Cogeces del Monte

conceyu de la provincia de Valladolid (España)

Cogeces del Monte ye una villa d'España, na provincia de Valladolid, comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Tien una superficie de 74,20 km² con una población de 818 habitantes y una densidá de 11,13 hab/km².

Cogeces del Monte
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Valladolid
Partíu xudicial Valladolid
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Cogeces del Monte (es) Traducir Teodoro Herguedas Vela
Nome oficial Cogeces del Monte (es)[1]
Códigu postal 47313
Xeografía
Coordenaes 41°30′40″N 4°18′58″W / 41.511111111111°N 4.3161111111111°O / 41.511111111111; -4.3161111111111
Cogeces del Monte alcuéntrase n'España
Cogeces del Monte
Cogeces del Monte
Cogeces del Monte (España)
Superficie 73.48 km²
Altitú 887 m
Llenda con
Demografía
Población 641 hab. (2023)
- 370 homes (2019)

- 315 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.12% de provincia de Valladolid
0.03% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 8,72 hab/km²
cogecesdelmonte.es
Cambiar los datos en Wikidata

Pertenez a la Comunidá de Villa y Tierra de Cuéllar y ta encuadráu nel Sexmo de Valcorba.

Cuenta con un Muséu de Ciencies, de titularidá municipal, con una coleición de minerales destacable a nivel nacional.

Demografía editar

Evolución demográfica de Cogeces del Monte
19911996200120042014
1056972893863738
(Fonte: [ensin referencies])

Economía editar

La economía en Cogeces del Monte ta basada de forma principal na agricultura; cultivos de ceberes (cebada, trigu,...) y de remolacha, pataques y lleguminoses. Na actualidá destaca'l xirasol, fonte d'enerxía alternativa, y los frutales. Esisten pequeños güertos ya ivernaderos. El ganáu ovín de raza churra constitúi otra base d'actividá, xunto con delles esplotaciones porcines, avicolas y bovines.

El turismu nos últimos años foi un sector desenvueltu, pa convertise nuna alternativa más dientro del turismu rural y d'interior de la rexón.

El pueblu, como cuasi tolos de la rexón, acusa, hasta'l momentu, el procesu de despoblación y avieyamientu de la población, polo cual, n'agostu de 2009, l'alcalde de Cogeces llanzó la iniciativa de dotar con 600 euros a les muyeres embarazaes establecíes na llocalidá. Convertir nel primer pueblu provida d'España.

Historia editar

 
La llocalidá, a mediaos del sieglu XX.

Cogeces del Monte ye a la lluz de l'arqueoloxía, morada del home dende hai milenios, concretamente dende los tiempos del Paleolíticu hasta los nuesos díes. El llote d'hachos de piedra tallada y d'otros preseos recuperaos evidencian esi pasáu remotu. Tamién se constató'l pasu de Roma pol términu de Cogeces del Monte en numberoses monedes, ente les cualos había denarios de plata, y les invasiones bárbares a empiezos del sieglu V.

Los musulmanes ganaron al Reinu visigodu de Toledo y apoderáronse darréu de la península ibérica, la cuenca media del Duero y, poro, l'allugamientu de Cogeces del Monte, pertenecieron de manera socesiva al Emiratu de Córdoba, a la cora o provincia de Toledo, al Califatu cordobés y d'últimes a Medinaceli.

Mientres Reconquistar, la muerte de Almanzor, l'epílogu desastrosu que los fíos d'ésti punxeron a la dictadura paterna, la desapaición del Califatu y de la so máxima autoridá, el califa Hisham III en 1030, y la conquista de Toledo pol rei Alfonsu VI de Lleón l'añu 1085, fixeron sumir l'azote musulmán de la meseta Norte, treslladaron la frontera del Duero a la cuenca del Tajo, ya impulsaron el resurdir arrogante de la Estremadura castellana y, por tanto de les tierres de Peñafiel y de Cuéllar a la que permaneció amestada Cogeces del Monte mientres sieglos.

Museos editar

[2] Muséu De Ciencies Naturales, (coleición de minerales y fósiles procedentes de tol mundu, apurríos principalmente por Alejandro del Valle González, profesor de Mineraloxía y Cristalografía de la Universidá de Valladolid (Uva)

Muséu del Ayeri (De propiedá particular, reproduz escenes de llabores y oficios d'otres dómines xunto con una coleición de preseos de llabranza)

Parque Etnográficu de l'Arquiteutura Pastoril (percorríu interpretativu que dexa interactuar col mundu de la cultura pastoril)

Fiestes y Folklore editar

  • San Antonio de Padua: 13 de xunu patrón de la llocalidá, misa , procesión danciada y pasacalles ente otres actividaes.
  • Virxe de la Armedilla: penúltimu fin de selmana d'agostu, la Romería hasta'l monesteriu de La nuesa Señora de La Armedilla ye l'actividá principal anque tamién se realicen dende L'Asociación Xuvenil de Peñes y el Ayto de la llocalidá en collaboración conxunta un ensin fin de llabores.
  • San Isidro Llabrador: 15 de mayu promovida pola Cámara agropecuaria, celebración de misa y procesión con danza n'honor al santu, piñata pa los más pequeños y cena popular.
  • Santa Águeda 5 de febreru: fiesta celebrada pola cofradería del mesmu Nome y formada puramente por muyeres, data de hai más de 100 años.Con misa y procesión amás de comida popular pa toes elles. Estes muyeres dediquen años pa iguar los traxes rexonales que llucen esti día.
  • El día de nuechebona celébrase la misa del gallu pastorela, de gran interés turísticu.
  • Esaltación de la Sopa d'Ayu y entrega del Premiu Pingacho , que s'otorga a una personalidá o entidá que destaca pola so aportación al desenvolvimientu del mundu rural , de normal trescurre ente los meses de febreru y Marzu.
  • Nueches de La Armedilla, entamaes en dómina braniza mientres dos fines de selmana, emponderen la figura del Monesteriu, al traviés de distintes actividaes culturales, musicales o deportives.

Patrimoniu editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. «Servidor Web de minerales». Consultáu'l 20 d'abril de 2016.

Enllaces esternos editar