Elanus caeruleus

especie de páxaru
(Redirixío dende Elanu)

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. L'elanu[1] (Elanus caeruleus) ye una especie d'ave accipitriforme de la familia Accipitridae.

Elanus caeruleus
elanu
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Accipitriformes
Familia: Accipitridae
Subfamilia: Elaninae
Xéneru: Elanus
Especie: E. caeruleus
Desfontaines, 1789
Distribución
Subespecies
Ver el testu
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Un elanio común en Andhra Pradesh, India
Elanus caeruleus

Descripción editar

Ye una ave inconfundible. Tien la cabeza blanca con una "mázcara" negra, y la so parte inferior ye blanca sacante les puntes de les afilaes ales, que son negres. La parte cimera ye gris azulada, con manches negres nos costazos. La cola, curtia y cuadrada, estréma-y de los bilanos. Son bien difíciles de ver a güeyu, polo que al volar camuflar ente los cielos gris y borrinosu.

Hábitat editar

Ye una especie que vive principalmente en campos abiertos o semidesérticos.

Distribución xeográfica editar

Antaño tan solo habitaba n'África y el sur d'Asia, pero a partir de los años 50 cola imposición de modernos sistemes ganaderos y agrícoles, que provocaron un cambéu nel usu del suelu, sobremanera n'Estremadura onde enormes cantidaes de encinares fueron esclariaos y derrotos y les camperes tradicionales sustituyíos por cultivos de cebera, resultaron un mediu apropiáu por que el elanio azul llograra un establecimientu d'importantes colonies de cría. Estes colonies de cría dexaron la so espansión por Europa, nel añu 1975 la metá sur de Portugal yá tenía importantes colonia de cría y n'España yá superara la metá de la Península, a mediaos de los años 80 empezar a detectar niales nel sur de Francia, y dende entós amplió la so distribución per gran parte d'Europa.[2] Anguaño la so área de distribución toma gran parte d'Europa central y meridional, África, el centru y sur d'Asia y Nueva Guinea. Nidifica nos árboles. El so vuelu ye lentu como'l del aguilucho, pero puede cernise como un peñerina.

Alimentación editar

Nutrir con pequeños mamíferos, aves, inseutos ya inclusive reptiles. Les captura llanzándose a por elles en alcontrándoles nun posaderu, yá seya una roca o una caña.

Reproducción editar

El vuelu nupcial d'esta especie ye elegante y axilosa: vuela nos altores dando círculos pa, de siguío, somorguiase o entamar coles ales en forma de V. Nidifica na copa de los árboles, preferiblemente espinosos, onde pon de 3 a 4 güevos.

Subespecies editar

Reconócense cuatro subespecies de Elanus caeruleus:[3]

Ver tamién editar

Referencies editar

  • BirdLife International 2004. Elanus caeruleus. En: IUCN 2006. 2006 IUCN Red List of Threatened Species.
  • Avibase
  • Hume, R., y Hayman, P., 2009. Guía ilustrada de les aves d'España y d'Europa. Ed. Blume, Barcelona.
  • Hume, R., 2007. Guía de campo de las aves de España y d'Europa. Ed. Omega, Barcelona.

Enllaces esternos editar