Philadelphia 76ers[nota 1], frecuentemente encurtiáu a Sixers, ye un equipu de baloncestu de la NBA con sede en Filadelfia, Pennsylvania.

Philadelphia 76ers
Situación
Estáu Estaos Xuníos
Datos
Tipu club de baloncestu
Fundáu en1946
Propietariu Bandera de Estaos Xuníos d'América Josh Harris
Entrenador Bandera de Estaos Xuníos d'América Brett Brown
Categoría National Basketball Association
Instalaciones
Estadiu Wells Fargo Center
Capacidá 20 328
Inaugurao 13 ago 1996
Dueñu de Josh Harris
David S. Blitzer
Uniforme
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu
Uniforme de baloncestu

Web oficial
Syracuse Nationals Philadelphia 76ers
Cambiar los datos en Wikidata

Fundáu en 1939, anque entró na NBA diez años dempués, xueguen na División Atlánticu de la Conferencia Este y apuesten los sos partíos de casa nel Wells Fargo Center. A lo llargo de la so estensa historia, los 76ers llograron 11 títulos de división, 5 de conferencia y fueron campeones de la NBA en dos causes col nome actual (1967 y 1983) y una sol nome de Syracuse Nationals (1955). El so nome fai referencia a la fecha de la Declaración d'Independencia de los Estaos Xuníos (1776).[1]

Pabellones editar

Historia editar

Syracuse Nationals editar

Los 76ers ye la franquicia más antigua de tola NBA. Empezaron en 1939 col nome de Syracuse Nationals como un equipu profesional de baloncestu. En 1946, xunir a la National Basketball League, convirtiéndose nel equipu asitiáu más al este nuna lliga predominada por equipos del mediu-este estauxunidense. Yera propiedá del inmigrante italianu Danny Biasone, y na so primer temporada, n'acabando con 21 victories y 23 derrotes, consiguieron aportar a los play-offs, onde fueron ablayaos polos sos vecinos del norte, los Rochester Royals, en 4 partíos. Tres otra temporada na cual fueron de nuevu batíos a les primeres de cambiu en playoffs, al añu siguiente incorporóse como xugador Dolph Schayes, col cual consiguieron per primer vegada un balance positivu a la fin de la temporada regular, ganando 40 de los 63 partíos de la lliga regular. En pasando la primer ronda de playoffs, acabaron venciendo ante Anderson Duffey Packers en 4 partíos.[2] En 1949, los Nationals, xunto con otros siete equipos de la NBL fundir cola Basketball Association of America pa formar la NBA.

La so primer temporada na gran lliga nun pudo ser meyor, yá que llegaron a les Finales de la NBA, cayendo derrotaos ante Minneapolis Lakers, que cuntaba nes sos files con xugadores como George Mikan, Jim Pollard o Vern Mikkelsen.[3] Al añu siguiente'l rendimientu del equipu nun foi tan bonu na fase regular, acabando con 32 victories y 34 derrotes, na cuarta posición de la División Este. Pero al llegar los playoffs tresformáronse, ganando a los favoritos, Philadelphia Warriors por 2-0 nes Semifinales de Conferencia, cayendo finalmente ante los New York Knicks en 5 partíos nes Finales de Conferencia, perdiendo por dos puntos nel quintu y definitivu partíu.[2] En 1955, los Nationals (lideraos por Dolph Schayes) ganaron por fin el campeonatu.[4]

Nos siguientes años, los Nationals tuvieron que trepar con una lliga apoderada por equipos como los Boston Celtics de Bill Russell, los Philadelphia Warriors de Wilt Chamberlain o los St. Louis Hawks de Bob Pettit, lo qu'apostró a los Nationals a un segundu planu, rematando en tercer posición y siendo esaniciaos de primer ronda de playoffs polos Warriors.

En 1960, cuando los Lakers camudar a Los Angeles, los Nationals convertir nel primer equipu orixinal de la NBL na NBA en xugar na so ciudá d'orixe. Na 1960-61 los Nationals vengar de los Warriors al esanicialos en trés partíos, pero seríen vencíos polos Celtics, eventuales campeones. Nes siguientes temporaes, los Nationals seríen esaniciaos polos Warriors na 1961-62 y polos Cincinnati Royals na 1962-63.

Philadelphia nuevamente na NBA editar

A empiezos de los años 1960, los Nationals pasaben por un mal momentu. Syracuse yera una de les últimes ciudaes de tamañu mediu, pero resultaba bien pequeña por que un equipu profesional sía rentable. L'empresariu papeleru Irv Kosloff mercó los Nationals a Danny Biasone y camudó l'equipu a Filadelfia en 1963. La NBA, entós, retornaba a Filadelfia un añu dempués de que los Warriors camudar a San Francisco. Llevar a cabu un concursu pa decidir que nome llevaría l'equipu, el ganador foi Walt Stahlberg, quien propunxo'l nome de "76ers," en conmemoración de la firma de la declaración d'independencia llevada a cabu en Filadelfia en 1776. El nome foi rápido encurtiáu a "Sixers" pelos medios, y llueu dambos nomes usáronse indistintamente pa referise al equipu.

1964-67: La era de Wilt Chamberlain editar

 
Wilt Chamberlain lideró a los 76ers al so primer campeonatu.

Mientres los primeros cuatro años en Filadelfia, los Sixers xugaron nel Sable and Civic Center-Convention Hall, salvo un ocasional partíu en The Palestra perteneciente a la Universidá de Pennsylvania. Na temporada 1964-65, contrataron al llexendariu Wilt Chamberlain procedente de los Warriors, una lleenda d'institutu y vieyu conocíu de los antiguos Syracuse Nationals.[5] Los Sixers teníen de definir les Finales de Conferencia nel séptimu partíu de seriar frente a Boston Celtics na cual fueron derrotaos 110–108 nun reñidísimo partíu.[6]

Pero la temporada 1966-67 foi ensin dulda la meyor na historia de los 76ers, dirixíos pol entrenador Alex Hannum y en pista por Chamberlain, los 76ers empezaron con un récor de 46-4, rematando con un 68-13, el segundu meyor global na historia de la lliga daquella. Con un equipu formáu por el mesmu Chamberlain, Billy Cunningham, Hal Greer, Chet Walker, Lucious Jackson o Wali Jones, los 76ers vencieron en semifinales de playoffs a los Boston Celtics de Bill Russell que ganaren l'aniellu n'ocho causes consecutives. Nes Finales de la NBA imponer a San Francisco Warriors, ganando los 76ers l'aniellu per segunda vegada na so historia.

