Univision ye una cadena de televisión d'Estaos Xuníos en castellanu, propiedá d'Univision Communications. La canal ta dedicáu principalmente a la población hispanofalante d'Estaos Xuníos, ya inclúi telenoveles y otres series dramátiques, deportes, sitcoms, series de realidá y variedá, programación de noticies y llargumetraxes importaos n'español. El so principal competidor ye Telemundo.

Univision
cadena de televisión
Llocalización
Sede Miami
Direición Estaos Xuníos
Méxicu
Historia
Fundación25 setiembre 1962
Organigrama
Dueñu Univisión Communications (es) Traducir
Participación empresarial
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Univision tien la so sede en Midtown Manhattan, Nueva York,[1] y tien los sos principales estudios, instalaciones de producción y operaciones comerciales con sede en Doral, Florida (cerca de Miami). Nos últimos años, la rede algamó la paridá d'audiencia colos cinco principales redes de televisión de fala inglesa nos Estaos Xuníos.

Univision ta disponible na televisión per cable y per satélite na mayor parte de los Estaos Xuníos, con estaciones locales en más de 60 mercaos con grandes poblaciones hispanes y llatines. La mayoría d'estes estaciones tresmiten noticieros locales completos y otra programación llocal, amás de programes na rede; Nos principales mercaos como Los Angeles, Miami y Nueva York, los noticieros locales que tresmiten les estaciones de propiedá y operación de la rede son igualmente competitivos colos sos homólogos n'inglés. El xefe d'operaciones Randy Falco (quien foi nomáu nel cargu'l 18 de xineru de 2011 y asumió oficialmente'l cargu de CEO el 29 de xunu d'esi añu) tuvo al cargu de la compañía dende la salida del presidente y CEO de Univision Communications, Joe Uva.[2][3]

Historia editar

Spanish International Network (1962-1987) editar

Los raigaños de Univision remontar a 1955, cuando l'empresariu mexicanu Raúl Cortez fundó la so propia emisora, KCOR-TV, una estación independiente n'español en San Antonio, Texas, que eventualmente camudó'l nome de la estación a KUAL-TV en 1958. La estación nun yera rentable mientres los sos primeros años, en 1961, Cortez vendió KUAL-TV (agora conocíu como KWEX-TV) a un grupu encabezáu pol so xenru Emilio Nicolas, Sr., quien ayudara a producir programes locales de variedaes pa la estación, y l'entretenimientu mexicanu, xunto al magnate Emilio Azcárraga Vidaurreta, dueñu de Telesistema Mexicanu (el precursor de Televisa) con sede en Méxicu. Los nuevos propietarios ayudaron a camudar la fortuna de la estación invirtiendo fuertemente na programación.

El 29 de setiembre de 1962, Nicolás y Azcárraga roblaron nuna segunda estación n'idioma español, KMEX-TV en Los Angeles, que tuvo sol permisu de la Comisión Federal de Comunicaciones pa emitir la so programación de la comunidá hispana que tuvo residente; Entós en 1968, el dúu amplió les sos tenencies al área de New York City cuando crearon WXTV en Paterson, Nueva Jersey. Col desenvolvimientu de la televisión per cable empezó la idea de crear una rede que llevaba la so programación hispana pa delles ciudaes hispanes de los Estaos Xuníos, como Los Angeles y Miami, onde estes trés estaciones (que pasaron a formar parte del grupu Spanish International Communications) formaron el nucleu de Spanish International Network (embrivíu como ENSIN), la primer cadena de televisión d'Estaos Xuníos qu'emitió la so programación nun idioma distintu al inglés.

Mientres los próximos 20 años, ENSIN adquiriría otres estaciones de televisión de fala hispana de primera categoría nos Estaos Xuníos; Como parte de la so espansión, la rede adquirió estaciones adicionales, WLTV-DT en Miami y KTVW-DT en Phoenix; Y algamó una afiliación a tiempu parcial con WCIU-TV en Chicago. La participación de Televisa nel ENSIN trespasó póstumamente d'Emilio Azcárraga Vidaurreta al so fíu Emilio Azcárraga Milmo, en 1972.[4] A mediaos de la década de 1970, la rede empezó a distribuyir la so señal nacional vía satélite, que orixinalmente apurríase como una señal de tipu superstation de la KWEX-TV de San Antonio, antes de camudar a una señal de programación direuta d'ENSIN, dexando a los provisores de televisión per cable llevar la rede nos sos sistemes a poco costo. Mientres los años ochenta y en dellos casos, a mediaos y finales de los setenta, Univision empezó a afiliase a estaciones de fala hispana en mercaos como Dallas-Fort Worth (KUVN-DT), Houston (KXLN-DT) y San Francisco (California) San Francisco (KDTV-DT), según afiliaciones coles estaciones independientes qu'espublizaben primeramente n'inglés.

En Chicago, l'ENSIN treslladó la so programación de WCIU-TV al so nuevu afiliáu de tiempu completu WSNS-TV en xunetu de 1985. Dempués de que WSNS foi vendida a Telemundo en 1988.[5][6] En 1994, la rede adquirió WGBO-TV una emisora independiente de fala inglesa dempués de que WCIU-TV refugó la solicitú de Univision de convertise nun afiliáu a tiempu completo a favor de caltener el so formatu de programación multiétnica de llarga data. WGBO-TV convertir nuna estación de propiedá de Univision en xineru de 1995.[7][8][9][10]

En 1987, la compañía robló alcuerdos cola compañía canadiense Nelvana pa llevar la emisión de les sos series de la dómina como los Care Bears, Doctor Who (la serie animada) Three Amigos y llogró la primer tresmisión de los Xuegos Olímpicos de Seúl de 1988.

Rellanzamientu como Univision (1987-1992) editar

L'añu 1987 convertir nun añu clave pa Spanish International Network y el so grupu d'estaciones de propiedá y operación; En 1987, Nicolas vendió la so participación na rede a una sociedá de Hallmark Cards y Televisa, que formó Univision Holdings Inc. pa operar la rede y les sos estaciones. La Comisión Federal de Comunicaciones y los competidores d'ENSIN cuestionaren mientres enforma tiempu si la rellación ente l'ENSIN y la familia Azcárraga yera inadmitible. Tanto la FCC como otres emisores de fala hispana abarruntaren mientres enforma tiempu que Televisa taba a cencielles usando a Nicolás pa denunciar les normes de la FCC que prohiben la propiedá estranxera de medios d'espardimientu.

La FCC y el Departamentu de Xusticia d'Estaos Xuníos eventualmente afalaron la venta de la rede a una organización doméstica debidamente constituyida. Spanish International Communications empecipió discutinios con dellos compradores potenciales, rematando en Hallmark Cards (la cual tenía una participación de 63.5%), la firma de capital privada First Chicago Venture Capital (qu'adquirió'l 21.5%) y dellos otros inversionistas privaos (que colectivamente teníen el restante 15% calteníu nun fideicomiso) mercando les estaciones d'ENSIN por $600 millones, mientres formaben una nueva rellación con Televisa pa la distribución de programes; El nuevu grupu tamién adoptó un nuevu nome pa la rede, Univision. Finalmente, el 20 d'agostu de 1986 empezó'l so periodu de pruebes mientres 11 díes, hasta la so inauguración oficial el 1 de setiembre del mesmu añu, como Univision Networks.

