comité central socialrevolucionario:[122] les aiciones d'estos teníen de centrase na propaganda p'atraer a la clase trabayadora al programa socialrevolucionario y la restauración de l'Asamblea Constituyente, pero nun teníen d'incluyir l'enfrentamientu armáu colos bolxeviques pa nun facilitar la victoria de los contrarrevolucionarios.[123] L'ala más conservadora del partíu, que yera minoritaria nel comité central pero apoderaba la delegación de diputaos de l'Asamblea, entamó dos reunión de diputaos y en febreru aprobó un plan pol que los diputaos volveríen a les sos provincies, empezaríen el baturiciu y sofitaríen cualquier Gobiernu rexonal antibolchevique que pudiera surdir.[124]

Escontra l'Asamblea al traviés de los soviets editar

El Comité Central de los Socialistes Revolucionarios axuntar en xineru y decidió en contra de la resistencia armada yá que:[125][123]

El movimientu bolxevique, a diferencia de l'autocracia zarista, basar nos trabayadores y soldaos que tán entá ciegos, que nun perdieron la fe nellos, y nun ven qu'eso ye fatal pa la causa de la clase trabayadora.

A pesar que los socialistes moderaos (socialistes revolucionarios y los sos aliaos mientres l'iviernu y la primavera de 1918, los mencheviques)[126] decidieron trabayar dientro del sistema soviéticu, y volvieron al Comité Executivu Central Panruso (VTsIK), al Sóviet de Petrográu y otros organismos de los que se colaren mientres el llevantamientu bolxevique d'ochobre de 1917.[127] Teníen la esperanza que les nueves eleiciones soviétiques favoreceríenlos una vegada que los bolxeviques probaren la so incapacidá pa solucionar los problemes de la población. Entós consiguiríen la mayoría dientro de los sóviets llocales y, finalmente, el Gobiernu soviéticu, que nesi momentu podría axuntar nuevamente l'Asamblea Constituyente.

Los planes socialistes fueron parcialmente esitosos nes nueves eleiciones soviétiques del iviernu y, especialmente, na primavera del 1918, que frecuentemente producíen mayoríes favorables a los socialrevolucionarios y a la oposición a los bolxeviques. Pero viéronse atayaos los sos planes pol refugu del Gobiernu Soviéticu d'aceptar el resultáu de les eleiciones y la nueva disolución de los sóviets antibolcheviques.[128][129] Como unu de los líderes bolxeviques de Tula, N.V. Kopulov, escribió al Comité Central Bolxevique a principios de 1918:[130]

Dempués de tresferir el poder a los sóviets, un cambéu rápidu d'humor asocedió ente los trabayadores. Los diputaos bolxeviques son rellanados unu a unu, y llueu la situación xeneral tomu una apariencia realmente infeliz. A pesar del fechu qu'había una confabulación de los Socialistes Revolucionarios, y que la Izquierda de los Socialistes Revolucionarios tuviera con nós, la nuesa situación yera más precaria con acaldía que pasaba. Vimos forzaos a bloquiar les nueves eleiciones a los Soviets, según nun reconoceles cuando estes tuvieron llugar y nun taben al nuesu favor.

En respuesta, los socialistes revolucionarios y mencheviques empezaron Asamblees de Plenipotenciarios Fabriles, que funcionaron en paralelu colos sóviets apoderaos polos bolxeviques, dedicaes a tratar asuntos d'interés pa los obreros.[131] Surdió de la corriente derechiega de los mencheviques en marzu de 1918.[132] La idea probóse popular ente los trabayadores, especialmente ente los metalúrxicos y otros afeutaos gravemente pol fin de la producción bélica pol fin de la participación rusa na guerra mundial,[131] pero tuvo poco efeutu nel Gobiernu bolxevique. A pesar de les mociones favorables a l'asamblea constituyente aprobaes por diversu asamblees de plenipotenciarios, en realidá l'interés de los obreros pol organismu yera escasu.[133]

