Rick y Morty ye una serie de televisión d'Estaos Xuníos d'animación creada por Justin Roiland y Dan Harmon para Adult Swim. La serie sigue les desventures d'un científicu, Rick, y el so fácilmente influenciable nietu, Morty, quien pasen el tiempu ente la vida doméstica familiar y los viaxes espaciales intergalácticos. Roiland ye l'encargáu de da-y voz a los dos personaxes principales, la serie tamién inclúi les voces de Chris Parnell, Spencer Grammer, y Sarah Chalke.

Rick and Morty
Datos
Títulu orixinal Rick and Morty
Xéneru comedia de situación animada (es) Traducir, ciencia ficción, animación para adultos (es) Traducir, traxicomedia, aventuras (es) Traducir y Humor negro
País d'orixe Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Idioma orixinal inglés
Duración 22 min.
Productor Dan Harmon y Justin Roiland
Númberu de temporaes 7
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 71
Llista d'episodios Anexo:Episodios de Rick y Morty (es) Traducir
Personaxes
Llista de personaxes Anexo:Personajes de Rick y Morty (es) Traducir
Primer emisión 2 d'avientu de 2013
Emisora orixinal Adult Swim (es) Traducir
Productora Williams Street (es) Traducir
Distribuidora Warner Bros. Television, Netflix, Hulu y HBO Max (es) Traducir
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los oríxenes de la serie atopar nun curtiumetraxe rudimentariu animáu por Roiland pal festival de cine Channel 101 llamáu Doc and Mharti, una parodia de los principales protagonistes de Back to the Future. NBC despidió a Harmon por discutinios ente él y los executivos de la serie Community, y entós él y Roiland desenvolvieron una serie basada na película apocayá publicada.

Argumentu editar

Rick Sánchez ye la definición exacta de "científicu llocu". Ye alcohólicu, un xeniu, ye irresponsable, un pocu depresivu, egoista y ta llocu. Rick acaba de camudase a casa de la so fía Beth y ellí recuerda que tien un nietu llamáu Morty. Ensin preguntar a naide, decide que-y va a obligar a acompaña-y a tou tipu d'aventures por que'l mozu vuélvase intelixente como él y nun se convierta nun fatu como Jerry, padre de Morty y xenru de Rick. Asina, Rick y Morty empiecen a vivir aventures interdimensionales gracies a la so pistola de portales cola que puede aceder a infinites dimensiones ,a pesar de que la familia nun quier que lo sigan faciendo. Adulces tienen qu'intentar atopar un equilibriu ente la so vida familiar y los sos viaxes al traviés del espaciu y por distintes realidaes paraleles, daqué que nun ye fácil pal pequeñu Morty que ye incapaz de tener una vida normal al marxe del so güelu.

Escritura editar

La fórmula xeneral en Rick y Morty consiste na yuxtaposición de dos escenarios que conflúin. Per un sitiu amuésense les aventures que vive un güelu desaxeradamente egoísta y alcohólicu polo vasto y desconocío del espaciu intergaláctico y/o interdimensional, que abasna al so nietu por que viaxe con él. Estes aventures entrepolar en cada episodiu con drames domésticos familiares más propios del xéneru sitcom[1][2]. Dan Harmon describe esta fusión de ciencia ficción y ambiente familiar como un amiestu d'influencies ente los dos obres de Matt Groening: The Simpsons y Futurama[3]. Por otru llugar, el co-autor Justin Roiland comunicó la intención de los creadores de que la serie devasara la continuidá tradicional na televisión, optando asina por storylines discontinues, «non afitaes por regles». Roiland describe cada episodiu como «[el so] mesmu puntu de vista».

Narrativa editar

Dan Harmon escribió en munches ocasiones sobre la narrativa audiovisual. La más importante que s'afigura en Rick y Morty ye la diferencia que faer ente la narrativa básica de formatu llargumetraxe y la narrativa básica que tien como soporte la televisión (aludiendo sobremanera al xéneru sitcom).

Tolos episodios de Rick y Morty siguen la estructura básica que Harmon llama «Embrión d'una Hestoria»[4]. Esta trátase d'un esquema circular estremáu en 8 pasos:

  • 1. Un personaxe ta na so zona de confort.
  • 2. Pero quier daqué.
  • 3. Entra nuna situación ensin reconocer.
  • 4. Afacer a ello.
  • 5. Consigue lo que quier.
  • 6. Pero paga un altu preciu.
  • 7. Vuelve a la situación de partida, cómoda.
  • 8. Camudó.

Rick y Morty sigue esti esquema pero afechu a les series de televisión. La principal diferencia atopar nel conceutu de cambéu, que el mesmu Harmon cunta que la televisión destrúi. Según el co-autor, la televisión «sustitúi cualquier verdá ensin sentíu y por tanto potencialmente subvertiente que da la televisión cola verdá básico y eterno de que'l cambéu ye innecesariu»[5]. Con éses l'esquema circular quedaría asina.

