Gustavo Cerati

músicu arxentín

Gustavo Adrián Cerati (11 d'agostu de 1959Barracas (es) Traducir – 4 de setiembre de 2014Núñez (es) Traducir)[3][4][5] foi un músicu, cantautor, compositor y productor discográficu arxentín, vocalista y compositor de Soda Stereo, consideráu unu de los más influyentes y reconocíos músicos del rock llatinoamericanu.[6][7][8][9]

Gustavo Cerati
Vida
Nacimientu Barracas (es) Traducir11 d'agostu de 1959
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Núñez (es) Traducir[1]4 de setiembre de 2014 (55 años)
Sepultura Cementeriu de la Chacarita
Causa de la muerte accidente vascular cerebral[2]
Familia
Madre Lilian Clarke
Casáu con Belén Edwards (1987 – 1989)
Cecilia Amenábar (1992 – 2002)
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante, guitarrista, músicu, cantautor, productor musicalcompositor de bandas sonoras (es) Traducir
Premios
Miembru de Soda Stereo
The Morgan
Stress
Los Estereotipos
Fricción
Xéneru artísticu rock alternativu
Indie rock
art pop (en) Traducir
pop rock
música folk
britpop
rock de Argentina (es) Traducir
Instrumentu musical guitarra
guitarra baxu
Sampler
voz
Discográfica Sony Music
IMDb nm0148455
cerati.com
Cambiar los datos en Wikidata

Llogró fama y reconocencia internacional por ser el vocalista, guitarrista y compositor principal de la banda de rock Soda Stereo, una de les bandes más importantes ya influyentes de la música llatina. Depués de la disolución de la banda, llogró tamién reconocencia y ésitu na so carrera solista, que consta de cinco álbumes d'estudiu y de diverses incursiones xunto a otros músicos. El so camín como solista empecipiar a empiezos de los años noventa, en paralelu a dicha banda, por cuenta de un receso que se tomara'l grupu tres una fuerte crisis. Nesa instancia Cerati publicó'l so primer álbum como solista, Amor amarillo; pero col regresu de Soda Stereo la so carrera solista quedó en suspensu hasta la disolución absoluta de la banda.

Dempués de Soda Stereo, Cerati esperimentó con distintos estilos, dende la música electrónica (Color Santos, Cerati y Melero, 1992) (Plan V) a la música sinfónica. En 2007 Soda Stereo tornó nuna xira llamada Me verás volver, depués de la cual los sos integrantes retomaron les sos actividaes por separáu. El 15 de mayu de 2010 careció un accidente cerebrovascular isquémicu nel club Moulin Rouge del vecinderu Sabana Grande en Caraques[10], que lo dexó n'estáu de coma por más de cuatro años, finando'l 4 de setiembre de 2014 por causa de un paru respiratorio na Clínica ALCLA de Buenos Aires.[11]

A lo llargo de la so carrera como solista ganó y foi nomáu pa numberosos premios, ente ellos Grammy Llatín, Konex, MTV y Gardel. El 5 d'avientu de 2013, el músicu foi nomáu Ciudadanu pernomáu, una distinción que-y foi dada pola Llexislatura de la Ciudá Autónoma de Buenos Aires[12][13] en reconocencia a la so trayeutoria. Na so edición de setiembre de 2012, la revista Rolling Stone asitió a Cerati nel puestu nᵘ 3 de los 100 ameyores guitarristes del rock nacional.

Primeros años editar

Nació'l 11 d'agostu de 1959 nel barriu de Barraques, ciudá de Buenos Aires, Arxentina, fíu mayor del inxenieru y contador Juan José Cerati y Lilian Clark.[14] Dende pequeñu tuvo amestáu al ambiente musical. La so primer incursión foi nun grupu de palos d'escoba que formó na primaria, onde se destacar frente a los demás alumnos. Amás de la música, tenía otros pasatiempos: dibuxaba mientres llargos ratos, creando personaxes d'historietes, como «Supercerebro» ―paecíu a Superman, pero cola peculiaridá de que la kryptonita nun-y faía nada, solo los médiums llegaben a afectalo, ensin poder sentir―.

Arteru pa los deportes (practicaba natación y atletismu), llogró un segundu llugar nun certame de la revista Billiken, en corriendo los 100 metros nuna competición intercolegial. Una de les actividaes fundamentales que realizó mientres esos primeros años consistió en dirixir el coru del colexu Instituto San Roque, onde más tarde tuvo de cumplir con una suspensión por eructar mientres una misa (pudo volver al so cargu depués de ganar un premiu de cantar nel Coliséu y donalo a la institución).

Na so dómina d'adolescente trabayó como visitador médicu nel Llaboratoriu Boehringer Arxentina, a mediaos de 1971.[ensin referencies] Depués, años más tarde foi llamáu a cumplir col serviciu militar arxentín.

Les sos primeres influencies musicales fueron grupos como The Police (a quien ufiertó un tributu del cantar «Bring on the night», onde él cantó y tocó el baxu, xunto a Andy Summers na guitarra y Vinnie Colaiuta na batería), Queen (grabó una versión de «Some Day One Day» con Soda Stereo llamáu «Dalgún día») y The Cure. Tamién David Bowie, Luis Alberto Spinetta, Brian May de Queen y Ritchie Blackmore de Deep Purple.

Na secundaria formó los grupos colos que ganó un concursu de cantar navidiegu en Canal 9. Depués formó dos bandes simultánees, Savage (de rock y blues), y Vozarrón (de música de fusión). Savage taba integrada tamién por dos cantantes britániques, y solía actuar nun cabaré frente al Parque Centenariu. Tamién formó un tríu llamáu «Triciclu».[15]

A principios de 1982 tocó xunto a Zeta Bosio y Sandra Baylac cola banda The Morgan, en Punta del Este (Uruguái). The Morgan empezó como un grupu punk rock inspiráu en The Police (que visitara Arxentina en 1980), y The Cure. Más tarde, esi mesmu añu, formó'l grupu Stress xunto a Sandra Baylac (cantante), Pablo Guadalupe (batería), Alejandro O'Donell (teclaos), Carlos Amato (guitarrista) y Zeta Bosio (baxu). El grupu Stress foi la xénesis de Los Estereotipos y surdió porque se xuntaben les fines de selmana pa tocar con Charly Amato no fondero de la casa de Zeta Bosio en San Fernando. Dempués Andrés Calamaro tamién formó parte del grupu como tecladista.

Carrera con Soda Stereo (1982-1997) editar

L'entamu de Soda Stereo y otros proyeutos (1982-1992) editar

Programa del 12 de payares de 1981 del Grupu Stress con Gustavo Cerati, Pablo Guadalupe, Sandra Baylac, Alejandro O'Donell, Carlos Amato y Héctor Bozio.
 
Cerati (na derecha) tocando con Soda Stereo en 1984.

En 1982 Cerati estableció una estrecha rellación musical y d'amistá con Héctor Zeta Bosio, qu'habría de resultar decisiva nel futuru de dambos. Conocer con anterioridá porque yeren compañeros na carrera de Publicidá na Universidá del Salvador,[3] pero recién afondaron la so amistá nel branu austral de 1982, en Punta del Este, onde decidieron tornar a Buenos Aires y formar Soda Stereo. Gustavo y Zeta compartíen los mesmos gustos y suaños musicales y empezaron una busca pa integrar un grupu punk rock inspiráu en The Police (que se presentó na Arxentina esi añu), con temes propies, n'español. Nesa busca pre-Soda integraron xuntos la banda The Morgan, depués el grupu Stress, xunto a Sandra Baylac, Charly Amato y el batería Pablo Guadalupe, y Proyeutu Erekto, xunto a Andrés Calamaro.[16]

Finalmente los dos músicos empezaron a proyeutar la formación d'una banda na que tocaríen temes propies. Nesi momentu conocen a Charly Alberti con quien formaron el tríu Los Estereotipos.[17] Depués d'un curtiu periodu nel que probaron distintes formaciones, incluyendo por momentos a músicos como Richard Coleman y Daniel Melero ente otros, terminaron per preferir la forma de tríu y camudaron el nome a Soda Stereo. La formación definitiva foi: Gustavo Cerati (voz y guitarra), Zeta Bosio (baxu y coros) y Charly Alberti (batería).