Cola firma del tratáu de paz de Brest-Litovsk per parte de los bolxeviques el 3 de marzu de 1918, los líderes socialistes revolucionarios ven cada vez más al Gobiernu bolxevique como próximu a los alemanes.[134] Tuvieron considerando la posibilidá d'una alianza colos lliberales Demócrates Constitucionales (kadetes), lo que fuera refugáu apocayá nel Cuartu Congresu del Partíu d'avientu de 1917.[135] Los socialistes moderaos y lliberales sostuvieron conversaciones pa crear un frente xuníu antibolchevique a finales de marzu.[135] Sicasí, les negociaciones fracasaron cuando los socialistes revolucionarios aportunaron na xunta de l'Asamblea Constituyente tal como s'escoyera en payares de 1917, ente que los Demócrates Constitucionales, que llograren unos probes resultaos na eleición de payares, esixeron unes nueves eleiciones.[136][135] A pesar del fracasu de les conversaciones, surdió la Unión pola Rexeneración de Rusia, formada a títulu individual por socialrevolucionarios de la corriente conservadora, kadetes d'izquierda y socialistes populares; la Unión defendía la vuelta a la llucha contra los Imperios centrales, contra'l Gobiernu soviéticu, la formación d'un direutoriu que gobernara'l país hasta'l final del conflictu mundial y la restauración de l'Asamblea Constituyente una vegada esti acabara.[135]

El Comité de Samara (xunu-setiembre de 1918) editar

 
Vagón-cuartel de la Lexón Checoslovaca en Siberia.

El 7 de mayu de 1918, el 8º Conseyu del Partíu Socialrevolucionario celebráu en Moscú, aprobó empecipiar un llevantamientu contra los bolxeviques coles mires de volver convocar l'Asamblea Constituyente y devolver al país a la guerra contra los Imperios centrales.[137] La conferencia del partíu supunxo un cambéu na anterior estratexa de buscar el poder al traviés del sistema soviéticu y definió les aiciones del partíu contra'l Gobiernu de Lenin hasta'l final de la guerra mundial en payares; foi'l periodu d'oposición más intensa de los socialrevolucionarios al Gobiernu en tola guerra civil.[137]

Mientres los preparativos llevar a cabu, la Lexón Checoslovaca balta'l poder soviético en Siberia, los Urales y na rexón del Volga a finales de mayu-principio de xunu de 1918, y el centru de l'actividá de los Socialistes Revolucionarios treslládase ellí. El 8 de xunu de 1918, cinco miembros de l'Asamblea Constituyente formaron el Comité de Miembros de l'Asamblea Constituyente (“Komuch”) en Samara, y declárase como nueva autoridá suprema nel país.[138]

El comité llogró'l sofitu de la Lexón Checoslovaca y pero foi capaz d'estender la so autoridá solo na rexón del Volga-Kama. Sicasí, la mayoría de les rexones de Siberia y los Urales quedaron so control de diverses autoridaes: grupos de les minoríes, cosacos, gobiernos llocales militares o lliberales derechiegos, que constantemente entraben en conflictu col Komuch. El Comité funcionó hasta setiembre de 1918 y foi creciendo hasta axuntar a 90 miembros de l'Asamblea Constituyente, cuando se autodenominaron “Estáu de la Conferencia”, representando a tolos gobiernos llocales antibolcheviques dende'l Volga al Océanu Pacíficu, formando una coalición llamada “Suprema Autoridá Panrusa” (tamién conocíu como'l «Direutoriu de Ufá», col postreru oxetivu de reconvocar a l'Asamblea Constituyente una vegada que les circunstancies dexar:

