Mecklemburgu-Pomerania Occidental

Mecklemburgu-Pomerania Occidental, Mecklemburgu-Pomerania del Oeste o Mecklemburgu-Antepomerania (n'alemán: «Mecklenburg-Vorpommern» y en baxu alemán: «Mekelborg-Vörpommern») ye unu de los 16 estaos federaos d'Alemaña. Llenda al norte col mar Bálticu, al oeste col estáu federáu de Schleswig-Holstein, al suroeste col de Baxa Saxonia, al sur col de Brandeburgu y al este con Polonia, más precisamente col Voivodato de Pomerania Occidental (Województwo zachodniopomorskie). Tien una baxa densidá de población, cerca de 72,7 habitantes per km². Delles ciudaes importantes son Rostock, Schwerin, Stralsund, Greifswald, Neubrandenburg y Wismar.

Mecklemburgu-Pomerania Occidental
Bandera de Mecklemburgo-Pomerania Occidental (es) Traducir Escudo de Mecklemburgo-Pomerania Occidental (es) Traducir
Alministración
PaísBandera d'Alemaña Alemaña
ISO 3166-2 DE-MV
Tipu d'entidá estáu federáu d'Alemaña
Capital Schwerin
Minister-President of Mecklenburg-Vorpommern (en) Traducir Manuela Schwesig (Partíu Socialdemócrata d'Alemaña)
Nome llocal Mecklenburg-Vorpommern (de)
Mekelnborg-Vörpommern (nds)
División
Xeografía
Coordenaes 53°45′N 12°30′E / 53.75°N 12.5°E / 53.75; 12.5
Superficie 23174 km²
Llenda con Brandenburg, Baxa Saxonia, Schleswig-Holstein y Voivodatu de Pomerania Occidental
Puntu más altu Helpt Hills (en) Traducir
Altitú media 0 m
Demografía
Población 1 628 378 hab. (31 avientu 2022)
Densidá 70,27 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
Fundación 3 ochobre 1990
mecklenburg-vorpommern.de
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Unu de los más de mil llugares megalíticos en Mecklemburgu-Pomerania Occidental − el dolmen de Lancken-Granitz

De resultes de la Segunda Guerra Mundial y la reunificación de 1990, l'estáu constituyir a partir de la rexón histórica de Mecklemburgu y la la parte de Pomerania que nun taba so alministración polaca, dambos territorios con una llarga y rica historia independiente.

A empiezos del sieglu XIX, la casi totalidá del so territoriu actual pasó a formar parte de la Confederación del Rin, de resultes de les Guerres Napoleóniques. Tres el Congresu de Viena integrar na Confederación Xermánica. Al eslleise los grandes ducaos de Mecklemburgu-Schwerin y Mecklemburgu-Strelitz mientres la revolución alemana de 1918, tol territoriu pasó a integrase na República de Weimar.

Hasta 1990 formó parte de la República Democrática Alemana (RDA), momentu tres el cual xuniéronse los antiguos estaos de Mecklemburgu y Pomerania Occidental nel nuevu estáu federáu de Mecklemburgu-Pomerania Occidental como parte integrante de la República Federal d'Alemaña.

Prehistoria editar

 
Fortaleza eslava en forma d'aníu nel cabu Arkona (isla de Rügen)

L'asentamientu humanu na rexón de lo que modernamente ye Mecklemburgu-Pomerania Occidental empezó dempués de la edá del xelu, aproximao escontra'l 10.000 e.C. Hai unos dos mil años, los pueblos xermánicos taben documentaos na zona. La mayor parte d'ellos colaron mientres el periodu de les grandes migraciones, dirixiéndose escontra lo que güei son Hispania, la península itálica y la Galia, dexando l'área relativamente erma. Nel sieglu VI, los eslavos polabianos poblaron la zona. Mientres Mecklemburgu foi poblada polos abroditas, en Pomerania Occidental asitiáronse los veletos (más tarde liuticianos) y los ranos.