Dende l'empiezu'l grupu ocupar en construyir la so propia imaxe; ayudaos por Alfredo Lois (compañeru de la universidá) curiaron los detalles estéticos, el maquillaxe, los peñaos, y más palantre, la tapa de los primeros discos y la puesta n'escena de los recitales.[17] Los primeros conciertos fueron en xunetu de 1983 na discoteca Airport y nel Stud Free Pub. Dende esi momentu percorrieron el circuitu de pubs, con escala obligada nel Café Einstein y Zero, que, daquella, representaben el centru de la movida menos comercial del momentu, onde tocaben bandes como Sumu y Virus.

Xunto a Soda Stereo Gustavo Cerati grabó siete discos d'estudiu: Soda Stereo (1984), Nada personal (1985), Signos (1986), Doble vida (1988), Cantar animal (1990), Dynamo (1992), Suañu Stereo (1995).

Resfregón editar

Ente 1985 y 1988 paralelu a Soda Stereo foi miembru de banda Resfregón, banda liderada por Richard Coleman pero'l so trabayu yera solu en guitarres y en coros, amás produció los sos dos únicos álbumes: Consumación o consumu y Pa terminar.

Con Charly García editar

En 1988 Cerati recibió una llamada de Charly García, proponiéndo-y grabar un discu a dúu. El discu diba llamase Tango 3, pero por razones qu'hasta güei se desconocen nunca se concretó. Depués d'esti proyeutu fallíu, participó en guitarres y coros nel cantar Vampiru» del discu Tango 4, de Charly García y Pedro Aznar.

Últimos años de Soda, primer discu solista y otros proyeutos (1992-1997) editar

Colores santos editar

Mientres Cerati yera parte de Soda Stereo, llanzó en 1992 l'álbum Colores santos, que realizó xunto a Daniel Melero y tuvo l'apurra de los músicos Flavio Etcheto y Carola Bony. Foi grabáu nel estudiu Supersónicu de Soda Stereo y nun foi presentáu en vivu.

Dynamo editar

En xineru de 1993, los integrantes de Soda Stereo entamaron la so sesta xira llatinoamericana. Visitaron Méxicu, Chile, Paraguay, y Venezuela. Una vegada rematada xirar presentación de Dynamo, tómense un llargu descansu que fixeron crecer los rumores de separación de la banda. A finales d'añu editóse Zona de promesas, un compilado de remezclas de clásiques temes de la banda, y la inclusión d'un cantar inéditu que-y dio títulu al álbum.

Amor amarillo editar

 
Portada de Amor amarillo, primer discu solista de Cerati de 1993.

Delles coses asocedieron mientres esi tiempu. Dalgunes d'elles fueron el cambéu de compañía discográfica per parte de la banda (de Sony a BMG); la edición del discu Amor amarillo (1993): el so primer trabayu en solitariu, que coincidió cola nacencia del primer fíu de Gustavo. L'álbum foi grabáu en Chile y Buenos Aires cola participación de Zeta Bosio. Anque Gustavo dixo que nesi momentu nun tenía la intención de siguir una carrera en solitariu.

1994 foi'l peor añu de Soda Stereo. El 4 de xunetu nun accidente de tráficu morrió Tobías, el pequeñu fíu de Zeta, fechu que lo afectaría fondamente, personal y profesionalmente. Por decisión unánime tomaron distancia del mitu y evaluaron la posibilidá de dixebrase definitivamente.

Suañu stereo editar

En 1995, Soda remató'l descansu pa grabar el que sería'l so últimu álbum d'estudiu, Suañu stereo, con nuevos cantares que se volvieron clásicos de la banda que quedaron nos primeros llugares de les radios. El trabayu discográficu ganó en poco tiempu discu de platinu, aportando a unu de los discos más esitosos de la banda. En 1996, Soda realizó una xira per Estaos Xuníos (Los Angeles, Chicago, Nueva York, y Miami) pa presentar la so última producción. Depués de refugar delles vegaes la insistente invitación, a mediaos d'añu grabaron en Miami un conciertu pa la cadena de música MTV. Suponíase qu'esta presentación tenía de ser acústica, pero tuvo la particularidá de que la banda nun respetara la conseña orixinal sobre l'usu de preseos desenchufaos (al paecer foi una condición que punxo'l grupu). El discu que rexistra esta presentación, Comfort y música para volar (1996), ye una versión «unplugged» y «plugged» de 11 cantares (solo dellos cantares fueron tocaes desenchufaes) de la banda y qu'inclúi amás 4 cantares nuevos, que quedaren fora de Suañu stereo y una pista interactivo con historietes ya imáxenes en videu de la presentación en MTV. Na presentación tocáronse solo 4 cantares desenchufaos. Esti discu constitúi la última producción discográfica realizada como banda.

Plan V (1995-1998) editar

A partir d'esi momentu, Soda entró nun silenciu que namái se vio atayáu poles versiones non oficiales de la so separación definitiva.

Mentanto, Gustavo xunir a trés músicos chilenos non profesionales (Andrés Bucci, Guillermo Ugarte y Christian Powditch), pa constituyir Plan V, proyeutu electrónicu que s'afigura en dos discos: Plan V (1996), d'orixe tresandín; y el segundu trabayu, Plan Black V Dog (1998), que foi compartíu colos ingleses Black Dog, y editáu nel añu 1998 depués de la separación de Soda Stereo.

Final de Soda Stereo (1997) editar

El 1 de mayu de 1997, Soda Stereo anunció oficialmente la so separación por aciu un comunicáu de prensa. A otru día, tolos diarios fixeron ecu de la noticia y el diariu Clarín dedicó un gran espaciu na so portada pa ello.

En tantu Gustavo Cerati publicó nel suplementu «Sí» del diariu Clarín lo que sería «La carta del adiós»:

Estes llinies surden de lo que percibí estos díes na cai, nos fans que se m'averen, na xente que m'arrodia, y na mio propia esperiencia personal. Comparto la murnia que xenera en munchos la noticia de la nuesa separación. Yo mesmu toi somorguiáu nesi estáu porque poques coses fueron tan importantes na mio vida como Soda Stereo. Cualesquier sabe que ye imposible llevar una banda ensin ciertu nivel de conflictu. Ye un fráxil equilibriu nel bracéu d'idees que bien pocos consiguen caltener por quince años, como nós orgullosamente fiximos. Pero, últimamente, distintos desentendimientos personales y musicales empezaron a comprometer esi equilibriu. Ende mesmu xenérense escusa pa nun enfrentanos, escuses finalmente pa un futuru grupal en que yá nun creíamos como lo faíamos nel pasáu. Cortar polo sano ye, valga la rede, faer valir nuesa salú mental por sobremanera y tamién el respetu escontra toos nuesos fans que nos siguieron por tanto tiempu. Un fuerte abrazu.[18]

Mientres los meses d'agostu y setiembre d'esi añu llevaron a cabu una xira llatinoamericana por Méxicu, Venezuela y Chile. La trayeutoria remató con una despidida oficial realizada en Buenos Aires el 20 de setiembre nel Estadiu de River Plate ante más de 70 000 persones. Cuando'l conciertu remataba y rematando la interpretación de «De música ligera», un visiblemente emocionáu Gustavo Cerati dedicó'l so recordáu pequeñu discursu de despidida, n'agradecimientu a los sos fanáticos y collaboradores, coles siguientes pallabres:

Non solo nun fuéramos nada ensin ustedes, sinón con tola xente que tuvo nuesu alredor dende l'empiezu. Dalgunos siguen hasta güei. ¡Gracies... totales![19]

El rexistru d'esta presentación foi afiguráu en dos discos editaos con cuenta de esi añu llamaos L'últimu conciertu, A y B (1997); y darréu en 2005 foi editáu'l DVD, Soda Stereo: L'últimu conciertu, que contién la grabación del conciertu, documentales y extras.