Pa la 1967-68 los Sixers preparar pa revalidar campeonatu y al empar estrenar pabellón, The Spectrum. Clasificaos pa playoffs, los 76ers vencíen a los Celtics por 3-1, pero estos iguar pa dar la vuelta a la eliminatoria y ganar por 4-3, tomándose revancha de la pasada temporada. En terminando la sesión, los Sixers trespasaron a la so xugador franquicia, Chamberlain, a Los Angeles Lakers. Hasta entós habíase rumoreado una marcha de Chamberlain a l'ABA (competencia de la NBA), lo que fizo que los Sixers trespasar de forma precipitada, llogrando malapenes nada a cambéu. De la mesma unviaron a Chet Walker a Chicago Bulls.

1968-1974: La cayida de los 76ers editar

Privaos del que fuera'l so meyor xugador hasta entós, los Sixers empecipiaron un evidente cayente, yá que nes siguientes trés temporaes nun llograron superar la primer ronda de playoffs. Na 1971-72 nin siquier llograron clasificase pa playoffs per primer vegada na historia del equipu.

La peor temporada foi la de 1972-73. Empezaron perdiendo los primeros 15 partíos de la temporada, y unos pocos meses dempués afitaron lo que foi nesa dómina un récor de 20 derrotes siguíes nuna sola temporada. Depués de les 20 derrotes teníen un récor de 4–58, y nesi momentu llevaben perdíos 34 de los postreros 35 partíos. Remataron la temporada con solu 9 victories en 82 partíos, polo que la prensa de Filadelfia moteyar Nine and 73-ers (faciendo referencia a les 9 victories y 73 derrotes llograes). Terminaron esi añu con 59 partíos ganaos menos que'l campeón de la división, los Celtics. Les 9 victories llograes pol equipu de 1972-73 ye la segunda cantidá más baxa na historia de la NBA, solo superada polos seis partíos llograos por Providence Steamrollers na curtia temporada 1947-48. Les 73 derrotes, sicasí, constitúin la mayor cantidá sufierta por una franquicia nuna sola temporada. Como datu interesáu cabo destacar que solo 6 años antes los 76ers afitaren el récor de mayor victories nuna sola temporada.[7]

Al añu siguiente, Gene Shue sería contratáu como entrenador y amodo diríen recuperando nivel. Na temporada 1975-76, los Sixers contrataron a George McGinnis procedente del equipu de l'ABA Indiana Pacers y con él llograríen algamar los playoffs tres 5 años d'ausencia nel cual perdieron frente a Buffalo Braves en trés partíos. Esi añu, los Sixers escoyeríen nel draft a un importante xugador de futuru, Darryl Dawkins.

1976-1984: Los años de Erving y Malone editar

 
Erving ganó l'aniellu colos 76ers en 1983.

En 1976, los Sixers aprovechar de los problemes financieros de los New York Nets pa fichar a baxu preciu a Julius Erving, el que sería a lo postrero unu de los más míticos xugadores de la historia de la franquicia. Poco primero de esti fichaxe, el propietariu de los Sixers, Kosloff, vendió l'equipu al filántropu Fitz Eugene Dixon, Jr.

Lideraos por Erving (el Doctor J), los 76ers venceríen a los sos vieyos rivales de los Boston Celtics y dempués a los Houston Rockets d'un futuru conocíu de los de Filadelfia, Moses Malone. Nes Finales de la NBA enfrentar a los Portland Trail Blazers de Bill Walton, siendo vencíos por 4-2 dempués d'empezar ganando los dos primeros partíos.

Pa la 1977-78, los 76ers empecipiaron la so ofensiva pol campeonatu col lema "We owe you one" ("Debémosvos una"). Los Sixers seríen vencíos nes Finales de Conferencia por Washington Bullets, a lo postrero campeones. Los 76ers siguieron siendo perennes candidatos al títulu, y na 1979-80 perderíen ante Los Angeles Lakers nes Finales de la NBA por 4-2, nuna afamada eliminatoria onde'l rookie Magic Johnson llegaría a xugar de pívot. Na 1981-82, los Sixers vencieron a los Celtics por 4-3 nuna reñidísima eliminatoria, pero perdiendo na final ante los Lakers.

Pa la 1982-83 llegaría la pieza clave que precisaben los Sixers, el pívot Moses Malone. Lideraos por Erving y Mo Malone, y acompañaos por xugadores All-Star como Maurice Cheeks, Andrew Toney o Bobby Jones, los Sixers apoderaron la temporada regular terminando con 65 victories, la so segunda meyor marca na historia de la franquicia. Malone ganaría'l MVP como xugador más pervalible de la lliga. En playoffs, los Sixers ganaron a New York Knicks en primer ronda por 4-0 y dempués a Milwaukee Bucks por 4-1. Nes Finales, los 76ers aplicaron un sweep (4-0) a los Lakers, que dexáren-yos ensin aniellu na pasada temporada, ganando'l campeonatu per tercer vegada y el segundu de los Sixers en Filadelfia. El récor de los Sixers en playoffs de 12 victories y solo una derrota solo sería superáu en 2001 polos mesmos Lakers de Shaquille O'Neal y Kobe Bryant.

1984-1992: La era de Charles Barkley editar

 
Charles Barkley.