2. Nestes actividaes, el gobiernu va tar empuestu indefectiblemente polos derechos supremos indisputables de l'Asamblea Constituyente. Va Ser una incansable xera pa tolos órganos subordinaos al Gobiernu Provisional, y nun va faer intentu dalgunu de infringir los derechos de l'Asamblea Constitucional o atrabancar la so vuelta al trabayu.
3. Esta va rindir cuentes de les sos actividaes de l'Asamblea Constituyente asina l'Asamblea Constituyente declare que reasume la so actividá. Va Tar subordinada incondicionalmente a l'Asamblea Constituyente, que ye la única autoridá suprema nel país.[139]

El Comité de Miembros de l'Asamblea Constituyente siguió funcionando como'l Congresu de Miembros de l'Asamblea Constituyente”, pero nun tenía poder real, nun siendo que'l Direutoriu plegar nel so sofitu:[139]

Toa posible ayuda al Congresu de Miembros de l'Asamblea Constituyente, operando como órganu llegal del estáu, nel so trabayu independiente p'asegurar la reubicación de los miembros de l'Asamblea Constituyente, entainándose a la preparación de la continuación de la so actividá como Asamblea Constituyente na so presente composición.

Primeramente, l'alcuerdu cuntó col sofitu inicial del Comité Central Socialista Revolucionariu; dos de los sos miembros de l'ala derecha, Avkséntiev y Vladímir Zenzínov, formaron parte del Direutoriu de Ufá, de cinco miembros. Sicasí, cuando Victor Chernov llegó a Samara el 19 de setiembre de 1918, foi capaz de persuadir al Comité Central pa retira-y el sofitu al Direutoriu porque reparara que yera demasiáu conservador, y que la presencia de los Socialistes Revolucionarios yera insuficiente.[140] Esto debilitó al Direutoriu; dos meses dempués, el 18 de payares de 1918, foi baltáu por oficiales conservadores que nomaron al almirante Aleksandr Kolchak como nuevu “gobernante supremu”.

El fundimientu final editar

 
Bolxeviques executaos en Vladivostok pola Lexón Checoslovaca.

Dempués de la cayida del Direutoriu de Ufá, Chernov formuló una llamada a la “tercer vía” contra dambos, bolxeviques y el lliberal derechiegu Movimiento Blanco, pero los Socialistes Revolucionarios intentaron d'establecese ellos mesmos como una fuercia independiente, ensin ésitu, y el partíu, siempres quebráu, empezó a desintegrarse. A la derecha, Avkséntiev y Zenzínov fueron al estranxeru col permisu de Kolchak. Na izquierda, dellos Socialistes Revolucionarios llegaron a reconciliase colos bolxeviques. Chernov intentó entamar una sulevación contra Kolchak n'avientu de 1918, pero foi desmontada y los sos participantes executaos. En febreru de 1919, el Comité Central de los Socialistes Revolucionarios decidió que los bolxeviques yera en menos malu de los dos demonios, y dexó la llucha armada contra ellos. Los bolxeviques dexaron al Comité Central de los Socialistes Revolucionarios establecese en Moscú, y empecipiar la publicación d'un periódicu del partíu en marzu de 1919, pero llueu van ser arrestaos, permaneciendo'l restu de la Guerra Civil Rusa en prisión.[141] Chernov escuéndese, y depués foi forzáu a abandonar Rusia ente que los miembros presos del Comité Central fueron llevaos a xuiciu en 1922, y los sos líderes fueron sentenciaos a muerte, anque les sos sentencies fueron suspendíes.[142]

Col mayor partíu pro-constitucional fuera de xuegu, la única fuercia que permanez sofitándola ye los aliaos de la Entente. El 26 de mayu de 1919, los aliaos ufiertaron a Kolchak tol so sofitu sosteníu nunes cuantes condiciones, incluyendo eleiciones llibres en tolos niveles del gobiernu y la rehabilitación de l'Asamblea Constituyente. El 4 de xunu de 1919, Kolchak aceptó la mayoría de les condiciones, pero refugó restablecer l'Asamblea escoyida en payares de 1917, yá que, según afirma, escoyer sol gobiernu bolxevique y les eleiciones nun fueron totalmente llibres. El 12 de xunu de 1919, los aliaos xulgaron la respuesta como satisfactoria, y la demanda de la convocatoria de l'Asamblea Constituyente orixinal foi abandonada.[142]