Carrera solista (1998-2010) editar

Proyeutos y Bocanada (1998-2001) editar

Depués de la disolución de Soda Stereo, Cerati dedicar a la esperimentación electrónica xunto al músicu Flavio Etcheto, formando un dúu que llamaron Ociu y qu'editó el so discu Midida universal a mediaos de 1999. Tamién participó nun discu homenaxe a The Police xunto a Andy Summers (guitarrista orixinal del grupu británicu) y el talentosu batería Vinnie Colaiuta, con una versión de la tema «Bring on the night» ('tráime la nueche').

Depués d'una llarga y soriella espera de los fanáticos y de la escena musical, el 28 de xunu de 1999 vio la lluz el so primer álbum solista depués de la separación de Soda Stereo, Bocanada. Foi grabáu nel estudiu CasaSubmarina (de Buenos Aires) y nos famosos estudios Abbey Road (de Londres) y cuntó cola participación de Leo García en coros y voz, Fernando Nalé en baxu, Flavio Etcheto en teclaos, y Martín Carrizu en batería.

Magar yera en cierto el so segundu trabayu en solitariu, yera vistu como si fora'l primeru, yá que con él empezaba'l so aldu ensin Soda Stereo. Foi darréu allabáu pola crítica, siendo consideráu hasta güei como unu de los discos de mayor calidá musical que creara l'artista. El veteranu críticu de rock David Cortés Arce dixo avera del álbum «Bocanada ye un álbum fundamental na historia del rock iberoamericanu, y polo xeneral, de tolos países hispanofalantes».[20][21] Ente elles, Allmusic dio-y 4 1/2 estrelles de cinco posibles, daqué entá más importante tratándose d'un álbum llatín[22] Foi un ésitu ente'l públicu, siendo discu d'oru n'Arxentina, y tamién ente la prensa, onde collechó emponderadores crítiques. La xira de presentación del discu incluyó Arxentina, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Estaos Xuníos, Méxicu, Panamá y Venezuela. El cantar «Puente» convertir nel so primer gran ésitu de solista, siendo ésta nomada dellos premios, ente ellos a un Grammy Llatín como Meyor cantar de rock.

+Bien y 11 episodios sinfónicos editar

Nel 2001 realiza la banda sonora de la película +bien, que foi nomáu como «meyor álbum instrumental pop» pa los Grammy Llatinos. Compuestu ya interpretáu por Gustavo Cerati cola collaboración de Leandro Frescu. Voz de Claudia Oshiro en «Es sólo una ilusión», Leo García y Flavio Etcheto en samplers.

Esi mesmu añu realizar nel Teatru Avenida la grabación de lo que sería'l discu 11 episodios sinfónicos, que contién versiones de temes clásiques de la so carrera acompañáu por una orquesta sinfónica conducida por Alejandro Terán, quien realizó los arreglos de los cantares[23] El discu foi presentáu'l 22 d'abril de 2002[23] na sala principal del Teatru Colón de la ciudá de Buenos Aires, esta vegada xunto a la Orquesta Sinfónica Nacional Arxentina y so la direición de Pedro Ignacio Calderón. Tamién se fixeron presentaciones en Méxicu, Venezuela, Chile y en Mendoza (Arxentina); siempres con orquestes locales de más de 65 músicos n'escena.

Siempre es hoy (2002-2004) editar

Siempre es hoy, el so tercer discu solista d'estudiu, producíu por Sasha Triujeque (productor, inxenieru d'audiu, músicu) y Toy Hernández (músicu y productor de Control Machete); sale a la venta a finales de 2002 simultáneamente n'Arxentina, Estaos Xuníos, Méxicu y Chile. Amás del rock, nel discu nota la influencia de xéneros como la electrónica y el pop rock.

La presentación del discu foi realizada nel Estadiu Luna Park de la ciudá de Buenos Aires en marzu de 2003 con una banda formada por Flavio Etcheto (samplers), Fernando Nalé (baxu), Leandro Frescu (teclaos y coros), Pedro Moscuzza (batería) y DJ Zucker (scratches y loops).[24] En dellos espectáculos hubo participaciones especiales de Loló y Deborah de la Corrolada en coros y de Tea-Time (Les Tetes) nel rap «Altar», amás d'importantes músicos como Charly García y Domingo Cura.[24]

La xira pa presentar el discu empezó a finales de 2002 y percorrió los siguientes países:Bolivia, Ecuador, Colombia, Méxicu, Arxentina, Perú, Chile, Venezuela, Uruguái, San José de Costa Rica, Panamá, Puertu Ricu y Estaos Xuníos.

En 2003 llánzase un concursu nel so sitiu web, onde podíen descargase les pistes de los cantares por separáu pa faer una remezcla del cantar. Finalmente los dos ganadores y una selección de versiones realizaes por artistes arxentinos y de Méxicu, Chile y Alemaña fueron incluyíes nel discu Siempre es hoy: Reversiones, editáu como discu doble y tamién en formatu vinilu con 4 de les temes escoyíes. Este mesmu añu edita'l DVD del conciertu completu de 11 episodios sinfónicos, grabáu nel teatru Avenida.

Como proyeutu paralelu a la so carrera solista surde'l grupu electrónicu Roken xunto a Flavio Etcheto y Leandro Frescu que se presenta en dellos países, incluyendo'l Festival BAE (Buenos Aires Electrónicu).

En 2004 edita un discu de grandes ésitos Cantares escoyíos 93-04, que cunta cola tema inédita «La to llocura». Esisten dos ediciones del discu una n'España y otra n'Arxentina, qu'inclúin distintos cantares.

Ahí vamos (2006-2008) editar

 
Cerati en Nueva York n'agostu de 2006.

El 4 d'abril de 2006, Cerati llanzó de manera simultánea en Méxicu, Colombia y Arxentina, la so nueva producción Ahí vamos. Esta implicó un regresu al so pasáu roqueru. N'Arxentina algamó'l discu de platinu antes de salir a la venta, por cuenta de los pidíos antemanadamente. En Méxicu consiguió'l discu d'oru nes primeres selmanes de publicase. Foi ensin batura a duldes el trabayu discográficu meyor recibíu tantu pola crítica como pol públicu de la carrera de Gustavo Cerati. Los senciellos «Adiós» y «Crimen» fueron un atayante ésitu y convirtiéronse nos cantares más esitosos y populares del músicu. «Crimen» ganó'l Grammy Llatín como Meyor cantar de rock. Amás, Ahí vamos ganó otros dos Grammy Llatín como Meyor álbum de rock y Álbum del añu.