Tres una decepcionante temporada en 1983-84, Charles Barkley llegó a Filadelfia na Temporada 1984-85 de la NBA siguiente temporada. Mientres les próximes temporaes, Barkley encantaría a los siguidores de los Sixers gracies a la so forma de ser, graciosu y dacuando revesosu. Los 76ers retornaron a les Finales de Conferencia de la NBA Finales de Conferencia, pero perdieron colos Celtics en cinco partíos.[8] Pa la temporada siguiente, Matt Guokas reemplazó a Billy Cunningham como entrenador, liderando al equipu escontra la segunda ronda de los playoffs en 1985-86, onde foi ganáu por Milwaukee Bucks en siete encuentros.[9]

El 16 de xunu de 1986, Katz fixo dos de los trespasos más revesosos y criticaos na historia de la franquicia, trespasando a Moses Malone a Washington y la primer eleición nel draft de 1986 (que fuera llográu de San Diego Clippers nun trespasu por Joe Bryant en 1979) a Cleveland Cavaliers. En cuenta de eso, los Sixers recibieron a Roy Hinson, Jeff Ruland, y Cliff Robinson, nengunu de los cualos xugaría más de tres temporaes col equipu. Cleveland, mentanto, capitalizó la so eleición nun futuru estrella Brad Daugherty. Los 76ers tornaron a los playoffs en 1986-87, pero viéronse ganaos por Milwaukee.[10] En 1987-88, con un récor de 20–23, Guokas foi despidíu y reemplazáu pol asistente Jim Lynam. Lynam remató la temporada 16-13, y l'equipu con 36-46, fallando n'algamar la postemporada per primer vegada dende 1974-75. Filadelfia escoyó a Charles Smith cola so primer eleición nel draft de 1988, depués trespasar a Los Angeles Clippers pola so primer eleición, Hersey Hawkins. En cinco temporaes colos Sixers, Hawkins permedió 19 puntos per partíu, y abandonó l'equipu como'l líder históricu en tiros de tres puntos intentaos y anotaos

En 1988-89, los Philadelphia 76ers volvieron a los playoffs tres un añu d'ausencia, pero fueron barríos en primer ronda polos New York Knicks.[11] En 1989-90, Barkley terminó segundu na votación del MVP de la temporada, ente que l'equipu ganó'l títulu de división. En ganando a Cleveland Cavaliers na primer ronda de los playoffs, los Philadelphia 76ers enfrentar a los Chicago Bulls de Michael Jordan. Fueron vencíos polos Bulls en cinco partíos,[12] y repitiríen la so actuación al añu siguiente, 1991 barriendo a los Bucks na primer ronda. Delles persones piensen que les derrotes en postemporada frente a Chicago fueron l'empiezu del fin de la estadía de Barkley en Filadelfia. En 1991-92, los 76ers nun participaron na postemporada per segunda ocasión nos ocho años que Barkley tuvo nel equipu. El 17 de xunu de 1992, Barkley foi trespasáu a Phoenix Suns en cuenta de Jeff Hornacek, Tim Perry, y Andrew Lang, nun trespasu bien criticáu polos fans de Pennsylvania.[13]

1994-96: Los Años Escuros editar

Lynam dexó la so posición d'entrenador pa convertise polo xeneral mánager nel intre la temporada 1991-92, y contrató a Doug Moe pa cubrir el puestu vacante. Moe dirixiría namái 56 partíos, con un récor negativu de 19–37. El popular ex xugador y por enforma tiempu entrenador asistente, Fred Carter asocedió a Moe nel cargu a partir de marzu de 1993, pero non llogru más qu'un probe récor de 32–76. Pa la temporada 1993-94, John Lucas foi contratáu col doble rol d'entrenador y xerente xeneral. Lucas tuviera años esitosos como entrenador de San Antonio Spurs, y los Philadelphia 76ers esperaben que pudiera devolver el bon xuegu a los 76ers. Sicasí, asocedió tou lo contrario, una y bones l'equipu tuvo un récor de 42–122 nos dos temporaes sol mandu de Lucas. La contratación de xugadores pocu granibles como Scott Williams y Charles Shackleford, xugadores a la fin de les sos carreres como LaSalle Thompson, Orlando Woolridge, y Scott Skiles xunto con unos decepcionantes novatos escoyíos nes primeres rondes del draft como Shawn Bradley y Sharone Wright fueron factores importantes na mala situación del equipu. Ello ye que Wright xugó solamente en 4 temporaes de la NBA ente que Eddie Jones, escoyíu nel draft 4 puestos debaxo de Wright en 1994 polos L.A. Lakers ta nel so 14ª temporada siendo un xugador importante pal so equipu.

Empezando en 1990-91 y rematando en 1995-96, los 76ers tuvieron la pocu engraciada distinción de tener un récor peor al anterior cada añu. El peor momentu foi en 1995-96, cuando terminaron 18–64, el segundu peor balance na historia de la franquicia. Foi amás el segundu peor na lliga esi añu, superando namái a Vancouver Grizzlies ya inclusive superáu polos debutantes Toronto Raptors.[14] Katz, quién nun yera queríu polos aficionaos dende los trespasos de 1986, vendió la franquicia a un consorciu lideráu pol dueñu de los Philadelphia Flyers, Ed Snider y la corporación Comcast a finales d'esa temporada, con Pat Croce, quién fuera preparador tantu de los Flyers como los Sixers, tomando'l rol de presidente.

Munchos siguidores de los 76ers denominaron a estos años como "La Dómina Escura". Sicasí, dempués de munchos años de poca fortuna, hubo una lluz d'esperanza. L'equipu ganó la primer eleición nel Draft de la NBA de 1996. Nesa ocasión los Sixers escoyeríen a Allen Iverson.

1996-2006: La era de Allen Iverson editar

 
Allen Iverson.

Cola nueva xerencia y Iverson, y la mudanza al CoreStates Center, l'equipu paecía empuestu escontra un bon futuru. Croce despidió a Lucas de dambos puestos. Johnny Davis foi nomáu como nuevu entrenador, ente que Brad Greenberg fíxose cargu de la xerencia xeneral. Iverson foi nomáu Rookie del Añu de la NBA Novatu del Añu, pero la meyora del equipu foi mínima, rematando con un récor de 22–60. Los altos dirixentes de los Sixers fueron despidíos. Precisábense faer cambeos dempués de la temporada 1996-97. Davis y Greenberg fueron dixebraos de los sos cargos ya inclusive se crearon un nuevu logo y un nuevu diseñu de la camiseta. Pa reemplazar a Davis foi contratáu Larry Brown. Conocíu pola so táctica defensiva y por tresformar equipos ensin ésitos en ganadores xugando de manera correuta, Brown encaró, quiciabes, el so más grande desafíu como entrenador. De cutiu enfrentóse con Iverson, pero los 76ers esguilaron a 31 victories na 1997-98. A empiezos d'esa temporada, trespasaron a Jerry Stackhouse, quien fuera escoyíu nel tercer puestu del Draft de 1995, a Detroit Pistons. A cambéu, los Philadelphia 76 recibieron a Aaron McKie y Theo Ratliff, xugadores d'un gran esplegue defensivu qu'ayudaríen al resurdimientu del equipu. Foi tamién adquiríu Eric Snow procedente de Seattle SuperSonics en xineru de 1998.