Joaquín Blaya, el nuevu direutor executivu de la rede, roblaría alcuerdos pa llevar a cabo dos programes que camudaríen la cara de la rede. Robló contratos pal desenvolvimientu de programes presentaos por Cristina Saralegui (que se convirtió na anfitriona de El Show de Cristina, que se tresmitió na rede dende 1989 mientres 22 años) y el chilenu Mario Kreutzberger, meyor conocíu como "Don Francisco", (que traxo nel so popular programa de variedaes Sábadu Xigante a los EE.XX., que s'emitió en Univision mientres 29 años hasta la so cancelación en setiembre de 2015[11][12][13]) pa la rede. Univision tamién empezó la producción del so primer programa matutín, Mundu Llatín (presentáu por Frank Moro, Jesse Lozada y Lucy Pereda); Moro dexó la rede pa treslladase a Méxicu pa siguir la so carrera como actor de telenovela, la rede depués traxo a Jorge Ramos pa reemplazalo.

P'atraer a hispanos y llatinos de toles nacionalidaes, la rede llueu instituyó una política de caltener la neutralidá col so usu de dialeutos españoles, xíriga y humor nos sos programes producíos nel país, obligando a los productores de programes a llindar l'usu d'humor y xíriga hispana específica. Tamién se prohibe l'usu del inglés na so programación o anuncios (fora de los títulos de los productos y el diálogu qu'apaecen nos trailers de películes), lo que resulta más evidente nel usu de nomes n'español equivalentes como Nueva York y non New York. En 1988, Blaya tamién aumentó sustancialmente la producción de programes basaos n'Estaos Xuníos na alliniación de Univision, amenorgando la cuota de programación importada de Llatinoamérica (la mayor parte de la cual provenía de Televisa) nel so programa. Con esto, la rede empezó a producir programes con una audiencia nacional en mente, resultando en que la programación de Univision que consistía en 50% de programación estranxera y 50% de programación orixinal realizada n'Estaos Xuníos.

El primer programa d'esti tipu, TV Muyer, un programa d'entrevistes dirixíu a muyeres americanes hispanes, orixinalmente entamáu por Pereda y Gabriel Traversari, con un amiestu de segmentos de cocina y entretenimientu. Al añu siguiente, Pereda foi reemplazada pola mexicana Lauri Flores, quien enantes foi direutora de programación, promociones, eventos especiales ya información pública na afiliada de Houston, KXLN-TV, onde tamién foi anfitriona d'un programa local d'asuntos comuñales, mientres la permanencia de Flores como anfitriona de TV Muyer, el programa siguió siendo'l númberu 1 en televisión n'español,[14] superando a la so competencia nel so periodu de tiempu nun 33%. Día ente día de Telemundo, que debutó antes del estrenu de TV Muyer, vio menguar les sos calificaciones como resultáu. La modelu de Sábadu Xigante, Jackie Nespral, foi incorporada como anfitriona del programa pal so últimu añu na rede; Ella foi contratada orixinalmente pa sirvir como co-anfitriona ente que Flores foi llicencia de maternidá, antes de convertise nuna anfitrión a tiempu completu mientres la estación final del programa. TV Muyer inspiró una serie d'otros programes, incluyendo Hola, América y Al Mediudía, que nunca llograron les calificaciones del conceutu orixinal y fueron atayaes n'última instancia.

Sicasí, la fortuna de la rede empezó a aparrar dempués de la compra de Hallmark, cuando Televisa terminó'l so alcuerdu de programación con Univision, llevándose consigo les populares telenoveles de la compañía. La rede optó por sustituyir les series producíes en Méxicu por noveles producíes n'América del Sur; Sicasí, l'audiencia pa les sos telenoveles tornó col cambéu de programación.[4] Pa empiorar les coses, con ingresos llindaos por publicidá, la venta a Hallmark dexó a Univision con una carga de delda enorme pa cubrir. El 1 de febreru de 1990, Univision Holdings reveló que nun había pagu intereses por unos 10 millones de dólares (un total d'unos 3 millones de dólares a pagar a los sos emprestadores bancarios y unos 7 millones de dólares a los tenedores de la so delda de bono basura) un día antes, como parte de los sos esfuercios pa reestructurar la so delda, citando que'l fluxu de caxa yera insuficiente pa los pagos perdíos. Nesi momentu, Univision debía alredor de $315 millones a un grupu de bancos lideraos por Continental Bank of Chicago, alredor de $135 millones en delda senior subordinada de cupón cero y $105 millones en 13 3/8% n'obligaciones subordinaes pendientes.[15]

El 30 de marzu, Univision presentó una moción nel Tribunal de Quiebres de los Estaos Xuníos pa solicitar la proteición d'acreedores y reorganización financiera del Capítulu 11 nun siendo que pudiera convencer a los sos tenedores de bonos d'aceptar una mayor ufierta de Hallmark Cards Inc., na cual recibiríen $ 131 millones por un valor nominal de $ 270 millones en valores en base mista, depués d'una ufierta inicial que foi refugada polos tenedores de bonos.[16] Los tenedores de dos series distintos de la delda de Univision Holdings aceptaron la ufierta y presentaron los sos valores antes del 13 d'abril, previniendo'l procesu de proteición de quiebra, cola ufierta de Hallmark pa mercar los títulos de delda que se completó'l 25 d'abril.[17][18]

Renovación y competición con Telemundo (1990-2010) editar

1990 editar

A empiezos de los 90, Univision mercó los derechos del Mundial de Fútbol Italia 1990 y llevó, per primer vegada, la tresmisión vía satélite, a dellos países centroamericanos. Amás llogró la creación de nuevos programes y telenoveles mexicanes, qu'a pesar el retiru de Televisa como principal accionista, Hallmark Cards fíxose los derechos internacionales pa comercializar les producciones de Televisa.

En 1992, Univision empezó a espandir los bloques informativos y l'estrenu de dellos programes variaos como TV Muyer, Hola América y Al Mediudía que fueron los primeros espacios qu'algamó'l lideralgu hasta mediaos d'esta década, debíu que TV Muyer foi atayáu por baxa audiencia, Hola América rellanzar en 1997 como ¡Espierta América! y Al mediudía fundir con Univision Noticies pa llanzar Univision 12:00 n'horariu estelar.