Tanto Kolchak como'l líder del Movimiento Blanco al sur de Rusia, el xeneral Antón Denikin, oficialmente suscribieron los principios de la “non determinación”, por casu, refugaron determinar que clase de sistema políticu o social tendría Rusia dempués de que'l bolxeviquismo fuera derrotáu. Kolchak y Denikin fixeron promeses xenerales sobre los efeutos que podría tener, pero non la torna al pasáu y qu'habría dalguna clase de representación popular lleváu a cabu. Sicasí, un periodista rusu apunta nesi tiempu:[143]

Nel mesmu Omsk... podíen trate grupos políticos que taben preparaos pa prometer cualquier cosa a los aliaos quixeren oyer, y que “Cuando tomemos Moscú, vamos falar con ellos nun tonu distintu”.

Los líderes del Movimientu Blanco publicaron numberoses memories dempués de les sos derrotes, son inconcluyentes nesta tema. Nun apaecen abondes evidencies pa dicir qué grupu del Movimientu Blanco prevaleciera en casu de victoria Blanca, y cómo s'hubiera sofitada la idea d'eleiciones pa la Nueva Asamblea Constituyente y cómo se llevaren a cabu, y muncho menos que tan restrictiva fuera. Dempués de la victoria bolxevique na Guerra civil a la fin de 1920, 38 miembros de l'Asamblea Constituyente axuntar en París en 1921, y formen un comité executivu, que taba constituyíu pol líder de los Demócrates Constitucionales, Pável Milyukov, unu de los líderes Progresistes, Aleksandr Konoválov, un miembru del Direutoriu de Ufá, Nikolái Avkséntiev, y el xefe del Gobiernu Provisional de Kerensky. Como otres organizaciones d'emigraos, probóse como inefectiva.[144]

Disputes históriques editar

 
Neños na cai, mientres la Guerra Civil Rusa.

Acordies con el llibru de 1975, “Leninismu baxu Lenin” de Marcel Liebman, los bolxeviques y los sos aliaos teníen mayoría nos Soviets por cuenta de un sistema eleutoral distintu. Pa la Constitución soviética de 1918, cada Soviet urbanu (y usualmente pro-bolxevique), teníen un delegáu por cada 25 mil votantes. Cada Soviet rural (usualmente pro-Socialistes Revolucionarios), solo dexábase un delegáu por cada 125 mil votantes. Los bolxeviques xustifiquen el zarru de l'Asamblea por cuenta de que les eleiciones de delegaos nun tuvieron en cuenta la partición del Partíu Socialista Revolucionariu en dos. Poques selmanes dempués, los izquierdistes y los derechiegos del partíu Socialista Revolucionariu consiguieron unos votos más o menos iguales nos Soviets de llabradores. Los bolxeviques tamién argumentaben que los Soviets yeren más democráticos, yá que los sos delegaos podíen ser destituyíos polos sos eleutores cuasi darréu, frente a otros que podíen pasar dellos años hasta les nueves eleiciones. El llibru afirma que toles eleiciones de los Soviets urbanos y de llabradores fueron llibres, al igual que lu fueron les eleiciones de delegaos al Segundu Congresu Panruso de los Sóviets que tuvo lugar antes de l'Asamblea y el Tercer Congresu Panruso de los Soviets xusto dempués.

Dos llibros más recién, usando'l material procedente de l'apertura d'archivos soviéticos, La Revolución rusa 1899-1919 de Richard Pipes y Una traxedia de la xente d'Orlando Figes, dan una versión distinta. Pipes argumenta que les eleiciones de delegaos al Segundu Congresu nun fueron llimpies, por casu, un Soviet con 1500 miembros unvió 5 delegaos, que yera más que la mesma Kiev. Afirma que tanto los Socialistes Revolucionarios como los Mencheviques declararon les eleiciones como illegales y non representatives. Los llibros afirmen que los bolxeviques, dos díes depués de la disolución de l'Asamblea Constituyente, crearon una contra-asamblea, el Tercer Congresu Panruso de los Soviets. Diéronse ellos mesmos y a los Socialistes Revolucionarios d'Izquierda'l 94% de los escaños, bien lloñe de los resultaos de les úniques eleiciones parllamentaries democrátiques en Rusia nesi tiempu.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Wade (2000), p. 277
  2. 2,0 2,1 2,2 Kochan (1967), p. 183
  3. 3,0 3,1 Radkey (1958), p. 143 Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «radkey143» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  4. 4,0 4,1 Radkey (1958), p. 355
  5. 5,0 5,1 Kochan (1967), p. 185
  6. Kochan (1967), p. 186
  7. Ver Seis Meses Coloraos en Rusia (Six Rede Months in Russia) de Louise Bryant, capítulu VII, disponible en: online.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 Kochan (1967), p. 184
  9. 9,0 9,1 9,2 9,3 Kochan (1967), p. 190
  10. Radkey (1958), p. 356
  11. Kochan (1967), p. 188
  12. 12,0 12,1 Radkey (1958), p. 357
  13. 13,0 13,1 Kochan (1967), p. 187
  14. 14,0 14,1 14,2 Radkey (1958), p. 358
  15. Radkey (1958), p. 359
  16. Kochan (1967), p. 189
  17. 17,0 17,1 Chamberlin (1976), p. 364
  18. Radkey (1958), p. 360
  19. 19,0 19,1 19,2 19,3 19,4 19,5 19,6 Wade (2000), p. 279
  20. Ver V. I. Lenin. Los bolxeviques tienen d'asumir el poder: Una carta al Comité Central y a los comités de Petrográu y Moscú (The Bolsheviks Must Assume Power: A Letter to the Central Committee and the Petrograd And Moscow Committees Of The R.S.D.L.P.(B.)), Collected Works, Progress Publishers, Moscow, Volume 26, 1972, páxs. 19-21, disponible en online
  21. Pola tema de la clausura de periódicos non-socialistes en Petrográu, pol Comité Revolucionariu Militar el 26 d'ochobre, ver Nikolai Sukhanov. La Revolución Rusa, 1917 (The Russian Revolution, 1917), Oxford University Press, 1955, páxs.649-650. Pal primer decretu del Sovnarkom sobre la censura de prensa, ver Rex A. Wade. La revolución Rusa, 1917 (The Russian Revolution, 1917), Cambridge University Press, 2005, ISBN 0-521-84155-0 p.276. Pal segundu decretu del Sovnarkom, nel qu'establez un control más ampliu del control del gobiernu sobre la prensa, ver V. I. Lenin. Coleiciones de Llibros (Collected Works), Progress Publishers, Moscow, Volume 26, 1972, páxs. 283-284, disponible en online
  22. Felstinsky, 1988, p. 84.
  23. Ver V. I. Lenin. Retrucando a la contestación de los llabradores, Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 26, 1972, páxs. 300-301, disponible en online