  • 1. El protagonista.
  • 2. Nota un pequeñu problema.
  • 3. Toma una decisión importante.
  • 4. Esto provoca cambeos.
  • 5. Que dan prestu.
  • 6. Pero hai consecuencies.
  • 7. Que tienen de ser neutralizaes.
  • 8. El protagonista tien d'almitir la futilidad del cambéu.

La creación d'esti círculu estructural foi claramente influyida por L'héroe de les mil cares de Joseph Campbell. Tamién puede apreciase semeyances coles teoríes del guión cinematográficu que l'autor Robert McKee revela na so obra El Guión.

Personaxes editar

  • Rick Sánchez (interpretáu por Justin Roiland): Ye un vieyu científicu qu'acostuma a falar de manera vulgar y ente rutios, la mayoría de les vegaes tien un rastru de cuspia na boca. Ye padre de Beth Sanchez y ye el güelu maternu de Summer y Morty. Ye un home que pasó gran parte de la so vida viaxando al traviés de diverses galaxes. Pa él, la Tierra llámase Planeta Tierra del Universu C-137. Ye irresponsable, asocial, chiflado, ambiciosu y desconsideráu ante la so propia familia, criticando en numberoses ocasiones al so xenru por ser un inútil. Suel llevar a Morty a les sos aventures pa usalo nos sos viaxes, llegando al puntu de nun estremar el bien del mal. Sicasí, la principal razón pola cual Rick diz precisar al so nietu Morty nes sos aventures, ye debíu al fechu de que les sos ondes cerebrales consiguen faer pasar desapercibíes a les de Rick. De dalguna manera, dando a entender que Morty ye bien pocu intelixente al puntu de ser casi un escudu. Tarrez-y a los pirates.
  • Morty Smith (interpretáu por Justin Roiland): Ye un mozu de 14 años, nietu de Rick, quien lo usa frecuentemente nes sos aventures. Tien una intelixencia probe, ye d'estatura baxa pa la so edá y. Ta namoráu de la so compañera d'escuela llamada Jessica. Al avanzar la serie, toma más valor a la d'enfrentar situaciones peligroses. Col so baxu nivel d'intelixencia sirve como contrapuntu a la del so güelu Rick, lo cual fai que sía'l compañeru d'aventures ideal.
  • Beth Smith (interpretada por Sarah Chalke): Ye la fía de Rick y al empar madre de Morty y Summer. Al igual que'l so padre, bebe enforma, pero a diferencia d'él, ye bien seria ante les situaciones y al empar ye bien despreocupada n'ocasiones. Trabaya n'hospital de caballos como Ciruxana especializada de caballos, pero munches vegaes repróchase nun ser Médicu. Usualmente tien discutinios col so maríu, habiendo una incompatibilidá en dambos.
  • Jerry Smith (interpretáu por Chris Parnell): Ye'l padre de Morty y de Summer. Ye una persona bastante patética, Rick odiar por quita-y a la so fía, ye un mal padre de familia, ye inseguru de sigo mesmu y tien problemes nel so matrimoniu con Beth. Ye despidíu del so trabayu na axencia de publicidá onde trabayaba pol so altu nivel d'incompetencia y babayada. Siempres entra en conflictu con Rick por cuenta de que ésti siempres ta d'aventures con Morty, y anque, trata de ganase'l respetu y atención de los sos fíos, nun lo llogra.
  • Summer Smith (interpretada por Spencer Grammer): Ye la fía mayor de la familia Smith. N'ocasiones ye usada por Rick pa les sos aventures. Ta dafechu encegolada con ser la favorita, dispuesta a faer cualquier cosa pa consiguilo. Tamién amuesa celos escontra Morty pol fechu de que Rick empréstalu más atención a él qu'escontra ella. Mientres la segunda temporada, esti personaxe toma más protagonismu acompañando en más d'una ocasión a Rick y Morty nos sos viaxes interdimensionales.

Repartu editar

Personaxe Actor de voz
Rick Sanchez Justin Roiland
Morty Smith
Jerry Smith Chris Parnell
Beth Smith Sarah Chalke
Summer Smith Spencer Grammer

Llista de temporaes editar

Episodios de Rick y Morty

Premios y Nominaciones editar

Premios Annie editar

  • 2015: Nomada a Meyor Serie Animada de TV p'Audiencia Xeneral[6]

Premios Teen Choice editar

  • 2017: Nomada a Meyor Serie Animada en TV[7]

Receición editar

Temes editar

Esiste un discutiniu tocante a los espectadores alrodiu de la filosofía en Rick y Morty. La mayoría de vegaes la serie adopta una perspeutiva esistencialista, mientres Harmon describe a Rick como un anarquista que nun acepta que-y digan qué tien de faer[8]. Otres filosofíes materialícense al traviés de distintos personaxes. Al traviés de Jerry amuésase la pasividá tráxica d'un ser humanu patéticu pero risible. Morty y Summer acaben aceptando la futilidad de la so propia esistencia tres el capítulu Televisión interdimensional (Rixty Minutes):

«Naide tien un propósitu, naide pertenez a nenguna parte, toos vamos morrer. Vamos ver la tele.»
Morty Smith en Rixty Minutes.