El 8 d'abril de 1992, Hallmark vendió a Univision a un grupu qu'incluyía al inversionista Jerrold Perenchio, Emilio Azcárraga Milmo, y los hermanos Ricardo y Gustavo Cisneros (propietarios de la cadena venezolana Venevisión y la Organización Cisneros) por 550 millones de dólares, col fin de reorientar los sos esfuercios operativos televisivos nel provisor de cable Cencom Cable Associates, qu'adquirió l'añu anterior per cerca de 500 millones de dólares. Col fin de cumplir coles normes de FCC sobre la propiedá estranxera de les estaciones de televisión, l'alcuerdu foi estructurado pa dar a Perenchio una participación controladora del 75% nel grupu d'estaciones de Univision y un 50% de propiedá de la mesma rede; Azcárraga y Cisneros teníen una participación del 25% na rede y una participación del 12,5% nel grupu d'estaciones. L'alcuerdu asitió a Univision como propiedatario común de la canal de televisión per cable Galavisión, propiedá del Grupu Televisa.[19]

La venta amenó moliciones per parte de dellos grupos d'activistes llatinos, como la National Hispanic Media Coalition, que darréu presentó un pidimientu a la FCC pa negar la venta de Univision y les sos estaciones de televisión, que conduciría a un drásticu amenorgamientu na producción de Univision A favor de conteníos llatinoamericanos importaos de menor costo, y dexar que Azcárraga potencialmente amplíe'l control de la televisión de fala hispana na forma d'un monopoliu de Televisa nos medios mexicanos.[20][21] Ello ye que esta esmolición confirmóse efeutivamente na publicación d'una solicitú de la FCC pa la compra de Perenchio, Televisa y Cisneros, na que Perenchio indicó que "los programes ufiertaos (...) por Televisa y Venevisión van incluyir siquier una cantidá de programes abondos pa enllenar una programación d'espardimientu de 24 hores al día, siete díes a la selmana", con conteníu llocal consistente namái en noticiarios. Esto llevó a Joaquín Blaya a arrenunciar al so cargu como presidente de Univision en mayu de 1992 esmolecíu porque llindaría les oportunidaes d'aumentar la cantidá de conteníu de programación llocal nes estaciones de Univision, dempués de que Perenchio asegurólu que la cantidá de programación nacional orixinal na rede y los sos nueve estaciones de propiedá y operación nun s'amenorgaríen primero que se revelara la presentación.[22]

Blaya foi contratáu por Telemundo pa sirvir como'l so presidente y direutor executivu, y darréu xuniéronse otros cuatro executivos senior de Univision nel equipu de producción y alministración d'esa rede. La FCC aceleró la so revisión del alcuerdu y aprobó la compra'l 30 de setiembre de 1992, afirmando que'l consorciu taba cuantificado p'adquirir Univision y que "nun taba convencíu" de los argumentos de los peticionarios de qu'esleiría la cantidá de programación americana na rede.[23] Darréu, en xineru de 1993, Univision atayó trés programes producíos n'Estaos Xuníos: les revistes Portada y Al Mediudía xunto al programa de variedaes Charytin International, lo que dio llugar a los despidos de 70 emplegaos de producción na sede de Univision en Miami y en Al Mediudía en Los Angeles; Anque dos de los trés programes fueron reemplazaos por series de Televisa (Portada foi reemplazáu nel so ranura del miércoles pela nueche col programa de variedaes El Nuevu Show, realizada en Los Angeles, presentada por Paul Rodríguez, que fuera tresmitíu los sábados varios años antes), los executivos de Univision citaron que los trés programes fueron descontinuados por cuenta de calificaciones baxes y non por cualesquier plan pa evitar la programación americana con conteníu importáu.[24] Les participaciones de Televisa y Venevisión na rede en cuenta de que los dos socios estranxeros llogren el 14,7% de los ingresos de Univision tamién-y dieron accesu a una amplia seleición de programes de Televisa y Venevisión hasta 2017.

En 1993, Perenchio, nel so esfuerciu de convertir a la empresa nel líder de la televisión hispana de  , designó a un mozu executivu de 27 aňvos, Miguel Banojian, quien yá tenia'l llogru de convertir la canal WXTV 41 N.Y de la mesma empresa, nel númberu unu d'esi mercáu, y quien tenía una gran conocencia del mercáu de Los Angeles, pa solidificar el primer llugar de la estación de Univision en Los Angeles, KMEX-34, que nesi entós xeneraba'l 40% de los ingresos de la compañía. Tres los cambeos executaos pol mozu executivu, ampliando'l personal y los recursos, introduciendo nuevos conxuntos pa los sos noticiarios, adquiriendo equipos de tresmisión y de producción actualizaos y aumentando los presupuestos de viaxes pa les noticies, KMEX amás d'atropar el 70% del índiz d'audiencia de Los Angeles en contra de Telemundo, tambien fizo historia en convertise na primer cadena de televisión de fala hispana en superar a les estaciones de la rede de fala inglesa (la estación de NBC, KNBC, la estación de CBS, KCBS-TV, la estación de ABC, KABC-TV y l'estación de Fox, KTTV) y superó lo que fuera la ventaya competitiva nacional de Telemundo contra Univision. Esi añu, Univision tamién adquirió KXLN, la primer cadena de televisión de fala hispana nel mercáu de Houston. Perenchio tamién invirtió 37 millones de dólares, en xunto col so rival Telemundo, pa desenvolver l'Índiz Nacional de Televisión Hispana, un sistema de calificaciones creáu por A. C. Nielsen pa rastrexar l'audiencia de les redes de televisión n'español. Perenchio tamién implementó nuevos requisitos de programación nos programes non deportivos onde yá non se -yos dexaba tener una duración 20 minutos percima del so intervalu de tiempu asignáu.[4]

En 1994, la cadena empezó a emitir un espaciu selmanal nes tardes sol nome de Noticies n'Aición so la conducción de Jackie Nespral, Ambrosio Hernández, Myrka de Llanos y Raúl Peimbert. Pero en 1996, dellos presentadores fueron a otres emisores, ente que Myrka de Llanos quedóse ende y a partir del mesmu añu camudó de nome a Primer Impautu, xunto cola conducción de María Celeste Arrarás.

Dende 1995 empezó a emitise la señal de Univision en señal abierta, cola afiliación de les 35 emisores afiliaes, creando programes con locales y de programación nacional.

En 1996, Perenchio llevó a Univision Holdings como una empresa pública per primer vegada. Univision tamién designó a Mario Rodríguez como'l so presidente de programación; Rodríguez desenvolvió una estratexa p'aprovir una programación qu'atraxera tanto a los inmigrantes llatinos como a los ciudadanos nativos, y aumentó la producción de programación doméstica (gran parte de la cual consistía principalmente de noticies, charres y programes de variedaes) pa tomar el 52% del cronograma de la rede. Univision tamién adoptó'l modelu llatinoamericanu estándar de programación de la so programación de telenoveles n'horariu estelar p'atraer a distintes audiencies (con noveles empobinaes a los neños a les 7:00 pm, los adolescentes apuntaos a les 8:00 pm y noveles empobinaes a adultos programaes a les 9:00 pm).[4] Al añu siguiente, la rede designó al ex secretariu de Vivienda y Desenvolvimientu Urbanu, Henry Cisneros, como'l so presidente y direutor xeneral, cargu que permaneció hasta'l so arrenunciu nel 2000 pa dirixir American CityVista, una empresa contratante que constrúi comunidaes residenciales nes ciudaes interiores.[25][26]

Coles mesmes, citando la so posición dominante nel mercáu de la televisión n'español, dempués de superar constantemente a Telemundo y a otres redes de fala española menores nes calificaciones, la rede decidió reorientar los sos esfuercios p'atraer a hispanos y llatinos que preferíen ver programes y redes de cable n'inglés p'aumentar entá más la so audiencia. La estratexa ayudó a Univision a casi doblar les sos calificaciones mientres l'horariu estelar en 1998, clasificándose como la quinta cadena de televisión d'Estaos Xuníos más vista na temporada 1998-99 (superando a les incipientes redes de fala inglesa UPN y The WB), a midida que empezó a atraer a Billingües de les redes de fala inglesa. En setiembre de 1998, la rede amestó dos nuevos espectáculos pa reforzar la so llista de la tarde. Ente que unu de los programes (El Bla-Blazo) duró namái unos pocos años, esperimentó más ésitu de llargu plazu cola revista de farándula que lo asocedió, El gordu y la flaca, un programa de noticies d'entretenimientu con sede en Miami presentáu por Raúl De Molina y Lili Estefan, que se fixera popular ente los espectadores polos sos informes d'entretenimientu nos programes de noticies de la rede.[27] Ente qu'en 1999, estrenóse un espaciu deportivu sol nome de República Deportiva como una revista selmanal del mundu deportivu. So la conducción del actual Fernando Fiore y Julián Gil, que faen alderiques del mundu deportivu, inspiráu del modelu arxentín.