Foi coproducido por Gustavo y Tweety González y cuenta cola participación de músicos como: Richard Coleman (en guitarres), Fernando Nalé (en baxos), Leandro Frescu, Tweety González, Emmanuel Cauvet, Fernando Samalea (batería), Flavius Etcheto, Capri; y Loló Gasparini en coros. «Adiós» foi escrita al pie del so fíu Benito.[25]

Na amiestu sumóse l'inxenieru y músicu venezolanu Héctor Castillo, quien trabayó con artistes de la talla de Pete Townshend, David Bowie, Lou Reed y Suzanne Vega, ente otros. El discu foi masterizado por Howie Weinberg nel estudiu Masterdisk (en Nueva York).

 
Gustavo Cerati na so presentación nel Festival de Viña 2007.

La xira de presentación del discu incluyó a Arxentina, Chile, Colombia, Perú, Méxicu, España, Inglaterra y el restu de Llatinoamérica. La banda qu'acompañó a Cerati mientres esta xira foi Richard Coleman en guitarra rítmica, Fernando Nalé en baxu, Fernando Samalea en batería y Leandro Frescu en teclaos, percusión, sintetizadores y samplers.

El 10 de marzu de 2007 Cerati tocó nun conciertu gratuitu con motivu del zarru del Programa de Branu del gobiernu de la ciudá de Buenos Aires. L'espectáculu realizó frente al Monumentu al Xeneral Güemes y les principales cais fueron cerraes. Los medios envaloraron una concurrencia de 200 000 persones.[26]

El sábadu 7 de xunetu de 2007, Cerati foi l'únicu arxentín en participar en Live Earth, nel conciertu en Hamburgu (Alemaña), al interpretar xunto a Shakira la tema «Día especial» que dambos compunxeron pal álbum Fixación Oral Vol. 1, de la colombiana (Cerati participó en dos tarrezas), del qu'amás foi coproductor.

En 2007 collaboró nel álbum Mordigañu d'Emmanuel Horvilleur, col cantar «19». Mientres la presesentación del discu, Cerati foi convidáu a interpretar esa tema y «Nada personal» de Soda Stereo.[27]

El 17 de mayu de 2008, Cerati participó del conciertu qu'entamó la Fundación ALES pa recaldar fondos que van ser destinaos a programes p'atender el desenvolvimientu infantil d'Unicef. Nesti conciertu Cerati interpretó xunto a Shakira el cantar «En la ciudad de la furia» (de Soda Stereo) y los cantares «Ciudad de pobres corazones»,«Crimen»,«Gente sin Swing» y «Puente» (col músicu Fito Páez)

Regresu de Soda Stereo (2007) editar

 
Gustavo Cerati na xira Me verás volver, en Venezuela en 2007.

En xunu de 2007, anuncióse la vuelta de Soda Stereo a los escenarios con una xira de nome Me verás volver....[28] Esto asocedió dempués de delles notes nes que los ex integrantes de la banda negaron los rumores (que se crearon apenes dixebrada la banda) d'un posible regresu. Programáronse dos recitales nel estadiu Antonio Vespucio Liberti de Buenos Aires (mesmu estadiu que los vio despidise en 1997) el 19 y 20 d'ochobre. Dempués, amestáronse trés nuevos conciertos pa los díes 21 d'ochobre, y 2 y 3 de payares por cuenta de la impresionante demanda de venta de los primeros dos díes. La xira siguió por Chile, Perú, Venezuela, Estaos Xuníos, Méxicu, Ecuador, Panamá y Colombia.

 
«¡Lluces!», conciertu nel estadiu de River Plate, 2 de payares de 2007.

Amás amestóse una fecha más, pa la despidida de Soda Stereo, el 21 d'avientu de 2007. Asina, completáronse 22 feches en total. El primer día de venta d'entraes, la banda marcó un récor al vender más de 90 000 entraes pa los conciertos n'Arxentina en tan solo 24 hores, récor absolutu pa una banda n'Arxentina. Amás, Soda Stereo foi'l primer grupu de rock llatinoamericanu en faer seis feches nel estadiu Antonio Vespucio Liberti, nuna sola xira, superando asina'l récor de cinco concierto de The Rolling Stones. Foi un récor que superó les ventes d'U2 y los mesmos The Rolling Stones nes sos últimes presentaciones n'Arxentina. Una vegada rematada la xira, los trés integrantes volvieron a les sos actividaes personales.

N'agostu de 2008 el sellu Sony BMG llanzó a la venta'l DVD y el CD doble de la xira «Me verás volver», qu'inclúi les temes interpretaes pela banda nos conciertos. Amás el DVD contién los testimonios de Gustavo Cerati, Charly Alberti y Zeta Bosio y de los invitaos especiales que participaron de los conciertos.[29]

Fuerza natural (2009-2010) editar

En marzu de 2008 Gustavo Cerati axuntar con Roger Waters en Nueva York pa collaborar nuna tema a beneficiu de la Fundación Ales. La sesión llevar a cabu nel estudiu Looking Glass, perteneciente al reconocíu compositor minimalista Philip Glass. Ellí, Gustavo Cerati y Roger Waters trabayaron a les órdenes d'Héctor Castillo, inxenieru de grabación de Ahí vamos. Nesi llugar grabaron con Castiellu artistes de la talla de Pete Townshend, David Bowie, Lou Reed y Suzanne Vega, ente otros. El destín final de la grabación siguía ensin dase a conocer pa finales de 2009.

N'ochobre de 2008 Gustavo Cerati viaxó a Les Bahames pa trabayar en dellos cantares del próximu discu de Shakira, participando como autor y productor. Al so regresu a l'Arxentina, retomaría la composición del so próximu discu y empezaría los ensayos previos a la grabación.

El sábadu 8 de payares Gustavo Cerati foi convidáu por Bajofondo a participar de la so presentación nel escenariu principal de Creamfields, que se realizó nel autódromu de Buenos Aires. La banda liderada por Gustavo Santaolalla interpretó xunto a Cerati «El mareo», segundu senciellu de Mar dulce.[30] 35 mil persones ingresaren nel complexu, y ovacionaron la so presentación. El cantar foi grabada en Electric Lady Studios (Nueva York) y cuenta cola participación de Cerati na versión orixinal.[31]

Na última etapa del añu, yá participaren de la grabación Leandro Frescu (teclaos), Fernando Nalé (baxu), Fernando Samalea (batería y percusión), Gonzalo Córdoba (guitarres), Anita Álvarez de Toledo (coros) y «Bolsa» González (batería). El discu grabao y entemecío n'Unísonu pol inxenieru de sonido Héctor Castillo, quien trabayó con Pete Townsend, David Bowie y Lou Reed, ente otros.

 
Cerati en Méxicu, en 2009.

Mientres el mes de marzu de 2009, Cerati viaxó a Estaos Xuníos pa realizar delles grabaciones del so nuevu discu d'estudiu en Stratosphere Sound y Looking Glass xunto al inxenieru de sonido Héctor Castillo. A los músicos yá anunciaos na grabación sumar en Nueva York les collaboraciones de: Sterling Campbell (en batería) quien foi miembru de Duran Duran, collaboró con David Bowie y The B-52's, ente otros; Didi Gutman, tecladista de Brazilian Girls; Byron Isaacs en lap steel y baxu (foi músicu ente munchos otros de Willie Nelson, Elvis Costello y Ryan Adams) y Glenn Patscha en pianu y órganu (grabó con Roger Waters, Laurie Anderson, Elvis Costello por mentar a los más destacaos).[32]

El quintu álbum solista del músicu salió a la venta oficialmente'l 1 de setiembre de 2009 (anque díes antes la mayoría de les temes fueron peneraos y xubíos a YouTube, polo que se dieron a conocer de manera non oficial). L'álbum editáu en formatos CD, vinilu y dixital. Ta compuestu por 13 temes más unu ocultu llamáu «Numeral» (#), con producción artística de Cerati y Héctor Castillo.[33]

«Déjà vu», el primer senciellu d'espardimientu de Fuerza natural estrenar na radio'l llunes 20 de xunetu y puede escuchase dende'l sitiu oficial de Gustavo Cerati. Amás, a fines del mesmu mes, Cerati llanzó la so primer coleición de ropa, titulada GC pa Basement de Falabella en Chile.[34]

Fuerza natural convertir en discu de platinu n'Arxentina a les poques selmanes de salir a la venta.[35] Darréu dempués del so llanzamientu, el discu ocupó'l primer llugar en ventes n'Arxentina, Méxicu, Colombia, Perú y Chile. Coles mesmes Fuerza natural foi'l discu más vendíu de la tienda llatina de iTunes n'Estaos Xuníos mientres la selmana del so debú.

