Xuicios de Núremberg

Plantía:Ficha de casu xudicial

Los Xuicios de Núremberg o Procesos de Núremberg (alemán: Nürnberger Prozesse) fueron un conxuntu de procesos xurisdiccionales entamaos por iniciativa de les naciones aliaes vencedores a la fin de la Segunda Guerra Mundial, nos que se determinaron y sancionaron les responsabilidaes de dirixentes, funcionarios y collaboradores del réxime nacionalsocialista d'Adolf Hitler nos distintos crímenes y abusos contra la humanidá cometíos en nome del Tercer Imperiu Alemán a partir del 1 de setiembre de 1939 hasta la cayida del réxime en mayu de 1945.

Desenvueltos na ciudá alemana de Núremberg ente'l 20 de payares de 1945 al 1 d'ochobre de 1946, el procesu que llogró mayor repercusión na opinión pública mundial foi'l conocíu como Xuiciu principal de Núremberg o Xuiciu de Núremberg, dirixíu a partir del 20 de payares de 1945 pol Tribunal Militar Internacional (TMI) establecíu pola Carta de Londres, en contra de 24 de los principales dirixentes sobrevivientes del gobiernu nazi prindaos y de delles de les sos principales organizaciones. Otros dolce procesos posteriores fueron conducíos pol Tribunal Militar de los Estaos Xuníos, ente los cualos atópense los llamaos Xuiciu de los doctores y Xuiciu de los xueces.

La tipificación de los crímenes y abusos realizada polos tribunales y los fundamentos de la so constitución representaron una meyora xurídica que sería aprovecháu darréu poles Naciones Xuníes pal desenvolvimientu d'una xurisprudencia específica internacional en materia de guerra d'agresión, crimen de guerra y crimen de lesa humanidá, según pa la constitución, a partir de 1998, del Tribunal Penal Internacional permanente.

La llexitimidá editar

Anque la llexitimidá del Tribunal tuvo n'entredichu dende'l primer momentu —al nun esistir precedentes similares en tola historia del enxuiciamientu universal—, los trabayos realizaos pa la tipificación de los delitos (tamién hasta entós insólitos na so magnitú) y los procedimientos pal desenvolvimientu de la causa sirviríen d'equí p'arriba pa la constitución de la xusticia internacional. L'espíritu del Tribunal que representaba a les fuercies vencedores yera que los convictos tuvieren en tou momentu un xuiciu imparcial que se considerara xustu ante'l mundu y apegáu a Derechu internacional.

Los enxuiciaos tuvieron dende'l so ingresu a la cárcel de Núremberg, aledaña al Tribunal, un tratu de prisioneros de guerra, dexábase-yos visites bien acutaes, podíen faer exercicios mientres 20 minutos tolos díes y asistir al tribunal en traxe y corbata, elementos que-y yeren retiraos a la salida del tribunal en prevención del suicidiu.

D'esta miente, concretáronse conceutos sobre delitos enantes ausentes o vagamente definíos, como'l de crime de lesa humanidá, remembráu na Convención de L'Haya de 1907. Tamién resultó modificáu l'enfoque tradicional de les regles del derechu internacional que se centraben nes rellaciones ente Estaos, pero non nos derechos y deberes de les persones. De magar, los delitos cometíos por individuos d'una nación a lo llargo y anchu de dellos países podríen ser xulgaos internacionalmente pol conxuntu de los países afeutaos, como foi precisamente na formación del Tribunal de Núremberg.

Los delitos editar

El pliegu de cargos detalla les imputaciones contra los xerarques nazis y fueron axuntaes en tres grupos definíos sintéticamente de la siguiente manera fueron: forma[1]:

  1. Crimen contra la paz: La direición, preparación, desencadenamiento y desenvolvimientu d'una guerra d'agresión o d'una guerra en violación de los alcuerdos internacionales.
  2. Crimen de guerra: Violación de les lleis y usos de guerra. Nestes violaciones inclúyense "l'asesinatu, los malos tratos o la deportación pa trabayos forzaos, o cualesquier otru fin, de poblaciones civiles de los territorios ocupaos, l'asesinatu o malos tratos a prisioneros de guerra o náufragos, la execución de rehenes, el saquéu de bienes públicos o privaos, la destrucción innecesaria de ciudaes, o la devastación non xustificada por esixencies militares".
  3. Crímenes contra la humanidá: L'asesinatu, l'estermín, l'amenorgamientu a la esclavitú, la deportación y tolos demás actos inhumanos cometíos contra poblaciones civiles, antes o mientres la guerra, o les persecuciones por motivos políticos, raciales o relixosos.

