Abrir el menú principal

ARD (Arbeitsgemeinschaft der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland; asturianu: Consorciu d'instituciones públiques de radiodifusión de la República Federal d'Alemaña),[1] ye'l consorciu de radiodifusoras públiques d'Alemaña. Foi fundáu'l 9 de xunu de 1950 pa representar los intereses comunes de los servicios descentralizaos de radiodifusión n'Alemaña Occidental, según pa una canal de televisión nacional a partir de payares de 1952.[1] Ye miembru fundador de la Xunión Europea de Radiodifusión.[2]

ARD logo.svg
Tipu Empresa pública
Industria Medios de comunicación
Fundación 9 de xunu de 1950
Sede central Bandera d'Alemaña Descentralizáu
Productos Radio, Televisión, Internet
Sitiu web http://www.ard.de
[editar datos en Wikidata]

El consorciu ta formáu por nueve radiodifusoras públiques: BR (Baviera), HR (Hesse), MDR (Alemaña central), NDR (noroeste y Hamburgu), Radio Bremen (Bremen), RBB (Berlín y Brandeburgo), SR (Sarre), SWR (suroeste) y WDR (Renania del Norte-Westfalia). La suma de toes elles depara una plantía de 22.655 emplegaos que s'ocupen de 10 canales de televisión —unu nacional y nueve rexonales—, 55 emisores de radiu rexonales, 16 orquestes y ocho coro, lo que convierte a la ARD na organización de radiotelevisión pública más grande de la Xunión Europea.[3]

A nivel nacional xestiona la canal nacional Das Erste y otros esclusivos de televisión dixital, que técnicamente son producíos en Frankfurt dende la organización ARD-Sternpunkt ,[4] amás del serviciu internacional Deutsche Welle, xestionáu en Bonn. Amás, coproduce cola segunda canal pública (ZDF) cinco señales temátiques: 3sat, Arte, KiKA, FUNK y Phoenix. Tolos servicios públicos alemanes —ARD, ZDF y Deutschlandradio— financiar con un impuestu directu mensual y publicidá llindada por llei..[5]

Índiz

AntecedentesEditar

Primero que esistiera la ARD, la radiodifusión pública d'Alemaña yera la Reichs-Rundfunk-Gesellschaft (RRG), una organización paragües fundada en 1925 por nueve emisores rexonales, con calter descentralizáu.[6] Mientres la Alemaña nazi, tol serviciu públicu foi nacionalizado y quedó so control del Ministerio de Propaganda, pasando a ser Großdeutscher Rundfunk dende 1939 hasta 1945.[6][7] Al terminar la Segunda Guerra Mundial, les tropes aliaes fixéronse cargu de la radiodifusión nes sos respeutives zones d'ocupación, por aciu empreses que dempués venceríen al pueblu alemán.[8]

Na formación de la República Federal Alemana en 1949, estableciérase que los Mediu de comunicación medios de comunicación públicos recuperaren la estructura descentralizada. Pa ello creóse una figura xurídica, la institución pública de radiodifusión», que garantizaba la independencia política de cada grupu. Estos principios fueron consolidaos al traviés de les lleis de radiodifusión de los estaos federales, los trataos ente länder pa compartir empreses, y les decisiones del Tribunal Constitucional Federal. El modelu de serviciu públicu, inspiráu nel de la BBC británica, incluyía tamién un impuestu directu pal so financiamientu.[8]

HistoriaEditar

 
Imaxe del primer canal de televisión de la ARD en 1970.

El consorciu «ARD» foi creáu'l 9 de xunu de 1950 por seis radiodifusoras: Nordwestdeutscher Rundfunk (NWDR), de la zona británica; Südwestfunk (SWF), de la zona francesa; y cuatro aparques de la zona estauxunidense: BR (Baviera), HR (Hesse), Radio Bremen y SDR (Baden-Wurtemberg).[8][9] La composición final inclúi la creación de SFB pa Berlín Oeste (1954); la división de la NWDR nes empreses NDR (norte d'Alemaña) y WDR (Renania del Norte-Westfalia); la incorporación de SR pal Sarre (1957), y l'integración de Deutsche Welle (1962).