Previu al entamu de la temporada 1998-99, los 76ers contrataron a George Lynch y Matt Geiger, temporada que sería encurtiada a 50 partíos, debíu al zarru patronal de la NBA (conocíu como lockout).[15] Nel intre de la temporada, los Philadelphia 76ers contrataron a Tyrone Hill nuna operación realizada con Milwaukee. L'equipu empezó cola so renacencia mientres esta temporada atípica, con un récor de 28–22 y el sestu puestu na Conferencia Este, primer vegada na postemporada dende 1991. En primer ronda, los Philadelphia 76ers ganaron a Orlando Magic, 3-1, pa depués ser barríos por Indiana Pacers.[16] Al añu siguiente, los Sixers quedaron quintos con un récor de 49–33. Nuevamente, superaron la primer ronda en cuatro partíos, esta vegada venciendo a Charlotte Hornets. Per segundu añu consecutivu, cayeron frente a Indiana na segunda ronda, esta vegada en seis encuentros.[17] Iverson y Brown siguieron coles sos diferencies, y la rellación llegó a tal puntu que yera bien probable'l trespasu del xugador. Surdió un rumor de trespasu a Los Angeles Clippers, pero un complicáu tratu ente cuatro equipos unviara a Iverson a Detroit Pistons, lo qu'a la fin non se produció por problemes col tope de salarios. Cuando quedó claro que Iverson quedar nos Philadelphia 76ers, él y Brown ameyoraron la so rellación, y l'equipu llogró beneficios en 2000-01.

Les Finales de la NBA editar

Mientres esa temporada, los 76ers empezaron ganando los sos primeros diez partíos, y el so récor llegaría a tar 41–14 a mediaos de la temporada regular. Larry Brown foi escoyíu entrenador de la Conferencia Este nel All-Star Game, y Allen Iverson nomáu MVP del All-Star.[18] Unos díes antes del All Star Weekend, Theo Ratliff foi dau de baxa pol restu de la temporada por causa de una mancadura na muñeca. Sintiendo la necesidá de cuntar con un pívot de xerarquía pa faer un bon papel nos, los Philadelphia adquirieron a Dikembe Mutombo d'Atlanta Hawks nun trespasu qu'unvió a Ratliff, Nazr Mohammed, Toni Kukoč, y Pepe Sánchez a Atlanta (Sánchez sería vueltu contratar más tarde na temporada dempués de que los Hawks prescindieren d'él). A la fin de la temporada, y con un récor de 56–26, los Philadelphia 76ers taben en carrera pol primer puestu de la conferencia. Les 56 victories llograes pol equipu compartíen la segunda mayor cantidá de la lliga detrás de les 58 de San Antonio. Los Angeles Lakers tamién tuvieron 56 victories, pero clasificar nun puestu más altu que los Sixers basaos nel desempate.

Na primer ronda de los playoffs, los Philadelphia 76ers enfrentar de nuevu a Indiana. Nel primer alcuentru, los 76ers desperdiciaron una ventaya de 18 puntos y perdieron 79–78, cuando Reggie Miller encestó un tiru de tres puntos nos segundos finales. Los Philadelphia recuperáronse, sicasí, y venció nos siguientes trés partíos pa faese cola serie. Nes Semifinales de Conferencia, los Sixers enfrentar a los Toronto Raptors de Vince Carter. Los equipos alternaron victories nos primeros cuatro partíos, con Iverson anotando 54 puntos na victoria de los Philadelphia 76ers nel segundu partíu. Nel quintu alcuentru, los 76ers empezaron liderando 33–12 tres el primer cuartu y ganaron a Toronto, 121–88, con 52 puntos de Iverson.[19] Los Raptors ganaron el sestu partíu, decidiendo la serie nel séptimu partíu nel First Union Center. Colos Sixers venciendo por 88–87, Carter falló'l llanzamientu final pa unviar a los Philadelphia 76ers a les Finales de Conferencia de la NBA Finales de Conferencia frente a los Milwaukee Bucks. Dempués de que se partieren los dos primeros partíos, dar a conocer que Iverson nun xugaría nel tercer alcuentru por cuenta de delles mancadures que la aquexaron tamién más palantre. Anque munches persones pensaben que Milwaukee ganaría fácilmente, los 76ers dieron engarradiella hasta'l final, en que cayeron 80–74. Los Sixers ganaron el cuartu y quintu partíu y fueron ganaos nel sestu. Nel séptimu alcuentru, los Bucks lideraben 34–25 nel segundu cuartu, hasta qu'un suplente qu'escasamente xugaba, Raxa Bell, anotó 10 puntos pa llograr un parcial de 23–4 que-y dio'l lideralgu a los Philadelphia. Iverson anotó 44 puntos,[20] y los 76ers caltuvieron el so nivel na segunda metá pa ganar 108–91, algamando les Finales de la NBA per primer vegada dende 1983. El so oponente sería Los Angeles Lakers, que veníen invictos con once victories nos trés series anteriores de playoffs, y yera esperáu pola mayoría del públicu que ganaren rápido a los Sixers.