A lo llargo de la mariña, los viquingos y los eslavos establecieron puestos comerciales como Reric, Ralswiek y Menzlin. Nel sieglu XII, Mecklemburgu y Pomerania Occidental fueron conquistaos por Enrique'l Lleón ya incorporaos al ducáu de Saxonia, xuniéndose al Sacru Imperiu Romanu Xermánicu nos años 1180. Tou Mecklemburgu-Pomerania Occidental foi poblada con alemanes nel procesu Ostsiedlung, a partir del sieglu XII.

Mecklemburgu editar

A finales del sieglu XII, Enrique'l Lleón, duque de los saxones, conquistó a los abroditas, sometió a la so dinastía niklotinga, y cristianizó al so pueblu. Col pasu del tiempu, llegaron monxos, nobles, llabradores y comerciantes alemanes p'asitiase equí. Dempués del sieglu XII, el territoriu permaneció estable y relativamente independiente de los sos vecinos; unu de los pocos territorios xermanos de los que puede dicise esto. Mecklemburgu foi primero un ducáu del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu en 1348. Anque más tarde foi partíu y vueltu a partir dientro de la mesma dinastía, Mecklemburgu siempres compartió una historia ya identidá propies. Los estaos de Mecklemburgu-Schwerin y Mecklemburgu-Strelitz convertir en grandes ducaos en 1815, y en 1870 voluntariamente xunir al nuevu Imperiu alemán, mientres calteníen la so propia autonomía interna. Dempués de la Primer Guerra Mundial y l'abdicación del káiser alemán, les monarquíes de los ducaos aboliéronse y estableciéronse gobiernos republicanos en dambos estaos de Mecklemburgu, hasta que'l gobiernu nazi fundió los dos estaos nun Mecklemburgu unificáu, una decisión alministrativa virtualmente intrescendente so un réxime centralizáu.

Pomerania Occidental editar

 
Arquiteutura gótica de lladriyos tardomedieval en Stralsund, güei un llugar Patrimoniu de la Humanidá.

Pomerania Occidental, lliteralmente "Pomerania anterior", ye la parte más pequeña, occidental, de l'anterior provincia prusiana de Pomerania; la parte oriental pasó a Polonia dempués de la Segunda Guerra Mundial.

Na Edá Media, la rexón foi gobernada polos duques pomeranos como parte del ducáu de Pomerania. Pomerania tuvo baxu gobiernu suecu dempués de la Paz de Westfalia dende 1648 hasta 1815 como Pomerania sueca. Pomerania convertir nuna provincia de Prusia en 1815 y asina permaneció hasta 1945.

Mecklemburgu-Pomerania Occidental editar

Guerra En

mayu de 1945, los exércitos de la Xunión Soviética y los aliaos occidentales atopar al este de Schwerin. Dempués del alcuerdu de Postdam, los aliaos occidentales apurrieron Mecklemburgu a los soviéticos. Mecklemburgu-Pomerania Occidental foi creáu'l 9 de xunetu de 1945, pola orde nᵘ 5 del mariscal del Exércitu Coloráu Gueorgui Zhúkov, xefe de l'Alministración Militar Soviética n'Alemaña (SMAD), como la Provincia de Mecklemburgu y Pomerania Occidental (zapadnoi Pomeranii).[1]

 
División de Pomerania.

Mientres la guerra, la composición de la población de Mecklemburgu y Pomerania Occidental camudó, por cuenta de les perdes en dómina de guerra y a la llegada de sacupaos (principalmente dende les árees metropolitanes de Berlín y Hamburgu que taben sometíes a ataques aéreos). Dempués de la guerra, la xente [[Espulsión d'alemanes dempués de la Segunda Guerra Mundial|fuxó y foi espulsada de los antiguos territorios orientales d'Alemaña de la llinia Oder-Neisse establecida en Mecklemburgu-Pomerania Occidental (y el restu d'Alemaña), amontando la población nun 40%. Antes de la guerra, Mecklemburgu y Pomerania Occidental teníen una población de 1,278.700, de los cualos munchos perecieron mientres la guerra y otros treslladáronse al oeste nel cursu de la meyora del Exércitu Coloráu. En 1947, cuntáronse aproximao 1,426.000 refuxaos procedentes de les antigües partes orientales d'Alemaña. La mayor parte d'ellos asitiáronse en comunidaes rurales, pero tamién s'amontó la población urbana, especialmente en Schwerin de 65.000 (1939) a 99.518 (xineru de 1947), en Wismar de 29.463 a 44.173, y en Greifswald de 29.488 a 43.897.[2] Amás, quitar a Pomerania Occidetal de la zona alredor de la capital rexonal de Pomerania, Stettin/Szczecin lo mesmo que de la mesma ciudá, a pesar de que taba allugada al oeste del ríu Oder.