Amás, a la de dictar les sentencies, incluyóse un cuartu delitu, Combalechadura contra la paz[2].

Los acusaos editar

De 4.850 pidimientos de procesamientos individuales, fueron acusaes 611 persones. A los grupos catalogóse-yos ente organizaciones non criminales, onde s'atopaba la estructura del Estáu (Gobiernu y Exércitu) y les criminales, que fueron toes aquelles estructures paraleles del poder nazi como la Gestapo, la SS y el Partíu Nazi. Los más destacaos fueron Hermann Goering, Comandante en Xefe de la Luftwaffe y Presidente del Parllamentu alemán o Reichstag, Karl Dönitz, gran almirante de la Flota Alemana y socesor d'Adolf Hitler tres el so suicidiu; Rudolf Hess, Secretariu Particular d'Adolf Hitler, que, en misión secreta voló a Gran Bretaña y foi prindáu en 1941 polos aliaos ingleses;]; Alfred Jodl, xefe del Estáu Mayor de la Wehrmacht; Wilhelm Keitel, xefe del Altu Mandu de Wehrmacht; Alfred Rosenberg, autor del llibru de la so particular ideoloxía nacionalsocialista racista "El Mitu del sieglu XX", Ministru d'Educación del Reich, dempués Ministru de Territorios Ocupaos; Joachim von Ribbentrop, Ministru d'Asuntos Esteriores; Albert Speer, arquiteutu y Ministru d'Armamentos; Franz von Papen, antiguu Xefe del partíu conservador y los sos "Cascos d'Aceru", dempués embaxador nazi n'Austria y Turquía.

Ente quien morrieren antes de ser xulgaos considerábase probáu que taben el Fuhrer Adolf Hitler, Joseph Goebbels, Ministru de Propaganda, que se suicidó, y Heinrich Himmler, Reichsfürer o Capitán Xeneral de les SS (incluyíes les SD, "Sicherheitsdienst", encargada de los Campos de Concentración), inspirador y Xefe xeneral de tolos departamentos dependientes de les SS, como la "Ahnenerbe", asesináu, según les últimes investigaciones, por una patrulla fronteriza inglesa que lo prindó ((cita riquida)). Los fuxíos primeramente al procesamientu fueron Adolf Eichmann, Martin Bormann y Josef Mengele. El primeru yera oficial medianu de les SS, interviniente nel plan de concentración y deportación de los xudíos prindaos pol Estáu, (foi secuestráu darréu polos servicios secretos israelinos, xulgáu en Xerusalén por un tribunal israelín, condergáu a muerte y executáu) ; Bormann yera'l Secretariu Personal de Hitler dende 1942, y Mengele yera oficial de les SS y Médicu nel Campu de Concentración d'Auschwitz, al que s'acusaba d'esperimentos inhumanos d'estrema crueldá sobre los cuerpos d'adultos y neños xudíos internaos en dichu "Lager".

Los xuicios editar

Puramente, esiste un xuiciu lleváu a cabu pol Tribunal Penal Militar Internacional, instituyíu per mediu de la Carta de Londres, en 1945. Esistieron amás una serie de xuicios llevaos a cabu con posterioridá al principal, onde se xulgaron a los funcionarios menores del Estáu, Exércitu, doctores ya industriales alemanes.

La llista de los xuicios ye la siguiente:

  1. El Xuiciu de los doctores, siguíu contra 24 médicos acusaos de combalechadura, crímenes de guerra y crímenes contra la humanidá, incluyendo casos d'esterilización forzosa y masiva d'enfermos, l'asesinatu de 300.000 enfermos, especialmente n'hospitales psiquiátricos mientres el Programa d'eutanasia Aktion T-4, collaboración o participación direuta nel confinamientu, tortura y estermín de miles de persones nos campos de concentración según la realización d'investigaciones médiques coercitivas, nocives y letales contra prisioneros de guerra y civiles y contra pacientes n'hospitales y otres instituciones médiques.[3]
  2. El xuiciu contra Erhard Milch, oficial alemán, acusáu de graves crímenes en campos de concentración.
  3. El Xuiciu de los xueces, siguíos contra 16 abogaos y xueces qu'establecieron l'aparatu xurídicu nacionalsocialista. Fueron acusaos y atopaos culpables de combalechadura criminal, crímenes de guerra y crímenes contra la humanidá ente los que se destacar l'aplicación de les lleis d'hixene racial y les lleis y decretos contra la población xudía, por casu someter por orde xudicial a los enfermos a esterilización médica o condergar a prisión y a pena de muerte a xudíos que tuvieron rellaciones sexuales -probaes o non- con alemanes y condergar por aciu orde xudicial a miles de persones a confinamientu nos campos de concentración.
  4. El Xuiciu Pohl, siguíu contra la oficina Endlösung, encargada alministrativa de los campos de concentración y estermín. El so xefe yera Oswald Pohl.
  5. El Xuiciu Flick, siguíu contra l'industrial alemán Friedrich Flick, pol usu de trabayu esclavu y crímenes contra la humanidá.
  6. El Xuiciu a la IG Farben, empresa química industrial alemana, que al igual que Flick y Krupp, usufructuó del trabayu esclavu.
  7. El casu austral o Xuiciu de los rehenes, nel cual escorrióse la responsabilidá del altu mandu alemán poles masacres y graves violaciones a les Lleis de la Guerra mientres la Campaña de los Balcanes.
  8. El Xuiciu RuSHA, siguíu contra los promotores de la idea de pureza racial y del programa Lebensborn.
  9. El Xuiciu a los Einsatzgruppen, siguida contra les brigaes de la muerte de les SS que practicaben l'estermín llocal de los xudíos per mediu de los Einsatzgruppen.
  10. El Xuiciu Krupp, siguíu contra los dirixentes del famosu grupu industrial, pola so participación na preparación de la guerra y l'usu de trabayu esclavu mientres la guerra.
  11. El Xuiciu de los ministros, siguíu contra los dirixentes del Estáu Nazi pola so participación n'otomíes cometíes tantu dientro d'Alemaña como nos territorios ocupaos.
  12. El Xuiciu del altu mandu, siguíu contra los xenerales del Exércitu, Armada y de la Fuercia Aérea alemana, pola comisión de crímenes de guerra.

El xuiciu principal editar

 
Tribunal en sesión del 30 de setiembre de 1946.

El xuiciu principal contra les principales figures del Estáu y Exércitu Nazi llevar a cabu nel Palaciu de Xusticia de Núremberg.

Xueces y Fiscal editar

El Tribunal tuvo compuestu por un xuez titular de cada unu de los países vencedores y el so respeutivu suplente. Estos fueron:

El fiscal xefe de la Corte foi'l xuez norteamericanu Robert H. Jackson, cola ayuda de los fiscales Hartley Shawcross, del Reinu Xuníu; el Xeneral Román Rudenko, pola URSS; y François de Menthon y Auguste Champetier, de Francia.

Acusaos y les sos penes editar

Mientres el xuiciu principal la Fiscalía del Tribunal presentó acusación en contra de 24 líderes nazis. De too ellos namái Albert Speer, Hans Frank y Baldur von Schirach espresaron el so reconcomiu polos crímenes cometíos. En resume'l tribunal dictó 11 condenes a muerte, 3 condenes a presidiu perpetuu, 2 a venti años, y una a 15 y otra a 10 años. El dueñu de les fábriques Krupp foi declaráu incapaz de soportar un xuiciu. Hans Fritzsche, Franz von Papen y Hjalmar Schacht fueron absueltos de los sos cargos.

Nome Cargu Condergáu por...[2] Sentencia
Martin Bormann Socesor de Hess como secretariu del Partíu Nacionalsocialista Alemán de los Trabayadores Partíu Nazi 3, 4 Muerte (n'ausencia)
Hans Frank 3,

4

Muerte na forca
Wilhelm Frick Ministru del Interior, autorizó les Lleis Raciales de Núremberg 2, 3, 4 Muerte na forca
Hermann Göring Comandante de la Luftwaffe y presidente del Reichstag. 1, 2, 3, 4 Suicidáu antes de la forca
Alfred Jodl Xefe d'Operaciones de la Wehrmacht 1, 2, 3, 4 Muerte na forca
Ernst Kaltenbrunner Xefe de la RSHA y de los einsatzgruppen 3, 4 Muerte na forca
Wilhelm Keitel Comandante de la Wehrmacht 1, 2, 3, 4 Muerte na forca
Joachim von Ribbentrop Ministru de Rellaciones Esteriores 1, 2, 3, 4 Muerte na forca
Alfred Rosenberg Ideólogu del racismu y Ministru de los Territorios Ocupaos 1, 2, 3, 4 Muerte na forca
Fritz Sauckel 3,

