Belle Miriam Silverman' (25 de mayu de 1929Brooklyn – 2 de xunetu de 2007Nueva York), más conocida como Beverly Sills, d'orixe ucraín-rumanu, foi la más famosa cantante d'Estaos Xuníos d'ópera de los años 60 y los 70. Foi tan famosa como sopranu de coloratura que la moteyaron "La Reina de la Ópera Americana" destacar depués como empresaria, executiva, periodista y direutora de teatros y organizadora.

Beverly Sills
presidenta Metropolitan Opera House, Estaos Xuníos (es) Traducir

2002 - 2005
Vida
Nacimientu Brooklyn[1]25 de mayu de 1929[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Nueva York[3]2 de xunetu de 2007[2] (78 años)
Sepultura cementerio de Kensico (es) Traducir
Sharon Gardens Cemetery (en) Traducir[4]
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Estudios
Estudios Erasmus Hall High School (es) Traducir
Professional Children's School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu actriz, cantante d'ópera, autobiógrafa, músicaempresaria
Premios
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Xéneru artísticu ópera
Mena de voz soprano de coloratura (es) Traducir
Fach soprano de coloratura (es) Traducir
Instrumentu musical voz
Discográfica EMI
ABC Records
Angel
IMDb nm0798116
beverlysillsonline.com
Cambiar los datos en Wikidata

La so llarga carrera llírica profesional empezó en 1945 pero recién espuntó en 1966 y el so periodu meyor duró apenes una década. Sobreviviente de cáncer, dempués de retirase nel añu 1980, foi la ferrial direutora xeneral de la Ópera de Nueva York o New York City Opera a la que salvó de bancarrota ya implementó el sistema de subtítulos n'ópera per primer vegada n'Estaos Xuníos.

En 1994, foi presidenta del Lincoln Center y, en 2002, de la Metropolitan Opera, la primer muyer en dirixilos.

Madre de dos fíos discapacitaos, Sills aprovechó la so fama p'ayudar na prevención y el tratamientu de los defectos de nacencia, recaldando más de 70 millones de dólares pa la causa.

Foi una pionera ente les muyeres de la so era y un iconu cultural estauxunidense, especialmente neoyorquín. Un críticu escribió "Si tengo d'encamentar una atraición na ciudá de Nueva York, Beverly Sills ye la primera na mio llista".

Vida y carrera temprana editar

Sills foi la primer xeneración d'inmigrantes ucraínos d'Odesa y rumanos xudíos. La so madre yera Shirley Bahn (nacida col nome de Sonia Markovna), y el so padre Morris Silverman. Creció nun barriu obreru de Brooklyn, Nueva York. De neña falaba yídish, rusu, rumanu ya inglés.

A la edá de tres años ganó "Miss Beautiful Baby", na que cantó "The Wedding of Jack and Jill". A los cuatro años apaeció en programes de radio pela mañana como "burbuyes Silverman". En 1938, apaeció nun curtiu "Uncle Sol Solves it" y empezó a tomar lleiciones de cantar con Estelle Liebling. Liebling animar a que se presentara a una audición p'aficionaos de la CBS Radio's Major Bowes, y el 26 d'ochobre de 1939, a la edá de 10 años, Sills foi la ganadora d'esa selmana. Bowes entós pidió qu'apaeciera na so Capital Family Hour, un programa selmanal de variedaes. La so primer apaición foi'l 19 de payares de 1939, nel 17 aniversariu del programa, apaeciendo con frecuencia dempués d'eso.

En 1945, Sills fixo'l so debú profesional nuna xira de la compañía Gilbert y Sullivan cantando opereta mientres dellos años. En 1947, fai'l so debú na ópera, interpretando a Frasquita, xitana española en Carmen de Bizet cola Philadelphia Civic Opera. Viaxó por toa Norteamérica con Charrar Wagner Opera Company, a finales de 1951 canta Violetta en La Traviata y, a finales de 1952, canta Micaëla en Carmen. El 15 de setiembre de 1953 fixo'l so debú cola Ópera de San Francisco como Elena de Troya en Mefistofele de Boito y tamién cantó doña Elvira en Don Giovanni. El 29 d'ochobre de 1955 fai la so primer apaición cola New York City Opera como Rosalinda en L'esperteyu, opereta de Johann Strauss (fíu), con grandes allabancies de la crítica. La so reputación ampliar cola so actuación na premiere de Douglas Stuart Moore, The Ballad of Baby Doe, en 1958.