Nel primer partíu, los Lakers tomaron la delantrera por 18–5, pero los Sixers recuperáronse y sacaron una ventaya de 15 puntos na segunda metá. Los Angeles xugaron duru pa empatar 94–94 el partíu a la fin del tiempu regular. Los Lakers anotaron los primeros cinco puntos del tiempo extra, pero los 76ers respondieron con un parcial de 13–2 pa dar fin al partíu, venciendo por 107–101. Los Angeles ganaron el segundu, 98–89. Nel tercer alcuentru, Shaquille O'Neal salió de la cancha por 6 faltes nel postreru cuartu, y los 76ers averáronse los Lakers. Robert Horry, sicasí, anotó un triple nel minutu final, y los Sixers perdieron, 91–86. Los Lakers llograron el títulu de campeón llogrando una victoria por 100-86 nel cuartu partíu y otra por 108–96 nel quintu. La plantía de 2000-01 de los Sixers foi reconocíu en dellos aspeutos: el MVP de la temporada (Iverson), l'Entrenador del Añu (Brown), el Meyor Defensor de la NBA (Mutombo), y el Meyor Sestu Home de la NBA Meyor Sestu Home (Aaron McKie).[21]

Baxón y marcha de Larry Brown editar

Los 76ers empezaron la temporada 2001-02 con altes mires, pero namái fueron capaces de llograr un récor de 43–39, clasificándose sestos na Conferencia Este. Na primer ronda de los playoffs, los Philadelphia fueron ganáu polos Celtics, 3-2. En 2002-03, los Sixers empezaron con un 15–4, pero una racha de 10–20 dexar 25–24 previu al receso pol All-Star. Tres el descansu, los 76ers reaccionaron, ganando nueve partíos siguíos, y 23 de los postreros 33 pa rematar 48–34, quedando cuartos na conferencia. Iverson anotó 55 puntos nel partíu inicial de los playoffs frente a New Orleans Hornets,[22] y los Sixers ganaron la serie en seis partíos. Na segunda ronda, Detroit Pistons venció a los 76ers en seis encuentros.[23]

Nel Memorial Day del 2003, Brown arrenunció al so cargu d'entrenador, tomando'l cargu en Detroit a los pocos díes. En siendo refugaos por Jeff Van Gundy y Eddie Jordan, los 76ers contrataron a Randy Ayers, que fuera asistente de Brown, como'l nuevu entrenador.[24] Ayers duró 52 partíos al frente del equipu, foi despidíu cuando l'equipu llevaba un récor de 21–31. Chris Ford tomó'l so llugar, pero los Sixers terminaron la temporada 33–49, faltando a los playoffs per primer vegada en seis años. Iverson, que nun tuvo una bien bona rellación con Ford mientres la segunda metá de la temporada, xugó namái 48 partíos nuna temporada llarada de mancadures. Tres esa temporada, foi nomáu como entrenador Jim O'Brien, nacíu na ciudá. Iverson volvió a la so posición anterior como base y ameyoró notablemente'l so rendimientu, teniendo la so meyor temporada. Tamién impresionó a munchos cola so intención d'incluyir a otros xugadores na ofensiva. Mientres la temporada 2004-05, los Philadelphia contrataron a Chris Webber nun trespasu con Sacramento Kings,[25] cola esperanza de qu'ésti sía la segunda opción nel ataque, dempués de Iverson que tanto buscara l'equipu. Andre Iguodala, eleición de primer ronda del draft, foi escoyíu pal equipu de novatos que participó nel All-Star Weekend, y los Sixers tornaron a los playoffs con un récor de 43–39. En primer ronda, foi ganáu en cinco partíos por Detroit Pistons, dirixíos por Larry Brown.[26] Pa la temporada siguiente, O'Brien foi despidíu y reemplazáu por Maurice Cheeks, quién xugara pal equipu ente 1978 y 1989, siendo la base titular del equipu campeón de 1983. Sicasí, el cambéu d'entrenador nun camudó a la situación del equipu. Una racha de 2 victories y 10 derrotes en marzu foi la causa de que nun algamar la postemporada per segunda vegada en trés años.

Na temporada 2006-07, los Sixers empezaron ganando trés partíos. Sicasí, l'equipu baxó notablemente'l so xuegu a metá de temporada y remataron con un récor de 35-47, algamando'l tercer llugar na División Atlánticu y novenos na conferencia (empataos con Indiana).

El martes 5 d'avientu de 2006, decepcionáu pol aldu del equipu, Iverson dio-y un ultimátum a la dirigencia de los 76ers: qu'atoparen un xugador que lu acompañara o lo trespasaren a otru equipu.[27]

2006-2012: La era de Andre Iguodala editar

El martes 19 d'avientu Allen Iverson, xunto con Ivan McFarlin, fueron unviaos a Denver Nuggets en cuenta d'Andre Miller, Joe Smith, y dos eleiciones de primer ronda nel draft.[28] En xineru de 2007, el xerente xeneral de los Sixers, Billy King, anunció que l'equipu y la ala-pivot Chris Webber llegaren a un alcuerdu de rescisión de contratu, los Sixers pagaríenlu a Webber 36 millones de dólares mientres la siguiente temporada y media, que representa 7 millones menos de lo que lu pagaren por xugar.[29]

La marcha de Iverson, que fuera la gran estrella de los Sixers mientres más de 10 años, dexó al nuevu Andre Iguodala como líder d'un equipu en plena reestructuración. Los 76ers remataríen la temporada 2006-07 con un global de 35-47. Nel draft d'esi mesmu añu, los Sixers escoyeron a Thaddeus Young, y tres una serie d'operaciones con Miami Heat y Portland Trail Blazers, quedáronse finalmente col xugador d'Utah Jazz Herbert Hill.[30] N'avientu, Ed Stefanski reemplazaba a Billy King como mánager xeneral de los 76ers.

Na temporada 2007-08, los 76ers llograron la clasificación matemática pa playoffs en ganando a Atlanta Hawks per primer vegada dende 2005 y tres la marcha de Allen Iverson. A pesar d'ello, fueron esaniciaos en primer ronda por Detroit Pistons en seis partíos. Pa la temporada 2008-09, los 76ers reforzar col fichaxe d'Elton Brand,[31] anque la so nueva incorporación nun rindió al nivel de esperar, tamién s'anovó a Iguodala y Louis Williams. Debíu al baxu rendimientu del equipu, l'entrenador Maurice Cheeks foi despidíu n'avientu y foi reemplazáu pol so asistente Tony DiLeo, con quien ameyoraron y remataron la campaña con un récor de 41-41. En primer ronda de playoffs viéronse les cares colos Orlando Magic, cayendo esaniciaos por 4-2 en llegándose a adelantrar na serie ganando dos de los trés primeros alcuentros.