 
Rostock foi'l principal puertu d'Alemaña del Este, y ye unu de los más importantes puertos del mar Bálticu anguaño. El Hanse Sail qu'apaez na imaxe ye unu de los eventos marítimos más importantes del mundu.
República Democrática Alemana El

5 de xunu de 1946, una llei dictada polos soviéticos constituyó una alministración alemana provisional (Beratende Versammlung, inglés: "Consulting assembly") so supervisión soviética'l 29 de xunu de 1946. Dempués de les eleiciones el 20 d'ochobre de 1946, un Landtag reemplazó al Beratende Versammlung y creó la constitución de 16 de xineru de 1947, pal Land Mecklenburg-Vorpommern. El 18 d'abril de 1947, el nome del estáu foi encurtiáu a Land Mecklenburg. Mecklemburgu convertir nun estáu constituyente ("Land") de la República Democrática Alemana (RDA) cuando se formó en 1949. En 1952, el gobiernu xermanu-oriental abandonó'l términu Land nesti contestu y rediseñó les sos divisiones territoriales alministratives como "distritos" (n'alemán: Bezirke). El territoriu de Mecklemburgu y Pomerania Occidental foi estremáu en tres distritos que tomaben más o menos la mesma estensión de terrén: Bezirk Rostock, Bezirk Schwerin y Bezirk Neubrandenburg. Yeren conocíos de normal como los Nordbezirke (distritos septentrionales) sol bien centralizáu gobiernu de la RDA. El gobiernu xermanu-oriental desenvolvió los estelleros nos vieyos puertos hanseáticos (siendo los mayores d'ellos Rostock y Stralsund), y estableciendo tamién la Planta Nuclear de Greifswald en Lubmin cerca de Greifswald.

Reunificación

Nel momentu de la reunificación d'Alemaña en 1990, los estaos orientales fueron reconstruyíos a partir de les sos fronteres de posguerra (con dellos pequeños axustes) tal como esistieren hasta 1952, y recuperóse el nome históricu de Mecklenburg-Vorpommern. Dende 1990, l'estáu pasó por cambeos dramáticos. Lo que fuera en gran midida una economía industrial y agrícola derivó progresivamente al sector servicios, turismu y alta teunoloxía. Les vieyes ciudaes, cientos de castiellos y casones, edificios de centros turísticos, molinos de vientu, ilesies, y otros diversos monumentos culturales de Mecklemburgu-Pomerania Occidental fueron anovaos n'años recién. Dende 2013, la migración neta al estáu foi de nuevu positiva.

División alministrativa editar

Distritos editar

 
División alministrativa darréu anterior

Mecklemburgu-Pomerania Occidental, hasta'l 4 de setiembre de 2011, tuvo estremada en doce distritos, llamaos Landkreise; a saber:

  1.   Bad Doberan
  2.   Demmin
  3.   Güstrow
  4.   Ludwigslust
  5.   Mecklemburgu-Strelitz
  6.   Müritz
  1.   Pomerania Anterior Septentrional (Nordvorpommern)
  2.   Mecklemburgu Noroccidental (Nordwestmecklenburg)
  3.   Pomerania Anterior Oriental (Ostvorpommern)
  4.   Parchim
  5.   Rügen
  6.   Uecker-Randow
 
Ahrenshoop, Darss (distritu de Pomerania Occidental-Rügen)

