El Chevrolet Impala ye un automóvil producíu pol fabricante estauxunidense Chevrolet dende 1958 pal mercáu norteamericanu. El primer Impala foi presentáu na exhibición Motorama de la General Motors en 1956. Estes versiones amosaben la so nueva llinia de vehículos pal añu próximu. En 1956 el Motorama Car Show pasu por Nueva York, Miami, Los Angeles, San Francisco, y Boston. Esti primer Impala yera un coupé pa cuatro pasaxeros, con "un fuerte sabor a Corvette", que foi llamáu Corvette Impala. El coche de la demostración foi fechu con carrocería de fibra de vidriu, como'l Corvette.

Chevrolet Impala
modelu d'automóvil
Segmento F (es) Traducir
Información
Fabricante General Motors
Fecha de fabricación 1959
Marca Chevrolet
Carauterístiques
Eslora 5310 milímetros
Chevrolet Delray (es) Traducir Chevrolet Impala Chevrolet Caprice (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Esti coche toma'l so nome d'un mamíferu artiodáctilu llamáu impala.

Primer xeneración (1958) editar

 
Primer xeneración Chevrolet Impala 1958

El Chevrolet Impala foi presentáu como coche asitiáu na parte cimera de la llinia del modelu Bel Air. El primer Impala apaeció na seronda de 1957 como modelu 1958 y foi un gran ésitu. Foi ufiertáu como coupé y descapotable, con una imaxe deportiva. El Impala yera 9 pulgaes (22.86 cm) más llargu, 4 pulgaes (10.16 cm) más anchu, y 2 pulgaes (5.08 cm) más baxu que los modelos Bel Air anteriores. El diseñador Harley Earl propunxera una evolución escontra un coche más llargu, más baxu y más anchu, anque esto yera un saltu nel diseñu. El nuevu Impala ufiertaba delles opciones consideraes emocionantes na so dómina. Vinu col nuevu motor V-8 con una cilindrada de 348 pulgaes cúbiques (5700 cc) y el sistema de suspensión Air-Level. Col nuevu motor l'Impala yera muncho más rápido qu'anteriores Chevys y col nuevu sistema de suspensión tenía una conducción más nidia qu'antes. Unu de los cambeos más relevantes yera'l nuevu diseñu del xasis con forma de X. Según Chevrolet, esti xasis apurría mayor rixidez al coche, faciendo que tuviera un meyor comportamientu en carretera. El nuevu Impala vieno con decoraciones de cromu nos tableros de la puerta y preseos y un volante d'estilu deportivu. Con esto se petendía que l'Impala paeciera un coche más luxosu que'l Bel Air.

Segunda xeneración (1959-1960) editar

 
Segunda xeneración Chevrolet Impala 1959

Nesta xeneración l'Impala foi un modelu estreme del Bel Air.

En 1959 el diseñu del Impala tuvo bastantes cambeos. La carrocería pasó a ser, según el criteriu de la dómina, más rápida, más axilosa y con un aspeutu más modernu y futurista, colos aletes más grandes y atrevíes dempués del Cadillac de 1959. La disposición del tamañu, pesu, motor y xasis yera similar a la del modelu anterior.

En 1958 l'Impala foi ufiertáu solamente en versiones coupé dos puertes y descapotable, pero en 1959 había una llinia completa de variantes, ente les que taben los descapotables de techu ríxidu de dos puertes o cuatro puertes, el descapotable de dos puertes y un sedán de cuatro puertes.

En 1960 fixéronse dellos cambeos nel diseñu del Impala, por que fuera un pocu más conservador. Por casu, les lluces traseres con forma de güeyu de gatu del modelu del 59 pasaron a ser dos grupos de 3 lluces redondes, similares a les del modelu del 58. Estes lluces acabaríen convirtiéndose nuna marca distintiva pal Impala. Les aletes traseres poner nuna posición dafechu horizontal y nel frontal sumieron tomar d'aire qu'había sobre los faros.