  24. 24,0 24,1 24,2 24,3 24,4 24,5 Rabinowitch, 2007, p. 71.
  25. Felstinsky, 1988, p. 86.
  26. 26,0 26,1 Felstinsky, 1988, p. 93.
  27. 27,0 27,1 Felstinsky, 1988, p. 85.
  28. Felstinsky, 1988, páxs. 84-85.
  29. Felstinsky, 1988, p. 88.
  30. Rabinowitch, 2007, p. 72.
  31. 31,0 31,1 Felstinsky, 1988, p. 94.
  32. 32,0 32,1 32,2 32,3 Rabinowitch, 2007, p. 103.
  33. 33,0 33,1 Rabinowitch, 2007, p. 70.
  34. Rabinowitch, 2007, p. 55.
  35. 35,0 35,1 Rabinowitch, 2007, p. 74.
  36. 36,0 36,1 36,2 Rabinowitch, 2007, p. 75.
  37. 37,0 37,1 37,2 37,3 Rabinowitch, 2007, p. 76.
  38. 38,0 38,1 Rabinowitch, 2007, p. 96.
  39. 39,0 39,1 Rabinowitch, 2007, p. 77.
  40. Radkey (1990), p. 5
  41. 41,0 41,1 41,2 41,3 Radkey (1963), p. 281
  42. 42,0 42,1 42,2 42,3 42,4 Chamberlin (1976), p. 365
  43. Radkey (1990), p. 16
  44. 44,0 44,1 Wade (2000), p. 278
  45. Ver Oliver H. Radkey. Rusia va a les Urnes: La Eleición de l'Asamblea Constituyente de Toles Rusies, 1917 (Russia Goes to the Polls: The Election to the All-Russian Constituent Assembly, 1917), Ithaca, Cornell University Press, 1989, ISBN 0-8014-2360-0 xxvi, 171 p.
  46. Ver V. I. Lenin. Les Eleiciones a l'Asamblea Constituyente y la Dictadura del Proletariáu, avientu de 1919, Obres completes, Volume 30, páxines 253-275 Progress Publishers, 1965. Disponible en online
  47. 47,0 47,1 Radkey (1963), p. 282
  48. Radkey (1963), p. 456
  49. 49,0 49,1 49,2 Radkey (1963), p. 283
  50. 50,0 50,1 Radkey (1963), p. 284
  51. 51,0 51,1 51,2 51,3 51,4 51,5 51,6 Chamberlin (1976), p. 366
  52. La cantidá exacta de los votos recibíos per cada partíu individual entá ta en disputa, debíu al gran númberu de papeletes inválides.
  53. 53,0 53,1 53,2 53,3 53,4 53,5 Wade (2000), p. 281
  54. Ver V. I. Lenin. Congresu Estraordinariu Panruso de Diputaos de los Soviets de Llabradores: Discursu de la Cuestión Agraria (The Extraordinary All-Russia Congress Of Soviets Of Peasants' Deputies: Speech On The Agrarian Question) 14 de payares, Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 26, 1972, páxs. 321-332, disponible en online
  55. 55,0 55,1 55,2 55,3 55,4 Wade (2000), p. 280
  56. Ver Israel Getzler. Kronstadt 1917-1921: El destín d'una democracia soviética (The Fate of a Soviet Democracy), Cambridge University Press, 1983, paperback edition 2002, ISBN 0-521-89442-5 p.180
  57. Radkey (1963), p. 288
  58. Radkey (1963), p. 306
  59. 59,0 59,1 Radkey (1963), p. 375
  60. 60,0 60,1 60,2 60,3 60,4 Chamberlin (1976), p. 367
  61. 61,0 61,1 Felstinsky, 1988, p. 112.
  62. Ver Rex A. Wade. op. cit. p. 277. Vease'l decretu de Lenin publicáu'l 29 de payares en V. I. Lenin. Decretu de detención de los líderes de la guerra civil contra la Revolución, Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 28, 1972, páxs.351, disponible en online
  63. Felstinsky, 1988, páxs. 94-95.
  64. 64,0 64,1 64,2 64,3 64,4 64,5 Chamberlin (1976), p. 368
  65. Ver V. I. Lenin. Na Apertura de l'Asamblea Constituyente (On The Opening Of The Constituent Assembly), Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 26, 1972, páxs. 367, disponible en online:
  66. 66,0 66,1 66,2 Ver V. I. Lenin. Tesis sobre l'Asamblea Constituyente (Theses On The Constituent Assembly), Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 26, 1972, páxs. 379-383, disponible en [1]
  67. Ver V. I. Lenin. Discursu na Xunta del Comité Central del R.S.D.L.P.(B.), 11 d'avientu(24), 1917 y les notes xunto a páxina, Obres completes, Progress Publishers, Moscú, Volume 26, 1972, páxs. 377, disponible online
  68. 68,0 68,1 68,2 68,3 68,4 Figes (1998), p. 513
  69. Felstinsky, 1988, p. 95.
  70. 70,0 70,1 Felstinsky, 1988, p. 100.
  71. Felstinsky, 1988, p. 101.
  72. 72,0 72,1 Felstinsky, 1988, p. 108.
  73. 73,0 73,1 Felstinsky, 1988, p. 109.
  74. 74,0 74,1 Felstinsky, 1988, p. 110.
  75. Felstinsky, 1988, p. 111.
  76. 76,0 76,1 76,2 76,3 Figes fala d'una decena de muertos y delles docenes de mancaos. Figes p. 514 Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «figes514» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  77. 77,0 77,1 77,2 Felstinsky, 1988, p. 115.
  78. Ver Nikolai N. Smirnov "Asamblea Constituyente " en Critical Companion to the Russian Revolution 1914-1921, eds. Edward Acton, Vladimir Iu. Cherniaev, William G. Rosenberg, Indiana University Press/Arnold, 1997, ISBN 0-253-33333-4 p.332
  79. 79,0 79,1 79,2 79,3 Felstinsky, 1988, p. 114.
  80. 80,0 80,1 80,2 80,3 80,4 80,5 80,6 Chamberlin (1976), p. 369
  81. Smith (2011), p. 12
  82. 82,0 82,1 82,2 Felstinsky, 1988, p. 126.
  83. 83,0 83,1 83,2 Radkey (1963), p. 386
  84. Felstinsky, 1988, p. 113.
  85. 85,0 85,1 Radkey (1963), p. 387
  86. 86,0 86,1 86,2 Figes (1998), p. 515
  87. 87,0 87,1 87,2 87,3 Felstinsky, 1988, p. 117.
  88. 88,0 88,1 88,2 Radkey (1963), p. 388
  89. Radkey (1963), p. 389
  90. Felstinsky, 1988, p. 116.
  91. 91,00 91,01 91,02 91,03 91,04 91,05 91,06 91,07 91,08 91,09 91,10 Wade (2000), p. 282
  92. 92,00 92,01 92,02 92,03 92,04 92,05 92,06 92,07 92,08 92,09 92,10 92,11 Figes afirma que foi Raskólnikov y non Sverdlov quien presentó la declaración, Figes . 516 Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «figes516» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  93. 93,0 93,1 Felstinsky, 1988, p. 119.
  94. 94,0 94,1 94,2 All quotes from Bolshevik deputies from F.F. Raskolnikov. Tales of Sub-Lieutenant Ilyin: The Tale of a Lost Day, Moscow, 1934, English translation London, New Park Publications Ltd, 1982, available online
  95. 95,0 95,1 95,2 Felstinsky, 1988, p. 123.
  96. 96,0 96,1 96,2 Radkey (1963), p. 411
  97. 97,0 97,1 Radkey (1990), p. 4
  98. 98,0 98,1 98,2 98,3 98,4 98,5 Radkey (1963), p. 413
  99. 99,0 99,1 99,2 Felstinsky, 1988, p. 124.
  100. 100,0 100,1 100,2 100,3 100,4 100,5 100,6 100,7 Chamberlin (1976), p. 370
  101. 101,0 101,1 101,2 Felstinsky, 1988, p. 125.
  102. 102,0 102,1 102,2 102,3 Radkey (1963), p. 414
  103. Ver Jonathan D. Smele. Guerra Civil en Siberia: El Gobiernu Anti-Bolxevique del Almirante Kolchak, 1918-1920, Cambridge University Press, 1996 ISBN 0-521-57335-1 p.34 na violenta oposición de los terratenientes Siberianos na Asamblea Constituyente en tomar d'esta decisión