Mientres les emisores de radiu siempres funcionaron a nivel rexonal, la ARD consolidaríase gracies al desenvolvimientu d'un canal de televisión federal. El 1 de payares de 1954 empezaron les emisiones de Deutsches Fernsehen («Televisión Alemana»), que la so producción partir ente les radiodifusoras de forma proporcional.[8]

Nos sos entamos, la ARD andaba a la tema cola radiodifusión d'Alemaña Oriental, l'estáu socialista de l'antigua zona soviética.[10] Por esta razón hubo especial interés en reforzar la independencia de los servicios informativos —que'l so emblema ye Tagesschau— y la calidá de los espacios d'entretenimientu, que podíen sintonizarse na RDA gracies a la potente señal de SFB. En 1963, la canal de televisión nacional ZDF y les radios privaes rompieren el monopoliu de la ARD.[8][11]

Nos años 1960, los miembros de la ARD empezaron a desenvolver los llamaos Terceros canales» de televisión (Dritten Fernsehprogramme), empobinaos al ámbitu rexonal y l'información de proximidá. El primeru foi la televisión de Baviera en 1964, al que siguiríen la televisión de Hesse (1964), la tercer canal conxunta de NDR, SFB y Radiu Bremen (1965), WDF (1965) y Südwest 3 (1969). Güei la ARD xestiona 9 televisiones rexonales.

Dempués de la reunificación alemana, la ARD absorbería la radio y televisión pública d'Alemaña Oriental, un procesu que remataría en 1991. Frutu d'esa unión, el nordés incorporar a la NDR ente que se crearon dos nueves radiodifusoras: MDR (centru d'Alemaña) y ORB (Brandeburgo).[12] A partir de 2003, Berlín y Brandeburgo fundieron les sos empreses públiques pa convertise na RBB. Per otru llau, la SDR y SWF xunir nun solu grupu, Südwestrundfunk, a partir del 1 d'ochobre de 1998.[13]

OrganizaciónEditar

 
Mapa de les radiodifusoras públiques que formen parte de la ARD, coles sos respeutives zones d'emisión.

La ARD ye un consorciu formáu por nueve radiodifusoras públiques d'ámbitu rexonal. Eses empreses pueden dar cobertoria a un solu estáu federáu (länder) o bien emprestar serviciu a dellos estaos, por aciu un alcuerdu ente los estaos implicaos. Toles radiodifusoras funcionen so una Llei de Radiodifusión al amparu del Contratu Estatal de Radiodifusión (Rundfunkstaatsvertrag), l'alcuerdu multillateral ente los dieciséis estaos que regula les relaciones ente los grupos públicu y priváu.[14]

Caúna d'estes empreses contribúi a la rede nacional de la ARD —qu'inclúi a les canales propies y les coproducciones— en proporción al númberu d'habitantes a los qu'empresta serviciu. En 2009, el tiempu de programación común (Gemeinschaftsprogramm) foi'l siguiente: WDR, 21,40 %; SWR, 18,20 %; NDR, 17,60 %; BR, 15,95 %; MDR, 10,85 %; HR, 7,40 %; RBB, 6,60 %; SR, 1,25 %; Radio Bremen, 0,75 %.[15] La presidencia de la ARD ye rotatoria y cuerre a cargu del direutor d'una de les radiodifusoras.

Como la recaldación del impuestu directu a la radiodifusión pública ye nacional, cada empresa depende de les aportaciones de la ARD, tamién en proporción a la so contribución.

Miembros de la ARDEditar

Logo Empresa Nome completu !See

scope="col" | Territoriu

BR Bayerischer Rundfunk
(Radiodifusión Bávara)
Múnich Baviera
HR Hessischer Rundfunk
(Radiodifusión Hesiana)
Frankfurt Hesse
MDR Mitteldeutscher Rundfunk
(Radiodifusión d'Alemaña Central)
Leipzig Saxonia
Saxonia-Anhalt
Turingia
NDR Norddeutscher Rundfunk
(Radiodifusión del Norte Alemán)
Hamburgu Hamburgu
Baxa Saxonia
Schleswig-Holstein
Mecklemburgo-Pomerania Occidental
RB Radio Bremen Bremen Bremen
RBB Rundfunk Berlin-Brandenburg
(Radiodifusión Berlín-Brandeburgo)
Berlín
Potsdam
Berlín
Brandeburgo
SR Saarländischer Rundfunk
(Radiodifusión del Sarre)
Saarbrücken Sarre
SWR Südwestrundfunk
(Radiodifusión del Suroeste)
Stuttgart Baden-Wurtemberg
Renania-Palatinado
WDR Westdeutscher Rundfunk
(Radiodifusión del Oeste Alemán)
Colonia Renania del Norte-Westfalia
DW Deutsche Welle
(Onda Alemana)
Bonn Serviciu internacional

Antiguos miembrosEditar

ServiciosEditar

RadioEditar

La ARD nun tien un serviciu nacional de radiu, sinón que los nueve miembros xestionen les sos propies emisores y programación. Por norma xeneral, cada empresa tien siquier una radio con informativos y otra radio musical. El númberu varia en proporción al tamañu de la rexón a la que s'empresta serviciu. La suma total ye de 55 emisores de radiu públiques ente FM y DAB.