2000 editar

En xunu de 2001, Univision robló un alcuerdu de comercialización local (o LMA) con Raycom Media pa operar dos estaciones de televisión en Puertu Ricu, WLII-DT en Caguas y WSUR en Ponce, como parte d'una entamada y enllargada compra de los dos estaciones. Nesi momentu, WLII caltuviera mientres enforma tiempu una LMA con otra estación portorricana, WSTE-DT.[28][29] Tamién alredor d'esti tiempu, Univision volvió a entamar la so espansión d'espardimientu convirtiendo delles estaciones de la televisión qu'adquiriera n'afiliaos de la rede, incluyendo ésos en Raleigh, Carolina del Norte (WUVC), Cleveland, Ohio (WQHS), Filadelfia, Pennsylvania (WUVP) y Atlanta, Georgia (WUVG), ya incluyendo unu adquiríu d'USA Broadcasting qu'enantes había estáu afiliáu a la Home Shopping Network, que quedó fora de los alcuerdos de filiación del grupu pa la rede secundaria de Univision Communications, TeleFutura (agora UniMás), cuando se llanzó en xineru d'esi mesmu añu cola programación de la cadena venezolana Venevisión. Univision robló alcuerdos d'afiliación con estaciones de televisión propiedá d'otres compañíes de medios en ciudaes como Detroit, Seattle, Portland, Oregon, Minneapolis, Oklahoma City, Nashville y Kansas City, espandiendo'l so cuerpu afiliáu más allá d'aparcar propiedá de Univision y aparcar propiedá d'Entravision Communications.

En xunu de 2002, Univision adquirió a Hispanic Broadcasting Corp., propietaria d'emisores de radiu n'español en mercaos como la ciudá de Nueva York (WADO), Los Angeles (KLVE), San Antonio (KGSX, agora KMYO) y Dallas, Texas (KESS), nuna transaición de 3500 millones de dólares. Tres la tan esperada aprobación de l'alquisición per parte de la FCC, el grupu pasó a llamase Univision Radio.[30]

A finales de 2004, producióse una disputa ente Perenchio y Emilio Azcárraga Jean, direutor de Televisa, en rellación cola continua edición de la programación de Televisa per parte de Univision y el fracasu en pagar los derechos d'espardimientu de programes y eventos televisivos. La disputa intensificar hasta'l puntu en que Grupu Televisa presentó una demanda por violación de contratu contra Univision nun tribunal federal estauxunidense en xunu de 2005, acusando a la rede de delles aiciones, incluyendo la "edición ensin autorizar" de la programación de Televisa; Televisa tamién prohibió que les sos estrelles más famoses apaecieren en cualquier serie producida por Univision y especiales.[31][32][33][34] Tamién circularon rumores de que Univision formaría una sociedá col rival TV Azteca, que mientres enforma tiempu mercó derechos de tiempu d'antena y dexó que les sos imáxenes de video fueren usaes nos programes de noticies de Univision.

Mientres los años 2000, Univision tamién perdió delles personalidaes clave aire que se fueron a Telemundo , incluyendo a María Antonieta Collins (quien dexó pa ser anfitrión del programa matutín Acaldía), la presentadora de Primer impautu, María Celeste Arrarás (quien se convirtió en anfitrión d'un programa similar, En caldia) y los anunciantes deportivos Andrés Cantor (conocíu por munchos estauxunidenses pol so exuberante anunciu de "Goal!" mientres los partíos de fútbol[35]) y Norberto Longo. A mediaos de la década, Univision algamó a UPN y The WB (el postreru que cuetu en setiembre de 2006 y foi reemplazaos por The CW, que tamién supera a Univision) como la quinta rede de mayor audiencia na audiencia total.

Otres personalidaes claves de Univision que se xunen a Telemundo o Televisa nos años 2000 son Lucero, Pedro Fernández, Kate del Castillo, Aracely Arámbula, Raúl González, Blanca Soto, Laura Flores, Ana María Canseco y Cristina Saralegui.

El 7 d'abril de 2005, Univision tresmitió Selena ¡VIVE! (Selena Lives!), un conciertu de tres hores d'homenaxe n'honor a la cantante Selena (asesinada a tiros en marzu de 1995 por un aficionáu que trabayaba como parte del so personal direutivo). El conciertu ganó una calificación de 35.9 Nielsen, convirtiéndose nel programa de más alta calificación d'esa nueche en tola televisión en rede, según nel programa n'español más vistu na historia de la televisión d'Estaos Xuníos.[36]

El 9 de febreru de 2006, Univision Communications anunció que se taba poniendo a la venta. El presidente de News Corporation, Rupert Murdoch, declaró que la so compañía taba considerando mercar Univision, pero reculó a esa posición (la compañía yá tenía duopolios en dellos mercaos y nun podía adquirir les estaciones esistentes de Univision sía que non una y bones les normes de la FCC prohiben la propiedá común de trés televisoras nun mercáu únicu, sacante nos casos en qu'un mercáu tien 20 estaciones d'enerxía completa, y vender delles de les sos estaciones pa llograr per debaxo de la llende de mercáu del 39% de la FCC pa cualquier propietariu individual de la estación).[37] Otros de los posibles compradores fueron Grupu Televisa (que tendría qu'adquirir la rede en virtú d'una sociedá, por cuenta de les lleis de la FCC qu'acuten la propiedá d'una estación de televisión o rede por una empresa estranxera a un porcentaxe non mayor del 25%), Time Warner, CBS Corporation, Viacom, The Walt Disney Company, Bill Gates, y delles firmes de capital priváu. Se rumoreaba que The Tribune Company taba interesada en mercar la rede hermana de Univision, TeleFutura.[38]

El 27 de xunu de 2006, Univision Communications foi adquirida por Broadcasting Media Partners Inc. (un consorciu de firmes d'inversión dirixíu pol grupu Saban Capital, propiedá de Haim Saban, qu'enantes tenía Saban Entertainment hasta la so venta a The Walt Disney Company en xunu de 2001, Como parte de la venta de Fox Corporation Worldwide per parte de News Corporation), TPG Capital, LP, Providence Equity Partners, Madison Dearborn Partners y Thomas H. Lee Partners (por $ 12.300 millones, pero aumentando a $ 13.700 millones o $ 36.25 por zarru) más el camientu de $ 1.4 mil millones en delda.[39][40] La venta recibió aprobación federal y peracabóse formalmente'l 27 de marzu de 2007.[41][42]