El 31 d'agostu de 2009, Cerati realizó en Buenos Aires una presentación a la prensa llocal, onde dio entevistes, recibió un discu d'oru poles ventes antemanaes de Fuerza natural[36] y depués pasó música xunto a Leandro Frescu y Anita Álvarez de Toledo pa los invitaos al eventu. En dichu eventu, Cerati dio a conocer que la xira del nuevu discu empezaría tentativamente el 15 de payares y que Méxicu sería'l primer destín. Tamién, anunció que Martín Phillips (el célebre diseñador de conciertos en direuto de Nine Inch Nails, Daft Punk y Soda Stereo) sería l'encargáu de diseñar l'escenariu pa la xira.[37]

Cerati anuncia tamién que pa Fuerza natural nun pretende sacar videoclips de manera convencional, sinón que'l discu fuera concebíu detrás d'una idea orixinal basada n'armar con toles temes del discu un únicu y gran videu musical en forma de película estilo road movie.[35] Dicha película xuniría visual y musicalmente, en distintes entregues, toles temes de Fuerza natural conformando una gran historia sobre un viaxe surreal y fantásticu de Gustavo Cerati al traviés de distintos espacios, tiempos, llugares y personaxes. El videu de «Déjà vu» foi llanzáu'l 30 de setiembre de 2009.[35]

"De dalguna forma ye un discu con muncha más llibertá que cualesquier otru: llibertá estilística, llibertá de lletres. Toi en munchos aspeutos fora de los patrones que podríen esperase inclusive de mi mesmu y eso facer arremente porque lo precisaba, como te dicía antes. Tenía munches ganes de faer daqué acústicu. Salir un mizcu de la distorsión que plantegaba 'Ahí vamos' y tamién del clasicismu tocantes a la composición. Quería que se moviera escontra llugares más llibres..." - Cerati en Primer Persona (Aboitiz, 2012, p. 358)[38]

El 13 de marzu de 2010 Cerati participó nel conciertu solidariu Arxentina abraza a Chile a beneficiu de les víctimes del terremotu.[39]

El 11 de payares de 2010 Gustavo Cerati ganó tres premios Grammy Llatinos, llograos por Fuerza natural como meyor álbum de rock y en diseñu de portada del so discu y pol meyor tema de rock «Déjà vu».[40]

Accidente cerebrovascular editar

El 15 de mayu del añu 2010 foi internáu por una descompensación,[41] depués de presentar el so espectáculu en Caraques, Venezuela. Dempués del espectáculu, Cerati saliera de fiesta al club bohemiu Moulin Rouge, allugáu na Avenida Francisco Solano López de Sabana Grande, onde sufrió l'infartu cerebral.[42]Tuvo que ser treslladáu hasta'l Centru Médicu Docente La Trinidá al terminar la so presentación nel campu de fútbol de la Universidá Simón Bolívar. El 18 de mayu súpose que realmente se trataba d'un ACV (accidente cerebrovascular).[43][44] Asina lo confirmó'l neurólogu Vladimir Fuenmayor, quien esplicó que l'ex-integrante de Soda Stereo sufrió «un eventu vascular isquémicu, con afasia d'espresión».[45] Sicasí, más tarde foi interveníu quirúrgicamente ante la gravedá del cuadru, y una de los facultativos que lo atendieron dixo que «nun volvería ser el mesmu».[46]

El llunes 7 de xunu de 2010 ye treslladáu a Arxentina en compañía de la so madre, Lilian Clark y la so hermana, Laura Cerati; nel avión ambulancia N601CV que partió nes hores de la mañana del aeropuertu Simón Bolívar en Maiquetía, nel Estáu Vargas, Venezuela.[47] Cerati viaxó so la vixilancia del médicu Antonio Martinelli, xefe de la unidá de cuidos intensivos del Centru Médicu Docente La Trinidá.

El 14 de xunu, informóse que, según unu de los sos amigos, l'artista movería los sos llabios y la so cabeza n'escuchando los sos propios cantares.[48]

Na nueche del domingu 24 d'ochobre de 2010 a les 22:50 hores Cerati ingresó a la Clínica ALCLA; el treslláu realizar ensin nengún tipu d'entueyos. Mientres la so estadía nesta clínica, persistió'l mesmu estáu neurolóxicu que l'informáu antes de realizar el treslláu, indicó'l so médicu.[49]

Fallecimientu editar

 
Fila pa ingresar al veloriu de Gustavo Cerati na Llexislatura de la Ciudá de Buenos Aires, 4 de setiembre de 2014.
 
El ministru chilenu Álvaro Elizalde escribe nel llibru de condolencias dispuestu nel Consuláu d'Arxentina en Santiago pola muerte de Cerati.
 
Conciertu n'homenaxe a Cerati realizáu pola TV Pública, onde participaron Charly García, Fito Páez, Benito Cerati, ente otros.

El 4 de setiembre de 2014 el cantante finó en pasando cuatro años en coma.[50] El fallecimientu producióse en redol a les 9:00 hora llocal (12:00 GMT), ensin sufrimientu.[51] La noticia foi confirmada na cuenta oficial de Cerati na rede social Twitter,[5] según por aciu la llectura d'un comunicáu per parte de los sos familiares y los médicos de la clínica onde s'atopaba internáu:

Comunicamos que güei n'hores de la mañana finó'l paciente Gustavo Cerati de resultes d'un paru respiratorio.[52]
Dr. Gustavo Barbalace, direutor Médicu de la Clínica ALCLA

A otru día al del so fallecimientu, tres un veloriu realizáu na Llexislatura de la Ciudá de Buenos Aires, los sos restos fueron treslladaos al Campusantu de la Chacarita.

Homenaxes editar

La banda de rock irlandesa U2 recordó a Gustavo Cerati n'unu de los sos conciertos en ciudá de La Plata, n'Arxentina en marzu de 2011, cuando Bono dixo «Nun escaezan a Gustavo Cerati», ganándose la ovación d'unos 60 mil fanáticos del Estadiu Ciudad de La Plata y depués interpretar la tema «Moment of Surrender». Amás, na pantalla del escenariu lleó'l mensaxe «A Gustavo Cerati unviamos el nuesu amor y respetu. Él va oyer les nueses voces esta nueche.»[53]

La cantante colombiana Shakira dedicó-y el so cantar «Sale'l sol» en 2011. Mientres esi mesmu añu y hasta'l so últimu conciertu, Luis Alberto Spinetta executó'l cantar «Té pa trés» que solía tocar en xunto con Cerati. Coles mesmes, Spinetta compúnxo-y el siguiente poema:

Dios Guardián Cristalín de guitarres / qu'agora / más murnies / escolguen y esperen / de les tos manes la pallabra / Bastiándome a lo insondable / los tos afalagos espiértenme al empar / nun mundu distintu al de recién... / La to lluz ye bien fuerte / ye iridiscente y altamente sicodélica / Te atopo cuando'l sol abre una hendija / que xenera notes sobre la paré avisiega / Y suena la to música na pantalla / sos l'ánxel inquietu que sobrevuela / la ciudá de la roxura / Entendemos tou / la to voz alviértenos la verdá / La to voz más llinda que nunca.
Luis Alberto Spinetta.[54]

La cantante finlandesa de metal sinfónico Tarja Turunen, como tributu a Cerati, incluyó'l cantar «Signos» en dellos de los conciertos de la so xira llatinoamericana, en marzu de 2011.