En 1960, Chevrolet añadió a la gama Bel Air un modelu cupé de dos puertes y presentó'l Corvair, que yera un coche de menor tamañu y más económicu que'l Bel Air y l'Impala. El Corvair vendió 250.000 unidaes nel so primer añu, pero nin l'ésti nin el nuevu Bel Air cupé llograron superar o averase a les ventes del Impala. Impala siguía siendo'l Chevrolet de mayor ventes.

Tercer xeneración (1961-1964) editar

 
Tercer xeneración Chevrolet Impala 1961

En 1961 Chevrolet decidió camudar totalmente l'Impala nuevamente. L'Impala 1961 perdió les aletes posteriores totalmente, consiguió un tableru de preseos nuevu, y caltuvo les 6 lluces traseres. En 1961, munchos compradores del Impala deseyaron les opciones como la Post-Tracción, una batería más resistente, frenos, muelles y amortiguadores más resistentes. Esto fizo que Chevrolet decidiera faer un paquete Super Sport» pa Impales (SS). L'Impala foi'l primera Chevrolet qu'ufiertó un paquete Super Sport, que vendría más palantre n'otros modelos como'l Camaro, el Chevelle, el Monte Carlo, l'El Camín, y los pickup 1500. Nel branu de 1961 Chevrolet llanzó'l primer Impala SS. En 1961, un Impala SS podríase pidir en cualquier carrocería, pero nel futuru vendría solamente en versiones cupé y descapotable. Hasta'l llanzamientu del Impala SS, el Chevrolet Corvette yera'l coche deportivu de Chevrolet, pero l'Impala SS agora taba al so llau. L'Impala SS ufiertar con un motor V8 348 pulgaes cúbiques (5,7 L) d'altu rendimientu, o'l nuevu V8 409 plgs³ (6,7 L). Los 409 yeren una bisarma de 350 HP. Los Beach Boys producieron un single d'ésitu, «409», en referencia a la Chevy, que se convirtió nun cantar emblemáticu pa estos coches. Los modelos de los SS tamién vinieron con direición asistida, frenos ameyoraos, amortiguadores y muelles más resistentes.

En 1962, un motor nuevu foi incluyíu a la familia de los Impala SS. Yera'l 327 plgs³ (5,4 L) V-8. En 1962 cualesquier motorización de Chevrolet podría utilizase nel paquete SS, y la suspensión resistente foi privada del paquete; porque dellos veceros deseyaben el look Super Sport ensin tener que mercar tol equipu d'altu rendimientu. Yera un bon añu pa la industria del automóvil, y l'Impala SS taba revolucionando la nación. La pallabra empezaba a faese conocida y consiguía el so oxetivu. En 1961 menos de 500 Impales yeren modelos SS, pero en 1962 cuasi 100.000 modelos SS fueron vendíos. Ente les nueves opciones tamién taba disponible pa cualquier tipu d'Impales incluyendo'l aire acondicionáu en versiones estándar y de luxu, Power Brakes, Power windows, Power seats, espeyos esteriores ya interiores, y radios manuales o de botón. Los nuevos accesorios incluyeron: embrague y radiador Heavy-Duty, tubu d'escape doble y el ventilador de temperatura controlada del radiador. El SS 1962 yera distintu del Impala regular, venía con asientos delanteros estilu butaques con una consola central, una barra de pasaxeru, emblemes especiales, cubiertes de ruedes especiales, moldures y paneles d'aluminiu llateral y traseros, y palanca de cambeos de la tresmisión pa cuatro velocidaes cromáu. Llanzáu en 1962, les ventes totales de Chevys algamaron cuasi 1.600.000 de les cualos 700.000 fueron modelos Impala.

En 1963 l'Impala vendió alredor 832.000 vehículos; yera'l coche americanu». Les ventes del Impala doblaben cuasi les ventes del Ford Galaxie, vehículu similar en tamañu y popularidá. En 1963 l'Impala nun camudó enforma. Había siete nueves opciones de color, que llevaron el númberu a un total de 15 colores, más 11 opciones de doble tonu. Una cosa destacable yera que l'Impala yera l'únicu full-size cupé ensin parantes de Chevrolet en 1962, y l'Impala yera tamién l'únicu de cuatro puertes ensin parantes El vieyu superventes de Chevy, el Bel Air, taba solamente disponible en dos y cuatro puertes sedán. Una nueva opción yera'l techu de vinilu, que solamente taba disponible nel cupé. Mecánicamente, Chevrolet introdució alternadores en cuenta de xeneradores. Los SS modelaben emblemes, cubiertes de rueda SS, y el so interior yera más prestosu por que los compradores tuvieren felices colo que mercaben.