La compra dexó a la compañía con un nivel de delda de doce veces el so fluxu de caxa añal, que yera'l doble de la delda incurrida en compres que se produció nos dos años anteriores.[43] Sicasí, los accionistes de Univision presentaron dos demandes coleutives contra Univision Communications y los sos miembros pa detener la compra, una de les cualos afirmaba que los miembros de la xunta estructuraron l'alcuerdu pa beneficiar solamente a los miembros de la empresa y non a los accionistas permediu, d'un accionista identificáu como L.A. Murphy, quien afirmó que la xunta punxo los sos propios intereses personales y los intereses del axudicatariu primero que los accionistes, y tampoco evaluó afechiscamente'l valor de la empresa. Mentanto, presentáronse demandes adicionales, ente elles una contra la división d'Univision Records por táctiques de mano dura, y una demanda presentada por un ganador d'un premiu de $ 30,000 nun concursu entamáu pol programa matutín ¡Espierta América!, quien alegó que Univision rompió les sos propies regles de concursu.[44][45]

El 25 de xunu de 2007, col final de La fea más bella (una telenovela basada na telenovela colombiana Yo soi Betty, la fea), Univision lideró a toles cadenes de televisión estauxunidenses (n'inglés y español) con una puntuación de 3.0 d'un total de nueve remanes, lo que la asitió como'l segundu programa de televisión más vistu nesa selmana.[46] Más tarde esi añu, Univision foi'l anfitrión del primer alderique presidencial n'español n'Estaos Xuníos na Universidá de Miami, con candidatos que compiten pola nominación demócrata.[47] En mayu de 2008, Univision Music Group foi vendíu a Universal Music Group y combinóse col sellu de música llatina d'esti postreru pa convertise en Universal Music Latin Entertainment.

En 2009, la rede patrocinó una cuenta trás en Times Square, similar al eventu de Nuechevieya. Na tarde del 12 de xunu, a les 11:59 pm hora del este, una cuenta regresiva de 60 segundos apaeció na pantalla de tamañu Jumbotron nel distritu de Manhattan pa marcar el zarru de les señales de televisión analóxica de plena potencia na Zona Horaria del Este, rematando col mensaxe "Bienveníu a la era dixital". La cuenta regresiva foi emitida en direuto pola rede mientres Última Hora: Una Nueva Era, una edición especial del so noticieru d'última hora. La esfera foi allumada en blancu pero nun se dexó cayer, permaneciendo na parte inferior onde tamién se caltuvo'l lletreru "2009", a pesar del retrasu de cuatro meses na transición de la televisión dixital dende'l 17 de febreru.[48] El 7 d'avientu d'esi añu Univision anunció llanzaría una división de producción propia, Univision Studios, una compañía con sede en Doral, Florida, que produciría conteníu de programación orixinal pa Univision y TeleFutura; L'ex presidente de RTVE, Luis Fernández, foi nomáu pa dirixir la nueva división.[49]

2010 (actualidá) editar

 
Un xarré de Univision nel Desfile del Día Cubanu de North Hudson 2010 n'Union City, Nueva Jersey.

Mientres la primer selmana de setiembre de 2010, la rede algamó un finxu, llogrando'l primer puestu nel ranking sobre toles cadenes de televisión estauxunidenses (n'inglés y español) na edá de 18 a 49 años, asistíu por un partíu de fútbol n'horariu estelar ente Méxicu y Ecuador y el final de la temporada del reality show colombianu Desafíu: La Gran Batalla, xunto coles redes ingleses tradicionalmente débil de programación en s'añu, antes del llanzamientu de la otoñada en televisión.[50]

N'ochobre de 2010, Televisa llegó a un alcuerdu p'adquirir una participación de 5% en Univision (siendo la tercer vegada que la compañía tenía participación en Univision Communications na so hestoria), cola opción d'espandir el so interés nel futuru. Como parte del alcuerdu, Televisa tamién robló una estensión al llargu plazu del so contratu de llicencia de programa con Univision (que s'estiende a lo menos hasta 2020, con una opción pa estendelo a 2025 o más tarde) que s'espandió sobre l'alcuerdu anterior, que expirará en 2017, pa dar los derechos a Univision de tresmitir el conteníu de Televisa al traviés d'Internet y en plataformes móviles y cubrir derechos clave pa partíos de les lligues de fútbol de Méxicu.[51]

El 17 d'ochobre de 2012, Univision Communications dio a conocer un logotipu corporativu actualizáu, que foi adoptáu pola reddurante la emisión del so programa de cuenta trás ¡Feliz 2013! el 31 d'avientu. El nuevu logotipu comparte'l diseñu de cuadrantes multicolores del logo anterior (que s'utilizara dende xineru de 1990), pero agora aseméyase a un corazón tridimensional pa representar el so nuevu lema "El llatíu hispanu de los Estaos Xuníos". La nueva forma tridimensional del logotipu tenía la intención de representar la recién crecedera de Univision como una compañía multimedia de "360 graos", ente que la so forma perfecta representaba la unidá de les cultures hispanes.[52]

El 8 de mayu de 2012, Univision y ABC News anunciaron que los dos compañíes crearíen conjuntamente una canal de televisión dixital por cable y satélite n'inglés, más tarde llamáu Fusion en febreru de 2013, que taría dirixíu principalmente a hispanos de fala inglesa y llatinos americanos; Fusion foi llanzáu'l 28 d'ochobre de 2013.[53][54]

Programación editar

Univision tresmite los sos programes de TV nel horariu 7–10 pm (ET/PT) de díes llaborables (de normal telenoveles) usando una forma d'estratexa d'horariu de Turner Time usada por TBS de 1981 hasta 1997. Esto ye, cada programa empieza unos minutos dempués de la so hora oficialmente fita, típicamente trés o cuatro minutos dempués de la hora. Los programes tamién terminen na siguiente franxa horaria. Esto anima a que los espectadores quédense sintonizando Univision en llugar de pasase a los programes d'otra canal que yá tán empezaos. Sicasí, los noticieros de les 11 pm empiecen a la so hora. Lo contrario asocede les fines de selmana en que se tresmiten partíos de fútbol, cuando tolos programes entamen a emitir poco antes de qu'empiece'l xuegu; nos díes de fin de selmana en que nun se tresmiten partíos de fútbol, la programación regularmente fita tresmitir nes sos franxes horaries convencionales.

La programación suelen ser d'orixe mexicanu (mayoritariamente de Televisa), a diferencia de Telemundo quien produz casi por completu'l so programación. Los bloques de programación típicamente tresmiten películes llatinoamericanes d'era dorada. Amás, tamién tien bloques de programación pa neños y mozos hispanos.