L'añu 2012, Leandro Frescu nel so discu Leandro Frescu dedica un de los sos cantares llamada «Les cais de la to ciudá» a l'alcordanza del músicu.

El dúu suecu Roxette interpretó unos acordes de la tema «De música ligera» en cinco presentaciones qu'ufiertó n'Arxentina mientres abril y mayu de 2012.[55] Christoffer Lundquist, guitarrista de la banda, aseguró que deseyaba rindi-y homenaxe al cantante.

Coles mesmes, mientres el mesmu periodu, el cantante Adrian Barilari d'Aguarón Blancu dedicólu a Cerati el cantar «Gracies» nel so proyeutu solista Barilari 4. La banda arxentina de nu metal Coyona liderada por Marcelo «Corbata» Corvalán dedicó-y la cantar «Murniu» y deseyó-y una puesta recuperación.[ensin referencies]

Mientres l'añu 2013, Fito Páez publicaba'l so discu «Yo te amo», grabáu nos estudios de Gustavo Cerati. Nél, incluyía un emocionante cantar dedicáu a Cerati llamada «La velocidad del tiempo». Nella, Fito emulaba una carta al so amigu, na cual cuntába-y les novedaes que socedieren mientres esti tiempu. Coles mesmes, nella, recordaba vieyes anécdotes que vivieren en xunto.[ensin referencies]

El 26 de febreru de 2014, nel escenariu del Festival de Viña del Mar en Chile, el grupu La Ley rindió un homenaxe a Gustavo Cerati. El baxista convidáu de la banda chilena mientres esi periodu, Zeta Bosio —ex baxista de Soda Stereo—, señaló: «mientres haya vida, va haber esperanza». El grupu realizó una sentida interpretación de «Crimen» de Cerati.[ensin referencies]

El 5 de setiembre de 2014 la banda Arxentina Aguarón Blancu mientres el so Xira 2014 rindiéron-y un pequeñu homenaxe a Gustavo con unes curties pallabres de Walter Giardino, y tocando un pequeñu fragmentu del cantar De música ligera. Nel mesmu periodu, Charly García revelaba que compunxo un cantar n'homenaxe, que los sos versos más emocionantes dicíen «Gustavo queríu/ qué te pasó/ Paez que tas dormiendo/ paez que tas equí/ Paez que tas volando/ Yo tenía un amigu/ daquién con quien tocar/ anque nun vivía conmigo/ el mundu yera'l nuesu llar».[56]

El 13 de payares, el programa de radio metro «Perros de la cai» inauguró'l so estudiu «Gustavo Cerati», que va tar destináu a la presentación de grupos en vivu. Na ceremonia, diversos connotados músicos asistieron ya interpretaron cantares de Cerati. So esti contestu, fueron especialmente emocionantes les versiones de Hilda Lizarazu tocando «Adiós» y «Lisa», Leo García con «Lago en el cielo», y Lisandro Aristimuño executando sutilmente los cantares «Alma», «Signos» y «Ella usó mi cabeza como un revólver». Coles mesmes, los familiares de Gustavo participaron del eventu y particularmente viéronse emocionaos cola versión de «Alma».[ensin referencies]

El 22 de payares de 2014, la canal TV Pública tresmitió «Siempre es hoy», un programa especial grabáu nel estudiu mayor de la canal onde diversos artistes interpretaron cantares de Cerati.[57]

Mientres l'añu 2014, Andrés Calamaro incluyó una versión de «De música ligera» nel so discu en direuto Pura sangre, que presentó en diversos conciertos. De la mesma forma, incluyó una versión de «Crimen» na so obra Hijos del pueblo en xunto con Enrique Bunbury.

El 8 de febreru de 2015, los Premios Grammy rindieron homenaxe a artistes y ente ellos taba la imaxe de Gustavo con dos Grammys.

La nueche del 25 de febreru de 2015, el so compatriota Pedro Aznar, na obertura de la cuarta xornada del Festival de Viña del Mar, interpretó'l cantar «Zona de promesas» cantando a dúu con Gustavo, ayudáu por una proyeición dixital d'imáxenes y voz del ídolu.[58]Aznar yá homenaxara primeramente a Gustavo tocando'l cantar Llisu» en diversos conciertos ya incluyéndola nel so discu Mil Noche y un intre (2014). Particularmente emocionante, yá que, como comentó Pedro, dicha cantar orixinalmente diba ser incluyida nel so proyeutu Tango 3 en xunto con Charly García, l'añu 1989.

El 2 de xunu de 2015 llanzóse Cerati Infinitu, un álbum compilatorio CD + DVD que fai un percorríu por tola carrera solista del músicu, dende Amor amarillo (1993) hasta Fuerza natural (2009). El DVD inclúi tolos videoclips grabaos pol músicu na so carrera solista, amás de delles versiones en vivu.

El 14 de xunu de 2015, tuvo na Memoria de los Premiu Martín Fierro xunto a los artistes finaos ente'l 2014 y el 2015.

El 21 de xunu de 2015, el festival Ciudá Emerxente, rindió homenaxe a Gustavo Cerati, na ciudá de Buenos Aires. Dichu eventu, consistió na execución de diversos cantares de la obra de Cerati al traviés d'antiguos miembros de la so banda solista como Richard Coleman, Leandro Frescu y Fernando Nalé, a los cualos díbense-yos sumando músicos invitaos. Nella, destacóse les versiones de Cactus cantada por Pedro Aznar, «Adiós» por David Lebón y «Te llevo para que me lleves» cola participación de Benito Cerati. Al rematar, tolos músicos invitaos cantaron al unísonu'l cantar «Puente».[59]

El 5 d'agostu de 2015, l'Honorable Conceyu Deliberante de Paraná, Entre Ríos, bautizó a una cai de dicha ciudá sol nome del músicu.[60]

El 2 d'abril de 2016 na fiesta de la collecha na provincia de Mendoza, el guitarrista y cantante de la banda Estremaos Ricardo Mollo, xunto a la orquesta sinfónica de la provincia de Mendoza dedicáron-y un homenaxe interprentando el cantar de Gustavo Cerati «Crimen». El 4 de payares de 2016, un homenaxe a Soda Stereo desenvolver nel marcu del festival «Movistar Fri Music». Más de 25 bandes cantaron cantares d'aquel grupu, con especial énfasis nel rol de Gustavo. Les versiones más destacables fueron comandadas por Zeta Bosio y Carlos Alomar executando'l cantar «No existes» cola voz de Cerati de fondu; Benito Cerati y la so versión de «Perdonar es divino» y Illya Kuryaki and the Valderramas tocando «Ella usó mi cabeza como un revólver».

El pasu baxu nivel Beiró, que coneuta los barrios porteños d'Agronomía y Villa Devoto de la Ciudá de Buenos Aires, recibió en 2017 el nome de "Gustavo Cerati" tres una votación de los vecinos de la zona.[61]

El 4 de setiembre de 2017, a trés años del so fallecimientu, los sos ex compañeros, Charly Alberti y Zeta Bosio, publicaron dos fotografies del cantante nes sos cuentes d'Instagram. En dambes imáxenes ver a Cerati nel escenariu, pero en nenguna llógrase ver con nitidez la so cara. Per otru llau, los familiares de Cerati utilizaron la so cuenta de Twitter pa compartir una fotografía de Gustavo con un mensaxe sobre la so fecha de nacencia y muerte. La descripción de la semeya dicía “1959-Infinitu”.[62]

Vida privada editar

 
Benito Cerati, fíu de Gustavo Cerati y de Cecilia Amenábar.