Pa la temporada 2008-09 los 76ers draftearon a Jrue Holiday y anuncióse la torna de Iverson, que volvía al que foi'l so equipu mientres más de 10 años, anque esta vegada con un rol muncho más secundariu. Pero la euforia de los fans de los Sixers duró pocu, pos en febreru de 2009 Iverson anunció que dexaba temporalmente l'equipu por cuestiones familiares, y pocu dempués anunciaba que nun tornaría a la disciplina de los 76ers. L'equipu terminó con un 27-55 de global, la so peor resultancia dende 1998, al empar que l'entrenador yera despidíu.

Pa la 2009-10, el veteranu Doug Collins foi nomáu nuevu entrenador y Evan Turner foi drafteado. L'equipu empezó la temporada de forma pésima, con un 3-13 de global y acabando con un 41-41, anque llogrando pase a playoffs, onde cayeríen ante Miami Heat por 4-1. Magar tou, el trabayu de Collins foi emponderáu por ameyorar los resultaos del equipu y terminó segundu na votación a entrenador del añu de la NBA.

Pa la 2010-11 producióse un cambéu de dueñu cuando'l conglomeráu Apollo Global Management pagó 280 millones de dólares por faese cola franquicia. Collins caltúvose como entrenador pero Ed Stefanski foi releváu como mánager de los Sixers. L'equipu empezó col so meyor resultáu dende la 2000-01 con un 20-9 y terminando con un 35-31 de récor y octavos de la Conferencia Este. En playoffs enfrentar a los Chicago Bulls, y contra tou pronósticu, venciéronlos por 4-2, ganando una serie de playoffs per primer vegada dende 2003 y siendo la octava vegada que l'octavu clasificáu vencía al primeru. En segunda ronda enfrentar a Boston Celtics, pero anque la ronda foi apostada, los Sixers perderíen por 4-3. Pa la siguiente temporada, Elton Brand foi amnistiáu, y llegaríen Dorell Wright, Nick Young, Kwame Brown y Royal Ivey. N'agostu de 2012, el xugador franquicia, Iguodala, dexó l'equipu camín de Denver Nuggets nun trade a cuatro bandes que llevaría a Dwight Howard a Los Angeles Lakers, pero pol que los Sixers llograben al pívot Andrew Bynum de los Lakers.

Pa la 2012-13 los 76ers prometíen con importantes xugadores como Bynum, Holiday, Turner o Thaddeus, pero por cuenta de una mancadura de Bynum esti nun llegaría a vistise cola camiseta del conxuntu de Filadelfia. Jason Richardson tamién se mancó de gravedá y otros xugadores como Holiday, Young o Ivey cayeron mancaos en dalgún momentu. Solo Evan Turner y Spencer Hawes llegaron a xugar tolos partíos de la temporada regular. Finalmente los Sixers acabaron con un global de 34-48 y fora de playoffs, per primer vegada dende la llegada de Doug Collins.

2013-presente: El Procesu editar

El 18 d'abril Collins arrenunciu al puestu d'entrenador. Poco dempués tamién dexa'l so puestu como xeneral manager Tony DiLeo. El 11 de mayu, Sam Hinkie, discípulu de Daryl Morey n'Houston, ye presentáu como nuevu xeneral manager. Hinkie empieza una nueva etapa de reconstrucción total, realizando'l so primer movimientu'l 27 de xunu. En plena ceremonia del draft, trespasa a Holiday a Nueva Orleans a cambéu del recién drafteado pívot de Kentucky Nerlens Noel y la pick de primer ronda de 2014 (darréu Elfrid Payton). La base de Syracuse Michael Carter-Williams ye escoyíu na decimoprimera posición. Munchos xugadores nun son anovaos, el principal Andrew Bynum, qu'abandona Filadelfia ensin debutar, confirmando'l fracasu absolutu del trespasu realizáu n'agostu de 2012. Mientres la temporada tamién son trespasaos Evan Turner, Spencer Hawes y Lavoy Allen, básicamente en cuenta de futures picks de segunda ronda. Los Sixers rematen la temporada col tercer peor récor de la so historia, 19-63, y como'l segundu peor equipu de la lliga, solo por detrás de Milwaukee (15-67). Michael Carter-Williams ye nomáu Rookie of the Year en liderando a tolos novatos en puntos, rebotes, asistencies y robos. Nerlens Noel nun debutó esta temporada, como yá taba previstu, por cuenta de una mancadura de lligamentu cruzáu producida en febreru de 2013, cuando entá xugaba na universidá.

Nel draft de 2014 los Sixers escueyen al pívot de Kansas Joel Embiid col so pick (#3) y a la base Elfrid Payton cola pick llograda vía Nueva Orleans (#10). Elfrid Payton ye trespasáu a Orlando a cambéu del aleru croata Dario Šarić, escoyíu nel decimosegundu puestu, y una futura pick. Nengún de los dos xugadores va tener un efeutu inmediatu nel aportar de la franquicia: Šarić va quedase xugando n'Europa enagora y Embiid, al igual que Noel l'añu anterior, va perdese tola temporada por una mancadura na so etapa universitaria. Esti branu Thaddeus Young ye trespasáu a Minnesota como parte de la operación que llevó a Kevin Love a Cleveland. En febreru de 2015, na fecha llende de trespasos, los Sixers desfacer de Carter-Williams en cuenta de una futura pick de primer ronda perteneciente a Los Angeles Lakers. L'equipu acaba la temporada col tercer peor récor de la NBA, 18-64, por detrás de Nueva York (17-65) y Minnesota (16-66).

Nel draft de 2015 Filadelfia escueye al pívot de Duke, Jahlil Okafor, na tercer posición. Esti branu Embiid sufre una recaída de la so mancadura que-y obliga a pasar por quirófanu otra vegada, perdiéndose tamién la temporada 2015/16. Šarić, pela so parte, sigue n'Europa otru añu más.

El 7 d'avientu de 2015 Jerry Colangelo ye contratáu como Presidente d'Operaciones, menguando notablemente'l poder de Hinkie. El 6 d'abril de 2016 Sam Hinkie dimite por aciu una carta de 13 páxines. El 10 d'abril, Bryan, fíu de Jerry Colangelo, ye nomáu nuevu Presidente y Xeneral Manager. El so padre arrenuncia al so puestu como Presidente d'Operaciones pero caltiénse como asesor.

L'equipu acaba la temporada col peor récor de la lliga, 10 victories y 72 derrotes.

Nel Draft de 2016 los Sixers escueyen al australianu Ben Simmons, procedente de LSU, na primer posición.