Logotipos editar

 
Logotipu de Univision dende'l 1 de xineru de 1990 hasta'l 31 d'avientu de 2012.
  • 1986-1989: El primer logotipu ye paecíu al de Televisa yera conformáu por 8 llinies azules con un óvalu que formaben una O y embaxo la frase UNIVISIÓN en mayúscules.
  • 1989-1990: yeren les lletres 3D col nome UNIVISIÓN en mayúscules doraes en tipu de lletra Times New Roman. Univision dio'l nuevu "logotipu" el 8 de xineru de 1989. El logotipu tuvo presente dende'l 1 de xunetu de 1989 hasta'l 31 d'avientu de 1989. Esti logotipu sirvió como marcador de posición pal logotipu que venía asoceder.
  • 1990-2012: Fíxose un cambéu nel logotipu, son figures xeométriques que yeren trés medios círculos y un cuadráu que los sos colores yeren violeta, verde, azul y colloráu que formaben una O y enriba la frase UNIVISIÓN en tipografía Swiss 911 Ultra Compressed de color negru, blancu y en mayúscules la mosca en pantalla allugar na parte cimera embaxo de la pantalla. Univision dio a conocer la nueva imaxe'l 15 d'ochobre de 1989. El logotipu foi usáu dende'l 1 de xineru de 1990 hasta'l 31 d'avientu de 2012. Esti logotipu foi diseñáu por Chermayeff & Geismar.
  • Dende 2013: Modificóse'l logotipu en 3D y embaxo'l nome "Univision", un logotipu menos cargáu, pero les mesmes figures xeométriques caltiénense. Univision dio a conocer la nueva imaxe'l 17 d'ochobre de 2012, y estrenóse oficialmente'l 1 de xineru de 2013. Foi diseñáu por Wolff Olins.

Estaciones editar

 
Univision nel desfile dominicanu de 2016 en Boston.

A partir d'ochobre de 2015, Univision tien 23 estaciones de propiedá y operación, y alcuerdos d'afiliación actuales y pendientes con 38 estaciones de televisión adicionales, tomando 25 estaos, el Distritu de Columbia y Puertu Ricu.[55][56] La rede tien un algame nacional envaloráu de 49.31% de tolos llares nos Estaos Xuníos (o 154.065.615 estauxunidenses con siquier una televisión), lo que fai de Univision la mayor cadena de televisión hispana d'Estaos Xuníos por algame total del mercáu.

Univision caltién afiliaciones con estaciones de baxa potencia (radiodifusión analóxica o dixital) en dellos mercaos. En dellos otros mercaos, estos afiliaos de baxu consumu tamién caltienen simulcasts dixitales nuna subcanal d'una estación de televisión de poder completu o co-propiedá/co-alministrada.

Entravision Communications Corporation ye'l mayor operador d'afiliación de la rede por algame numbéricu total y de mercáu, teniendo o apurriendo servicios a 15 estaciones afiliaes primaries de la rede. N'otres árees d'Estaos Xuníos, Univision apurre un suministru nacional de televisión per cable que se distribúi direutamente a los provisores de cable, satélite y IPTV como un métodu alternativu de distribución nos mercaos ensin la disponibilidad o la demanda d'una empresa llocal de propiedá y operación.

Servicios rellacionaos editar

Canales hermanos actuales editar

UniMás editar

UniMás ye una cadena de televisión n'español que pertenez a Univision Communications, llanzáu orixinalmente'l 14 de xineru de 2002 como TeleFutura; adoptando'l so nome actual el 7 de xineru de 2013.[57] La rede ufierta programación empobinada a moces d'ente 18 y 35 años, con un amiestu de telenoveles, eventos de fútbol, reediciones de noveles clásiques y series de comedia y llargumetraxes (versiones supuestes de películes americanes). Como Telefutura, la rede tien un formatu de programación similar, incluyendo telenoveles o programes de variedaes deportivos y deportivos producíes por Televisa de Méxicu.

Galavisión editar

Galavisión ye una cadena de televisión per cable y satélite que se llanzó orixinalmente'l 2 d'abril de 1979 como canal premium que tresportaba películes clásiques y recién n'español (principalmente les producíes en Méxicu), según versiones n'español de películes estauxunidenses recién. La rede convertir nuna canal de cable básicu d'entretenimientu xeneral en 1984, ufiertando programación procedente de Televisa (dalgunos de los cualos orixinalmente emitir na entós Spanish International Network y agora son de les canales mexicanes Las Estrellas, Foro TV, Gala TV y TeleHit) y ENSIN. A mediaos de los años noventa, Galavisión incorporó dellos programes n'inglés a la so programación, según programes de noticies selectos de la canal de televisión per cable ECU de Televisa. La rede tresmite un amiestu de telenoveles y series de comedia, según noticies, deportes y especiales provenientes de les redes de Televisa. Amás del fechu de que dambes redes lleven programes producíos por Televisa, Galavisión nun ta rellacionada cola Gala TV, con sede en Méxicu, qu'enantes se llamaba igual a la canal de los Estaos Xuníos hasta 2014.

Univision Deportes Network editar

Univision Deportes Network ye una canal dixital por cable y por satélite empobináu a los deportes que foi llanzáu'l 7 d'abril de 2012;[58] La rede tresmite principalmente evento asociaciones de fútbol (de lligues tales como la Lliga MX, la Lliga de Campeones de la Concacaf, la Ligue 1 y la Major League Soccer); noticies rellacionaes, l'analís y la programación de documentales (como'l so programa de deportes emblemáticos de noticies Univision Deportes Fútbol Club) y Univision Deportes Extra; y programes producíos por Televisa Deportes Network.[59]

Univision TLNovelas editar

Univision TLNovelas ye una rede dixital de cable y satélite que se llanzó'l 1 de marzu de 2012. La canal lleva un amiestu d'emisiones de primera y repetición de telenoveles procedentes de la biblioteca de programes de Televisa, incluyendo aquelles que nunca antes fueron emitíes nos Estaos Xuníos, según el conteníu producíu por Univision.

Univision HD editar

El feed principal de Univision tresmitir en 1080i (alta definición), el formatu de resolución nativu pa les propiedaes de televisión de rede d'Univision Communications. Sicasí, trés estaciones filiales de Univision tresmiten en definición estándar (480i); Dos de les estaciones (l'afiliáu WLZE-LD de Fort Myers y l'afiliáu WLLC-LP de Nashville) son afiliaos de Univision qu'entá nun fixeron meyores téuniques a los sos equipos de tresmisión pa dexar que'l conteníu presentar en HD, ente que'l terceru (afiliáu de Hartford WUVN) executa un simultáneu de definición estándar de la so señal HD principal nun subcanal dixital.

El primer programa de Univision a ser televisáu n'alta definición foi la emisión diaria del Tornéu de Roses.[60] El 18 de xineru de 2010, Univision estrenó la primer telenovela pa ser tresmitida en HD na rede, Hasta que el dinero nos separe. La cobertoria de la rede de la Copa Mundial de Fútbol de 2010 convertir nel primer eventu deportivu de Univision que se va tresmitir en HD.