Casóse con Belén Edwards, una diseñadora con quien el músicu —daquella al mandu de Soda— robló los papeles en 1987. El matrimoniu duró un añu. Nel tiempu que tuvieron casaos, Edwards salía a les rutes col tríu de rock en calidá de vestuarista.[63]

En 1988 na conferencia de prensa que realizaben en Chile pa promocionar el llanzamientu del discu Doble Vida, conoció a Cecilia Amenábar una principiante modelu d'esi país. Tuvieron una rellación a distancia y al poco tiempu Gustavo regaló-y un manuscritu que más tarde se convirtió nel cantar «Nun preciso vierti (Pa sabelo)».[64] Cuando se cumplió'l primer aniversariu del ACV de Cerati, Cecilia decidió publicar a la Editorial Perfil como una manera d'homenaxalo.[65] Gustavo se mudu a vivir con Cecilia a Santiago y el 19 de mayu de 1993 contraxeron matrimoniu civil na llocalidá de Los Condes[66], en Santiago, y darréu, el 25 de xunu de 1993 contraxeron el matrimoniu relixosu na ilesia Los Misioneros de la llocalidá de Pedro de Valdivia Norte en Santiago.[67] La pareya tuvo dos fíos: Benito Cerati (26 de payares de 1993) y Lisa Cerati (2 de mayu de 1996), dambos nacíos na capital chilena.[68] L'añu 2002, dexaron de convivir xuntos.

Cerati estableció una rellación con Deborah de Corrolada, exnovia de Charly Alberti.[69] Depués de la so rotura con De Corrolada, conoció, en xunetu de 2005, a la vestuarista Sofía Medrano, na producción d'un calendariu a beneficiu de la Fundación Güéspede. En 2008 empezó la so rellación cola actriz arxentina Leonora Balcarce, acabante dixebrar del músicu Gonzalo Aloras. En 2009 terminó la so curtia rellación cola nueva actriz. Al momentu del so ataque cerebrovascular, Cerati atopar en pareya cola modelu arxentina Chloé Bello.[70] Foi hincha del Racing Club d'Avellaneda.[71]

Guitarres editar

 
Cerati col so PRS Multifoil.

Cerati yera zurdu (al igual qu'otros guitarristes como Charly García, Jaime Roos, Mark Knopfler o Gary Moore); pero aprendió a tocar la guitarra de forma diestra, por cuenta de qu'en les tiendes de música que frecuentaba, nun esistíen modelos pa persona de dominación esquierda.[72][73] Diba variando de modelos, dependiendo del cantar, pa usar la más apropiada al soníu de la tema.

Él tenía una llarga coleición d'elles y les que más usaba yeren:

Discografía editar

Álbumes d'estudiu

Senciellos

Premios y reconocencies editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Clarín» (castellanu) (4 setiembre 2014). «A los 55 años, murió Gustavo Cerati. El líder de la mítica banda Soda Stereo estaba internado en la clínica ALCLA desde octubre de 2010.»
  2. «Clarín» (castellanu) (4 setiembre 2014). «Directivos de la clínic ALCLA, donde el ex Soda Stereo permanecía internado desde 2010, aseguró que murió de "un paro cardiorespiratorio entre las 9 y las 10 de la mañana"»
  3. 3,0 3,1 Los Andes online, «Gustavo Cerati cumple 50 años», artículu nel diariu Los Andes (Mendoza) del 11 d'agostu de 2009.
  4. «Morrió Cerati». TN.com.ar. 4 de setiembre de 2014. http://tn.com.ar/musica/clips/murio-gustavo-cerati_529760. Consultáu'l 4 de setiembre de 2014. 
  5. 5,0 5,1 Perfil de Gustavo Cerati (4 de setiembre de 2014). «Comunicáu de la familia Cerati». Facebook. Consultáu'l 4 de setiembre de 2014.
  6. «Café Tacuba y Gustavo Cerati actuaron en Buenos Aires», artículu nel sitiu web Imaxe Animal.
  7. Nazer, Natacha: «El talentu eterno», artículu nel sitiu web Indy Rock.
  8. http://www.allmusic.com/artist/gustavo-cerati-mn0000543169 Gustavo Cerati - AllMusic.com
  9. «Gustavo Cerati, una lleenda del rock llatinoamericanu», artículu nel sitiu web Milenio.
  10. (en castellanu) roqueru arxentín-antes-de-el so-colapsu/ Cerati: l'estilu de vida del roqueru arxentín antes del so colapsu - Edición Impresa. Edición Impresa. http://diario.latercera.com/edicionimpresa/cerati-l'estilu-de-vida-del roqueru arxentín-antes-de-el so-colapsu/. Consultáu'l 2018-06-04. 
  11. «Confirmen muerte de Gustavo Cerati». Consultáu'l 4 de setiembre de 2014.
  12. http://blogs.infobae.com/soda-stereo/2013/12/05/gustavo-cerati-ye-ciudadanu-pernomáu-de-la ciudá-de-la roxura/
  13. Llei 4834, sancionada'l 5 d'avientu de 2013, promulgada por Decretu 30/014 del 13 de xineru de 2014 y publicada nel Boletín Oficial de la Ciudá Nᵘ 4320 del 17 de xineru de 2014.
  14. Jürgensen, Mauricio - Gustavo Cerati: El desconocíu círculu familiar que protexe al músicu, Diariu La Tercera - 11 de xunu de 2010
  15. «Soda Stereo: biografía», artículu nel sitiu web Imaxe Animal.
  16. Entrevista a Gustavo Cerati, Copesa, Chile
  17. 17,0 17,1 El Temblón. «Historia de Soda Stereo. Los Estereotipos editorial=El Galeón». Consultáu'l 8 d'avientu de 2007.
  18. Cerati, Gustavo. «La carta del adiós». Diariu Clarín, 2 de mayu de 1997. Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'avientu de 2007.
  19. http://www.youtube.com/watch?v=l4Sv-2ytWoM «Soda Stereo, "L'últimu conciertu", despidida de Gustavo Cerati»], videu nel sitiu web YouTube.
  20. «'Bocanada' ye consideráu'l meyor discu de Cerati» (castellanu). InventMX. Consultáu'l 24 de setiembre de 2014.
  21. «Bocanada», artículu nel sitiu web All Music.
  22. 4.5 estrelles a «Bocanada», nel sitiu web All Music.
  23. 23,0 23,1 «Cerati llega esta nueche al Colón», artículu nel diariu Clarín del 22 d'abril de 2002.
  24. 24,0 24,1 «La peada electrónica de Cerati», artículu nel diariu La Nación (Buenos Aires).
  25. InfoRegión, ¡Ahí vamos!, lo nuevo de Cerati
  26. «Cerati coronó la fiesta del branu ante un impresionante ensame», artículu nel diariu Clarín del 11 de marzu de 2007.
  27. «Emmanuel Horvilleur: suaños d'un engañador», artículu nel diariu Clarín del 24 d'agostu de 2008.
  28. lanacion.com.ar, Soda Stereo yá volvió
  29. Soda Stereo: viense'l so CD / DVD
  30. Amelia Alvarez Comunicación (ed.): «Gustavo Cerati foi convidáu por Bajofondo a participar na so presentación del sábadu 8 de Payares en Creamfields.» (7 de payares de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2012. Consultáu'l 7 de setiembre de 2014.
  31. elespectador.com, maréu-de-cerati-y-bajofondo El Maréu de Cerati y Bajofondo
  32. Amelia Alvarez Comunicación (ed.): «Gustavo grabó en Nueva York xunto a destacaos invitaos pal so nuevu discu d'estudiu.» (31 de marzu de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 7 de marzu de 2013. Consultáu'l 7 de setiembre de 2014.
  33. Sebastián Ramos (29 d'agostu de 2009). El nuevu vuelu de Gustavo Cerati. La Nación. http://www.lanacion.com.ar/1168093-el-nuevu-vuelu-de-gustavo-cerati. Consultáu'l 7 de setiembre de 2014. 
  34. «GC Coleición Basement» (20 de xunetu de 2009). Consultáu'l 7 de setiembre de 2014.
  35. 35,0 35,1 35,2 sonymusic.com.ar, Gustavo Cerati estrenó videu «Déjà vu»
  36. elespectador.com, el-discu-fuercia-natural Gustavo Cerati va tar en Colombia promocionando'l discu Fuerza natural
  37. lanacion.com.ar, Dos tiempos con un intervalu esquisitu
  38. Aboitiz, Maitena (2012). «14», Cerati En Primer Persona. Grupu Zeta, páx. 349.
  39. «Arxentina abraza a Chile». Consultáu'l 7 de setiembre de 2014.
  40. Gustavo Cerati ganó tres premios Grammy Llatinos. Clarín. 12 de payares de 2010. http://www.clarin.com/sociedad/Gustavo-Cerati-premios-Grammy-Llatinos_0_370762942.html. Consultáu'l 7 de setiembre de 2014. 
  41. hora lloca-de-cerati-dio-evenpro/ "La hora lloca de Cerati y Dio" - OidosSucios.Com
  42. (en castellanu) roqueru arxentín-antes-de-el so-colapsu/ Cerati: l'estilu de vida del roqueru arxentín antes del so colapsu - Edición Impresa. Edición Impresa. http://diario.latercera.com/edicionimpresa/cerati-l'estilu-de-vida-del roqueru arxentín-antes-de-el so-colapsu/. Consultáu'l 2018-06-04. 
  43. salú-de-gustavo/ "Comunicáu oficial sobre la salú de Gustavo Cerati" - OidosSucios.Com
  44. "Estáu de salú de Gustavo" - Cerati.com, Noticies oficiales.
  45. lagaceta.com/ (ed.): «accidente_celebru_vascular.html "Gustavo Cerati tuvo un accidente cerebrovascular"» (18 de mayu de 2010 11:11). Consultáu'l 18 de mayu de 2010 16:53.
  46. «"Gustavo Cerati internáu en Venezuela"».
  47. «"Gustavo Cerati ye treslladáu a Arxentina"».
  48. Cf. abc.com.py, sos-cantares/ «Cerati movió llabios y cabeza al oyer los sos cantares», 14 de xunu de 2010, consultáu ídem.
  49. tresllado de Cerati a Clínica ALCLA
  50. El Tiempu (4 de setiembre de 2014). «Morrió Gustavo Cerati, iconu del rock llatinoamericanu». Consultáu'l 4 de setiembre de 2014.
  51. «Fina'l músicu arxentín Gustavo Cerati tres cuatro años en coma». Consultáu'l 4 de setiembre de 2014.
  52. Clinica ALCLA (4 de setiembre de 2014). «Morrió cerati». L'Heraldu. Consultáu'l 4 de setiembre de 2014.
  53. escaezan-gustavo-cerati Bono n'Arxentina: Nun escaezan a Gustavo Cerati
  54. Luis Alberto Spinetta. «Poema de Spinetta a Cerati».
  55. Estremista.com.ar, lluna-park/ «Roxette rindió homenaxe a Gustavo Cerati na Luna Park», 25 d'abril de 2012.
  56. Revista Gente (14 de setiembre de 2014). «revista.html L'adiós de Charly García a Cerati». Xente. Consultáu'l 10 de xineru de 2017.
  57. «estrelles-del-rock-nacional-axuntaes-en-un tributu-a-Gustavo-Cerati--20141122-0057.html Les estrelles del rock nacional axuntaes nun tributu a Gustavo Cerati». La Capital (22 de payares de 2014). Consultáu'l 27 de febreru de 2015.
  58. Chilevisión (25 de febreru de 2015). «Con sentíu homenaxe a Gustavo Cerati empecipió la cuarta xornada de Viña 2015». Consultáu'l 26 de febreru de 2015.
  59. Diariu'l Clarin (29 d'avientu de 2016). «Homenaxe a Cerati en Ciudá Emerxente». Consultáu'l 22 de xunu de 2015.
  60. «cai-que se llama-gustavo-cerati_608482 Arxentina tien una cai que se llama "Gustavo Cerati"». TN (8 d'agostu de 2015). Consultáu'l 11 d'agostu de 2015.
  61. pasu baxu-nivel-de-l'avenida-beiro-que-homenaxa-a-gustavo-cerati Asina quedó'l pasu baxu nivel de l'avenida Beiró, qu'homenaxa a Gustavo Cerati. http://www.lanacion.com.ar/1993285-asi-quedu-el pasu baxu-nivel-de-l'avenida-beiro-que-homenaxa-a-gustavo-cerati. Consultáu'l 5 de xineru de 2018. 
  62. (en castellanu) homenaxe/ Excompañeros de Gustavo Cerati rínden-y homenaxe. Teleamazonas. 5 de setiembre de 2017. http://www.teleamazonas.com/2017/09/ex-companeros-gustavo-cerati-rínden-y homenaxe/. Consultáu'l 6 de setiembre de 2017. 
  63. http://www.losandes.com.ar/notas/2010/6/7/estilu-494534.asp
  64. «Cecilia Amenábar amuesa la primer carta d'amor que lu escribió Cerati». Terra Chile (15 de mayu de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 7 de setiembre de 2011. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2011.
  65. Agustín Gallardo (15 de mayu de 2011). «"Esta carta va con tol mio amor escontra Gustavo"». Perfil. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2011.
  66. Serviciu de Rexistru Civil ya Identificación, Inscripción Nᵘ969, Añu: 1993, Circunscripción Los Condes
  67. Francisca Olivares C.; Isabel Fuenzalida D. «Cerati: La voz de más d'una xeneración». Coses. Consultáu'l 10 d'ochobre de 2011.
  68. «Cerati en Mendoza: la entrevista antes de la xira internacional». Andar (19 de mayu de 2010). Archiváu dende l'orixinal, el 26 de xunetu de 2010. Consultáu'l 8 d'ochobre de 2011. «Viví un tiempu en Santiago. Los mios fíos nacieron allá y ta la cosa familiar de la pertenencia d'ellos; anque son más arxentinos que chilenos»
  69. «Ceci Amenábar va actuar en película eroticona». La Cuarta (9 de marzu de 2002). Consultáu'l 10 d'ochobre de 2011.
  70. "Chloe Bello visitó al so noviu, Cerati, nel so cumpleaños 51", Diariu Perfil
  71. Canchallena. s'alloñar-del-futbol-por-decepcion Morrió Gustavo Cerati, l'hincha de Racing que s'alloñar del fútbol por "decepción" (Consultáu en 7 de setiembre de 2014)
  72. Morrió Gustavo Cerati: 11 datos del exvocalista de Soda Stereo Consultáu'l 16 d'abril de 2016
  73. Biografía de Gustavo Cerati en Zurdos Cl. Consultáu'l 16 d'abril de 2016
  74. Cerati.com|Siempre es hoy Consultáu'l 16 d'abril de 2016

Enllaces esternos editar