El 17 de payares de 1956 cásase col periodista Peter Greenough, que tenía tres fíos d'una unión anterior, y treslladóse a Cleveland. Tuvo dos fíos con Greenough, Meredith ("Muffy") en 1959 y Peter, Jr. ("Bucky") en 1961. En conociendo que Muffy yera sorda y Peter autista y tardiegu, acutó les sos actuaciones pa curiar d'ellos.

En 1960, los Greenoughs camudar a Milton, Massachusetts. En 1962, Sills canta en Manon de Massenet pa la Opera Company of Boston, el primeru de munchos papeles cola direutora Sarah Caldwell. En xineru de 1964, canta la so primer Reina de la Nueche en La flauta máxica de Mozart. Anque la crítica allabar pola so téunica de coloratura y actuación, Sills nun gustaba del papel.

Consagración editar

En 1966, la New York City Opera (NYCO) desenterró la obra maestra de Haendel, Giulio Cesara in Egitto (con Norman Treigle como César y Maureen Forrester como Cornelia), la interpretación de Sills como Cleopatra consagrar como estrella internacional de la ópera. En temporaes posteriores cola NYCO, Sills tenía grandes ésitos nos papeles de la Reina de Shemakha en Le Coq d'Or de Rimsky-Korsakov, el papel principal en Manon, Lucia di Lammermoor de Donizetti, y los trés muyeres, Sor Anxélica, Giorgetta, y Lauretta na triloxía de Puccini, Il Trittico.

En 1969 fixo "el so primer millón de dólares" como la cantante llírica meyor paga del mundu. Fixo'l papel de Zerbinetta nel estrenu estauxunidense de la versión de 1912 d'Ariadne auf Naxos de Richard Strauss cola Sinfónica de Boston. La so actuación na aria de Zerbinetta "Grossmächtige Prinzessin", cantada un tonu más altu que l'orixinal, ganó una aclamación. El segundu acontecimientu del añu foi l'estrenu como Pamira nel Sitiu de Corinto de Rossini en La Scala, un ésitu que lu fixo portada de la revista de Newsweek.

En 1971 foi portada de la revista Time, etiquetándola como " la Reina d'América d'Ópera ". El títulu yera apoderáu porque Sills deliberadamente llindara los sos contratos d'ultramar por cuenta de la so familia. Nel esterior trabayó en Covent Garden de Londres, La Scala de Milán, en Nápoles, el Wiener Staatsoper , Lausana en Suiza, y conciertos en París.

En Suramérica, cantó nel Teatru Colón (Buenos Aires) como Cleopatra (con Norman Treigle, Maureen Forrester y Peter Schreier en 1968 empobinaos por Karl Richter), Manon (con Nicolai Gedda en 1971) y Lucia (con Alfredo Kraus en 1972) ; en Santiago y en Ciudá de Méxicu, incluyendo Lucia di Lammermoor con Luciano Pavarotti.

N'abril de 1975, depués de la partida de Rudolf Bing que fizo lo imposible porque nun cantara nel so teatru, Sills debutó tardíamente na Metropolitan Opera en El Sitiu de Corinto, recibiendo una ovación de dieciocho minutos. Otres óperes que cantó fueron La Traviata, Lucia di Lammermoor, Thaïs, y Don Pasquale. Pero Sills tamién siguió cantando pa la New York City Opera, el so casa d'ópera, ensayando nuevos papeles enantes del so retiru, incluyendo los papeles principales en El turcu n'Italia de Rossini n'Italia, La Vilba Allegre de Lehár y La Lloca de Gian Carlo Menotti, un papel escritu pa ella.