Nel últimu entrenamientu de la pretemporada, Simmons québrase'l quintu metatarsianu del so pie derechu. Llegar a envalorar delles feches de regresu, pero acaba perdiéndose tola temporada. Embiid, por cuenta de más problemes de mancadures, disputa solo 31 partíos, permediando 20 puntos y 8 rebotes en 25 minutos. Šarić xuega 81 partíos, permediando 13 puntos y 6 rebotes en 26 minutos. Dambos son escoyíos nel meyor quintetu de novatos de la temporada.

L'equipu acaba la temporada con un récor de 28 victories y 54 derrotes.

Na llotería del draft 2017 a Philadelphia tóca-y la eleición #5, pero por cuenta de un derechu llográu nun trespasu con Sacramento n'agostu de 2015, intercambien esta pola #3 de la franquicia californiana. Díes antes del draft, los Sixers trespasen la eleición #3 y una futura eleición de primer ronda a Boston en cuenta de la primer eleición. Con ella escueyen a la base de Washington Markelle Fultz.

Trayeutoria editar

Nota: G: Partíos ganaos; P:Partíos perdíos; %:porcentaxe de victories

Temporada G P % Play-offs Resultáu
Syracuse Nationals (NBL)
(Non incluyíu en victories/ganes totales)
1946-47 21 23 .467 Pierde 1ᵉʳ ronda Rochester 3, Syracuse 1
1947-48 24 36 .400 Pierde 1ᵉʳ ronda Anderson 3, Syracuse 0
1948-49 40 23 .635 Gana 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de División
Syracuse 2, Hammond 0
Anderson 3, Syracuse 1
Syracuse Nationals (NBA)
(Incluyíu en victories/ganes totales)
1949-50 51 13 .797 Gana Semifinal de División
Gana Final de División
Pierde Final de la NBA
Syracuse 2, Philadelphia 0
Syracuse 2, New York 1
Minneapolis 4, Syracuse 2
1950-51 32 34 .485 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 2, Philadelphia 0
New York 3, Syracuse 2
1951-52 40 26 .606 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 2, Philadelphia 1
New York 3, Syracuse 1
1952-53 47 24 .662 Pierde Semifinal de División Boston 2, Syracuse 0
1953-54 42 30 .583 Round-Robin
Round-Robin
Gana Final de División
Pierde Final de la NBA
Syracuse 2, Boston 0
Syracuse 2, New York 0
Syracuse 2, Boston 0
Minneapolis 4, Syracuse 3
1954-55 43 29 .597 Gana Final de División
Gana Final de la NBA
Syracuse 3, Boston 1
Syracuse 4, Fort Wayne 3
1955-56 35 37 .486 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 2, Boston 1
Philadelphia 3, Syracuse 2
1956-57 38 34 .528 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 2, Philadelphia 0
Boston 3, Syracuse 0
1957-58 41 31 .569 Pierde Semifinal de División Philadelphia 2, Syracuse 1
1958-59 35 37 .486 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 2, New York 0
Boston 4, Syracuse 3
1959-60 45 30 .600 Pierde Semifinal de División Philadelphia 2, Syracuse 1
1960-61 38 41 .481 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Syracuse 3, Philadelphia 0
Boston 4, Syracuse 1
1961-62 41 39 .513 Pierde Semifinal de División Philadelphia 3, Syracuse 2
1962-63 48 32 .600 Pierde Semifinal de División Cincinnati 3, Syracuse 2
Philadelphia 76ers
1963-64 34 46 .425 Pierde Semifinal de División Cincinnati 3, Philadelphia 2
1964-65 40 40 .500 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Philadelphia 3, Cincinnati 1
1965-66 55 25 .688 Pierde Semifinal de División Boston 4, Philadelphia 1
1966-67 68 13 .840 Gana Semifinal de División
Gana Final de División
Gana Final de la NBA
Philadelphia 3, Cincinnati 1
Philadelphia 4, Boston 1
Philadelphia 4, San Francisco 2
1967-68 62 20 .756 Gana Semifinal de División
Pierde Final de División
Philadelphia 4, New York 2
Boston 4, Philadelphia 3
1968-69 55 27 .671 Pierde Semifinal de División Boston 4, Philadelphia 1
1969-70 42 40 .512 Pierde Semifinal de División Milwaukee 4, Philadelphia 1
1970-71 47 35 .573 Pierde Semifinal de División Baltimore 4, Philadelphia 2
1971-72 30 52 .366
1972-73 9 73 .110
1973-74 25 57 .305
1974-75 34 48 .415
1975-76 46 36 .561 Pierde en 1ᵉʳ ronda Buffalo 2, Philadelphia 1
1976-77 50 32 .610 Gana Semifinal de Conferencia
Gana Final de Conferencia
Pierde Final de la NBA
Philadelphia 4, Boston 3
Philadelphia 4, Houston 2
Portland 4, Philadelphia 2
1977-78 55 27 .671 Gana Semifinal de Conferencia
Pierde Final de Conferencia
New York 4, Philadelphia 0
Washington 4, Philadelphia 2
1978-79 47 35 .573 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 2, New Jersey 0
San Antonio 4, Philadelphia 3
1979-80 59 23 .720 Gana en 1ᵉʳ ronda
Gana Semifinal de Conferencia
Gana Final de Conferencia
Pierde Final de la NBA
Philadelphia 2, Washington 0
Philadelphia 4, Atlanta 1
Philadelphia 4, Boston 1
LA Lakers 4, Philadelphia 2
1980-81 62 20 .756 Gana en 1ᵉʳ ronda
Gana Semifinal de Conferencia
Pierde Final de Conferencia
Philadelphia 2, Indiana 0
Philadelphia 4, Milwaukee 3
Boston 4, Philadelphia 3
1981-82 58 24 .707 Gana en 1ᵉʳ ronda
Gana Semifinal de Conferencia
Gana Final de Conferencia
Pierde Final de la NBA
Philadelphia 2, Atlanta 0
Philadelphia 4, Milwaukee 2
Philadelphia 4, Boston 3
LA Lakers 4, Philadelphia 2
1982-83 65 17 .793 Gana Semifinal de Conferencia
Gana Final de Conferencia
Gana Final de la NBA
Philadelphia 4, New York 0
Philadelphia 4, Milwaukee 1
Philadelphia 4, LA Lakers 0
1983-84 52 30 .634 Pierde en 1ᵉʳ ronda New Jersey 3, Philadelphia 2
1984-85 58 24 .707 Gana en 1ᵉʳ ronda
Gana Semifinal de Conferencia
Pierde Final de Conferencia
Philadelphia 3, Washington 1
Philadelphia 4, Milwaukee 0
Boston 4, Philadelphia 1
1985-86 54 28 .659 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 3, Washington 2
Milwaukee 4, Philadelphia 3
1986-87 45 37 .549 Pierde en 1ᵉʳ ronda Milwaukee 3, Philadelphia 2
1987-88 36 46 .439
1988-89 46 36 .561 Pierde en 1ᵉʳ ronda New York 3, Philadelphia 0
1989-90 53 29 .646 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 3, Cleveland 2
Chicago 4, Philadelphia 1
1990-91 44 38 .537 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 3, Milwaukee 0
Chicago 4, Philadelphia 1
1991-92 35 47 .427
1992-93 26 56 .317
1993-94 25 57 .305
1994-95 24 58 .293
1995-96 18 64 .220
1996-97 22 60 .268
1997-98 31 51 .378
1998-99 28 22 .560 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 3, Orlando 1
Indiana 4, Philadelphia 0
1999-2000 49 33 .598 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 3, Charlotte 1
Indiana 4, Philadelphia 2
2000-01 56 26 .683 Gana en 1ᵉʳ ronda
Gana Semifinal de Conferencia
Gana Final de Conferencia
Pierde Final de la NBA
Philadelphia 3, Indiana 1
Philadelphia 4, Toronto 3
Philadelphia 4, Milwaukee 3
LA Lakers 4, Philadelphia 1
2001-02 43 39 .524 Pierde en 1ᵉʳ ronda Boston 3, Philadelphia 2
2002-03 48 34 .585 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 4, New Orleans 2
Detroit 4, Philadelphia 2
2003-04 33 49 .402
2004-05 43 39 .524 Pierde en 1ᵉʳ ronda Detroit 4, Philadelphia 1
2005-06 38 44 .463
2006-07 35 47 .427
2007-08 40 42 .488 Pierde en 1ᵉʳ ronda Detroit 4, Philadelphia 2
2008-09 41 41 .500 Pierde en 1ᵉʳ ronda Orlando 4, Philadelphia 2
2009-10 27 55 .329
2010-11 41 41 .500 Pierde en 1ᵉʳ ronda Miami 4, Philadelphia 1
2011-12 35 31 .530 Gana en 1ᵉʳ ronda
Pierde Semifinal de Conferencia
Philadelphia 4, Chicago 2
Boston 4, Philadelphia 3
2012-13 34 48 .415
2013-14 19 63 .232
2014-15 18 64 .220
2015-16 10 72 .122
2016-17 28 54 .341
Totales 2754 2632 .511
Playoffs 216 205 .513 3 Campeonatos