Si una radiodifusora empresta serviciu a dellos territorios, la primer canal ta estremáu n'emisores independientes pa cada estáu federáu. El restu de cadenes son comunes.

Les empreses pueden collaborar en delles producciones, yá sían emisores coproducidas —como COSMO, collaboración ente WDR, RBB y Radio Bremen— o nos bloques de programación de madrugada (ARD-Nachtprogramme), ellaboraos por rotación ente estaciones. Anguaño hai cuatro servicio comunes de franxa nocherniega: ARD-PopNacht (música pop), ARD-Nachtkonzert (música clásica), ARD-Hitnacht (música contemporánea) y ARD-Infonacht (informativos).

ARD y ZDF son miembros de Deutschlandradio, el serviciu nacional de radiu d'Alemaña.

TelevisiónEditar

Canales nacionalesEditar

Logo Programación

Das Erste: Canal xeneralista de cobertoria nacional. La so programación cuerre al cargu de los miembros del consorciu, sobre la base d'una repartida proporcional. Na so programación destaquen los informativos como Tagesschau, les series de ficción alemanes (Tatort, Lindenstraßy), los programes d'entretenimientu y acontecimientos especiales como la Copa Mundial de Fútbol o Eurovisión. Empezó les sos emisiones el 25 d'avientu de 1952. Tien la so see institucional en Múnich (Bayerischer Rundfunk, BR) y técnica en Frankfurt (Hessischer Rundfunk, HR).

One: Canal temática de televisión dixital, especializáu n'entretenimientu y programes xuveniles. El so públicu oxetivu ye menor de 30 años. Poner en marcha'l 30 de setiembre de 1997 como EinsFestival, y adoptó la so marca actual el 3 de setiembre de 2016. Tien la so see en Colonia, nes instalaciones de Westdeutscher Rundfunk (WDR).

Tagesschau24: Canal temática de televisión dixital, especializáu n'información continua, boletinos y reportaxes. Empezó a emitir el 30 d'agostu de 1997 so la marca EinsExtra. Opera dende la see de Norddeutscher Rundfunk (NDR) en Hamburgu, llar de los servicios informativos.

ARD-alpha: Canal temática de televisión dixital. especializáu en programes educativos. Empezó les sos emisiones el 7 de xineru de 1998 como BR-alpha, una canal rexonal de Bayerischer Rundfunk (BR), y dende 2014 ufierta espacios d'otros miembros de la ARD y de la ORF (Austria). La so see ta en Múnich.

Canales rexonalesEditar

Los respeutivos miembros de la ARD operen un canal de televisión d'ámbitu rexonal:

Canales de ARD y ZDFEditar

Como televisiones públiques d'Alemaña, y a pesar de ser independientes ente sigo, la ARD y la ZDF comparten canales de televisión a nivel nacional ya internacional:

Logo Programación

Phoenix: Canal temática de televisión dixital, dedicáu a documentales y programes divulgativos. Foi inauguráu'l 7 d'abril de 1997.

KiKA: Canal temática de televisión dixital, dedicáu al públicu infantil. Emite series, dibuxos animaos y programes educativos. Poner en marcha'l 1 de xineru de 1997.

Funk: Serviciu de televisión per internet para adolescentes y nueves (14 a 29 años). Funciona como una plataforma de conteníos audiovisuales: los programes cuerren a cargu tantu de les radiodifusoras (miembros de ARD y ZDF) como de vloggers y productores independientes. Poner en marcha'l 30 de setiembre de 2016.

Arte: Canal de televisión cultural francu-alemán, de vocación europea, que la so misión ye «l'acercamientu de los pueblos d'Europa al traviés de programes de índole cultural ya internacional».[20] Los encargaos de suministrar la programación son Arte Deutschland (ARD y ZDF) y Arte France (grupu del que France Télévisions ye máximu accionista). Ámbitu internacional.

3sat: Canal de la germanofonía, disponible en cable y satélite a nivel mundial. Nesta sociedá collaboren delles radiodifusoras en idioma alemán como ARD y ZDF (Alemaña), ORF (Austria) y SRG SSR (Suiza), al traviés de Schweizer Radio und Fernsehen. Empezó les sos emisiones el 1 d'avientu de 1984. Ámbitu internacional.

