Los fideos son un tipu de pasta con forma de cuerdes fines. Ye la base de dellos platos tales como los espaguetis, los linguine, soba y lamian. El términu refierse de cutiu tanto a les pastes húmedes cocinaes, como a los fideos secos que tienen de ser cocinaos tanto ferviendo como papaos n'agua.

Fidéu
Nome Fabricación de misua en Taiwán.
Procedencia China
Detalles
Ingredientes Mijo
Más información
[editar datos en Wikidata]
Sopa de fideos de Taiwán.

Los fideos cocínense xeneralmente n'agua ferviendo, dacuando con aceite de cocina o sal añadíu, y dacuando suelen tar tostaos. Los fideos pueden sirvise con un mueyu d'acompañamientu o nuna sopa.

El nome n'inglés, noodle, deriva del nome n'alemán, nudel.

Historia editar

En 2002, unos arqueólogos atoparon un concu de folla que contenía los fideos más antiguos del mundu atopaos hasta la fecha. China sostién ser la primer cultura en crear esta pasta con forma de filo. La primer referencia escrita a los fideos data de la Dinastía Han, ente l'añu 25 e.C. y 220 d. C. N'ochobre de 2005 afayóse'l fidéu más vieyu del mundu en Lajia (cultura Qijia) a lo llargo del ríu mariellu en Qinghai, China. Determinóse que la so antigüedá yera de 4.000 años y que quiciabes s'ellaboraron con miyu setario y miyu.[1]

El rexistru escritu más antiguu de los fideos atopar nun llibru que data del periodu Han del Este (25-220) China. Los fideos, tán de cutiu fechos de masa de trigu. Convertir nun alimentu básico pa la xente de la dinastía Han (206 e.C. - 220 d. C.). Mientres la dinastía Tang, los fideos cortáronse primero en tires, y na dinastía Yuan, empezó la fabricación de fideos secos.

 
Pintura de Vermeer van Utrech, un home comiendo Noodles.

Asia editar

Los fideos de trigu en Xapón (Udon) fueron afechos a una receta china por un monxu budista yá nel sieglu novenu. Los fideos Reshteh comer en Persia nel sieglu 13. Les innovaciones siguieron, como por casu, los fideos fechos de kudzu (naengmyeon) desenvolver na dinastía Joseon de Corea (1392-1897). Los fideos Ramen, basaos nos fideos chinos, popularizar en Xapón a partir de 1900.

Tipos de fideos editar

 
Platu de fideos con dellos ingredientes aleatorios.

=== Fideos de güevu Emplegaos xeneralmente como un amiestu de güevu y farina:

  • Fideos asiáticos de güevu conocíos como ba mexe (บะหมี่) en tailandés, son bien comunes en China y el sureste d'Asia y en Xapón.
  • Pasta — Denominar asina a los fideos ellaboraos.
  • Reshteh — Fideos de mediu oeste.

Fideos de farina editar

  • Mee pok (麪薄) — son planos, fideos mariellos chinos, bien populares nel sureste d'Asia.
  • Lamian (拉麵) — fideos espurríos a mano.
  • Chuka men (中華麺) — "fideos chinos" en xaponés, emplegaos pal ramen, chanpon y yakisoba.
  • Udon (うどん) — fideos gruesos xaponeses.
  • Sōmen (そうめん) — perfinos fideos xaponeses.
  • La fideuá valenciana.

Fideos d'arroz editar

Los fideos d'arroz úsense por casu en:

  • Vermicelli d'arroz — perfinos fideos d'arroz, conocíos como mǐfěn o been hoon (米粉) o sen mexe (เส้นหมี่).
  • Fideos planos d'arroz conocíos como héfěn o ho fun (河粉), kway teow o sen yai (เส้นใหญ่).
 
Ellaboración de fideos nes cais de Seúl.

Fideos d'almidón editar

Estos fideos ellaborar col almidón de los garbanzos verdes o pataca:

  • Fidéu celofán — conocíos tamién como fideos de cristal, o fabes vermicelli. fěnsī (粉絲) en chinu, harusame (春雨) en xaponés, wun sen (วุ้นเส้น) en tailandés.

Fideos de alforfón editar

Los fideos ellaboraos de farina d'alforfón (trigu sarracenu) son:

  • Soba (蕎麦) — fideos de alforfón xaponeses.
  • Naengmyon — fideos coreanos ellaboraos de alforfón y almidón de batata.

Tipos de platu qu'inclúi los fideos editar

  • Fideos fritos — fideos ellaboraos de fideos cocíos en caldos de carne, moluscos o verdures y productos lácteos.. Exemplos típicos inclúin el chow mein, mexe goreng, hokkien mexe, yakisoba y el pad thai.
  • Sopa de fideos — los fideos sirvir en caldu de carne. Exemplos d'esto son la: sopa de fideos en caldu de carne de xata, la phở, el ramen, laksa, batchoy y saimin.
  • Fideos fríos — nesti casu sírvense como ensalada. Un exemplu ye la ensalada de fideos de cristal tailandesa yam woon sen. En Xapón, los tradicionales fideos tales como'l soba y sōmen sírvense fríos con dalguna mueyu pa moyar.
  • Spätzle — fideos alemanes fechos de farina, güevu y sal. Sirvir con dulce o sal.
  • Fideos fríos — fideos que se sirven fríos, dacuando nuna ensalada. Por casu, en Tailandia, ensalada fría de fideos Udon.

Noodles nel arte editar

Comúnmente conocíu como Macaroni art, fideos secos que pueden consistir en pieces individuales de macarrones pegaos a una superficie pa producir un mosaicu, o puede tomar la forma d'escultures.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar