Drusos

(Redirixío dende Drusu)

Los drusos[1] (n'árabe: durūzī دروزي, plural: durūz دروز) son una minoría relixosa qu'habita, principalmente, en Siria, El Líbanu, Xordania ya Israel. Esisten pequeñes comunidaes d'emigrantes drusos n'otros países. Falen l'árabe y l'idioma del país onde moren. Esiste alredor d'un millón de drusos nel mundu, la gran mayoría de los cualos moren nel Oriente Próximu.

Drusos
Fundador(ye) Hamza ibn Ali ibn Ahmad
Deidá Alá
Númberu de siguidores envaloráu 1.000.000
Siguidores conocíos como Drusos
Escritures sagraes Llibru de Hikma
Países con mayor cantidá de siguidores Bandera de Siria Siria
Cleru Sheikhs
[editar datos en Wikidata]
Infotabla de grupu humanuDrusos


Tipu grupo etnorreligioso (es) Traducir
Población total 1 500 000
Llingua árabe y Druze Arabic (en) Traducir
Relixón Druzism (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Los drusos llamar a sí mesmos Ahl al-Tawhīd ‘xente d'un solu Dios’ (monoteístes). Alderícase cuál ye l'orixe del nome drusu», que se suel atribuyir al ismailita Muhammad al-Darazi, muertu en 1021, unu de los primeros profetes de la relixón, consideráu un herexe polos drusos actuales.

El so orixe atopar a finales del sieglu X y principios del XI cuando dalgunos de los sos siguidores consideraron al califa fatimí Al-Hakim como una manifestación de Dios, lo que los estremó de los otros ismailíes. El fundador de la relixón foi'l persa Hamza ibn Ali ibn Ahmad.

La relixón, monoteísta, acepta la llexitimidá de los profetes de les tradiciones griega, xudeocristiana ya islámica, incorpora elementos gnósticos, y según delles fontes,[ensin referencies] creen na reencarnación. Los drusos caltienen de callao bona parte de los detalles de la so fe (practicando la taqiyya, tomada del islam xiín), nun acepten conversiones y desaconseyen firmemente'l pasu d'una relixón a otra. Esto debe en parte a motivos históricos, una y bones los drusos fueron violentamente escorríos mientres sieglos por otres comunidaes relixoses.

Los drusos creen nun únicu Dios. Son monoteístes y el so teoloxía tien una visión neoplatónica sobre cómo interacciona Dios col mundu, similar al gnosticismu y a otres aguaes esotériques.

Principios editar

 
Los drusos n'Israel apuntar nel exércitu. Ceremonia de graduación

Los principios de la fe drusa son:

  • Amar y Protexer les sos tierres asina-yos cueste la vida.
  • Criase con principios como: honor, costumes, tradiciones, dignidá, ética, ente otros...
  • Nun mentir
  • Protexer a la hermana(s) y madre sobre toles coses y al próximu.
  • Nun adorar estatues
  • Alloñar de la maldá
  • Ser monoteísta
  • Aceptar la Voluntá de Dios

Dellos sabios drusos tamién creen fervientemente na reencarnación de los humanos miembros de la comunidá, esto ye daqué totalmente compartíu por tolos miembros y forma parte principal del so credo. Nun acepten la poligamia, el consumu de tabacu, alcohol o gochu, anque en munchos llares non relixosos cómese gochu y bébese alcohol.

La relixón drusa nun dexa'l matrimoniu ente los sos miembros y otres comunidaes (musulmanes, cristianos, xudíos, etcétera). Nes sociedaes modernes, de cutiu estes normes nun s'apliquen con escesivu rigor. Tampoco esiste la oración individual. Los drusos nun tienen la obligación de reparar los deberes musulmanes d'oración, ayunar, o realizar el pelegrinaxe a La Meca; pero facer, cuantimás, si'l nun cumplir con eses práutiques, resultara peligrosu pa ellos.

Profetes editar

Los drusos creen en profetes como Adán, Noé, Abraham, Sara, Jacob, Moisés, Salomón, Xuan el Bautista, Xesucristu, y Mahoma. A diferencia d'otros credos monoteístes, consideren a Jetró, el suegru de Moisés, un profeta d'igual nivel que los anteriores. Tamién creen na sabiduría de la filosofía griega antigua como Platón y Sócrates. Amás, tienen un conxuntu de "sabios" que fundaron la relixón nel sieglu XI.

Estructura social editar

La sociedá cunta con una estructura dualista estremada ente los intelectuales (`uqqal, عقال), homes y muyeres familiares cola doctrina relixosa. Los homes `uqqal lleven bigote, afáitense la cabeza y lleven ropa negro con un turbante blancu. L'otru grupu (ŷuhhal, جهال), reciben sofitu espiritual de los intelectuales y nun tienen accesu a la lliteratura sagrada secreta drusa. Ente un 10% y un 15% de los drusos son intelectuales `uqqal. el restu son ŷuhhal que cunten solamente con conocencies básiques de la relixón. Considérase que les muyeres son especialmente afeches pa ser `uqqal, y acepten que son espiritualmente iguales a los homes[ensin referencies], una creencia qu'oldea notablemente coles comunidaes musulmanes nes que s'enmarquen los drusos. Les muyeres druses que son `uqqal pueden optar por vistir un mandīl (un velu blancu tresparente), especialmente en presencia de figures relixoses.

Llibros sagraos editar

Unu de los llibros sagraos de los drusos ye'l Llibru de Hikma o llibru de la sabiduría, que foi compilado en gran midida por una figura misteriosa llamada al-Muqtana. Ta estremáu en dellos capítulos, cada unu de los cualos cubre una tema específica. El materialismu ta condergáu, especialmente'l materialismu rellacionáu cola relixón. Los llugares d'oración drusos suelen ser bien modestos y les sos figures relixoses (ajawīd) suelen llevar maneres de vida humildes. La oración suelse realizar de forma discreta, ente amigos y familiares. Hai poca xerarquía oficial na comunidá, sacante los Xeque al-'Aqel, que son una figura más política y social que relixosa. Les figures relixoses son almiraes pola so sabiduría y la so manera de vida.

Lliturxa editar

Los drusos respeten y reconocen tantu la lliturxa musulmana como la cristiana y pueden prauticar cualesquier d'elles si la situación riquir. Esto ye, déxase la disimulación de la fe (taqiyya).

Sitios sagraos editar

Drusos célebres editar

  • Basha Al-Atrash (Sultan Basha Al Atrash), líder y llibertador siriu (1891-1982) Dirixó la Revolución Siria en contra de Francia (1925).
  • Tareck El Aissami, ye un lladrón, narcotraficante, políticu venezolanu y siriu,(una vergüenza pa los drusos)

vicepresidente de Venezuela

Referencies editar

Enllaces esternos editar