4

Muerte na forca
Arthur Seyß-Inquart Líder del Anschluss y gobernador de los Países Baxos ocupaos 2, 3, 4 Muerte na forca
Julius Streicher Xefe del periódicu antisemita Der Stürmer 4 Muerte na forca
Walter Funk 2,

3, 4

Cadena perpetua
Rudolf Hess Ayudante de Hitler 1, 2 Cadena perpetua
Erich Raeder Comandante en xefe de la Kriegsmarine 1, 2, 3 Cadena perpetua
Albert Speer 3,

4

20 años
Baldur von Schirach Líder de les Mocedaes Hitlerianes 4 20 años
Konstantin von Neurath Exministro de RR.EE., "Proteutor" de Bohemia y Moravia 1, 2, 3, 4 15 años
Karl Dönitz Comandante de la Kriegsmarine y socesor designáu de Hitler 2, 3 10 años
Hans Fritzsche Ayudante de Joseph Goebbels nel Ministeriu de Propaganda Absueltu
Franz von Papen Ministru y vicecanciller Absueltu
Hjalmar Schacht ex-presidente del Reichsbank Absueltu
Gustav Krupp Ensin condena
Robert Ley Xefe del Frente Alemán del Trabayu Ensin condena.
Suicidáu tres la so detención.
Los cargos polos que fueron condergaos resumir en[2]:
1. Combalechadura contra la paz.
2. Atentaos contra la paz y actos d'agresión.
3. Crímenes de guerra y violaciones de les Convenciones de Convención de L'Haya Haber y Xinebra.
4. Crímenes contra la Humanidá.

Cumplimientu de les penes editar

Los condergaos a muerte fueron executaos el 16 d'ochobre de 1946, per vía d'aforcamientu. Hermann Göring suicidar na viéspora con una cápsula de cianuru, y Robert Ley el 25 d'ochobre de 1945, antes del veredictu. Dempués del so aforcamientu, los restos fueron encenraos y les cenices tremaes nel ríu Isar.

Martin Bormann foi xulgáu y condergáu n'ausencia, magar que con posterioridá súpose que morrió mientres la cayida de Berlín, el 2 de mayu de 1945.

Los condergaos a cadena perpetua cumplieron la so pena na Prisión de Spandau, hasta la muerte del postreru d'ellos, Rudolf Hess, en 1987. De tolos condergaos a penes de cárcel, namái cuatro cumplir a cabalidad, yá que Neurath (en 1954), Raeder (en 1955) y Funk (en 1957) fueron lliberaos. Mientres más de 20 años l'únicu ocupante foi Hess, dempués de la lliberación de Speer en 1966.

Discutiniu editar

Yá lo veréis. Dientro d'unos años los abogaos de tol mundu van condergar esti xuiciu. Nun puede faese un xuiciu ensin llei. [4] ---Joachim von Ribbentrop, 20 de payares de 1945

Los críticos de los xuicios de Núremberg argumenten que los cargos contra los acusaos solu fueron definíos como “crímenes” dempués de ser cometíos, y que polo tanto'l xuiciu foi nulu, consideráu como una especie de “xusticia del vencedor”.[5][6] Como reparó Bidiss, “el Xuiciu de Núremberg sigue abruxándonos… ye una cuestión, tamién, de les debilidaes y los puntos fuertes de los actos en sí mesmos. Los induldables fallos siguen esmoliendo al pensador." [7][8][9] Munches de les crítiques a los Xuicios de Núremberg basar nuna escuela de pensamientu llegal llamada positivismu llegal. Quincy Wright anotó, 18 meses dempués de la conclusión:

Los camientos subxacentes na Cámara de les Naciones Xuníes, l'Estatutu de la Corte Internacional de Xusticia, y la Cámara del Tribunal de Núremberg tán lloñe d'esaniciar del positivismu camientos que tán bien influyíes pol pensamientu de los xuristes internacionales del sieglu XIX. Arriendes d'ello, les actividaes d'estes instituciones fueron frecuentemente criticaes polos xuristes positivistes… preguntaron: ¿Cómo pueden los principios enunciaos pol Tribunal de Núremberg, por tomalos d'exemplu, tener valor llegal ensin qu'hasta entós la mayoría de los Estaos tuviera d'alcuerdu n'almitir a un tribunal con xurisdicción [internacional y mundial] pa faer cumplir estos principios? ¿Cómo pudo'l Tribunal de Núremberg llograr xurisdicción p'atopar a Alemaña culpable d'agresión, cuando Alemaña nun emprestara'l so consentimientu a qu'esistiera tal Tribunal? ¿Cómo puede la llei, per primer vegada promulgada explícitamente na Carta de Núremberg de 1945, someter a los imputaos nel xuiciu cuando años antes [de qu'esistiera esa llei] cometieron los actos polos que fueron acusaos? [10]

El Xefe de Xusticia del Tribunal Supremu de los Estaos Xuníos, Harlan Fiske Stone, llamó a los Xuicios de Núremberg un fraude. “[El fiscal en xefe de los Estaos Xuníos] Jackson ta conduciendo la so fiesta d'altu grau de linchamiento en Nuremberg” escribió “Nun m'importa lo que-y faiga a los nazis, pero odio ver la farsa de que ta dirixendo un tribunal y procediendo según la llei común. Esto ye daqué demasiáu moralista, un fraude pa satisfaer idees anticuaes."[11] Jackson, nuna carta analizando les debilidaes del xuiciu, n'ochobre de 1945 cuntó al presidente d'Estaos Xuníos, Harry S. Truman, que los Aliaos

“Fixeron o tán faciendo dalgunes de les mesmes coses poles que tán procesando a los alemanes. Los franceses tán violando de tal manera la Convención de Xinebra nel tratu de los prisioneros de guerra que'l nuesu mandu ta tomando de nuevu los prisioneros que los unvió. Tamos procesando saqueos, y los nuesos Aliaos tán prauticar.”

L'asociáu al Tribunal Cimeru de Xusticia William O. Douglas declaró que los Aliaos yeren culpables de “sustitución de poder por principiu” en Núremberg. “Pensé nel so momentu y sigo pensando que los Xuicios de Núremberg nun teníen principiu”, escribió. “La llei foi creada ex post facto p'afaese a les pasión y al clamor de la dómina.”[12] El xefe axuntu estauxunidense del Conseyu, Abraham Pomerantz, dimitió en protesta al baxu calibre de los xueces asignaos a pa xulgar a los criminales de guerra industriales como los I.G. Farben.[13] Munchos alemanes que taben acordies cola idea de castigar los crímenes de guerra, almitieron la so molición alrodiu de los xuicios. Un xurista contemporaneu alemán dixo:

Que los acusaos en Núremberg fueren fechos responsables, condergaos y castigaos, va paecer a la mayoría de nós, en principiu, una especie de xusticia histórica. Sicasí, nengún que se tome la cuestión de la culpabilidá en serio, sobremanera los xuristes serios y responsables, va tar satisfechos cola so sensibilidá nin tendría de dexá-ylo. La Xusticia nun ta sirvida cuando les partes culpables son castigaos de cualesquier vieya manera, inclusive si paez apropiáu pol so grau de culpabilidá. La Xusticia solo ta sirvida cuando'l culpable ye castigáu de manera cuidadosa y concienzuda considerando los errores penales acordies con lo dispuesto na llexislación vixente na xurisdicción d'un xuez llegalmente designáu.

La validez del tribunal foi cuestionada por una variedá de razones, a saber:

  • A los acusaos nun-yos taba dexáu apelar o intervenir na seleición de xueces. A. L. Goodhart, professor na Universidá d'Oxford, oponer a la opinión de que, como los xueces yeren nomaos polos vencedores, el Tribunal podía nun ser imparcial y nun ser reconocíu como tribunal nel verdaderu sentíu. Escribió:
Curiosu como puede sonar esti argumentu en teoría, inora'l fechu de que va en contra de l'alministración de la xusticia en cada país. Si fuera verdá, entós a nengún espía podría dáse-y un xuiciu llegal, porque nesi casu ye siempres escucháu por xueces representando al país enemigu. Naide argumentó inda que nesos casos fuera necesariu llamar a xueces neutrales. El prisioneru tien el derechu de pidir qu'esos xueces sían xustos, pero non que sían neutrales. Como apuntó Lord Writ, el mesmu principiu ye aplicable a la llei de criminales comunes porque “un lladrón nun se quexa de tar siendo xulgáu por un xuráu de ciudadanos honestos”.[14]
  • Unu de los cargos contra Wilhelm Keitel, Alfred Jodl y von Ribbentrop incluyía combalechadura por cometer agresión contra Polonia en 1939. Los Protocolos Secretos del Pactu Nazi-Soviéticu (conocíu tamién como Pactu Molotov-Ribentropp) del 23 d'agostu de 1939, proponía la repartida de Polonia ente alemanes y soviéticos (el cual llevóse a cabu en setiembre de 1939); sicasí, los líderes soviéticos nun fueron xulgaos por formar parte de la mesma combalechadura.[15] Sicasí, el Tribunal proclamó que los Protocolos Secretos del Pactu yeren una falsificación. Amás, les fuercies Aliaes britániques y la XRSS nun fueron xulgaes por preparar y dirixir la invasión anglu-soviética d'Irán y la Guerra d'Iviernu, respeutivamente.
  • En 1915, Reinu Xuníu, Francia y Rusia emitieron conjuntamente una declaración esplícita, per primer vegada, acusando a otru gobiernu, el de la Sublime Puerta, de cometer un crime de lesa humanidá. Sicasí, estos crímenes nun llograron un significáu específicu hasta'l so mayor desenvolvimientu na “Carta de Londres”. Como la definición de lo que constituyía un crime contra la humanidá yera desconocíu cuando la mayoría de los crímenes cometiéronse, puede argumentase que ye una llei retrospectiva, en violación de los principios d'ex post facto y del principiu xeneral de la llei penal nullum crime, nulla poena sine praevia lege poenali.[avalon 1]
  • El Tribunal tuvo d'alcuerdu en eximir al mandu soviéticu d'allegar a los xuicios como criminales de guerra, con oxetu de despintar los crímenes de guerra contra civiles cometíos pol so exércitu, y qu'incluyíen la repartida de Polonia en 1939 y l'ataque a Finlandia tres meses dempués. Esti pidimientu d'esclusión” foi empecipiada polos soviéticos y darréu aprobada pola alministración del xuráu.[16]
  • Los xuicios llevar a cabu so les sos propies "regles d'evidencia"; la defensa del “el to quoque” foi esaniciada, y munchos reclamaron que l'espíritu de l'asamblea yera namái “xusticia del vencedor”. La Carta del Tribunal Militar Internacional dexó l'usu de “evidencies” de normal inadmitibles. L'artículu 19 especificaba que
“El Tribunal nun va tar sometíu a les regles téuniques sobre pruebes… y va almitir cualquier evidencia qu'envalore que tien un valor probatorio”.

L'artículu 21 de la Carta del Tribunal Internacional de Núremberg (IMT) axustaba:

“El Tribunal nun va esixir pruebes o fechos de dominiu públicu, pero va incluyir nel sumariu. Va Incluyir tamién nel sumariu los documentos oficiales y los informes de los gobiernos de les Naciones [Aliaes] Xuníes, incluyendo actes y documentos de los comités establecíos en dellos de los países aliaos pa la investigación de crímenes de guerra, según les grabaciones y afayos de militares y otros Tribunales de cualesquier de les Naciones [Aliaes] Xuníes.”
  • El fiscal en xefe soviéticu presentó documentación falsa nun intentu d'acusar a los imputaos del asesinatu de miles d'oficiales polacos nel monte de Katyn, cerca de Smolensk. Sicasí, los otros fiscales Aliaos negar a sofitar l'acusación y los abogaos alemanes prometieron montar una defensa embarazosa. Nengún foi acusáu o atopáu culpable de la masacre de Katyn.[17] En 1990,el gobiernu soviéticu reconoció que la masacre fuera llevada a cabu, pero non por alemanes, sinón pola policía secreta soviética.[18]
  • Freda Utley, nel so llibru de 1949 tituláu “L'altu costu de la vengación” (n'inglés, The High Cost of Vengeance" [1]) acusaba al tribunal de, ente otres coses, midir con doble raseru. Desveló l'usu de mano d'obra esclava y la privación intencional de cebera a civiles per parte de los Aliaos.[19][20] El personal militar estauxunidense y les sos esposes taben baxu órdenes estrictes de destruyir, o si non, de faer incomestibles los sos escedentes sobrantes de comida p'asegurase de que nun pudieren ser aprovechaes por civiles alemanes nos territorios ocupaos.
  • Tamién destacó que'l xeneral Rudenko, el fiscal en xefe soviéticu, dempués de los xuicios convertir en comandante del campu de concentración de Sachsenhausen. Tres la cayida de RDA, los cuerpos de 12.500 víctimes de la era soviética seríen afayaos nel campu, na so mayoría neños, adolescentes y persones mayores”.[21]
  • Luise, la muyer d'Alfred Jodl, xunióse ella mesma al equipu de defensa del so home. Darréu entrevistada por Gitta Sereny, mientres investigaba pa la so biografía d'Albert Speer, Luise alegó qu'en munches ocasiones la fiscalía de los Aliaos llanzara acusaciones contra Jodl basaes en documentos que se negaben a compartir cola defensa. Jodl, sicasí, demostró que dalgunes de les acusaciones feches contra él yeren falses, como la de qu'ayudó a Hitler a ganar control sobre Alemaña en 1933. Nuna ocasión foi ayudáu por un oficinista del exércitu estauxunidense, que decidió dar a Luise un documentu amosando que la execución d'un grupu de comandos británicos en Noruega fuera llexítima. El militar alvirtió a Luise que si non lo copiaba darréu nun volvería ver lo. [22]
  • El principal xuez soviéticu, Iona Nikitchenko, presidió dalgunes de les más bultables farses xudiciales d'Josif Stalin mientres la Gran Purga de 1936 a 1938, onde ente otres coses condergó a Kamenev y a Zinoviev.[23] Acordies colos archivos soviéticos desclasificaos, de 681.692 persones arrestaes por "contrarrevolucionalismo y crímenes d'Estáu fueron disparaes en 1937 y 1938 nuna media de 900 execuciones diaries.[24]
  • El mesmu Tribunal aldericó fuertemente que la Carta de Londres fuera una llei “ex post facto”, señalando la esistencia d'alcuerdos internacionales roblaos per Alemaña que faíen illegales les guerres d'agresión y ciertes aiciones de guerra, citando'l Pactu Briand-Kellogg, el Pactu de la Sociedá de Naciones (parte IX del Tratáu de Versalles), y les Conferencies de L'Haya.[avalon 2]

Nuna editorial del periódicu selmanal británicu “The Economist”, criticóse la hipocresía de Gran Bretaña y Francia por sofitar la espulsión de la URSS de la Sociedá de Naciones en 1939 pol so ataque non provocáu a Finlandia y seis años dempués cooperar cola URSS con respetu d'igualdá en Núremberg. Tamién criticaba a los Aliaos pol so doble raseru nos Xuicios de Núremberg:

“…nin debería'l mundu occidental consolase con que los rusos son los únicos condenables n'el mesmu Tribunal de xusticia de los Aliaos… ente los crímenes de lesa humanidá atopa la infracción de bombardéu indiscrimináu sobre la población civil. ¿Pueden los estauxunidenses, que llanzaron la bomba atómica, y los británicos, que destruyeron les ciudaes del oeste d'Alemaña, declarase inocentes d'esti cargu? Los crímenes contra la humanidá tamién inclúin la espulsión masiva de poblaciones. ¿Pueden los líderes anglosaxones, qu'en Potsdam provocaron la espulsión de millones d'alemanes de los sos llares, sostener qu'ellos mesmos son dafechu inocentes…? Les naciones sentaes nel xuráu proclámense claramente exentes de la llei qu'alministraron.”[25]

Efeutos posteriores editar

El conxuntu de procedimientos llevaos a cabu tantu en Núremberg como en Tokiu, significaron l'establecimientu de regles básiques de persecución de criminales de guerra y la determinación de tales delitos.

Dientro d'estos efeutos, sirve destacar que'l Tribunal afitó les bases de lo que sería llamáu equivocadamente los Principios de Núremberg, güei recoyíu en dellos aspeutos nos Tribunales Internacionales pa la ex Yugoslavia y Ruanda.

El principal legáu d'estos Tribunales Internacionales (Tokiu y Núremberg) ye la Corte Penal Internacional, establecida en Roma en 1998 y que cunta como base fundante de les sos regles de procedimientu los Estatutos de los Tribunales de Núremberg, Tokiu, ex Yugoslavia y Ruanda.