La mayor parte de la programación de la rede presentar en HD a partir d'ochobre de 2015 ye tresmitida pola señal n'alta definición; Esisten esceiciones con ciertes telenoveles, sitcoms y series de variedaes, según dellos programes infantiles que s'emiten como parte del bloque "Planeta O" producíos antes de 2008, que siguen presentándose nel so formatu nativu 4:3 de definición estándar. DirecTV añadió'l feed de la Mariña Este en HD el 28 d'abril de 2010.[61] Dish Network añadió'l feed HD el 12 de mayu de 2010.[62]

Videos so demanda editar

Univision aprove accesu a videu so demanda pa tresmitir la visualización d'episodios completos de la programación de la canal al traviés de dellos medios, incluyendo'l so serviciu de TV Everywhere UVideos,[63] un serviciu VOD tradicional llamáu Univision on Demand que ye lleváu a cabu pola mayoría de los provisores tradicionales de cable y IPTV. El conteníu trabaya con Hulu y iTunes.[64][65][66][67] Y la plataforma go90 de Verizon.[68] Por cuenta de les restricciones impuestes al serviciu de streaming per parte d'Univision Communications, Hulu llinda'l streaming d'episodios más recién de los programes de Univision a los suscriptores del so serviciu de suscripción hasta ocho díes dempués del so espardimientu inicial, col fin de fomentar la tresmisión en direuto o na mesma selmana (sía por Grabador de videu dixital y/o cable so demanda). Al igual que los servicios de televisión de video so demanda apurríos poles otres redes de radiodifusión estauxunidenses, Univision on Demand desactiva la unviada rápida de conteníu proporcionao al traviés del serviciu.