Por cuenta de la reforma alministrativa qu'entró a valir el 4 de setiembre de 2011, día en que tuvieron llugar les primeres eleiciones a les representaciones populares de los acabante constituyir Landkreise, el territoriu de Mecklemburgu-Pomerania Occidental quedó reorganizáu en seis nuevos distritos territoriales:

  • Mecklemburgu Noroccidental (Nordwestmecklenburg): Mecklemburgu Noroccidental + antigua ciudá autónoma de Wismar. Capital: Wismar.
  • Ludwigslust-Parchim: Ludwigslust + Parchim. Capital: Parchim.
  • Schwerin: Bad Doberan + Güstrow. Capital: Güstrow (reparar que se llama igual que la ciudá autónoma del mesmu nome, a pesar de qu'esta postrera nin forma parte del so territoriu nin ye la so capital).
  • Llanura Llacustre Mecklemburguesa (Mecklenburgische Seenplatte): Demmin (la mayor parte) + Müritz + Mecklemburgu-Strelitz + antigua ciudá autónoma de Nuevu Brandeburgu. Capital: Nuevu Brandeburgu.
  • Pomerania Occidental-Rügen (Vorpommern-Rügen): Pomerania Anterior Septentrional + Rügen + antigua ciudá autónoma de Stralsund. Capital: Stralsund.
  • Pomerania Occidental-Greifswald (Vorpommern-Greifswald): Pomerania Anterior Oriental + Uecker-Randow + Demmin (una pequeña parte) + antigua ciudá autónoma de Greifswald. Capital: Greifswald.

Ciudaes autónomes editar

Hasta'l 4 de setiembre de 2011, amás esistíen en Mecklemburgu-Pomerania Occidental seis ciudaes autónomes (kreisfreie Städte), que caracterizábense por non pertenecer a nengún distritu:

 
Universidá de Rostock
 
Stralsund

13.   Greifswald

14.   Neubrandenburg

15.   Rostock

16.   Schwerin

17.   Stralsund

18.   Wismar

En virtú de la reforma alministrativa qu'entró a valir el 4 de setiembre de 2011, les ciudaes autónomes de Mecklemburgu-Pomerania Occidental amenorgar de seis a dos, subsistiendo solo les de Schwerin y Rostock, capital y ciudá más poblada, respeutivamente, d'esti Land (estáu federáu) alemán.

Xeografía editar

Esta rexón contién una gran plataforma xeolóxica de llagos coneutaos ente sigo, cerca del mar Bálticu. Por eso a Mecklemburgu-Pomerania Occidental conózse-y como'l "país de los mil llagos", ente los cualos destácase'l llagu Müritz, que ye'l mayor d'Alemaña.

El centru turísticu más destacáu ye la isla de Rügen, que ye la mayor islla d'Alemaña.

 
Topografía de Mecklemburgu-Pomerania Occidental.

Economía editar

 
Greifswald

Ye una rexón de calter predominantemente rural, y l'agricultura sigue teniendo mayor pesu que n'otros Estaos federaos.

Cultura editar

El FC Hansa Rostock ye'l principal equipu de fútbol del estáu. La Hanse Sail ye una regata prestixosa que se realiza nel puertu de la ciudá de Rostock.

Ilesia Evanxélica n'Alemaña 17,9 %,[3] Ilesia católica 3,3 %.[4]

Referencies editar

  1. Brunner, Detlev, Inventar der Befehle der Sowjetischen Militäradministration Mecklenburg (-Vorpommern) 1945−1949 en Texte und Materialien zur Zeitgeschichte 12, 2003, ISBN 3-598-11621-7
  2. Beatrice Vierneisel, Fremde im Land: Aspekte zur kulturellen Integration von Umsiedlern in Mecklenburg und Vorpommern 1945 bis 1953, 2006, p.12, ISBN 3-8309-1762-7, ISBN 978-3-8309-1762-5
  3. EKD http://www.ekd.de/download/kirchenmitglieder_2007.pdf
  4. chiesa cattolica http://www.dbk.de/imperia/md/content/kirchlichestatistik/bev-kath-l__nd-2008.pdf

Enllaces esternos editar