Nel 1964 l'Impala camudó de delles formes. Permanecía l'estilu de Cadillac y consiguió paragolpes más gruesos que fixeron que'l coche paeciérase más baxu y más pesáu. La parrilla del 1964 yera muncho más plana que la parrilla del 1963. Nel 1964 los SS convertir na so propia llinia, comparáu a ser solo un paquete nel pasáu. Más de 185.000 Impala SS fueron vendíos. L'Impala regular vendió sobre 890.000, y el Bel Air vendió solamente sobre 550.000. Esto demuestra lo popular que yera l'Impala, porque usualmente la versión más barata d'un coche (Bel Air) xeneralmente viende más que la versión más costosa (Impala). Otra señal yera que l'Impala y l'Impala SS cupé algamaron ventes sobre 442.000 unidaes y vendiéronse 536.000 cuatro puertes ensin parantes en 1964. El cupé xeneralmente nunca tuvo cerca d'algamar les ventes del cuatro puertes ensin parantes, pero l'Impala yera demasiáu popular yá seya de dos o cuatro puertes. Les pequeñes meyores fueron feches al Impala del 1964 como un reló llétricu, una lluz del frenu de seguridá, y un volante especial pa los Impales d'esi añu.

Cuarta xeneración (1965-1970) editar

 
Cuarta xeneración Chevrolet Impala 1965

L'Impala de 1965 foi rediseñáu dafechu y presenta una llinia más estilizada frente a la de los años anteriores. Anguaño preséntase'l motor V8 de 396 plgs³ (6,5 L). y la caxa Hydramatic 350.

Tamién s'introduz el paquete Caprice» como opción por 200 dólares. L'Impala Caprice, disponible puramente como un descapotable de techu duru de cuatro puertes, recibió tapicería esclusiva, detalles de madera nel tableru y elementos específicos nos apoyabrazos y tiradores nel interior de les puertes. L'Impala Caprice foi reintroducíu como'l Chevrolet Caprice en 1966, tomando la posición cimera na llinia de Chevrolet de gran tamañu.

L'Impala de 1965 tuvo un récor de ventes de 1 millón d'unidaes.

 
Cuarta xeneración Chevrolet Impala 1968

Chevrolet ufiertó'l paquete Super Sport en 1961, que pasó a ser una opción de producción regular (RPO), codificada Z03, de 1962 a 1963 y de nuevu en 1968. De 1964 a 1967 el Super Sport ye un modelu independiente. Los esteriores del Super Sport de 1965 difieren bien pocu de los modelos regulares, les moldures del estribu llateral fueron esaniciaes, los emblemes «Super Sport» sustitúin los Impala SS». La nueva consola central agospia un reló llétricu de tipu rally y l'instrumentación completa inclúi agora un vacuómetro (indicador de vacíu). Un total de 243.114 Impala SS coupés y descapotables fueron construyíos nel añu 1965.

Dende l'añu 2005, el Chevrolet Impala 67' foi utilizáu pa la serie llamada Supernatural.

Quinta xeneración (1971-1976) editar

Sesta xeneración (1977-1985) editar

Séptima xeneración (Impala SS, 1994-1996) editar

El chevrolet Impala nel añu 1994 y 1996 foi unos de los coches más famosos y reconocíos de la epoca, siendo unu de los meyores coches fechos esto fai. El so actuacion más famosa foi na muerte de "The notorious B.I.G".

Octava xeneración (2000-2005) editar

Novena xeneración (2006-2013) editar

Décima xeneración (2013-presente) editar

En 2013 nel Salón del Automóvil de Nueva York n'EE.XX. presentó l'Impala 2014.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

https://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AChevrolet_impala.jpg