Referencies editar

  1. Miami HeraldUsu incorreutu de la plantía enllaz rotu (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  2. «Former AOL and NBC Executive Randy Falco Joins Univision as Executive Vice President & COO». Univision Communications. 18 de xineru de 2011. http://corporate.univision.com/2011/01/former-aol-and-nbc-executive-randy-falco-joins-univision-as-executive-vice-president-coo/. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  3. Monica Balten (29 de xunu de 2011). «Univision Hires Ex-AOL Boss Randy Falco». Penske Media Corporation. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 «COLUMN ONE: Univision: TV Success Story That Will Last?». Times Mirror Company. 13 de xunetu de 1999. http://articles.latimes.com/1999/jul/13/news/mn-55475. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  5. «WSNS Switches To Telemundo From Univision». Tribune Publishing. 14 d'ochobre de 1988. http://articles.chicagotribune.com/1988-10-14/business/8802070361_1_univision-telemundo-network-wciu. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  6. «Chicago's two major Hispanic television stations will...». Tribune Publishing. 16 d'avientu de 1988. http://articles.chicagotribune.com/1988-12-16/business/8802250097_1_univision-telemundo-stations. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  7. Jim Benson (10 de xineru de 1994). «Combined to sell WGBO-TV to Univision network». Cahners Business Information. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  8. «New Vision Likely For Channel 66». Tribune Publishing. 14 de marzu de 1994. http://articles.chicagotribune.com/1994-03-14/business/9403140130_1_hispanic-broadcasting-hispanic-business-hispanic-market. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  9. «Univision Tunes Into WGBO». Tribune Publishing. 3 d'agostu de 1994. http://articles.chicagotribune.com/1994-08-03/business/9408030271_1_cable-affiliates-spanish-speaking-univision-television-network. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  10. Tim Jones (30 d'avientu de 1994). «TV Stations Get Set To Swap Languages». Tribune Publishing. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  11. Anna Marie de la Fuente (18 de setiembre de 2015). «'Sabado Xigante,' the World's Longest-Running TV Variety Show, Says Adios». Penske Media Corporation. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  12. «Univision cancels 'Sábadu Xigante'». Gannett Company. 17 d'abril de 2015. http://www.usatoday.com/story/life/tv/2015/04/17/univision-cancels-sabado-xigante-variety-show/25931993/. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  13. «After 53 Years, Series Finale of Univision's 'Sábadu Xigante' Airing Live Simultaneously in U.S., Mexico & Chile». Zap2It (Tribune Digital Ventures). 16 de setiembre de 2015. http://tvbythenumbers.zap2it.com/2015/09/16/after-53-years-the-series-finale-of-univisions-sabado-xigante-will-air-live-simultaneously-in-o-s-mexico-chile/467638/. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  14. Source: Strategy Research Corporation's (SRC) 1989 fall sweeps performed from May to November 1989
  15. «Univision Misses Debt Deadline». Tribune Publishing. 2 de febreru de 1990. http://articles.chicagotribune.com/1990-02-02/business/9001100011_1_univision-spokesman-univision-holdings-telemundo-group. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  16. «Univision Eyes Bankruptcy». Tribune Publishing. 31 de marzu de 1990. http://articles.chicagotribune.com/1990-03-31/business/9001260477_1_new-york-based-univision-hallmark-cards-broadcaster. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  17. «Univision Staves Off Chapter 11». Tribune Publishing. 14 d'abril de 1990. http://articles.chicagotribune.com/1990-04-14/business/9001310216_1_hallmark-cards-largest-spanish-language-television-network-tendered. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  18. «Hallmark Completes Buy Of Univision Debt». Tribune Publishing. 26 d'abril de 1990. http://articles.chicagotribune.com/1990-04-26/business/9002030766_1_hallmark-cards-univision-debt-greeting-card-concern. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  19. «Hallmark Cards to Sell Univision TV Network». Times Mirror Company. 9 d'abril de 1992. http://articles.latimes.com/1992-04-09/business/fi-161_1_hallmark-cards. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  20. «Univision Sale Raises Concerns». Times Mirror Company. 27 d'abril de 1992. http://articles.latimes.com/1992-04-27/entertainment/ca-711_1_spanish-language-television. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  21. «Llatín Group Asks FCC to Block Sale of Univision». Times Mirror Company. 19 de xunu de 1992. http://articles.latimes.com/1992-06-19/business/fi-531_1_latino-group. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  22. «Univision President Bolts to Rival Telemundo». Times Mirror Company. 27 de mayu de 1992. http://articles.latimes.com/1992-05-27/business/fi-305_1_joaquin-blaya. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  23. «FCC OKs Sale of Univision : Approval of the $550-Million Deal Surprises Many Observers». Times Mirror Company. 1 d'ochobre de 1992. http://articles.latimes.com/1992-10-01/business/fi-490_1_fcc-filings. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  24. «Univision Scraps Three U.S.-Made Shows». Times Mirror Company. 22 de xineru de 1993. http://articles.latimes.com/1993-01-22/entertainment/ca-1861_1_o-s-and-latin-american. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  25. «Univision Names Departing Housing Secretary Cisneros as President». Times Mirror Company. 24 de xineru de 1997. http://articles.latimes.com/1997-01-24/business/fi-21742_1_housing-secretary-henry-cisneros. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  26. «Cisneros quits Univision». Time Warner. 7 d'agostu de 2000. http://money.cnn.com/2000/08/07/companies/cisneros/. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  27. «Spanish-Language Networks Seek Wider Niche». Times Mirror Company. 21 de setiembre de 1998. http://articles.latimes.com/1998/sep/21/entertainment/ca-24919/2. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  28. «Univision to Acquire Stations in Puertu Ricu». Tribune Publishing. 15 de xunu de 2001. http://articles.latimes.com/2001/jun/15/business/fi-10704. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  29. «Univision acquires Puertu Rican Raycom stations». Tribune Publishing. 14 de xunu de 2001. http://www.bizjournals.com/birmingham/stories/2001/06/11/daily25.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  30. «Univision to Acquire Hispanic Broadcasting». Tribune Publishing. 12 de xunu de 2002. http://articles.latimes.com/2002/jun/12/business/fi-univision12. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  31. «Relations Sour Between 2 Hispanic Broadcast Giants». The New York Times Company. 17 de mayu de 2005. https://www.nytimes.com/2005/05/17/business/worldbusiness/relations-sour-between-2-hispanic-broadcast-giants.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  32. «Televisa and Univision: Stay Tuned!». McGraw-Hill. 27 de xunu de 2006. http://www.businessweek.com/investor/content/jun2006/pi20060627_999458.htm. Consultáu'l 30 de marzu de 2010. 
  33. Anna Marie de la Fuente (25 d'agostu de 2005). «Televisa tube tussle». Reed Business Information. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  34. Mary Sutter (2 de febreru de 2006). «A Spanish skirmish». Reed Business Information. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  35. Alan Siegel (10 d'ochobre de 2013). «In the U.S., Soccer Has a Distinctive Voice, and It Belongs to Andrés Cantor». Nextbook. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  36. Univision's Selena ¡Vive! Breaks Audience Records. 4 de payares de 2005. http://corporate.univision.com/2005/04/univision's-“selena-¡vive”-breaks-audience-records/. Consultáu'l 6 de xunu de 2006. 
  37. «Univision Considers Going on the Block». The New York Times Company. 8 de febreru de 2006. https://www.nytimes.com/2006/02/09/business/media/09network.html?_r=1&oref=slogin. Consultáu'l 27 de mayu de 2010. 
  38. «Univision Confirms It May Be for Sale». The New York Times Company. 9 de febreru de 2006. https://www.nytimes.com/2006/02/09/business/media/09network.html?_r=1&oref=slogin. Consultáu'l 27 de mayu de 2010. 
  39. Broadcasting Media Partners Completes Acquisition of Univision. 29 de marzu de 2007. http://www.saban.com/html/press/070329.html. Consultáu'l 19 de febreru de 2009. 
  40. Broadcasting Media Partners Completes Acquisition of Univision. 29 de marzu de 2007. http://corporate.univision.com/2007/03/broadcasting-media-partners-completes-acquisition-of-univision/. 
  41. «Univision's new ownership takes over». Tribune Publishing. 30 de marzu de 2007. http://www.latimes.com/business/printedition/la-fi-univision30mar30,1,7968164.story?coll=la-headlines-pe-business&ctrack=1&cset=true. 
  42. «FCC APPROVES $12B SALE OF UNIVISION STATIONS». NewsCheck Media (27 de marzu de 2007). Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  43. «Behind Buyout Surde, A Debt Market Booms». Dow Jones and Company. 26 de xunu de 2007. http://online.wsj.com/article/SB118282461107748034.html. 
  44. «Univision shareholders sue over board's handling of sale». Freedom Communications. 29 de xunu de 2006. http://www.ocregister.com/articles/univision-68717-shareholders-company.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  45. «2nd lawsuit lays bribery charges on Univision». Tribune Publishing. 9 d'agostu de 2007. http://articles.latimes.com/2007/aug/09/business/fi-univision9. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  46. Michael Schneider (25 de xunu de 2007). «'La Fea' Makes Ratings History for Univision». Reed Business Information.
  47. «Democrats Talk Iraq in Univision Alderica». The Washington Post Company. 9 de setiembre de 2007. http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/09/AR2007090900733.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  48. Mike Reynolds (11 de xunu de 2009). «Univision Counts Down DTV Transition In Times Square». Reed Business Information. Consultáu'l 10 de payares de 2015.
  49. Univision Announces Launch of Univision Studios. 7 d'avientu de 2009. http://corporate.univision.com/2009/12/univision-announces-launch-of-univision-studios/. Consultáu'l 31 de marzu de 2010. 
  50. «For the First Time Ever, Univision Wins the Week in Adults 18-49». Penske Media Corporation. ochobre de 2010. http://weblogs.variety.com/on_the_air/2010/09/for-the-first-time-ever-univision-wins-the-week-in-adults-18-49-.html. 
  51. «Grupu Televisa y Univision van ampliar rellación estratéxica nos Estaos Xuníos d'América». Televisa/Univision Communications. 25 d'ochobre de 2010. http://i2.esmas.com/documents/2010/10/25/1193/televisa-y-univision-ampliaren-relacion-estrategica-en-eua.pdf. 
  52. Jon Lafayette (17 d'ochobre de 2012). «Univision Puts More Heart Into Updated Corporate Logo». NewBay Media.
  53. «ABC and Univision Announce New Network's Name». The Walt Disney Company. 11 de febreru de 2013. http://www.abcnews.com/ABC_Univision/abc-univision-news-announce-networks/story?id=18469978. Consultáu'l 8 de marzu de 2017. 
  54. Dylan Byers (11 de febreru de 2013). «ABC/Univision reveal name of new channel». Capitol News Company. Consultáu'l 8 de marzu de 2017.
  55. «Stations for Network - Univision». Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  56. «Network Profile: Telemundo». Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  57. Marisa Guthrie (3 d'avientu de 2012). «Univision Rebrands Telefutura as UniMás». Prometheus Global Media. Consultáu'l 5 d'avientu de 2012.
  58. «Univision plans three new cable TV channels». Tribune Publishing. 19 de mayu de 2011. http://articles.latimes.com/2011/may/19/business/la-fi-ct-univision-20110519. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  59. «Univision Deportes Network Kicks off with Exclusive Football and Debú of "Univision Deportes Extra" This Weekend». Univision Communications. 6 d'abril de 2012. https://finance.yahoo.com/news/univision-deportes-network-kicks-off-192000259.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  60. Richard Lawler (5 de idicembre de 2009). «Univision and Telefutura en HD starting Monday». AOL. Consultáu'l 11 d'abril de 2015.
  61. «DIRECTV Launches Univision and TeleFutura in Crystal-Clear HD». DirecTV Group. 28 d'abril de 2010. http://dtv.client.shareholder.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=464645. 
  62. Mike Reynolds (12 de mayu de 2010). «Dish To Launch Galavision HD». NewBay Media.
  63. «Univision to Start Its First Digital Network». The New York Times Company. 28 d'ochobre de 2012. https://www.nytimes.com/2012/10/29/business/media/univision-to-start-uvideos-its-first-digital-network.html?_r=0. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  64. «Univision Unveils Most Extensive Spanish-Language Video On Demand Offering». Univision Communications. 19 de mayu de 2008. http://corporate.univision.com/2008/05/univision-unveils-most-extensive-spanish-language-video-on-demand-offering/. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  65. Univision to roll out VOD – without Televisa. 19 de mayu de 2008. https://www.mediamoves.com/2008/05/univision-to-roll-out-vod-without-televisa.html. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  66. «2008 CABLE SHOW: Univision To Kick Off VOD». NewBay Media. 19 de mayu de 2008. http://www.multichannel.com/news/technology/2008-cable-show-univision-kick-vod/259898. Consultáu'l 7 de payares de 2015. 
  67. John Consoli (20 de mayu de 2008). «Univision to Roll Out VOD». Guggenheim Partners. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  68. Adam Jacobson (15 d'ochobre de 2015). «Univision Goes Mobile With Verizon's go90». NewBay Media. Consultáu'l 7 de payares de 2015.

Enllaces esternos editar