Anque'l so tipu vocal yera de "coloratura llírica ", fixo papeles más pesaos asociaos con sopranos spinto gastando prematuramente el so preséu, les Reines Tudor de Donizetti - Anna Bolena, Maria Stuarda, y como la reina Sabela I d'Inglaterra en Roberto Devereux. Almirar naquellos papeles por superar la llixereza de la so voz cola interpretación dramática, anque a un gran costo; Sills más tarde comentó respectu del so papel en Roberto Devereux que "Les sos esixencies vocales encurtiaron la mio carrera siquier cuatro años, pero la primer nueche foi lo meyor que canté en tola mio vida".

Cantó en ciudaes menos populoses y en conciertos pa colexu, llevando'l so arte a munchos que nunca podríen vela sobre l'escenariu nuna ópera entamada siendo fundamental en popularizar la ópera nel so país más que cualesquier otru cantante de la so era poles sos munches apaiciones en programes d'entrevistes, incluyendo Johnny Carson, Dick Cavett, Michael Douglas, Carol Burnett y Dinah Shore. Hasta tuvo'l so propiu programa d'entrevistes "Maneres de vivir con Beverly Sills" na NBC.

Años posteriores editar

En 1978, Sills anunció que se retiraría'l 27 d'ochobre de 1980, nuna gala de despidida na New York City Opera. Na primavera de 1979, empezó como codireutora de la NYCO, y pasó a ser la so direutora xeneral esclusiva dende finales d'aquel añu, un yá que caltuvo hasta 1989, anque ella permaneciera nel conseyu de la NYCO hasta 1991. Mientres esa dómina, Sills tamién se dedicó a delles causes de les artes y organizaciones benéfiques.

A partir de 1994 hasta 2002, Sills foi la presidenta del Lincoln Center. N'ochobre de 2002, alcordó sirvir como presidenta de la Ópera Metropolitana, de la cual fuera miembru del conseyu dende 1991. Dimitió como presidenta en xineru de 2005, citando la familia como la razón principal (ella finalmente tuvo qu'internar al so home, a quien se dedicara mientres más de 8 años, nuna clínica de vieyos). Supervisó'l nomamientu de Peter Gelb, anterior xefe de Sony Classical Records, como Xerente xeneral del MET (The Metropolitan Opera of New York), quién asocedió a Joseph Volpe n'agostu de 2006.

El so home Peter Greenough, morrió d'Alzheimer el 6 de setiembre de 2006, a la edá de 89 años.

Foi convidada al programa The View na Best Friends´Week el 9 de payares de 2006, como meyor amiga de Barbara Walters, dixo que nun cantaba más, nin na ducha, pa caltener l'alcordanza de la so voz.

La so muerte producir por una recurrencia del cáncer que sufrió na década del 70. Tenía 78 años.

Grabaciones y tresmisiones editar

Rexistró dellos recitales y les siguientes dieciocho óperes completes:

  • The Ballad of Baby Doe (Bible, Cassel; Buckley, 1959)
  • Giulio Cesara (Wolff, Forrester, Treigle; Rudel, 1967)
  • Roberto Devereux (Wolff, Ilosfalvy, Glossop; Mackerras, 1969)
  • Lucia di Lammermoor (Bergonzi, Cappuccilli, Díaz; Schippers, 1970)
  • Manon (Gedda, Souzay, Bacquier; Rudel, 1970)
  • La traviata (Gedda, Panerai; Ceccato, 1971)
  • Maria Stuarda (Farrell, Burrows, L.Quilico; Ceccato, 1971)
  • Los cuentos de Hoffmann (Marsee, Burrows, Treigle; Rudel, 1972)
  • Anna Bolena (Verrett, Burrows, Plishka; Rudel, 1972)
  • I puritani (Gedda, L.Quilico, Plishka; Rudel, 1973)
  • Norma (Verrett, di Giuseppe, Plishka; Levine, 1973)
  • El sitiu de Corinto (Verrett, Theyard, Díaz; Schippers, 1974)
  • Il barbiere di Siviglia (Barbieri, Gedda, Milnes, Raimondi; Levine, 1974-75)
  • I Capuleti y i Montecchi (Baker, Gedda, Herincx, Lloyd; G.Patanè, 1975)
  • Thaïs (Gedda, Milnes; Maazel, 1976)
  • Louise (Gedda, van Dam; Rudel, 1977)
  • Don Pasquale (Kraus, Titus, Gramm; Caldwell, 1978)
  • Rigoletto (M.Dunn, Kraus, Milnes, Ramey; Rudel, 1978)

Los sos meyores rexistros son de los años 1959 al 1972, como famoses les sos grabaciones de los trés reines de Donizetti: Maria Stuarda, Ana Bolena y Elisabetta (de la ópera Roberto Devereux) según I Puritani, de Bellini, Manon de Massenet y la Traviata (dambes pa EMI), estos trés últimes compartiendo repartu col gran tenor Nicolai Gedda.