Xugadores destacaos editar

Miembros del Basketball Hall of Fame editar

Entrenadores y otros editar

Númberos retiraos editar

Premiu editar

Meyor Quintetu de la Temporada

Segundu Meyor Quintetu de la Temporada

Tercer Meyor Quintetu de la Temporada

Meyor Quintetu Defensivu

Segundu Meyor Quintetu Defensivu

MVP del All-Star Game

Meyor Quintetu de Rookies

Segundu Meyor Quintetu de Rookies

Notes editar

  1. Lleíu seventy-sixers

Referencies editar

  1. answers.com How did the Philadelphia 76ers get their name?, consultáu en payares de 2009
  2. 2,0 2,1 sportsecyclopedia.com Syacuse Nationals Historical Moments. NBL Years, consultáu marzu de 2008
  3. basketball-reference.com 1949-50 NBA Season Summary, consultáu marzu de 2008
  4. basketball-reference.com 1954-55 NBA Season Summary, consultáu marzu de 2008
  5. NBA.com Biografía de Wilt Chamberlain (Consultáu marzu de 2008)
  6. NBA.com 1965 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  7. basketball-reference.com 1972-73 Philadelphia 76ers, consultáu abril de 2008
  8. NBA.com 1984 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  9. NBA.com 1986 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  10. NBA.com 1987 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  11. NBA.com 1989 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  12. NBA.com 1990 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  13. NBA.com Charles Barkley ficha por Phoenix Suns (Consultáu marzu de 2008)
  14. basketball-reference.com 1995-96 NBA Season Summary, consultáu abril de 2008
  15. elmundo.es La NBA pierde por trés puntos (Consultáu abril de 2008)
  16. NBA.com 1999 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  17. NBA.com 2000 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  18. CNNSI.com Iverson MVP del All-Star de 2001 (Consultáu marzu de 2008)
  19. CNNSI.com Los 76ers ganen a los Raptors con 52 puntos de AI (Consultáu marzu de 2008)
  20. CNNSI.com Los 44 puntos de Iverson lleven a los 76ers a les Finales (Consultáu marzu de 2008)
  21. basketball-reference.com 2000-01 NBA Season Summary (Consultáu abril de 2008)
  22. SI.com Iverson anota 55 punto ante los Hornets (Consultáu marzu de 2008)
  23. NBA.com 2003 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  24. NBA.com Randy Ayers, nuevu entrenador de los 76ers (Consultáu marzu de 2008)
  25. redorbit.com Webber llega a los 76ers (Consultáu marzu de 2008)
  26. NBA.com 2005 Playoff Results (Consultáu marzu de 2008)
  27. identidadlatina.com Allen Iverson dir de los Philadelphia: El fin d'una era (Consultáu abril de 2008)
  28. NBA.com Iverson ye trespasáu a Denver Nuggets (Consultáu marzu de 2008)
  29. NBA.com Webber ficha polos Pistons (Consultáu marzu de 2008)
  30. NBA.com Los Sixers roblen al novatu Herbert Hill (Consultáu marzu de 2008)
  31. latimes.com Clippers' two big stars find the exit (Consultáu xunetu de 2010)
  32. Saying goodbye: Allen Iverson retires from NBA - Yahoo Sports

Enllaces esternos editar