  104. 104,0 104,1 104,2 104,3 Figes (1998), p. 517
  105. 105,0 105,1 105,2 Radkey (1963), p. 429
  106. 106,0 106,1 Pereira (1987), p. 46
  107. Radkey (1963), p. 433
  108. Smith (2011), p. 14
  109. Figes (1998), p. 518
  110. Figes (1998), p. 519
  111. Wade (2000), p. 298
  112. 112,0 112,1 Wade (2000), p. 297
  113. Radkey (1963), p. 434
  114. Radkey (1963), p. 435
  115. Radkey (1963), p. 436
  116. Radkey (1963), p. 437
  117. Radkey (1963), p. 438
  118. Ver Nikolai N. Smirnov "Asamblea Constituyente" in Critical Companion to the Russian Revolution 1914-1921, op. cit., p.332
  119. Radkey (1963), p. 439
  120. Smith (2011), p. 41
  121. 121,0 121,1 Radkey (1963), p. 452
  122. Smith (2011), p. 3
  123. 123,0 123,1 Smith (2011), p. 4
  124. Smith (2011), p. 7
  125. See "Tsentral'nyi komitet PS.-R. Tezisy dlia partiinykh agitatorov i propagandistov. No. 1", in Partiia sotsialistov-revoliutsionerov posle oktiabr'skogo perevorota 1917 goda. Dokumenty iz arkhiva PS.-R., Amsterdam, Stichting Beheer IISG, 1989, p55. Quoted in Scott Smith. "The Socialists-Revolutionaries and the Dilemma of Civil War" en The Bolsheviks In Russian Society: The Revolution and the Civil War Years ed. Vladimir N. Brovkin, New Haven, Yale University Press, 1997, 83-104. Disponible online
  126. Smith (2011), p. 11
  127. Smith (2011), p. 16
  128. Smith (2011), p. 21
  129. Smith (2011), p. 36
  130. Ver Scott Smith, op. cit. na non-reconocencia de los bolxeviques a los diputaos antibolcheviques en Petrográu, Astracán, Tula, etc.
  131. 131,0 131,1 Smith (2011), p. 18
  132. Smith (2011), p. 17
  133. Smith (2011), p. 23
  134. Smith (2011), p. 37
  135. 135,0 135,1 135,2 135,3 Smith (2011), p. 38
  136. Ver Scott Smith, op. cit. na evolución de l'actitú de los socialistes revolucionarios escontra'l Gobiernu bolxevique\
  137. 137,0 137,1 Smith (2011), p. 35
  138. Ver Jonathan D. Smele. Op. cit., p. 32
  139. 139,0 139,1 Dambes afirmaciones de la Constitución del Direutoriu de Ufá», publicada orixinalmente en Narodovlastie, No. 1, 1918, reimpresa en Istoriya Rossii 1917 - 1940, Ekaterinburgu, 1993, páxs. 102 - 105, Traducción al inglés disponible equí
  140. Ver Michael Melancon. "Chernov", en Critical Companion to the Russian Revolution 1914-1921, op.cit., p.137
  141. Ver Ronald Grigor Suny. L'Esperimentu Soviéticu: Rusia, La URSS y los Países Sucesores, Oxford University Press, 1998, ISBN 0-19-508105-6 p.80
  142. 142,0 142,1 Ver Elizabeth A. Wood. Funcionamientu de la Xusticia: Xuicios de Agitadores nos Primeros Tiempos de la Rusia Soviética, Cornell University Press, 2005, ISBN 0-8014-4257-5, p.83
  143. Ver Arnol'dov. Zhizn' i revoliutsiia (Vida y Revolución), p. 158, citáu en Jonathan D. Smele, op.cit., p.254
  144. Ver Nikolai N. Smirnov, "L'Asamblea Constituyente" en Critical Companion to the Russian Revolution 1914-1921, op. cit., p. 332

Bibliografía editar

Petrograd] (n'inglés). Indiana University Press, páx. 520. ISBN 9780253349439.