Del so pasu pol Metropolitan Opera House esiste testimoniu d'una Lucía de 1977, tamién con Gedda. Rellumó n'ocho producciones d'ópera televisaes pa la PBS y participó en tales especialidaes como una Mirada - Nel Met con Danny Kaye en 1975, Sills y Burnett nel Met, con Carol Burnett en 1976, y el Perfil na Música, que ganó a Emmy Award pola so interpretación n'EU en 1975, anque fuera grabada n'Inglaterra en 1971.

Mientres munchos años, Sills foi la anfitriona pa tresmisiones de la PBS del Lincoln Center ya inda yera bien solicitada pa conferencies gracies a la so intelixencia y chispeante sentíu del humor.

La so filosofía de vida en frases editar

  • L'arte ye la firma de la nuesa civilización.
  • Tou lo que precises yá lo tienes. Yes una persona completa agora, non un aprendiz que va reemplazar a otru. Tienes De entender qué completu yes y esperimentalo como la to propia y única realidá.
  • La roxura empieza na babayada y termina n'arrepentimientu.
  • Non siempres se llogra lo qu'unu pide pero nunca aquello qu'unu nun pide, nun siendo que seya contaxosu.
  • Te puedes desilusionar si falles, pero vas tar condergáu si nun trates.

Premios y reconocencies editar

Nominaciones al Grammy Award

1969 - Scenes and Arias from French Opera;

1970 - Mozart and Strauss Arias;

1976 - Music of Victor Herbert (ganador)

Nominaciones al Emmy Award

1975 - Profile in Music: Beverly Sills, Festival '75 (ganador);

1977 - Sills and Burnett at the Met;

1978 - Lifestyles with Beverly Sills (ganador);

1980 - Beverly Sills in Concert

1981 - Great Performances: Beverly! Her Farewell Performance

Doctoraos Honorarios en Música

1972 - Temple University;

1973 - New York University & New England Conservatory of Music;

1974 - Harvard University

Otros Premios

1970 - Musical America - Musician of the Year;

1972 - Edison Award - Manon recording;

1973 - Handel Medallion from New York City for artistic achievement;

1979 - Recording Industry of America Cultural Award;

1980 - Golden Baton, American Symphony Orchestra League;

1985 - Kennedy Center Honors;

1990 - National Medal of Arts from National Endowment for the Arts;

2005 - Beverly Sills Artist Award

2007 - Long Island Music Hall of Fame

Premios Humanitarios

1979 - Pearl S. Buck Women's Award;

1980 - Presidential Medal of Freedom;

1981 - Barnard College Medal of Distinction;

1984 - Charles S. Hughes Gold Medal Award - Nat. Conf. of Christians and Jews

1985 - Gold Medal from National Institute of Social Sciences

Bibliografía editar

  • Sills, Beverly (1976). Bubbles: A Self-Portrait. New York: ISBN 0-446-81520-9.
  • Sills, Beverly (con Lawrence Linderman) (1987). Beverly: An Autobiography. New YorkISBN 0-553-05173-3.
  • Sills, Beverly (1987). Beverly Sills: On My Own. ISBN 0-553-45743-8.
  • Paolucci, Bridget (1990). Beverly Sills. New York: Chelsea House Publishers. ISBN 1-55546-677-X.
  • Sargeant, Withrop (1973). Dives. New York: Coward, McCann & Geoghegan. ISBN 0-698-10489-7.
  • Beverly Sills: Made in America (2006). Deutsche Grammophon B0007999-09.


Referencies editar

  1. Afirmao en: The International Who's Who of Women 2006. Data d'espublización: ochobre 2005. Editorial: Routledge.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 20236691. Data de consulta: 17 abril 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/beverly-sills/.

Enllaces esternos editar