Foi de vital importancia, tamién, al redactase:

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. VV.AA., 1978, p. 42.
  2. 2,0 2,1 2,2 VV.AA., 1978, p. 149.
  3. United States Holocaust Memorial Museum, The Doctors Trial: Apartes de l'acusación de los xuicios por crímenes de guerra ante'l Tribunal Militar de Nuremberg, ochobre de 1946–abril de 1949 (n'inglés)
  4. Gilbert, 1995, p. 36.
  5. Zolo, 2009.
  6. See, e.g., statement of Professor Nicholls of St. Antony's College, Oxford, that "[t]he Nuremberg trials have not had a very good press. They are often depicted as a form of victors' justice in which people were tried for crimes which did not exist in law when they committed them, such as conspiring to start a war."Prof. Anthony Nicholls, University of Oxford
  7. Biddiss, 1995.
  8. See, e.g., BBC Article for BBC by Prof. Richard Overy ("[T]hat the war crimes trials... were expressions of a legally dubious 'victors' justice' was [a point raised by]... senior [Allied] llegal experts who doubted the legality of the whole process... There was no precedent. Non other civilian government had ever been put on trial by the authorities of other states... What the Allied powers had in mind was a tribunal that would make the waging of aggressive war, the violation of sovereignty and the perpetration of what came to be known in 1945 as 'crimes against humanity' internationally recognized offences. Unfortunately, these had not previously been defined as crimes in international law, which left the Allies in the legally dubious position of having to execute retrospective justice – to punish actions that were not regarded as crimes at the time they were committed.")
  9. See Paper of Jonathan Graubart, San Diego State University, Political Science Department, published online
  10. Wright, 1948, páxs. 405–7.
  11. Mason, 1968, p. 716.
  12. 'Dönitz at Nuremberg: A Reappraisal', H. K. Thompson, Jr. and Henry Strutz, (Torrance, Calif.: 1983)
  13. Ambruster, Howard Watson (1947). Treason's Peace. Beechhurst Press.
  14. A. L. Goodhart, "The Legality of the Nuremberg Trials", Juridical Review, April, 1946.
  15. Bauer, Eddy The Marshall Cavendish Illustrated Encyclopedia of World War II Volume 22 New York: Marshall Cavendish Corporation 1972 page 3071.
  16. BBC News. 1945: Nuremberg trial of Nazis begins. 20 de payares de 1945.
  17. «German Defense Team Clobbers Soviet Claims». Nizkor.org (26 d'agostu de 1995). Consultáu'l 4 d'abril de 2009.
  18. BBC News story: Russia to release massacre files, 16 December 2004 online
  19. Richard Dominic Wiggers, The United States and the Refusal to Feed German Civilians after World War II, “Los Estaos Xuníos y la negativa a alimentar a los civiles alemanes dempués de la Segunda Guerra Mundial” (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  20. Tessler, Rudolph (1999). Letter to my children : from Romania to America via Auschwitz (n'inglés). University of Missouri Press. ISBN 0826212441 cita=. Consultáu'l 15-XII-2012.
  21. Germans Find Mass Graves at an Ex-Soviet Camp" The New York Times, September 24, 1992
  22. Sereny, 1995, p. 578.
  23. Encyclopedia Krugosvet (en rusu)
  24. Abbott Gleason (2009). "A Companion to Russian History". Wiley-Blackwell. p.373. ISBN 1-4051-3560-3
  25. 'The Nuremberg Judgment' editorial, The Economist (London), Oct. 5, 1946, p. 532.; See also: J. McMillan, Five Men at Nuremberg, pp. 67, 173–174, 380, 414 f.

Avalon Project

Estes citaciones referir a documentos de «El Tribunal Militar Internacional p'Alemaña». The Avalon Project Documentos xurídicos, históricos y diplomáticos. Yale Law School Lillian Goldman Law Library.

  1. «Motion adopted by all defense counsel». The Avalon Project: Nuremberg Trial Proceedings volume 1. Lillian Goldman Law Library (19 de payares de 1945). Consultáu'l 23 de payares de 2011.
  2. «International Military Tribunal, Judgment of the International Military Tribunal (1946)». Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xineru de 2015.

Bibliografía editar

  • VV.AA. (1978). Crónica militar y política de la segunda guerra mundial 7. Madrid, España: SARPE. ISBN 978-84-7291-122-2.

Enllaces esternos editar

49°27.2603′N 11°02.9103′E / 49.4543383°N 11.0485050°E / 49.4543383; 11.0485050