Esto rellaciónase con teoríes nihilistes, absurdistas y gran parte de la filosofía de Friedrich Nietzsche, según cola teoría de Jean-Paul Sartre[9][10], quien determina:

Tou lo qu'esiste naz ensin razón, enllargar por debilidá y muerre por casualidá».

Les principales temes trataes son el nihilismu de Nietzsche, l'esistencialismu de Jean-Paul Sartre o'l terror cósmico de H. P. Lovecraft; toos ellos dende'l puntu de vista disidente y científicu de Rick. Sicasí, al traviés del restu de personaxes encargar d'afaer estes teoríes filosófiques a la vida cotidiana: la familia y la so importancia, l'amistá, el bien y el mal o l'amor, tou ello nel planu más banal, reciben la crítica esistencialista más dura propia de la serie.

Crítica editar

Rick y Morty recibió grandes crítiques, calteniendo una aprobación del 97% na website Rotten Tomatoes[11]. Amás, la primer temporada tien una puntuación de 85 en Metacritic[12]. David Weigan, del San Francisco Chronicle describe la serie como “pocu convencional y dacuando cruda… lo que la fai funcionar”. Allaba tamién la direición d'animación, al cargu de James McDermott por ser “fresca, colorida y tan chiflada como'l guión”; y afirma que la serie tien «solombres de Futurama, South Park ya inclusive Beetlejuice», opinando finalmente que'l so humor ye «totalmente orixinal»[13].

Transmedia editar

Comics editar

  • Na New York Comic Con 2014, l'editor xefe d'Oni Press, James Lucas Jones, anunció que l'adaptación al cómic de Rick y Morty publicar al empiezu de 2015[14]. El primeru d'Abril d'esi añu, la serie llanza'l so primer tebéu mensual tituláu BAM![15]. El cómic ta escritu por Zac Gorman ya ilustráu por C.J. Cannon. Na historieta recurrir a l'alternanza de llinies temporales y multidimensionales de manera que non entorpezca nel so desenvolvimientu col argumentu de la serie animada.

Referencies editar

  1. Sepinwall, Alan (Marzu 24, 2014). "Dan Harmon interview, part 3: 'Rick and Morty', HitFix. Consultáu'l 16/10/2017
  2. Czajkowski, Elise (Payares 12, 2013). "Harmon's 'Rick and Morty' Premieres on Adult Swim on Dec. 2". Splitsider. Consultáu'l 16/10/2017
  3. Evans, Bradford (Avientu 2, 2013). "to Dan Harmon and Justin Roiland About Their New Adult Swim Show, 'Rick and Morty'". Splitsider. Consultáu'l 16/10/2017.
  4. Harmon, Dan. "Structure 101: Super Basic Shit". Consultáu'l 16/10/2017.
  5. Harmon, Dan. "TV is Different". Consultáu'l 16/10/2017.
  6. "42ª de los añales Premios Annie: Ganadores y Nominaciones". Consultáu'l 16/10/2017.
  7. "Premios Teen Choice ". Consultáu'l 16/10/2017.
  8. Harmon, Dan (Julio 19, 2017). "Very Psychedelic Conversation with the Creators of 'Rick and Morty'. Consultáu'l 16/10/2017
  9. Heijndermans, Joachim (Abril 2017). "Meaning (or Lack Thereof) Of Life With 'Rick and Morty'". Consultáu'l 16/10/2017.
  10. olivieri, Chris (Xineru 25, 2016) "Collective, Wisecrack, Explains the Philosphy of Rick and Morty". Consultáu'l 16/10/2017
  11. "Rick and Morty". Rotten Tomatoes. Consultáu'l 16/10/2017
  12. Staff (Payares 22, 2013). "Rick and Morty". Metacritic. CBS Interactive. Consultáu'l 16/10/2017.
  13. Wiegand, David (26 Payares, 2013). "'Rick and Morty' review: Funny and Edgy". SFGate. Consultáu'l 16/10/2017
  14. Wilson, Matt D. Ochobre 13, 2014. "Oni brings 'Rick and Morty' to the universe of Comics. Alliance. Consultáu'l 16/10/2017
  15. "Rick y Morty". Comicbookdb.com. Consultáu'l 16/10/2017

Enllaces esternos editar