InternetEditar

El sitiu web de la ARD ye «ard.de». Al traviés del portal pueden consultase noticies, información del consorciu y aportar a los portales de los miembros de la ARD. La so xestión tamién ta descentralizada: anque la see central tea en Berlín, les noticies (tagesschau.de) cuerren al cargu de los servicios informativos en Hamburgu; la información financiera provien de Frankfurt; los deportes (sportschau.de) tienen see en Colonia, y la seición de cultura facer en Maguncia.

ARD Mediathek ye'l portal multimedia de la ARD. Esti sitiu dexa escuchar les más de 50 radios rexonales, tantu en directu como en formatu podcast; ver los programes de televisión del grupu, señal en directu de toos les canales (acutada por localización) y archivos históricos. Amás, la ARD xestiona la so propia canal de YouTube.

Deutsche WelleEditar

Artículu principal: Deutsche Welle
 
See central de Deutsche Welle.

Deutsche Welle (n'español, significa «Onda Alemana») ye'l serviciu internacional de la ARD que produz conteníos para radio, televisión y internet. El so oxetivu ye informar de l'actualidá xermana ya internacional, según ufiertar una amplia perspeutiva sobre Alemaña y favorecer l'entendimientu mutuu ente cultures. Emite boletinos radiofónicos en más de 30 idiomes, y la so canal de televisión DW TV ta disponible en cuatro idiomes: alemán, inglés, español y árabe.

La see central de DW ta asitiada en Bonn, y la so plantía ta formada por más de 3.000 trabayadores ente personal propio, corresponsales de la ARD y collaboradores autónomos.

DW xestiona tamién un centru internacional de formación sobre medios de comunicación, la Deutsche Welle Akademie.[21]

BibliografíaEditar

ReferenciesEditar

  1. 1,0 1,1 (en de) Das ist die ARD. http://www.ard.de/home/intern/die-ard/Das_ist_die_ARD/323058/index.html. Consultáu 'l 29 de marzu de 2017. 
  2. «Miembro activos de la Xunión Europea de Radiodifusión» (inglés). Xunión Europea de Radiodifusión. Consultáu'l 7 de febreru de 2015.
  3. (en de) Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter in der ARD. http://www.ard.de/home/intern/fakten/Mitarbeiterinnen_und_Mitarbeiter_in_der_ARD/309568/index.html. Consultáu 'l 29 de marzu de 2017. 
  4. «ARDSternpunkt» (de). Consultáu'l 29 de mayu de 2017.
  5. «Rundfunkwerbung» (de). Consultáu'l 29 de marzu de 2017.
  6. 6,0 6,1 Hans Jürgen Koch, Hermann Glaser (2005). Ganz Ohr: eine Kulturgeschichte des Radios in Deutschland, Böhlau Verlag, pág. 141
  7. «Reichs-Rundfunk-Gesellschaft m.b.H. (RRG)» (alemán). dra.de. Consultáu'l 1 de xunu de 2015.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 «60 Jahre ARD» (de). Consultáu'l 31 de marzu de 2017.
  9. (en de) 9. Juni 1950 - Die ARD wird gegründet. 9 de xunu de 2010. http://www1.wdr.de/stichtag/stichtag4726.html. Consultáu 'l 30 de marzu de 2017. 
  10. «Deutscher Fernsehfunk (DFF)» (de). Consultáu'l 31 de marzu de 2017.
  11. «Die kleine Lüge des ZDF oder: Kennen Sie ARD 2?» (de). Consultáu'l 10 d'avientu de 2013.
  12. «Der MDR geht an dean Start» (de). Consultáu'l 6 de marzu de 2016.
  13. 13,0 13,1 (en de) SDR + SWF = SWR, schamlos. 25 d'abril de 1997. http://www.zeit.de/1997/18/SDR_+_SWF_=_SWR_schamlos. Consultáu 'l 1 d'abril de 2017. 
  14. «Rundfunkstaatsvertrag» (de). Consultáu'l 17 d'abril de 2017.
  15. Informationen von der Programmdirektion Erstes Deutsches Fernsehen in München, Stand Januar 2009
  16. «Der NWDR als öffentlich-rechtliche Rundfunkanstalt 1948-1955» (de). Consultáu'l 1 d'abril de 2017.
  17. «Süddeutscher Rundfunk (SDR)». Consultáu'l 1 d'abril de 2017.
  18. «Was davor geschah...SFB und ORB» (de). Consultáu'l 8 de marzu de 2016.
  19. «Was davor geschah...SFB und ORB» (de). Consultáu'l 8 de marzu de 2016.
  20. «Quién somos - Arte Europe». Consultáu'l 24 de febreru de 2016.
  21. «Deutsche Welle Akademie». Consultáu'l 3 d'abril de 2017.

Enllaces esternosEditar